Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

No siitä en tiedä. Mutta kipulääkkeisiin en usko.

Tuon perusteella uskallan väittää, että sinulta ei ole poistettu viisauden hammasta, tai että ei ole korjattu katkennutta luuta. Jos nämä molemmat toimenpiteet ja siitä paranemisen hoidat ilman mitään kipulääkkeitä, niin aika yli-ihminen olet.... :rolleyes:

Kyllähän sitä ilmankin kipulääkkeitä selviää, mutta miksi turhaan, kun voi napsia samalla vaivalla pillerin ja heivata kivut mäkeen.

Pyh, kipulääkkeiden vaikutus on pelkästään psykologinen.

Itse olen kanssa niitä, jotka syövät ehkä sen yhden tabletin vuodessa. Ja uskon, että joillakin pillereiden popsiminen tuo myös sitä psykologista mielihyvää, mutta ei ainakaan mulle. Mä nimittäin kerran kovan pääkivun aikana sain 1000 mg jotain pana-alkuista (jonka pitäisi siis olla kai melko suuri annos), niin ei auttanut yhtään. Sen episodin jälkeen olen tarvittaessa syönyt ibuprofeiinia sen minimi-annoksen ja aina on auttanut. Eli jos se vaikutus olisi vaan psykologinen, niin sen pana-lääkkeen olisi pitänyt helpottaa aivan kuten ibuprofeiini tekee? :confused:

Annoksen suuruuden lisäksi merkitystä on paljon ainesosalla. Ibuprofeiini ja Parasetamoli ovat ihan eri aineita. Lisäksi yksilökohtaiset erot voivat olla valtavia. Jotkut ovat ihan pöllyissä yhdestä panadolista (perus särkylääke) kun joillaikin ei tunnu missään vaikka vetäisi panacodin (kolmiolääke kovempiin kipuihin, sisältää parasetamolin lisäksi kodeiinia).

Se joka väittää, että särkylääkkeet ovat pelkää psykologista vaikutusta placebota, eivät ole kunnon kipua/särkyä kohdanneetkaan. Ja se on toki pelkästään hyvä asia jos on moiselta säästynyt.

Itse olen kanssa niitä, jotka syövät ehkä sen yhden tabletin vuodessa. Ja uskon, että joillakin pillereiden popsiminen tuo myös sitä psykologista mielihyvää, mutta ei ainakaan mulle. Mä nimittäin kerran kovan pääkivun aikana sain 1000 mg jotain pana-alkuista (jonka pitäisi siis olla kai melko suuri annos), niin ei auttanut yhtään. Sen episodin jälkeen olen tarvittaessa syönyt ibuprofeiinia sen minimi-annoksen ja aina on auttanut. Eli jos se vaikutus olisi vaan psykologinen, niin sen pana-lääkkeen olisi pitänyt helpottaa aivan kuten ibuprofeiini tekee? :confused:

Kuten noose1 tuossa jo sanoikin, parasetamoli ja ibuprofen on kaksi aivan eri asiaa. Sen lisäksi yksilökohtaiset erot voi vaikuttaa hyvinkin paljon. Aspiriinia aina tarjotaan pääkipuun, itselle se ei ole ikinä tuonut minkäänlaista apua.

Ja aaholalle: mitä tulee tuohon "en usko kipulääkkeisiin", jos pääset joskus nauttimaan vaikka olkapään tulehduksesta, polven rustojen/kierukan repeämisestä, nivelsiteiden repeämisestä, tai jostain muusta vastaavasta herkullisesta vaivasta, veikkaan että ääni kellossa muuttuu ja aika nopeaan.

Kuten noose1 tuossa jo sanoikin, parasetamoli ja ibuprofen on kaksi aivan eri asiaa. Sen lisäksi yksilökohtaiset erot voi vaikuttaa hyvinkin paljon. Aspiriinia aina tarjotaan pääkipuun, itselle se ei ole ikinä tuonut minkäänlaista apua.

Aspiriinit ovat olleet kohdallani myös turhia, kun taas ibuprofen on ainoa juttu mikä estää migreenikohtausten syntymisen. Noin viitisen kertaa vuodessa jään totaaliseen kiitollisuuden velkaan buranaa kohtaan, jota ilman joutuisin invalidisoitumaan kokonaiseksi vuorokaudeksi. Buranalla, koko touhu lakkaa kuin seinään.

Se onkin sitten ainoa juttu johon kipulääkitystä on tullut käytettyä jos lukuun ottamatta hammaslääkäriä ja yhtä pieleen mennyttä lääkäri reissua, johon liittyi neulan pistäminen selkärangan siihen päätyosaan. Joka muuten vieläkin ketuttaa ihan saakelisti. :mad:

Keuhkoputkentulehdus, ehkä viina ja Ankkarock turruttaa, ei järin freesi olo.

Nappi ibua ja paraa niin alkaa homma rullaa. (Noilla on jokin toisiaan tehostava vaikutus, en muista mihin perustuu)

Kipulaakkeet toimii, mutta elimisto myos oppii suodattamaan niita tehokkaammin, eli jos napsit paljon buranaa eika tunnu auttavan niin kokeile valilla vaikka ketomexia tai painvastoin, eri myrkky johon elimisto ei ole varautunut.

Ja sitten on topic..
Pari paivaa pois taalta ja menee kolme tuntia tavata uudet viestit vaikka olenkin tiputtanut puolet alueista pois uusien viestien listalta :mad:

Perussettiä.. Viikonloppu alkaa ja pari tuntia sitten alkoi rajut vatsakivut ja merkit viittaavat alkavaan vatsatautiin. Miksen osaa sairastaa arkisin kuin kunnon työmiehen kuuluisi vaan AINA viikonloppuisin? :(
Onni onnettomuudessa kuiteskin se, että ensiviikon jälkeen alkaa kesäloma ja jos kerrankin pääsisi sitä viettämään ilman sairauksia. :rolleyes:

Ketuttaa kun viikonloppuna pyörä varastettiin eikä isännöitsijäkään pysty auttamaan kun viimeksi pyörää tuli ajeltua pari viikkoa sitten niin valvontakameraan on ehtinyt hetkinenkin kerääntyä materiaalia.... eikä asiaa helpota että oppari pitäisi saada valmiiksi ja pari kurssia siinä sivussa... ja tietenkään siitä opparista ei saa mitään palkkaa, toisin kuin kaverit torniossa jotka vetää sen pari tonnia kuukaudessa tilille hihiiiiiiiii :D:D:D .... :( haistakoon koko maailma paskan....

Perussettiä.. Viikonloppu alkaa ja pari tuntia sitten alkoi rajut vatsakivut ja merkit viittaavat alkavaan vatsatautiin. Miksen osaa sairastaa arkisin kuin kunnon työmiehen kuuluisi vaan AINA viikonloppuisin? :(

Tästä on olemassa ihan tutkimuskin (jonka joskus olen lukenut), että lomapäivien aiheuttama muutos ihmisen korkeaan stressitasoon voi vaikuttaa myös elimistön vastustuskykyyn alentavasti.

Jumankauta niin toisilla käy tuuri. Itse sain syntymälahjana hampaat joista tulee reikäjuustoa jo yhdessä yössä, jos iltapalana on Maxia ja hampaat jää pesemättä. Epäreilua.:mad:

Tuota vaan täytyy kommentoida!
Itse olen myös tuollainen tapaus, jolla hammaskiille on sitä kestävintä/suojaavinta mahdollisinta sorttia. Käytän mielettömästi hampaille todella vahingollisia ruokia ja juomia, kuten virvoitusjuomia ja eri makeisia; enemmän kuin moni kaverini. Hampaat YRITÄN pestä joka ilta, mutta liian usein pesu jää väliin; kaverini, joilla on usein reikiä, pesevät aamuin-illoin hampaansa.

Minulla ei koskaan ole ollut yhtäkään reikää, eikä hammaslääkäri ole koskaan moittinut hampaitani. Syön ja juon sokerisemmin kuin kaverini ja huolehdin hampaistani vastuuttomammin, mutta minkäs teet. Hammasongelmia ei vaan koskaan ole ollut.

Toki yritän pestä hampaat joka ilta, suht tarkkaan. Lankaa ei ole tullut käytettyä.

Maanantaina on taas paluu arkeen. Neljän viikon kesäloma viuhahti taas sellaisella nopeudella, että ei sitä oikein voi edes ymmärtää. Juuri mitään en tänäkään kesänä ehtinyt tekemään, mutta niin vaan aika kului hurjaa vauhtia.

Ja kuten kellonajasta huomaa, unirytmi on kyllä tiukasti lomamoodissa, eikä se ihan yhdessä yössä käänny. Ennusta, että su-ma-yönä tulee nukuttua ehkä sen kolme tai jopa neljä tuntia.

Loppuun vielä ketutusta pelimaailman puolelta: Mako, olet kohdannut voittajasi! Borderlandsissa nimittäin on VIELÄ hirveämmillä kontrolleilla varustettuja ajokkeja. Ei hemmetti, millainen neronleimaus on ollut laittaa kaasu/pakki vasempaan tattiin ja kääntyminen oikeaan, kun noin sadassamiljoonassa muussa pelissä kautta historian asia on juuri toisinpäin. Tuosta seuraa se, että ajaminen on minulle yhtä helvettiä. Hyvä jos saa menopelin kulkemaan suoraan ennen kuin kamera lähtee vikuroimaan (koska sitähän nokkelasti-pokkelasti säädetään oikeasta tatista).

Kyllähän uusia innovaatioita pitää olla mutta ARGH!

Sitä pitäisi huomenna maanantaina siirtyä mukavista ja sosiaalisista työnjohtajan tehtävistä tylsiin paperitiikerihommiin, joita myös takuukäsittelyksi kutsutaan. Hieman ahdistaa, kun tietää, että tulossa on vain varaston selvittelyä ja paperien pyöritystä tietokoneen edessä tunkkaisessa toimistossa. Kyllä työnjohto on paljon mukavampaa, kun saa olla samalla puheissa asiakkaiden, kollegojen ja alaisten kanssa, mutta että takuupapereita pyörittämään, ugh!

No nyt se vapaus on ohi ja on edessä paluu yhteiskunnan orjuuttavien hammasrattaiden osaksi. :mad:

Jos arki ahdistaa, miksette muuta sitä? Kerranhan sitä eletään. Okei, sama pätee myös minuun, jotain tarttis tehdä.

Tuota vaan täytyy kommentoida!
Itse olen myös tuollainen tapaus, jolla hammaskiille on sitä kestävintä/suojaavinta mahdollisinta sorttia. Käytän mielettömästi hampaille todella vahingollisia ruokia ja juomia, kuten virvoitusjuomia ja eri makeisia; enemmän kuin moni kaverini. Hampaat YRITÄN pestä joka ilta, mutta liian usein pesu jää väliin; kaverini, joilla on usein reikiä, pesevät aamuin-illoin hampaansa.

Kaverilla on sama juttu. Hampilekuri sanoi hänelle, että suun bakteeristo on niin hyvä, että reikiä on mahdotonta tulla. Sivuoireena on sitten kymmenkertainen määrä hammaskiveä per käynti.

On tämä kyllä harmillista touhua kun hampaat reikiintyy helposti. Nyt on leegot pysynyt hyvässä kunnossa, mutta olenkin joutunut peseen ne säntillisesti. Viime hammaslääkärilaskun jälkeen on tullut pestyä hampaa vaikka norsulauma ajaisi takaa aamukrapulassa.

No, aina voi loistaa toisaalla. Minä syön välillä niin epäterveellisesti ettei mitään rajaa. Rasvaa ja suolaa menee kuukausitolkulla. Pikaruokaa tulee dumpattua harvakseltaan ja pystyn jopa kiskomaan hervannan legendaarisen rullakebapin yhdeltä istumalta. Muutenkin ruokavalioon kuuluu kaikkea sekavaa kuten pekonileipiä ja pekonin rasvassa (johon on kaadettu kourallinen suolaa) dipattuja leivänpaloja. Silti vaikka sapuskaa menee kuin hevosella, niin mitat pysyy jämptisti 182cm/60kg. Meilläpäin on sanakin minunlaisilleni mega ahmijoille. Läpiruikkoo. :D

Ja Timppa, no mikä sanonta? Koita nyt antaa mulle jotain pohdittavaa huomiseen aamuruuhkaan. Jessus niin ketuttaa jo valmiiksi se, että huomenna pitää jurnata taas ruuhkaliikenteessä töihin. Olisivat nyt ihmiset jääneet sinne lomalle.

...Silti vaikka sapuskaa menee kuin hevosella, niin mitat pysyy jämptisti 182cm/60kg. Meilläpäin on sanakin minunlaisilleni mega ahmijoille. Läpiruikkoo. :D

Ei voi olla totta! Luulin olevani KFINin ainoa Kirkkonummelainen läpiruikkoo! Nyt tulee kyllä tippa linssiin! :)

Ylös Bottom