Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Jahas, menee koira huomenna piikille. 13,5v. Jäi aikanaan mun vanhemmille asustelee maaseudun rauhaan, mutta silti, se on mun ensimmäinen lemmikki aikuisiällä, joten se on jotenkin poikkeuksellisen kova juttu.
Täs välissä jo menetettynä kissa, koira, pari gekkoa ja 7 rottaa. Tämä vanha rouva se on vaan porskuttanut menemään. Kohta 6v ollu isot kasvaimet kyljessä ja rinnassa, mutta ne ei oo menoa haitannut. 2v sitten tehtiin kohdun poisto ja se nuortu silmissä siitä. Reilun vuoden syönyt takapään kipuihin kipulääkettä ja menny tosi hyvin, mutta nyt viikon ollu allapäin ja kipulääkkeen nostosta huolimatta takapää ei tahdo pysyä ylhäällä, eikä pidä takamusta ylhäällä hypyissä. Tänään sit useamman kerran maannu lattialla räpiköimässä, kun takapää ei pidä. Taas oli isommalla kipulääkeannoksella kyllä ollut suht oma itsensä, mutta tultiin siihen tulokseen, että aika on lähellä ja mun vanhemmat lähtee ens kuun alussa 3kk:ksi reissuun ja koiran piti tulla meille hoitoon.
Täällä se stressaa toista koiraa ja lasten mekkalaa todella paljon, joten eiköhän se lopullinen niitti täällä ois tullu, joten parempi näin.
Koville silti ottaa.

Ja että osaavat kyllä rahastaa lemmikin kuolemallakin. Itse lopetus ja tuhkaus päälle on aika arvokas setti. :(
 
Otan osaa Omppu. Itsellä on samat kokemukset. Meille tuli aivan ihana terrieri, kun olin 10 vuotias, jonka kanssa tuli kasvettua, leikittyä ja lenkkeiltyä 11 vuotta. Aivan ihana koira ja eläväinen ihan viimeisiin aikoihin asti, mutta sitten se kunto hänellä vaan meni aika äkkiseltään. Kipuja oli, vinkui, ei oikein syönyt ja jaksanut enää mitään. Äiti vei eläinlääkärille, missä todettiin, ettei mitään järkevää voi enää tehdä, vaan pelkästään pitkittää väistämätöntä. Emme sitä halunneet rakkaalle koiralle tehdä, vaan sille tielle se jäi, nukkui pois äidin sylissä. Kohtalon sain kuulla vasta illalla, kun olin tullut kotiin. Kova paikka se oli kyllä, kun oli vuosikymmenen aikana tottunut, että iloinen kaveri on aina vastassa, kun tulee kotiin ja on aina valmis lähtemään ulos.
 
Meilläkin oli lapsena kaks koiraa. Eli 15 ja 16 vuotiaaksi. Kuoli vasta kun tämä nyt lopetettava oli jo kuvioissa. Toki ne oli todella kova paikka, mutta jotenki nyt tuntuu et tää on vielä pahempi, koska ei ole ”lapsuuden lemmikki”, vaan aikuisiällä ensimmäinen lemmikki jonka olen ottanut. Jotenkin henkilökohtaisempi.
Lapsena koirat oli koko perheen, eikä vain mun. Toisaalta tämä taas on tullut mun elämään ennen nykyistä vaimoa ja lapsia, joten tämä on ollut kaikkien silmissä vain minun koira.
 
Pakko avautua näistä kunnon persereijistä elikkä remontti/huuhaa kauppiaat, välillä kyllä itseasiassa nautin siittä kun soittavat ja saan tehdä niistä pilkkaa kuten kavereilla on tapana ja appiukolla :D ärsyttää suunattomasti myös se että sanerall saattaa ekana kysyä että minkäs ikäinen olet niin kyllä se kertoo mitä ovat lähteneet hakemaan.. Mikähän lestakoirien firma se kyseli meidän talon ikää ja vastasin että 74 tais olla valmistunut ja alko viemäreistä kyseleen niin sanoin varsin että viemäriputket on muovia(ovat muuten oikeastikkin) että 90 luvulla laitettu joten alkuperäiset ovat niin sillä meni aivan ohi tuo ja meinas vaan että hehän vois käydä kuvaamassa ne niin vastasin suoraan nauraen että no että vitussa oo tulossa ja paiskasin luurin korvaan. Harmiko piti teliaan vaihtaa liittymä yhdessä välissä niin numero piti laittaa julkiseksi niin sieltähän ne loiset alko soitteleen. Nykyään jättävät melko äkkiä rauhaan kun joku soittaa että oltas tulossa käymään niin sanon ihan suoraan että ette te tänne oo tulossa vaan painukaa suoraan vittuun.
 

Olen kai itse sitten hieman erilainen milleniaali. Alkaa väkisinkin miettimään millaista elämä olisi tollaisena ammattiloukkaantujana.
 
Mua ärsyttää koko hemmetin millenial termi. Jos tuolla tarkoitettaisiin vaikka 2000 luvulla syntyneitä niin mikäs siinä, mutta jo vuonna 1981 syntyneet lasketaan tuohon.
Jos olisin syntynyt vuotta myöhemmin niin minäkin olisin milleniaali.

"Millennials, also known as Generation Y (or simply Gen Y), are the demographic cohort following Generation X and preceding Generation Z. Researchers and popular media use the early 1980s as starting birth years and the mid-1990s to early 2000s as ending birth years, with 1981 to 1996 a widely accepted definition "

edit:

Viittaan siis tuohon ylempänä linkitettyyn uutiseen frendit sarjasta:
"Independent kertoo, etteivät niin sanotut milleniaalit ainakaan varauksetta perusta Friends-sarjasta. Sarja onkin leimattu armotta transfobiseksi, homofobiseksi ja seksistiseksi. "

Näyttäkää mulle vaikka 80 luvulla syntynyt joka pitää tuota sarjaa transfoobisena.
 
No siis enhän minäkään itseäni milleniaalina pidä koska ole - 91. Olen kumminki kasvanut ja elänyt lapsuuteni aikana jolloin tällaisia ole edes mietitty.

Ja Frendit on yksi suosikki sarjoista kautta aikojen omalla kohdalla.
 
En nyt muutakaan paikkaa keksi minne tätä kirjoittaa.

Ikää on tosiaan jo 27v eikä ole ollut ensimmäistäkään työpaikkaa vielä.

Tässä oon taas oikeastaan keväästä lähtien ollu työttömänä. Loppui Laajasalossa puolentoista vuoden koulutus jossa tuli muun muassa TÄMÄ opetuspeli tehtyä osana viiden hengentiimiä. Voit itsekin kokeilla sitä mikäli omistat Android luurin.

Nyt tässä kesällä aloin tekemään Moocista Full Stack kurssia. Se on näin yksin todella todella vaikeeta kun kaikki on täysin uutta. Sitten löysin yhden työvoimakoulutus kurssin jolla käytäisiin niitä samoja Full Stack asioita pienissä ryhmätöissä ihan opettamallla läpi. Kuulostaa paljon helpommalta kun tuo että yksin tekisin kaiken.

Nooh noin puoltoista kuukautta sitte oli info tuosta työvoimakoulutuksesta. Sanottiin että pitäisi (tai olisi pitänyt alkaa) 23.9.
Kaikki pääsee mukaan mikäli onnistuu löytämään itselleen harjoittelupaikan. Yhteistyö yrityksiä tällä koulutuksen järjestäjällä on kuulemma 10 ja oon ite hakenu noin 10 muuhun paikkaan.

Noin 20 eri yritystä ja ei ainuttakaan soittoa tai meiliä koko aikana. Uusin jopa oman Ansioluetteloni että tämä koulutuksen järjestäjä voi esitellä mua niille yhteistyö yrityksilleen. :(

Ohjelmointia oon opiskellu yhteensä noin 5 vuotta eri kouluissa. Osa ollu verkon vapaita kursseja mitä kuka vaan voi käydä läpi.

Eipä taida se erittäin huono suullinen englanti auttaa yhtään.

Mutta eihän sillä noin 5 vuoden opiskellulla saa minkäänlaista paikkaa ei ilmeisesti edes harjoittelun ajaksi elllei oo työkokemusta. :(

Sitä ennen olin neljässä eri AMK pääsykokeessa ja en päässyt kouluun. Tosin kuuleman mukaan AMK paperit ei myöskään tarkoita varmaa työtä.

Voin mä tuota Full Stack kurssia eteenpäin käydä mutta en mä sitä kokonaan ehdi yksin käymään läpi.

Sama juttu on ollu aina kun opiskelut on päättyny hirveästi ei kiinnosta mihinkään hakea kun vaaditaan vähintään 3 vuoden kokemusta joka paikkaan.
Tai sitten sujuvaa englantia. Tämä siis paikoissa joihin kiinnostaisi hakea.

Tietenkään en oo kertaakaan päässy esim työhaastatteluun. Jotain mä oon oppinu viidessä vuodessa mutta mihinkään sitä osaamista ei pääse näyttämään.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt muutakaan paikkaa keksi minne tätä kirjoittaa.

Ikää on tosiaan jo 27v eikä ole ollut ensimmäistäkään työpaikkaa vielä.
.........
Muutama vinkki.

Olet nyt opiskellut viisi vuotta koodausta. Ehkä seuraavaksi kannattaa opiskella englantia. Niinkuin itse sanoit huono suullinen englanti tuskin auttaa työn saamisessa. Esim. omassa työssäni (IT-ala niin ikään) käytännössä kaikki kommunikointi on englanniksi. Oli se sitten suullista tai kirjoitettua.

Toinen juttu on hakea vuokratyöfirman listoille. Monet isot yritykset palkkaavat konsultteja määräaikaisiin työsuhteisiin vuokratyöfirmojen kautta. Tämä on yrityksille riskittömämpää kuin palkata henkilö suoraan. Tällä tavoin itsekin nykyisen työpaikkani sain. Ensin vuokratyöfirman kautta määräaikainen työsuhde ja sitten kun olin osoittanut, että olen hyvä tyyppi, niin yritys palkkasi minut vakituiseksi työntekijäksi.

Kolmas juttu on se, että hakee jopa sellaisiinkin hommiin, jotka ei ihan vastaa sitä mitä on opiskellut. Ajatellaan vaikka että olet kova backend koodaaja, mutta mitä jos jostain löytyisikin Junior Assistant Frontend Developer työpaikka. Ehkä se ei ole ihan se mitä haet ja tuntuu liian helpolta, mutta monesti käy niin että yrityksen sisältä aukeaa sitten uusia urapolkuja. Pitää vaan saada jalka kerran oven väliin.

Tsemppiä työnhakuun/opiskeluihin.
 
"Massatyöttömyys" ja sen ratkaisuksi tarjottu uusiokouluttaminen on johtanut siihen, että koulutus ei enää nykypäivänä takaa sitäkään vähää työmarkkinoilla, mitä se takasi ennen viime vuosikymmenen lopun lamaa. Kun putoaa pätkätyöläiseksi tai vähänkään pidemmäksi ajaksi työttömäksi, niin valtion koneisto alkaa tarjota ja vähintään puolipakottaa kaikenlaisia kursseja ja tökkiä uusiokouluttautumaan. Tästä syystä erilaisilta kursseilta ja uusiokoulutuksista valmistuu paljon väkeä, jotka jälleen kilpailevat ihan niistä samoista työpaikoista. Käytännössä työnhakijan pätevyys kasvaa, kun suorittaa uusia tutkintoja ja kursseja, mutta niin kasvaa kilpailevienkin työnhakijoiden pätevyys. Käytännössä työllistymismahdollisuudet eivät juurikaan parane.

Koulutus ja kouluttautuminen on toki aina hyvästä. Se tuo vähintään rutiineja päivään ja tekemistä sen sijaan, että syrjäytyisi. Se kouluttautuminen ei vaan silti nykytilanteessa takaa mitään työmarkkinoilla. Valitettava tosiasia on, että valtaosa rekrytoivista yrityksistä etsii kuitenkin aina kokeneita työntekijöitä ja on ihan viimeinen mahdollisuus sitten palkata joku suoraa koulun penkiltä. Valitettava totuus on se, että kärjistettynä työnantaja etsii aina "hyvin koulutettua 35 vuotiasta työntekijää, jolla on 15 vuotta työkokemusta, jota ei tarvitse käytännössä ollenkaan kouluttaa työtehtäväänsä ja joka on myös jo lapsensa tehnyt". Siksi työmarkkinoiden ulkopuolelta on todella vaikea työllistyä ja käytännössä työntekijät hyppivät paikoista toiseen samalla, kun innokkaatkin työttömät jäävät ilman töitä.

Toivotan onnea, intoa ja menestystä jatkoon.
 
Nooh noin puoltoista kuukautta sitte oli info tuosta työvoimakoulutuksesta. Sanottiin että pitäisi (tai olisi pitänyt alkaa) 23.9.
Kaikki pääsee mukaan mikäli onnistuu löytämään itselleen harjoittelupaikan. Yhteistyö yrityksiä tällä koulutuksen järjestäjällä on kuulemma 10 ja oon ite hakenu noin 10 muuhun paikkaan.

Noin 20 eri yritystä ja ei ainuttakaan soittoa tai meiliä koko aikana. Uusin jopa oman Ansioluetteloni että tämä koulutuksen järjestäjä voi esitellä mua niille yhteistyö yrityksilleen.
Äsken tuli nyt sitten vastaus että tämä työvoimakoulutus on aloitettu eilen. :(

Kaikki "koulutukset" johon mä ylipäänsä oon päässy on ollu semmosia että meet paikalle ja opiskelet.
Aina jos on ollu joku valintakoe tai vastaava niin en oo päässy läpi. En tälläkään kertaa.
 
Millainen vitun mielenköyhä ääliö laittaa tehtaissa tarran suoraan paneeliin???
 

Liitetiedostot

  • IMG_20191202_125140.jpg
    IMG_20191202_125140.jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 87
Ei saatana, töissä törmää jatkuvasti ääliömäisiin tarrojen liimailuihin mut toi on kyllä jo jotain uskomatonta:mad:
 
Kyllä se vaati paljon märkää mikrokuituliinaa ja hermoja ja tarkkuutta että sai tarran irti :D
 
Kyllä se vaati paljon märkää mikrokuituliinaa ja hermoja ja tarkkuutta että sai tarran irti :D
Ja varmasti muutamat kirosanat myös :D

Onkos muuten Samsungin telkkari? Niitä on tullut pari nähtyä missä oli samalla tavalla laitettu tarrat :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
...Kobe Bryant on kuollut helikopterionnettomuudessa...

Voi Herranen aika sentään! Todella musertavia uutisia tällaiset :( Onnettomuus on aina onnettomuus, mutta silti aina kauheaa, kun osallisena on joku nuori ja tunnettu henkilö, jolla on yhteiskunnallista asemaa ja mahdollisuuksia tehdä enemmän yhteisen hyvän eteen kuin tavallisella tallaajalla on mahdollisuuksia.

Huomasin uutisen vasta nyt aamulla. Ihmettelin yöllä, kun heräilin nukkuen vain torkkuen ja huonosti, että mikähän on nyt vialla, että onkohan jotain sattunut ja nyt se sitten selvisi. Black Mamba oli aikanaan suurimpia syitä sille, että innostuin koripallosta ja sen seuraamisesta oikein tosissani yhdessä Michael Jordanin kanssa. Todella ikävää lukea tällaisia juttuja...

Nyt lienee aika varmasti jo selvää, kuka komeilee NBA 2K21:n kannessa tulevana syksynä...
 
Ylös Bottom