Vastaus: Ketutuskeskustelu
Kuten noose1 tuossa jo sanoikin, parasetamoli ja ibuprofen on kaksi aivan eri asiaa. Sen lisäksi yksilökohtaiset erot voi vaikuttaa hyvinkin paljon. Aspiriinia aina tarjotaan pääkipuun, itselle se ei ole ikinä tuonut minkäänlaista apua.
Ja aaholalle: mitä tulee tuohon "en usko kipulääkkeisiin", jos pääset joskus nauttimaan vaikka olkapään tulehduksesta, polven rustojen/kierukan repeämisestä, nivelsiteiden repeämisestä, tai jostain muusta vastaavasta herkullisesta vaivasta, veikkaan että ääni kellossa muuttuu ja aika nopeaan.
Itse olen kanssa niitä, jotka syövät ehkä sen yhden tabletin vuodessa. Ja uskon, että joillakin pillereiden popsiminen tuo myös sitä psykologista mielihyvää, mutta ei ainakaan mulle. Mä nimittäin kerran kovan pääkivun aikana sain 1000 mg jotain pana-alkuista (jonka pitäisi siis olla kai melko suuri annos), niin ei auttanut yhtään. Sen episodin jälkeen olen tarvittaessa syönyt ibuprofeiinia sen minimi-annoksen ja aina on auttanut. Eli jos se vaikutus olisi vaan psykologinen, niin sen pana-lääkkeen olisi pitänyt helpottaa aivan kuten ibuprofeiini tekee?![]()
Kuten noose1 tuossa jo sanoikin, parasetamoli ja ibuprofen on kaksi aivan eri asiaa. Sen lisäksi yksilökohtaiset erot voi vaikuttaa hyvinkin paljon. Aspiriinia aina tarjotaan pääkipuun, itselle se ei ole ikinä tuonut minkäänlaista apua.
Ja aaholalle: mitä tulee tuohon "en usko kipulääkkeisiin", jos pääset joskus nauttimaan vaikka olkapään tulehduksesta, polven rustojen/kierukan repeämisestä, nivelsiteiden repeämisestä, tai jostain muusta vastaavasta herkullisesta vaivasta, veikkaan että ääni kellossa muuttuu ja aika nopeaan.