En nyt muutakaan paikkaa keksi minne tätä kirjoittaa.
Ikää on tosiaan jo 27v eikä ole ollut ensimmäistäkään työpaikkaa vielä.
Tässä oon taas oikeastaan keväästä lähtien ollu työttömänä. Loppui Laajasalossa puolentoista vuoden koulutus jossa tuli muun muassa
TÄMÄ opetuspeli tehtyä osana viiden hengentiimiä. Voit itsekin kokeilla sitä mikäli omistat Android luurin.
Nyt tässä kesällä aloin tekemään Moocista Full Stack kurssia. Se on näin yksin todella todella vaikeeta kun kaikki on täysin uutta. Sitten löysin yhden työvoimakoulutus kurssin jolla käytäisiin niitä samoja Full Stack asioita pienissä ryhmätöissä ihan opettamallla läpi. Kuulostaa paljon helpommalta kun tuo että yksin tekisin kaiken.
Nooh noin puoltoista kuukautta sitte oli info tuosta työvoimakoulutuksesta. Sanottiin että pitäisi (tai olisi pitänyt alkaa) 23.9.
Kaikki pääsee mukaan mikäli onnistuu löytämään itselleen harjoittelupaikan. Yhteistyö yrityksiä tällä koulutuksen järjestäjällä on kuulemma 10 ja oon ite hakenu noin 10 muuhun paikkaan.
Noin 20 eri yritystä ja ei ainuttakaan soittoa tai meiliä koko aikana. Uusin jopa oman Ansioluetteloni että tämä koulutuksen järjestäjä voi esitellä mua niille yhteistyö yrityksilleen.
Ohjelmointia oon opiskellu yhteensä noin 5 vuotta eri kouluissa. Osa ollu verkon vapaita kursseja mitä kuka vaan voi käydä läpi.
Eipä taida se erittäin huono suullinen englanti auttaa yhtään.
Mutta eihän sillä noin 5 vuoden opiskellulla saa minkäänlaista paikkaa ei ilmeisesti edes harjoittelun ajaksi elllei oo työkokemusta.
Sitä ennen olin neljässä eri AMK pääsykokeessa ja en päässyt kouluun. Tosin kuuleman mukaan AMK paperit ei myöskään tarkoita varmaa työtä.
Voin mä tuota Full Stack kurssia eteenpäin käydä mutta en mä sitä kokonaan ehdi yksin käymään läpi.
Sama juttu on ollu aina kun opiskelut on päättyny hirveästi ei kiinnosta mihinkään hakea kun vaaditaan vähintään 3 vuoden kokemusta joka paikkaan.
Tai sitten sujuvaa englantia. Tämä siis paikoissa joihin kiinnostaisi hakea.
Tietenkään en oo kertaakaan päässy esim työhaastatteluun. Jotain mä oon oppinu viidessä vuodessa mutta mihinkään sitä osaamista ei pääse näyttämään.