Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ite ku tossa tammikuussa 2009 lopetim ammatikorkean kesken, ku on lapsi ja vuokrat maksaa. Niin ei opintotuella eläny ja paras oli et ku alko lapsilisä tuleen se 100€ kk, niin opintotuen asumislisä loppu mikä oli yli 200€ kk.

Vähän sama kuin se, että kunnat tukee muksujen kotihoitoa säälittävällä rahasummalla verrattuna siihen, mitä kunnalle maksaa lapsen hoitaminen päiväkodissa. Noiden rahasummien ero oli ihan järjetön ja kunnalla olisi todellakin mahkuja säästää tässä. Tosin, sitten joku vanhempain rahan tapainen jää pois siksi, että saa kotihoidon tukea. Tilanne siis melkolailla plus miinus nolla. Toisinsanoen, kuntien tai valtion on ihan turha yrittää säätää yhtään mitään, ennenkuin ovat oppineet ala-asteen laskuopin. Et voi antaa rahaa meille köyhille kenkien ostoon ja ottaa se heti samalla pois, kuitenkin odottaen, että köyhä saa kengät ostetuksi. Tyhmintä tästä tekee se, että kenkärahan (kuvitteellisesti 20€/kk) pitäisi vähentää kunnan pakollisia jalkahoitoja maksuja lasinsirutapauksissa, joista tulee maksettavaksi 200€/kk per henkilö. Ja huom. tässä leikillisessä esimerkissäni maksujen suhde ero on pienempi kuin tuossa päivähoito tapauksessa.

Tosin, toisella paikkakunnalla asuva, tasan samanverta tienaava tuttavaperhe saa molemmat massit ilman ongelmia. Eriarvoisuutta?!?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kiitos Kelan kun hylkäsivät 200 euron kelakorvauksen. Syynä se että en kuulemma kuulu Kelan piiriin. Olin reilun vuoden töissä ulkomailla, ja putosin pois Kelan piiristä ja olisi pitänyt tajuta täyttää joku Suomeen paluu hakemus. Kyllähän niillä tuolla maistraatin kautta on Suomen osoitetiedot päivitettynä, mutta ei se näemmä riitä.

Tuskin taitaa tuon puljun kanssa onnistua mitkään takautuvat hakemukset, kun tosiaan joulukuussa jo Suomeen palasin. Olisinkohan onnellisempi että "eroaisin" lopullisesti Kelasta ja maksaisin vain kaikesta hieman enemmän... Kun tuntuu että on viime aikoina ollut pelkkää tappelua tuon puljun kanssa.

Nyt vituttaa, ja siitä voin kiittää CoD-skenen "jumalia" ei mulla oo allua ja näitä vastaan mitään. Mukavia jätkiä. Mutta "mun beast k/d <3" sambyy luulee olevansa jotain niin hienoa. Todennäköisesti ei muuta teekkään ku pelaa ja mun salilla hankitulla haballa losauttaisin meidä taka-seinästä läpi. Niin niin...hyvähänn se on näyttöpäätteen takana huudella, tiedetään. Mutta kiu pistää nii vihaks ku jos et kuulu siihen "tiettyyn" porukjkaan niin et oo mitään. En oo kenellekkään vittuillu. tai no oloen, mutta vain takaisin päin. En minäkään loputtomiin paskaa ota vastaan. Tollasten pellejen takia menee peli-into ja se on paha-asia. Tosin, mistäpä niitä vittuilijoita ei löytyisi...

Vielä kornimpaa olisi jos saisin tietää ylipäätään syyn siihen että en "yli-jumala" sambyyta miellytä. Ei sillä että hyväksyntää hakisin, mutta onhan se aika naurettavaa että ei edes tunneta nii suoraan tulee päin näköä. "V*ittu ammu ittes"

Vielä kornimpaa olisi jos saisin tietää ylipäätään syyn siihen että en "yli-jumala" sambyyta miellytä. Ei sillä että hyväksyntää hakisin, mutta onhan se aika naurettavaa että ei edes tunneta nii suoraan tulee päin näköä. "V*ittu ammu ittes"

Näin ulkopuolisena seuraajana sanoisin, ettei sinulla tai kenelläkään muullakaan ole mitään tarvetta miellyttää käyttäjää sambyy.

Nyt vituttaa, ja siitä voin kiittää CoD-skenen "jumalia" ei mulla oo allua ja näitä vastaan mitään. Mukavia jätkiä. Mutta "mun beast k/d <3" sambyy luulee olevansa jotain niin hienoa. Todennäköisesti ei muuta teekkään ku pelaa ja mun salilla hankitulla haballa losauttaisin meidä taka-seinästä läpi. Niin niin...hyvähänn se on näyttöpäätteen takana huudella, tiedetään. Mutta kiu pistää nii vihaks ku jos et kuulu siihen "tiettyyn" porukjkaan niin et oo mitään. En oo kenellekkään vittuillu. tai no oloen, mutta vain takaisin päin. En minäkään loputtomiin paskaa ota vastaan. Tollasten pellejen takia menee peli-into ja se on paha-asia. Tosin, mistäpä niitä vittuilijoita ei löytyisi...

Kuuluisa "toisesta korvasta sisään, toisesta ulos", toimii aina hyvin. Hymyä huuleen ja äijä mutelle jos ei muu auta, ei enää meno häiritse.

Voit myös ajatella asiaa näin : tällä pelillä on joku 15 miljoonaa harrastajaa. Onko mitään säälittävämpää kuin suomi-poika kotisohvalla ja hänen illuusionsa omasta mahtavuudestaan...videopelissä. Eli älä ota niin vakavasti, meitä on joka junaan.

Kohtalaisesti alkoi tänään töissä ketuttaa kun aamulla virkeänä tarkistin lämpöhuoneen että mitenkä paljon sieltä löytyy näytteitä joita voisi työstää, noh löysin muutaman ja olin ihan liekeissä kun näytti siltä että tulee rento päivä.

No sitten puolen päivän aikaan työkaveri tulee ja laittaa pöydälle hillittömän kasan näytteitä ja sanoo et hei poika unohditko nää?

Siin vaihees leikkas kiinni niiiin paljon, hirveellä sykkeellä aloin niitä sit vääntää jotta ehdin sovittuun tapaamiseen keskustaan, ehdin kuitenkin just ja just mut veronsa se vaati.

En oo työkaverille kettuuntunut vaan itelleni kun en huomannu niitä näytteitä.

Foorumiherot jotka luulee tietävänsä kaiken kaikesta, vaikka oikeasti eivät ole elämää paljoa nähneet.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että voisiko tähän saada jotain esimerkkiä? :)

Jokainen soveltakoon lausahdustani omalle, tai toisen, kohdalle jos niikseen haluaa tehdä. Pidetään siis lausahdukseni merkitys mysteerinä, niin ei ole kukaan herneitä vetämässä purkillista nenään.

Jokainen soveltakoon lausahdustani omalle, tai toisen, kohdalle jos niikseen haluaa tehdä. Pidetään siis lausahdukseni merkitys mysteerinä, niin ei ole kukaan herneitä vetämässä purkillista nenään.

Hei nyt, ei tällaisia statementteja voi heitellä ilman jotain konkreettista materiaalia.

Veikkaan, ettei uskalla, koska voi olla jonkun bännityn kakkosnikki :D

Ajattelin ihan samaa.

Tavallaan ketuttaa tämä armoton lukeminen ja koulutyö, jota nyt tehdään lokakuulle asti käytännössä joka päivä, tavallaan ei. On kuitenkin tekemistä, ja jonkin sortin tarkoitus ja päämäärä tälle elämäpahaselle. Lokakuussa sitten alkaa syysloma, ja jouluun saakka voi ottaa rennommin. Sitten vuoden vaihtuessa taas uusi rupeama käyntiin. Lakki laskeutunee päähän kesäkuun ensimmäisinä päivinä. Ja SITTEN alkaa armeija, jonka päätyttyä aletaan opiskelamaan taas isolla oolla. Tällainen pläni, ei nyt ketuta sinänsä.

Armeija ketuttaa. Vuosia saanut lykkäystä opintojen ja töiden takia ja nyt olisi taas uusi aika 10.1.2011.

Ei kiinnosta sitten pätkääkään. Mielestäni aivan järkyttävää ajanhukkaa. Mielummin käytän tuon ajan johonkin hyödylliseen, kuten työskentelyyn tai opiskeluun, mutta en mihinkään metsähippaan sadan haisevan miehen kanssa. Hommassa eniten vituttaa sen luonne, kaikkien on mentävä, pakko. Menisin sivariin varmaan heti, jos se olisi kestoltaan lyhyempi.

Onneksi(?) selkärangan alaosa on hiukan kiero, joten C:n paperit eivät ole mahdottomuus. Joskus vuonna 2007 eräs lääkäri kirjoittikin suosittelupaperin B-mieheksi, mutta yllättäen armeijasta ei reagoitu tuohon kirjeeseen mitenkään. Siitä olen varma, että A:n miehenä en armeijaa tule koskaan suorittamaan, kävi miten kävi. Ihan vaikka periaatteen vuoksi. Jos olisin kiinnostunut puolustusvoimista työpaikkana, niin mikäs siinä armeijan käydessä, mutta olen nähnyt ja viettänyt aikaa varmaan keskivertosotilasta enemmän metsässä, joten ei kiitos. Menkööt kuka haluaa.

Armeija ketuttaa.

SIVARI on sankari ja TOTAALI tosimies. :D

Onhan noita vapaampiakin vaihtoehtoja, ei sitä kukaan armeijaan pakota. Monet kaverit itseasiassa kyselevät minulta usein miten siviilipalvelukseen pääsee ja neuvon aina parhaani mukaan. Mutta eipä minulla ole armeijan käyneitäkään vastaan mitään. :cool:

SIVARI on sankari ja TOTAALI tosimies. :D

Onhan noita vapaampiakin vaihtoehtoja, ei sitä kukaan armeijaan pakota. Monet kaverit itseasiassa kyselevät minulta usein miten siviilipalvelukseen pääsee ja neuvon aina parhaani mukaan. Mutta eipä minulla ole armeijan käyneitäkään vastaan mitään. :cool:

Eipä mullakaan ole ollu kuiteskaan hirveesti valittamista ollu tästä sivarista. Pitkähän tämä on, mutta ku ite saa paikan valita mihin menee palvelukseen. Pitää vaan olla voittoa tavoittelematon paikka. Ite olen Kansallisarkistossa ja suosittelen kyl tätä paikkaa. Erittäin mielenkiintoinen mesta.

On ainakin vapaa aikaa toisin ku intissä. Parasta tässä sivarissa on kuitenki ollu se kuukauden koulutusjakso lapinjärvellä. Kauhulla sitä eka odotin, mutta oli aivan mahtavaa aikaa. Etenki kouluttajat Staffan ja Make iso käsi heille. Mukavia jamppoja ja mahtavaa läppää :)

Ei ollu hirveesti mitään muuta ketuttavaa tossa ku 12kk palvelus :rolleyes:

Voihan sen ajan istuakin, mutta paljon mieluummin sen vietti intissä.
Ja aliupseerikoulutuksesta on tolkuttoman paljon hyötyä työelämässä, vaikka ei koulutukseen nähden pitäisi ollakaan. Itse en siis ollut aukissa, mutta sivusta seuranneena vähän harmittaa ettei tullut mentyä kun tarjottiin.

Ylös Bottom