Ketutuskeskustelu

Fly

Toimittaja, graafikko
Ylläpitäjä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Olo on niin sekava ettei tiedä miten päin olisi. Yli 9 vuotta perheessä ollut koiruus lähtee viimeiselle lääkärireissulle.

Reilut pari vuotta sitten haukku joutui selkäleikkaukseen pudottuaan sängyltä. Leikkauksen aikana löydettiin myös selkäytimestä kasvain, joka saatiin poistettua, mutta siitä asti ollut pelko että kestääkö koira. Pari päivää sitten alkoi samat vanhat oireet. Jalat ei pidä, ulisee kivusta eikä syö. Kokoajan vaan pahenee eikä kipulääkkeet tunnu auttavan enää yhtään.

Enää emme ala koiraa leikkauttaa kun sen verran raskas kokemus oli kaikille ja varsinkin sille, joten ei jää kuin yksi vaihtoehto. Huomen aamulla loppuu kivut ja haukku pääsee ikiuneen. Tulee raskas päivä. Helvetin raskas..
Otan todella osaa. Tiedän, millaista on menettää koiruus monen vuoden yhteiselon jälkeen. Parempi se on tietysti niin, että eläimen ei tarvitse enää kärsiä, vaikka se pahalta tuntuu.

Omenanraato

Well-Known Member

Ei nyt oikeastaan ketuta, mutta lähimpänä tätä ketjua kuitenkin.

Kolme vuotta sitten rakennettiin uusi katto taloon, ja kun toisella puolen on kaksi kerroksinen (rinnetontti), niin asennettiin lumiesteet.

Kertaakaan ei ole vielä lumet tulleet niiden kohdilta alas (esteet ovien kohdalla) koko kolmen vuoden aikana, oli keli mikä vain.

No nyt on koira hoidossa ja olen itse vielä leikkauksen jäljiltä sairaslomalla ja liikun suht hitaasti. Menin alaovesta koiran kanssa ulos, kun alkaa kuulua kaameaa jyrinää. Vaistomaisesti kivuista huolimatta muutama juoksuaskel ja samassa koko katon matkalta lumet maahan selkäni takana.

Pelästyin kyllä aivan vietävästi. Tän siitä saa, kun ensilumi maassa ja sekin jo melkein sulanut. En älynnyt katolla olevan noin paljon lunta (useampi sentti), kun muualta jo lähes sulanut. Menin sen lisäksi luottamaan, että jos katolla jotain on, ei ne ole ennenkään esteiden kohdalta alas tulleet.

Noh, ehjinä ollaan, mitä nyt tuntui et leikkaushaava repesi, mut opinpa tänäänkin jotain uutta. Ottaa päähän oma ajattelemattomuus ja luottavaisuus..

Kirai

Toimitus

Vuosi vain paranee. Isänpäivän aamuna mummoni ja samalla kummini nukkui pois. Oli kyllä arvattavissa, mutta ajoitus oli aika ikävä ja kun isä soitti sinä aamuna niin vaikea oli toivottaa "hyvää isänpäivää". Nyt itsellä tietysti ikävänä ajatuksena ja huonona omanatuntona kun en käynyt katsomassa tarpeeksi ja niin edelleen. Varmaan ihan normaalia.. Nyt pitäisi hautajaisiin päästä lähtemään toiselta puolin Suomea ja siinä on järjestelyä kerrakseen kun en autoa omista. Huono omatuntokin soimaa jos en paikalle pääse.

No kuuluu osaan elämää.

Nyt oikeastaan ottaa kolmatta päivää kupoliin ihan huolella. Haluisin alkaa tekemään pelivideoita, mutta kun itellä omistuksessa ainoastaan kuvaputkitelevisio:)D) ja noi striimausvehkeet vaatii melkee järjestään HDMI- tai komponenttipiuhan, eikä mun televisiossa oo kumpaakaan liitäntää...:mad: Pitäis kai ostaa adapteri mut kustannukset nousee n. 200 euroon, mut ei mulla sellasia rahoja ole...

Nisupulla

Jäsen / [FL]

Nyt oikeastaan ottaa kolmatta päivää kupoliin ihan huolella. Haluisin alkaa tekemään pelivideoita, mutta kun itellä omistuksessa ainoastaan kuvaputkitelevisio:)D) ja noi striimausvehkeet vaatii melkee järjestään HDMI- tai komponenttipiuhan, eikä mun televisiossa oo kumpaakaan liitäntää...:mad: Pitäis kai ostaa adapteri mut kustannukset nousee n. 200 euroon, mut ei mulla sellasia rahoja ole...
Pelivideoita voi tehdä myös ruudun ulkopuolelta. Saat samalla oman kommentoinnin ja aidon eläytymisen pelitilanteisiin.

Pelivideoita voi tehdä myös ruudun ulkopuolelta. Saat samalla oman kommentoinnin ja aidon eläytymisen pelitilanteisiin.
Houkutteleva ajatus. Pitäs kai ottaa sellainenkin vehje harkintaan CoDia ja GTA V:tä ajatellen. Mutta nyt mentiin tän ketjun tarkoituksen ulkopuolelle.:p

Omenanraato

Well-Known Member

Saahan niitä tehtyä konsolin omillakin videonkaappaus jutuilla ja saa vaikka jälkikommentoinnon käsittääkseni jos haluaa

Aa, luulin et sulla on One tai Ps4. Osu toi GTA v julkaisu niin hyvin ajankohtaan et siitä kuvittelin. :)
Taisit vähän huolimattomasti lukea ton mun alkuperäsen viestin...:p

Kain

Well-Known Member

Eipäs muuten tarvinut kauaa ihmetellä miksi PS3 ei halunnut ottaa levyä sisään. Muksu oli tunkenut 3 cd levyä samaan aikaan pleikkarin sisuksiin. Neljäs ei enää mahtunut :D Hetken sai kaivella niitä ulos.
Tänään tehtiin uusi ennätys ja kaivoin äsken PS3:n sisuksista 4 cd levyä ja yhden keltaisen muistilapun. Montahan tuohon masiinaan oikein lopulta mahtuu? :D

Aphex

Well-Known Member

Tänään tehtiin uusi ennätys ja kaivoin äsken PS3:n sisuksista 4 cd levyä ja yhden keltaisen muistilapun. Montahan tuohon masiinaan oikein lopulta mahtuu? :D
Vieläkö toimii? :D pitäisi varmaan säilyttää niitä levyjä vähän korkeammalla :)

Kain

Well-Known Member

Vieläkö toimii? :D pitäisi varmaan säilyttää niitä levyjä vähän korkeammalla :)
Still alive! Yllättävän sitkeä kone. Otin opikseni ja PS3 siirtyi kirjahyllyyn turvaan nelosen viereen. Tosin sitten pitää siirtää takaisin jos seuraavaksi kaivan cd levyjä ulos koiran persiistä.
Tai sitten piilotan kaikki levyt. :D

Kirai

Toimitus

Editoin pois. Tilanne korjattu jo onneksi :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

OK

Well-Known Member

Eilen illalla olin viemässä varastotilaan tavaroita kunnes huomasin, että kaksi meikäläisen varastokopin ovea oli paskottu auki. Lisäksi myös muiden asukkaiden varastoilla oli käyty nuuskimassa. Se on hieno tietää, että samassa kerrostalo kompleksissa asuu rehellistä väkeä. Vielä joulukuun puolivälissä kaikki oli ok, kun kävin hakemassa tavaroita. Nähtävästi tuolla on seikkailtu juuri joulun alla. Edellinen ilta tuli sitten pyhitettyä varastettujen tavaroiden listaamiseen, rikosilmoituksen ja vahinkoilmoituksen tekemiseen.

Hyvää alkavaa vuotta 2015 :rolleyes:

8mato

Member

Saikulla taas. Torstaina selvittelemään ortopedille että leikaatanko nilkka vai yritetäänkö vieläkin levolla parantaa. Ehtihän tässä taas kuukauden olla töissä.

OK

Well-Known Member

Se fiilis, kun tentti alkaa 45min päästä ja olet herännyt yöllä kolmesti viemään ripuloivan koiran ulos.

KOSSUNALLE

Active Member

joo no löysin sitten muijan joka on 10 vuotta mua nuorempi nojoo ei siinä vielä mitää...eikä siinä että se muija on musta ja minä...noh jokseenkin mamu vastaisessa kaveripiirissä oleva...no joo ei siiiinäkään vielä mitään mutta kun 10 vuotta nuoremman kanssa ei tunnu oikein noi ajatukset ja perjaatteet menevän yks yhteen.

jotenkin taas tuntuu että tämäkin homma tuntuu menevän konkkaan...

onkohan homoilla helpompaa?...no joo ei sekään voi olla vaihtoehto kun en hirveemmin kikkelimiakkailusta lämpee...

Ylös Bottom