Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei voi olla totta! Luulin olevani KFINin ainoa Kirkkonummelainen läpiruikkoo! Nyt tulee kyllä tippa linssiin! :)

Hehheh. Oi suuri ja mahtava KonsoliFIN, jolla on tarjota kaksi läpiruikkoota Kirkkonummelle! :D

Omistan seuraavan pekoniburgerin (johon olen saanut tingittyä extrapekonia) sille, ettei yksikään muu peli saitti pysty tähän. XD
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Hehheh. Oi suuri ja mahtava KonsoliFIN, jolla on tarjota kaksi läpiruikkoota Kirkkonummelle! :D

Omistan seuraavan pekoniburgerin (johon olen saanut tingittyä extrapekonia) sille, ettei yksikään muu peli saitti pysty tähän. XD

Näin se menee!
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Silti vaikka sapuskaa menee kuin hevosella, niin mitat pysyy jämptisti 182cm/60kg. Meilläpäin on sanakin minunlaisilleni mega ahmijoille. Läpiruikkoo. :D

No huh. Täytyy pojalla olla melko terveet harrasteet aina syömisten välillä kun noin tiukoissa mitoissa pysyy! Itsellä mitat on luokkaa 183/90. Enkä ole mikään virtahepo saati nyt sitten mikään kehonrakentajakaan tai huippu-urheilija. Niin ja ei myöskään tule tankattua läheskään teikäläisen tyyliin.

Olisiko Rottamopolla terveystarkastuksen paikka? :D No joo, kyllähän noita kukkakeppejä sopii meikäläisenkin sisäpiiriin mutta aina tällaiset tapaukset jaksaa ihmetyttää.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ah ja voih, vielä vuosi pari sitten pystyin sanomaan samaa itsestäni mitä Rottamopokin, mutta nykyään pienen rasvaisen purtavan jälkeen alkaa ikävä nahkainen reppu löllöttää vyön päällä tietokoneella istuessa.

Ja sitten taas lenkille ja salille, että voisi syödä vähän lisää.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ah ja voih, vielä vuosi pari sitten pystyin sanomaan samaa itsestäni mitä Rottamopokin.. .

Niin, olisihan se kiva olla itse kullakin tuollainen siro ja hentoinen. :rolleyes:

On meikäläisellä varmaan nuo ylpeydenaiheet melko vähissä, kun pitää tulla kehuskelemaan omalla painolla jollekin pelifoorumille.

P.s. Taitaa omalla kohdalla olla muuten tuo valtava ego joka tuo lisää sitä extra painoarvoa.:cool:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Karenssissa ensi kuun loppuun asti. ***** jepa sanon mä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

olisinki ens kuun loppuun, mutta olen tän vuoden loppuun, joilloin olen ollut 1½vuotta :mad:

Joo eihän toi nyt maailmanloppu ole, mutta kyllähän tossa missaa muutaman satasen. Valituskirjeen kuitenkin lähetän.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo eihän toi nyt maailmanloppu ole, mutta kyllähän tossa missaa muutaman satasen. Valituskirjeen kuitenkin lähetän.

Ei niistä valituskirjeistä ole mitään hyötyä, itse pistin pari valitus kirjettä ja vastaus oli tyyliä, lälläslää, me täällä päätetään ja nyt päätettiin, ettet saa rahaa...
Ai kuinka paljon olen menttänyt tänä aikana, kun olen ollut työtön?
No vain ja ainoastaan: 11700€, siis tuossa joulukuussa... :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei mitään henkilökohtaistaa ketään kohtaan, vaan yleisesti:

Eihän siinä olisi pätkääkään järkeä, että joutenolosta maksettaisiin tukia. Hyvä vain kun vaativat jotain tehtäväksi, ei tästä yhteiskunnasta tulisi muuten yhtään mitään. Vaikka se itsestä saattaisikin tuntua henkilökohtaiselta saada kieltävä päätös ja evätään tukia, ei Kela voi ajatella yhtä ihmistä vaan tehdä yleiset pelisäännöt ja kohdella jokaista niiden mukaan. Rahaa menee valtiolla jo muutenkin aivan liikaa ja varojen kohdentaminenkin ontuu, joten ei tässä enää yhtään ylimääräisiä rasitteita kaivata.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

KAZI, olen sen takia karenssissa, kun hain silloin 1½vuotta sitten Tampereelle automaalariksi, olin oikeasti 95%:sen varma, että pääsen sinne, olin jo melkein pakkaamassa kamoja, että voin muuttaa sinne, asuntohakemus oli jo pistetty vetämään, sitten viikkoa paria aikasemmin kävin työkkärissä kyselemässä, että tän kurssini pitäs alkaa tossa viikon päästä, miksei ole tullut mitään tietoa siitä, siis kuukausi pari sitä ennnen kieltäydyin työkkärin pakkokurssista, koska luulin, että pääsen sinne koulutukseen, tein työkkäriin 2A4:sta, että miksi en mene kurssille... No sitten työkkärissä sanotaankin, että se koulutus ei olekkaan saanut rahoittajaa, joten se ei alakaan... Olin silleen, et mitä fittua, ette sitte voinu aiemmin kertoa??? :eek:
Jos ne ois ajoissa kato kertonu, et se kurssi ei alakkaan, niin tottakai olisin hakeunut sinne kurssille, mille ne ois pakottanut, mutta kun olin siinä toivossa, että Automaalarin kurssini alkaa, niin siksi en hakeutunut tonne P*skaan kurssiin...!

Notta Kazi, ei kaikki ole aina niin yksiselitteisiä, että miksi on karenssissa ;)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei mitään henkilökohtaistaa ketään kohtaan, vaan yleisesti:

Eihän siinä olisi pätkääkään järkeä, että joutenolosta maksettaisiin tukia. Hyvä vain kun vaativat jotain tehtäväksi, ei tästä yhteiskunnasta tulisi muuten yhtään mitään. Vaikka se itsestä saattaisikin tuntua henkilökohtaiselta saada kieltävä päätös ja evätään tukia, ei Kela voi ajatella yhtä ihmistä vaan tehdä yleiset pelisäännöt ja kohdella jokaista niiden mukaan. Rahaa menee valtiolla jo muutenkin aivan liikaa ja varojen kohdentaminenkin ontuu, joten ei tässä enää yhtään ylimääräisiä rasitteita kaivata.

Puolustan kuitenkin kaikkia tukien hakijoita sekä Kelalta että Työkkäriltä. Siinä on kaksi firmaa jotka ei tiedä omista pelisäännöistään yhtään mitään. Työvoimatoimistossa sain vierailla vuonna 2007, kyse oli kahden kuukauden ajasta kun palasin takaisin opiskelemaan. Tämän noin 8 viikon ajan selvittämiseen meni 13 viikkoa. Allekirjoittaneelta pyydettiin esimerkiksi yhtä ja samaa todistusta, vaatimattomat 7 kertaa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itse jouduin aikanaan tyokkarin karenssiin kun en toimittanut isani allekirjoittamaa todistusta ettei hanella ole yritystoimintaa tai ettei pysty tarjoamaan minulle toita.
Ei kelvannut todisteet etta oli ollut kuolleena jo 15v...
Homma aukes vasta kun menin naapurikaupungin tyokkarin asiakkaaksi.
Sapettaa vielakin..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ah ja voih, vielä vuosi pari sitten pystyin sanomaan samaa itsestäni mitä Rottamopokin, mutta nykyään pienen rasvaisen purtavan jälkeen alkaa ikävä nahkainen reppu löllöttää vyön päällä tietokoneella istuessa.

Ja sitten taas lenkille ja salille, että voisi syödä vähän lisää.

Emäntäkin varoittelee, että ei tämä voi loputtomiin kestää. Pappaklaani lähestyy ja napa on kohta kiinnitettynä enemmänkin pyykkikiveen kuin lautaan. Kyllä se minunkin aika vielä koittaa, sen tiedän.

Ja noihin kela hommeleihin vielä. Itseäni sapettaa niissä suunnattomat erot paikkakuntien välillä. Jossain Jyväskylässä ei välttämättä edes tiedä asioineensa kelalla, mutta rahaa vain tulee. Sitten taas Riihimäellä heitetään: ei onnistu, päin naamaa vaikka kysyisi: ollaanko me nyt Riihimäellä? Kertaalleen ollut riihimäellä käsi ojossa, ja tunne oli se, että joko näytin juuri piikittäneeltä narkkarilta, tai sitten olisi pitänyt näyttää sellaiselta.

Muutenkaan en aina ymmärrä näitä loogisuuksia ilmaisen rahan jaossa. Esim. Yhdeltä tyypiltä loppui opintotuki kun ei edistynyt. Meni kelaan ja kelassa sanottiin: aha. Seuraavasta kuusta eteenpäin nosti sitten tuplat, verrattuna opintotukeen.

Ja vielä opintotuki. Tästä ei varmaankaan tarvitse edes mainita muuta kuin se, että kyllä Suomessa itsensä alkoholilla hitaasti tappava saa tuplasti enemmän kuin opiskelija. Lisäksi valtio vielä kustantaa hoitoja sun muita jotka aiheutuvat alkoholista ja siinä loppuvaiheessa kun alkoholisti ei enää pysty kunnolla itse käymään viinakaupassa, saa alkoholisti taksilippuja. Siis juuri niitä lippuja, joita ei jalkavammaiselle mummolleni anneta, joiden avulla mummoni pystyisi elämään varsin riippumatonta elämää. Sapettaa niin, että huhhuh! :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä mä ite ainakin olisin ottanu minkä tahansa duunin vastaan jos joutuisin olemaan 1½ vuotta työttömänä.

Tällä hetkellä ei ole työn kans ongelmaa, ku sivarissa vuoden loppuun. Sit pitäs jatkua normi työt.

Vai eikö siellä missä Timppa asuu ole ollenkaan töitä tarjolla? Kyllä ne tuet on niin pieniä et ei niillä elä. Ite mä saan tästä sivarista päivärahat, mun puoliskon vuokrasta ja matkakulut niin se on pikkasen päälle 1000 €/kk eikä tolla elä.

Ens kuussa päivärahan pitäs nousta siihen 10,60 €/pv + 12 €/pv ruokaraha. Toi 12€ on tullu koko ajan ku tää mun sivarimesta ei tarjoa ruokaa, mikä on kyl toisaalta hyvä ku ennemmin otan ton rahan. Onneksi muija on töissä, muuten ois kyllä ollu aika ankeaa tää sivari aika rahallisesti.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sen verran mitä tällä hetkellä työttömänä oleva veljeni kertoi, ovat työpaikat hieman kiven alla. Jos siis yhtään haluaa tehdä jotain, mikä omaan alaan mitenkään liittyy. Tässä tapauksessa kyse on juuri valmistuneesta hitsarista. Vuokra(helvetti)töitä hyvin pitkälle tarjoavat. Mene ja tiedä, mutta toivon hartaasti etten koskaan itse joutuisi enää vuokratöihin. En tykännyt. Yök!
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ite ku tossa tammikuussa 2009 lopetim ammatikorkean kesken, ku on lapsi ja vuokrat maksaa. Niin ei opintotuella eläny ja paras oli et ku alko lapsilisä tuleen se 100€ kk, niin opintotuen asumislisä loppu mikä oli yli 200€ kk.

Eli mä en saanu ku sen max. opintotuen, eikä iltatöitä oikeen voinu tehä ku muijalla oli sellaset työajat et ei olis onnistunu. Menin heti katteleen työkkärin sivuilta hommia ja löyty yks vuokra firma haki sähkäreitä. Sain periaatteessa heti töitä olin sen vuokrafirman hommissa n. 9kk kolmessa eri firmassa. Olin ehtiny lähteä meneen jo tosta vuokrafirmasta, ja menny entiseen työpaikkaan missä olin ollu aina kesätöissä ku sieltä soitettiin et tuunko hommiin. Tossa entisessä paikassa alko hommat loppuun enenaikojaan ku ei paria kerrostaloa alettu rakentaan. Niin yhestä noista mestoista, missä olin sen vuokramestan kautta töissä soitettiin et haluunko tulla niille suoraan töihin, niin päätin vaihtaa. Tossa samassa mestassa jatkuu tän sivarin jälkeen.

Eli mun neuvo on et kannattaa, vaan ottaa niitä vuokrafirman hommia ku tota kautta jos on hyvä hitsari saa jalkoja vähä ovien väliin. Voi sit saada vakipaikan tai ainakin pitemmäksi aikaa töitä ku vuokrafirmojen kautta. Mulla onneksi oli kaikki noi kolme keikka pitkiä, eikä mitään muutaman päivän hommia. Yhtäjaksoisesti tammikuusta syyskuun loppuun.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vuokrafirmoissahan on se ongelma, että et saa mennä suoraan töihin samaan paikkaan jonain tiettynä ajanjaksona olisko ollu ½ vuotta hommien lopettamisen jälkeen. Näin ainakin oli joskus vuosituhannen vaihteen aikoihin, liekö vieläkin?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Noinhan se tais olla minunkin jossain työsopiksessa lukea, mut ei kyl menny puoltavuotta. Oli eka soitettu sinne ja kysytty oonko siel vuokrafirman hommissa. Ku olin lopetellu siellä ne sano et ottaa vain kaks tyyppiä tuolta jos tarvii äijiä töihin eli minut ja yhen toisen tyypin. Oli sanottu vuokrafirmassa et en änää ole siel töissä. Niin soitti sit suoraan mulle et tuunko töihin.

Ja mistä ne siel vuokrafirmassa tietää, missä olet töissä ku sieltä lopetat. Ei sun sinne tarvi ilmotella et olet töitä saanu.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Notta Kazi, ei kaikki ole aina niin yksiselitteisiä, että miksi on karenssissa ;)

Nimenomaan, siksi en halunnut ketään osoitellakaan kun en tiedä minkä takia juuri joku tietty henkilö (esimerkiksi sinä) on karenssissa. Kummallista toimintaa tapauksesi Kelan puolelta.

Puolustan kuitenkin kaikkia tukien hakijoita sekä Kelalta että Työkkäriltä. Siinä on kaksi firmaa jotka ei tiedä omista pelisäännöistään yhtään mitään.

Paikoin palvelu on kyllä luokattoman huonoa, itse en paikallisella Kelalla käy kun se on täyttä ajanhukkaa. Netissä ja eräällä toisella paikkakunnalla homma on hoitunut ilman ongelmia.
 
Ylös Bottom