Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muutaman "vuokranantajan elämää" videon olen katsellut ja kyllä on sellaisia tapauksia että itellä hirttää kiinni jo katselu.. että minkälaisia lusmuja, kriminaaleja, narkkeja ja loisia yhteiskuntamme kannattelee.. kaikkea saa tehdä välittämättä säännöistä ja muista ihmisistä.. viimeisin häätövideo oli aika nappi esittely tästä mutta ilmeisesti jollain tullut paha mieli ja se poistettu.. tuossa nyt joku esimerkki jos haluaa korkeampaa verenpainetta..

Kyllä, yhteiskunnassa saa ja voi olla heikompiosaisia ja yhteiskunnan on hyvä kannatella heitä mutta sitten on tämä joukko joka on ihan omalla toiminnallaan röyhkeästi hyödyntämässä pehmeitä arvoja..

Edit: oho, häätöjuttu tuli linjoille taas..

Viimeksi muokattu:
Nää tori ostajat on kyllä niin uskomatonta sakkia että. Mulla kymmeniä myynti-ilmoituksia torissa ja pääasiallisesti kauppa käynytkin pitkällä aikavälillä. Mutta sitten on nämä jotka laittaa yöllä viestiä että haluais ostaa esim. vaikka kirjan. Aamulla katot kännykän ja ahaa torissa tullut viesti. Ja taas tietysti keskellä yötä. Mä en ymmärrä miks noita viestejä pitää yöllä laittaa, ei koskaan päivällä ihmisten aikaan.
No sitten kun vastaa sille tiedot jne torissa niin se kyselijä ei koskaan edes lue sitä viestiä. Niin ärsyttävää. Ensin ne on ostamassa ja sitten ne katoo kun tuhka tuuleen.

Yks esim. oli tässä kun auton varaosaa myin torissa, sitten tuli viestiä ja laitoin kuvaa siitä lisää jne. Sitten taas katoamistemppu. Ei mitään vastausta pariin kuukauteen, poistin viestin kun ei mitään tule. Sitten parin kuukauden päästä joo mä ostan sen! Mulla sattui olemaan purkuautoista useampi kyseistä osaa, että sain kuitenkin edelleen lähetettyä sen.

Just tapahtui auton takaluukun kanssa huijausyritys. Tuli viestiä että tyyppi ostaa sen. Okei laittelin viestiä ja homma lähti rullaamaan. Sitten se halus matkahuollolla ison takaluukun lähetettävän. Kattelin että se maksaa reippaasti yli satasen että onko mitään järkeä että tule hakemaan kun kova homma pakata iso osa ja maksaa. Huijari lähetteli sitten kuvia jostain maksulomakkeesta ja että matkahuolto pakkaa jopa lähetyksen kun ne tulee sen kotoa noutamaan. Aloin ihmetellä että onko muka matkahuollolla pakkauspalvelua kun ei ole koskaan kuullut. Soitin matkahuoltoon ihan jo mielenkiinnon vuoksi ja sanoivat ettei heillä ole sellaista palvelua ja tollaset lomakkeet on huijausta että näitä taas ollut. Laitoin viestillä sille nämä tiedot ja yllätys yllätys sen jälkeen se apina katos.

Nää tori ostajat on kyllä niin uskomatonta sakkia että. Mulla kymmeniä myynti-ilmoituksia torissa ja pääasiallisesti kauppa käynytkin pitkällä aikavälillä. Mutta sitten on nämä jotka laittaa yöllä viestiä että haluais ostaa esim. vaikka kirjan. Aamulla katot kännykän ja ahaa torissa tullut viesti. Ja taas tietysti keskellä yötä. Mä en ymmärrä miks noita viestejä pitää yöllä laittaa, ei koskaan päivällä ihmisten aikaan.
No sitten kun vastaa sille tiedot jne torissa niin se kyselijä ei koskaan edes lue sitä viestiä. Niin ärsyttävää. Ensin ne on ostamassa ja sitten ne katoo kun tuhka tuuleen.

Yks esim. oli tässä kun auton varaosaa myin torissa, sitten tuli viestiä ja laitoin kuvaa siitä lisää jne. Sitten taas katoamistemppu. Ei mitään vastausta pariin kuukauteen, poistin viestin kun ei mitään tule. Sitten parin kuukauden päästä joo mä ostan sen! Mulla sattui olemaan purkuautoista useampi kyseistä osaa, että sain kuitenkin edelleen lähetettyä sen.

Just tapahtui auton takaluukun kanssa huijausyritys. Tuli viestiä että tyyppi ostaa sen. Okei laittelin viestiä ja homma lähti rullaamaan. Sitten se halus matkahuollolla ison takaluukun lähetettävän. Kattelin että se maksaa reippaasti yli satasen että onko mitään järkeä että tule hakemaan kun kova homma pakata iso osa ja maksaa. Huijari lähetteli sitten kuvia jostain maksulomakkeesta ja että matkahuolto pakkaa jopa lähetyksen kun ne tulee sen kotoa noutamaan. Aloin ihmetellä että onko muka matkahuollolla pakkauspalvelua kun ei ole koskaan kuullut. Soitin matkahuoltoon ihan jo mielenkiinnon vuoksi ja sanoivat ettei heillä ole sellaista palvelua ja tollaset lomakkeet on huijausta että näitä taas ollut. Laitoin viestillä sille nämä tiedot ja yllätys yllätys sen jälkeen se apina katos.
Ite ihmettelin yhtä tapausta että mitä joku tekee ostokuitilla n. 120€ ovh tuotteen kanssa josta pyydän puolet.. takuuaika mennyt aikoja sitten mutta pyyntihinta on ihan käypä hinta eikä tommosia ehkä varastella kovin usein.. no ehkä se on joku tuommoinen varmistus.. tosin kuitin lähetyksen jälkeen ei kuulunut mitään vaikka oli ostamassa jos kuitti löytyy. Blurrasin toki kuitista kaiken muun kuin ostopaikan, päivän ja tuotehinnan..

Ite ihmettelin yhtä tapausta että mitä joku tekee ostokuitilla n. 120€ ovh tuotteen kanssa josta pyydän puolet.. takuuaika mennyt aikoja sitten mutta pyyntihinta on ihan käypä hinta eikä tommosia ehkä varastella kovin usein.. no ehkä se on joku tuommoinen varmistus.. tosin kuitin lähetyksen jälkeen ei kuulunut mitään vaikka oli ostamassa jos kuitti löytyy. Blurrasin toki kuitista kaiken muun kuin ostopaikan, päivän ja tuotehinnan..
Sanoisin että kuitin pyytäminen takuuajan jälkeen ei oikein muuta voi olla kuin varmistus ettei ole varastettua tavaraa. Itsekin mieluusti kuitin otan mutta ei ole tarpeellista. Kerran jätin yhden puhelimen ostamatta kun meni niin oudoksi säätämiseksi ja myyjät vaikutti sellaisilta, että saattoi olla hämäräperäinen puhelin kyseessä. Jos olisivat akun ladanneet puhelimesta, jotta olisi voinut testata, niin olisin saattanut haksahtaa ostamaan mutta kun sitäkään ei ollut tehty niin ostamatta jäi. Sitä ennen vaihtui mm. tavaran toimittaja alkuperäisestä myyjästä poikakaveriksi ja myyntipaikka oli joku ostari.

Kuittia en myöskään niin kaipaa jos myyjä ihan suoraan myy kotoaan tuotteen. Hämärähemmot harvemmin toivoo myyntejä kotiinsa. Tosin itsekin mieluummin tuon tavarat parkkipaikalle kuin pyydän ovelle asti. Tämä ihan siksikin että tänne ei porukka tunnu ikinä osaavan kun taloissa ei ole kirjaimia merkitty (ja kukaan ei tunnu osaavan katsoa sitä opaskarttaa autokatoksilta. Ikinä.).

Viimeksi ostin peliläppärin ja se oli 2021 vuoden vehje. Myyjä oli laittanut kuitinkin mukaan vaikken sitä pyytänyt. Silti tuli parkkipaikalle vastaan hänkin.

Paljon voi päätellä myyjästä jo viestittelyvaiheessa ja usein ne hämärätyypit huomaa jo ensimmäisten viestien perusteella. Itse asiassa jo ilmoitukset yleensä kertoo paljon. Jos tekstinä on vain "puhelin, ylimääräisenä" niin itse karsastan jo tuollaista. Ihan sama onko laiska vai varastettu, niin ei minua kiinnosta ostaa tuotetta josta ei voi edes perustietoja kertoa. Monesti itse joutunut googlailemaan ihan perusasioitakin ja kuvatkin on monesti niin paskoja että ei kenelläkään niin paskaa kameraa voi nykyaikana edes olla.

Tuttua. Juuri eilen kyseltiin erään kirjojen perään, yritti tingata 40€ hinnasta pois. Laitoin vastatarjouksen ja sitten ei edes lueta koko viestiä.

Eipä ole enää aikoihin tullut myytyä turhaa rompetta torissa tai facen roskalavaryhmissä. Ei sitä säätöä jaksa pirukaan :D

Paras tapaus oli varmaan joku vuosi sitten kun pistin vanteet + todella paskat renkaat, lahjotetaan ilmoituksella roskalava ryhmään facessa. Ilmoituksessa luki aika selkeästi että ensimmäinen hakija saa viedä. No eikö ensimmäinen kysyjä tiedustellut että maksanko niiden lähettämisen tai tuonko ne johonkin 300km päähän, sekä olisiko mahdollista saada paremmat renkaat niiden mukaan. WTF??? :D Toinen kyseli että jos tulee hakemaan, niin laitanko ne alle sen autoon. Kolmas olisi tarjonnut kahvit jos nopiaa heittäisin ne reilun 100km päähän. Siinä kohti leikkasi ohimossa kiinni ja poistin ilmoituksen, jonka jälkeen vein ne vanteet renkaineen jäteasemalle. :D

Nykyisin jos on jotain turhaa rompetta nurkissa, mistä tarvii päästä eroon. Niin kysyn kavereilta onko tarvetta ja jos ei kukaan tarvii, niin jäteasema kutsuu. Elo on paljon lupsakampaa kun ei tarttee kaikkia helevetin AV, jono, kysyn joltakin, PV, KGB, HV, YV viestejä katsella xD

Eipä oo enää aikoihin tullu myytyä turhaa rompetta torissa tai facen roskalava ryhmissä. Ei sitä säätöä jaksa pirukaan :D

Paras tapaus oli varmaan joku vuos sitten kun pistin vanteet + todella paskat renkaat, lahjotetaan ilmotuksella roskalava ryhmään facessa. Ilmotuksessa luki aika selkeesti että ensimäinen hakija saa viedä. No eikö ensimmäinen kysyjä tiedustellut että maksanko niiden lähettämisen tai tuonko ne johonkin 300km päähän, sekä olisiko mahdollista saada paremmat renkaat niiden mukaan. WTF??? :D Toinen kyseli että jos tulee hakemaan, niin laitanko ne alle sen autoon. Kolmas olisi tarjonnut kahvit jos nopiaa heittäisin ne reilun 100km päähän. Siinä kohti leikkasi ohimossa kiinni ja poistin ilmoituksen, jonka jälkeen vein ne vanteet renkaineen jäteasemalle. :D

Nykyisin jos on jotain turhaa rompetta nurkissa, mistä tarvii päästä eroon. Niin kysyn kavereilta onko tarvetta ja jos ei kukaan tarvii, niin jäteasema kutsuu. Elo on paljon lupsakampaa kun ei tarttee kaikkia helevetin AV, jono, kysyn joltakin, PV, KGB, HV, YV viestejä katsella xD
Tuo on kyllä totta, monesti miettinyt että kannattaisiko jotain 20 € tavaraa kaupata kun tunnin saa helposti kulutettua vastailuun, pakkaukseen ja vientiin postille.

Tuo on kyllä totta, monesti miettynyt että kannattasko jotain 20€ tavaraa kaupata kun tunnin saa helposti kulutettua vastailuun, pakkaukseen ja vientiin postille.

Mulla on jo ollut pitkään tapana kirjoittaa ilmoituksiin caps lockein, että en postita ja ei tinkivaraa. Silti löytyy vähintään se yksi oman elämänsä huutokauppakeisari, joka tarjoaa ihan mitä sattuu ja totta kai jonnekin Peräseinäjoelle pitäisi myös lähettää. Vastauksena näille olen yleensä antanut linkin luetun ymmärtämisen testiin.

Kyllä nettimyynneistä sais kirjoitettua sellaisen 500 sivuisen trillerin mitä vuosien aikana omalle kohdalle sattunut. Postitus on kans oma lukunsa. Jotkut ei tajua sitten millään, että se postipaketti ei kulje ilmaiseksi. Posti just nosti eurolla pakettihintoja kaiken lisäks.

Muistui mieleen tuosta ''tuotko satojen kilsojen päähän'' asiasta, että omakotitalosta kun poistettiin vanhat ruosteiset palotikkaat ja laitoin piruuttaan niistä ilmoituksen nettiin jos joku tarvii kun oli pintaruostetta (uudet palotikkaat tuli sinkittyä niin ei ruostu) niin eikös joku pellehermanni kysy että tuotko ne vanhat Seinäjoelle 400km päähän! Voi moro näitä tapauksia:oops:

On oikeasti sellaisia ihmisiä, joiden periaate on, että tavarasta pitää saada sama hinta kuin siitä on maksettu aikoinaan. Toki nämä eivät saa sitten juuri mitään kaupaksi.

Oma taktiikkani on ensin katsoa, että mitä tuotteesta torissa pyydetään, ja laittaa sen jälkeen myyntiin muutaman euron halvemmalla. Tällä tavalla olen saanut kaikki tavarat myydyksi, mitä ikinä vaan olen keskinyt toriin laittaa. Siksi juuri tavaroissani ei ole tinkivaraa. Olen mielestäni hinnoitellut tavarat sen verran reilusti, että tinkimiseen en lähde.

Oma taktiikkani on ensin katsoa, että mitä tuotteesta torissa pyydetään, ja laittaa sen jälkeen myyntiin muutaman euron halvemmalla. Tällä tavalla olen saanut kaikki tavarat myydyksi, mitä ikinä vaan olen keskinyt toriin laittaa. Siksi juuri tavaroissani ei ole tinkivaraa. Olen mielestäni hinnoitellut tavarat sen verran reilusti, että tinkimiseen en lähde.
Samaa taktiikkaa olen käyttänyt vuosikausia. Tässä kannattaa myös taktikoida, sillä huonomman hinnan saa usein keskittyneiltä foorumeilta kuin yleisiltä kauppapaikoilta. Jos vaikka myy tietokoneen osia, niin joku Techbbs on huono paikka kun porukka maksaa vain nappeja. Torissa on vähemmän asiaa tuntevia ja osista saa merkittävästi enemmän rahaa. Kysyin aika vasta omien osien hinta-arviota Techbbs:n keskusteluketjusta ja laitoin omat arviot mukaan. Sain vastauksen että ylihintaisia kaikki 10-20 euroa mutta Torissa laitoin niillä pyynneillä ja sain ne rahat. Ehkä olisivat menneet aiemmin kaupaksi jos olisin myynyt hieman halvemmalla mutta ei ollut kiirettä luopua kun olivat muutenkin pyörineet ylimääräisinä nurkissa enkä niitä rahantarpeen vuoksi myynyt.

Se vain, että tinkaajia on silti vaikka miten laittaisi halvimmat hinnat ja parhaat kuvat sekä tuotekuvaukset. Itse panostan aina siihen, että kuvia on riittävästi ja ne on laadukkaita sekä kuvauksessa tulee vähintään tärkeimmät tiedot selväksi. Usein myös se, miten paljon on käytetty ja miksi olen myymässä. Periaatteessa usein se on sitä että "hyvin pidetty, vähällä käytöllä olleet, myynnissä juuri vähäisen käytön vuoksi". Vasta siis myin mm. kameravakaajan, jota olin kaksi kertaa käyttänyt (joista toinen testikäyttö ja toinen ~30 min kuvaus) ja muuten pitänyt myyntipakkauksessa. Sama homma oli dronen kanssa: iältään vanhahko (eka Mavic) mutta alle kerran per vuosi oli lennätetty ja muuten oli laukussaan + akkujen varausta pidetty kunnossa.

Hyvät kuvat ja kuvaukset mielestäni auttaa paljon. Silloin voi hyvin laittaa korkeamman hinnankin, varsinkin jos kilpailijoiden tuotteissa on näkyviä naarmuja tai muuten paskat kuvat. Itse ostan siinä kohtaa mieluummin kalliimman, josta voin olla varmempi että on hyvä. Ja siihen luotan omissakin myynneissä usein.

Se on jännä miten monet jaksaa laittaa tavaraa myyntiin muttei panosta tippaakaan itse ilmoitukseen. Veisivät kierrätykseen jos ei jaksa edes sitä pientä panostaa mitä parin (hyvän) kuvan liittäminen ja kuvauksen kirjoittaminen "vaatii".

Joo Tori on kyl aivan uskomaton paikka. Tavaraa on mennyt kaupaksi muttei koskaan lopulta siihen hintaan mitä alkuun pyytänyt. Aina pakko tinkaa niin helvetisti, eikä edes osata tingata vaan jos myyn jotain 100€ hintaan, joka on siinä kohtaa käypä hinta, niin eikö sieltä tule "tarjoan 5€ tosta".

Yks suurin vitutus oli kun olin antamassa pois terassipöytää ja tuoleja, hyvässä.kunnossa vuoden vanha. Ei ollu menny kaupaksi hinnan alennuksista huolimatta. Askossa sama setti 450€.

Täti sanoi että tulevat hakemaan. Sovin että koska saavat ilmatteeksi ni jätän ulos, meillä kun kiireitä eikä olla pariin päivään mestoilla. Vastasi "sopii!" ja hymiöt perään.

Mitä vielä, tullaa sen parin päivän päästä mestoille takas ni siin ne kamat viel oli. Täti ei vastaa enää. On se nyt saatana :D

Yks suurin vitutus oli kun olin antamassa pois terassipöytää ja tuoleja, hyvässä.kunnossa vuoden vanha. Ei ollu menny kaupaksi hinnan alennuksista huolimatta. Askossa sama setti 450€.

Täti sanoi että tulevat hakemaan. Sovin että koska saavat ilmatteeksi ni jätän ulos, meillä kun kiireitä eikä olla pariin päivään mestoilla. Vastasi "sopii!" ja hymiöt perään.

Mitä vielä, tullaa sen parin päivän päästä mestoille takas ni siin ne kamat viel oli. Täti ei vastaa enää. On se nyt saatana
Joo, se on jännä miten hetken mielijohteesta ilmoittaudutaan hakemaan kun saisi ilmaiseksi. Myöhemmin mietitään ja kadotaan kuin pieru Saharaan. En enää laita annetaan ilmoituksia, mutta saatan lopulta antaa ilmaiseksi, jos joku alkaa muutamaa euroa kaivamaan.

Pääosin hyviä kokemuksia Torista. Ehkä eniten ärsyttää sellaiset, jotka vaan tykkää leikkiä jotain kauppakeisaria ja vängätä ilman että on tarkoituskaan ostaa. Riippuu tavarasta tosi paljon minkälaista ostajaehdokasta ilmaantuu.

Itsellä on Torista oikeastaan vain hyviä kokemuksia. Kun sopii tietyt periaatteet, mitä itse noudattaa, ei sinänsä pitäisi aiheutua suurta stressiä Tori-kauppailusta. Itse en halua alkaa ikinä postittelun kanssa säätämään, jos ei löydy noutoon kykenevää ostajaa tuotteelle, niin sitten ei löydy. Samoin, en itse myöskään koskaan ostaisi mitään postilla yksityishenkilöltä. Itsellä ei mitään tori-sovellusta ole notifikaatioillaan häiritsemässä, jos on jotain myynnissä, vilkaisen selaimella päivän tai muutaman välein, onko tullut halukkaalta ostajalta viestiä.

Aina ilmoituksessani lukee; En postita, vain nouto. Jos tulee noita, voitko postittaa-kyselyjä, niin jätän vain huomiotta suoraan. Ja saman teen, jos myynnissä on vaikka 150€ tuote, johon heitetään; "20€ haen tänään" tyyppistä viestiä. Tingata tietysti saa, mutta jos noin töykeästi sen tekee, en ala edes asioimaan henkilön kanssa. Saa jo vähän kuvaa, että ei ehkä ole sellainen tyyppi, jonka kanssa olisi miellyttävää asioida enempää. Ainakin omasta kotipitäjästä löytyy pari tuollaista vakio nimimerkkiä, jotka tulee tarjoilemaan ihan törkeää alihintaa oikeastaan ihan sama mitä pistää myyntiin. Jotain täysipäiväisiä tori-flippaajia varmaan.

Miks aina tuulee? Oltiin vaimon kanssa 40 kilsan maastopyörälenkillä ja jumankekka. Taukoamaton vastatuuli. Metsässä. Miten metsässä voi olla kokoajan vastatuuli, meni mihin suuntaan tahansa?

Meinasi kyll kanjoni lentää metsään pariin otteeseen. Onneks ei sentään lähdetty gravel lenkille. Tai maantielle...

-- en itse myöskään koskaan ostaisi mitään postilla yksityishenkilöltä. Itsellä ei mitään tori-sovellusta ole notifikaatioillaan häiritsemässä, jos on jotain myynnissä, vilkaisen selaimella päivän tai muutaman välein, onko tullut halukkaalta ostajalta viestiä.
Itse ostelen pienempää ja/tai halvempaa kamaa kyllä postituksillakin ja voin itsekin lähettää jos ostaja maksaa postikulut. Noutoja pidän silti etusijalla ja sen yleensä myös mainitsen ilmoituksessa. Samoin en minäkään mitään sovelluksia ala joka asialle asentamaan, joten se on kerran päivässä tai parin päivän välein viestien tarkistus. Jos on kaupat tulossa niin voidaan olla sitten vaikka Whatsappin kautta yhteydessä. Omaa numeroa en anna ennen kuin on hyvin varma että kaupat tulee.

Aina ilmoituksessani lukee; En postita, vain nouto. Jos tulee noita, voitko postittaa-kyselyjä, niin jätän vain huomiotta suoraan. Ja saman teen, jos myynnissä on vaikka 150€ tuote, johon heitetään; "20€ haen tänään" tyyppistä viestiä. Tingata tietysti saa, mutta jos noin töykeästi sen tekee, en ala edes asioimaan henkilön kanssa.
Minuakin nuo tympii mutta olen jaksanut ihan asiallisesti vastaillakin. Laitan yleensä jonkin virastomaisen vastauksen, tyyliin "kiitos tarjouksesta, on saatu jo parempia tarjouksia, joista ei niistäkään ole kauppoja syntynyt". Joskus nuo tarjoajat on jopa nokittaneet hintaa kun on maininnut mikä on sen hetken paras tarjous.

Ylös Bottom