Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tätä olen itsekin torissa kironnut ja ihmetellyt, että miks ne laittaa ne suosikkeihin vaikka niillä ei ole aikomustakaan ostaa tai ottaa yhteyttä. Ihan kun odottaisivat että joku 5€ tuotteen hinta muka laskee... Sen myös huomannut että ilmoitus hukkuu tuossa kahdessa kuukaudessa, eikä ostajat löydä sitä. Sitten kun kahden kk jälkeen julkaiset uudestaan että on uusi ilmoitus niin tullut heti viestiä. Niinkin käynyt, että tuote ollut yli puoli vuotta torissa ja aina julkaissut sen 2kk välein uudelleen ja sitten yhtäkkiä tulee viesti, että ostan ton.

Mulla oli vieläkin parempi viime vuosi, ennätys hyvä, 800€ sain myytyä torissa:cool: Kirjoja, auton varaosia,mopon osia jne.
On sullakin hyvät myynnit. Hyvä että kauppa käy vaikka tosiaan ärsyttääkin sua nuo asiat mitä olet maininnut tuossa aiemmin.

No jos pelkkä summa vain riittää että on "hyvät myynnit" tai "alusta toimii" niin sain kyllä minäkin yli puoli tuhatta kaikesta vähälle käytölle jääneestä elektroniikasta. Oli mm. Drone, pc-osat, kuvanvakain. Kallista kamaa lähtökohtaisesti, joten sen vuoksi rahnaa ns. tuli vaikka oikeasti jäin tappiolle tietysti kun itse maksoin niistä enemmän.

---

Siirrytäänkö seuraavaan ketutukseen? Mobiilipankit ja/tai puhelimen vaihto ja/tai sovellusten käyttöönotto.

Tässä tuli hankittua uusi puhelin, Galaxy S25, vanhan S10e:n tilalle. Ensinnäkin pakko sanoa että vaikka uusi puhelin tuntuu hitusen nopsemmalta niin ero ei kyllä kauhean merkittävä ole. Lisäksi tuo ulkoinen rakenne on niiiiin paljon parempi S10e:ssä, jossa kuori on metallia eikä mitään helvetin lasia. S24:ssa myös ne metalliset osat tuntuu vähemmän laadukkailta. Vähän pettymys siis ja alkoi jo tuntumaan että olisi ollut ehkä parempi vain vaihtaa uusi akku tuohon S10e:hen. En myöskään yhtään tykkää siitä että sormenjäljenlukija on näytön alla eikä lukitusnäppäimessä kuten S10e:ssä. Menin nyt vähän siis tarjouksen sokaisemana päivittämään ja tuntuu kyllä jopa ikävältä luopua hyvästä puhelimesta. Samalla luopuu myös kuulokeliittimestä ja muistikorttipaikasta. Aivan, uudessa ja hienossa Galaxyssa ei ole muistikortille paikkaa. Oi, mitä kehitystä. Ja kuulokkeita varten pitää olla 10 euron maksava erillinen USB-adapteri. Huoh, tämä oli niin hutiostos omiin tarpeisiin mutta ehkä tuon kanssa oppii elämään. Päivityslupaus oli se merkittävin syy tuon ostolle kun siinä kuitenkin on 7 vuoden päivitykset eli 6 jäljellä. Tosin en ole varma kuinka tärkeitä nuokaan lopulta ovat kun tässä on jo vuosia pärjännyt laitteella, jolle niitä ei ole tullut vähään aikaan.

Oikea ketutuksen aihe on kuitenkin sovellusten saaminen toimintaan. Pääosa toimii onneksi suorilta, pääasiassa Googlen palvelut ja muut mitkä siirtyy kaikkinensa. Sitten on Instagram, jonka salasanaa en muista eräälle tilille eikä salasanan palautusviestiä vain kuulu sähköpostiin. Ihanaa.

Mobilepayn ja Nordnetin sain toimimaan kivutta kun tunnistauduin vanhan puhelimen pankkisovelluksen kautta mutta uuteen puhelimeen en saa tuota pankkisovellusta koska se valittaa että tunnus tai salasana väärä. Tunnus ei ainakaan ole väärä mutta salasanasta en ole varma. Se ei ilmeisesti siis olekaan se PIN, jota käytetään varmistamisiin, mutta ei kyllä ole mikään muukaan mitä yleensä käytän, joten ei mitään tietoa mikä se mahtaa olla. Valittaa myös että jos laittaa väärin viisi kertaa niin tunnus lukittuu ja sen voi varmistaa tai avata mobiilisovelluksen kautta mutta ei siellä kyllä missään kerrota että se lukossa olisi tai että jostain voisi sen avata jos se on lukossa. Kertoo siis joka kerta vain että väärä tunnus/salasana eikä missään vaiheessa vaikka että tunnus lukittu. Eikä se kyllä ole lukittu koska se toimii vanhassa puhelimessa ongelmitta.

Tunnistautua voisi toki eri pankin tunnuksilla mutta ei ole eri pankkia. Eikä ole myöskään mobiilivarmennetta enkä niitä saa koska minulla on vain prepaid ja puhdas nettiliittymä. Mahtia. Tai no, on minulla työpaikan korttia varten mobiilisovellus varmistuksia varten mutta ei siihen sitä käyttäjätunnusta, johon lähettää varmistus, koska olen tuohon tunnistautunut taas oman pankin tunnuksilla.

Sitten ilmeisesti pankin mobiilisovelluksen käyttöön tarvitsee tunnuksen ja salasanan jälkeen myös tunnuslukutaulukon. Siis vuonna 2025 tarvitaan vielä niitä helvetin paperilappuja, joista nimenomaan luulin päässeeni eroon näillä mobiilitunnistautumisilla. Ja nyt se on se, millä muka tunnistaudutaan varmemmin kuin sovelluksen kautta? Mitä helvetin helvettiä.

Nyt vaikuttaa siltä, että pitää mennä konttorille hakemaan tunnuslukutaulukkoa, jonka kautta ehkä voi tunnistautua palveluun selaimen kautta, tilata sieltä uuden salasanan ja odotella sen tulemista, jonka jälkeen voin ottaa sovelluksen käyttöön uudessa puhelimessa. Hyvällä tuurilla tuo voi nopeutua sillä että uuden salasanan saakin heti konttorilta myös mukaansa.

Mutta on se niin helvetin kätevää tämä puhelimen vaihtaminen ja näiden pankkisovellusten ja tunnistusten kanssa. Tämä kaikki paska kyllä entisestään jotenkin kasaa tuota pettymystä tuohon uuteen puhelimeen vaikka tiesinkin siinä olleet erot nykyiseen verrattuna.

No, jos jotain hyvää yrittää etsiä niin toivottavasti tämän kanssa pärjäisi nyt ainakin sen kuusi seuraavaa vuotta vähintään.

Ostettiin isälle jouluksi uusi puhelin Oukitel WP35 5G. Puhelimen kun vaihtaa niin tosiaan kuten yllä tuo sovelluksien käyttöönotto on joissain tapauksissa todella ärsyttävää. Kuten pankki esim. OP ja Nordealla ei tarvinnut mitään tunnuslukutaulukkoa, meni lopulta läpi kuvallisen henkilökortin tiedoilla. Mutta yritettiin ensin OP kirjautua Nordean avulla, ei mene läpi ja tulee neljä tuntia ''jäähyä'' vaikka omista tunnuksista kyse. OP on tehnyt varsinkin tuon liian vaikeaksi kun itselle laittaa oman verkkopankin uuteen luuriin.

No, tämä uusi Oukitel toimi 10 päivää kun se yhtäkkiä kesken käytön meni jumiin, suostui ainoastaan sammumaan. Sitten sitä ei saanut enää käyntiin millään keinolla. Nyt se on Verkkokauppa.comin takuuhuollossa Helsingissä, odotellaan sieltä tietoa saako ne sen jollain taikatempulla kuntoon vai lähettääkö uuden puhelimen tilalle. Onneks oli vielä 8 vuotta vanha Oneplus 5T tallessa että sai sen käyttöön nyt.
Itsellä ollut Oukitel WP33 Pro vajaa kaksi vuotta käytössä ja hyvin toiminut, tuli näköjään isälle pahinta kiina laatua ja maanantai kappale.

No jos pelkkä summa vain riittää että on "hyvät myynnit" tai "alusta toimii" niin sain kyllä minäkin yli puoli tuhatta kaikesta vähälle käytölle jääneestä elektroniikasta. Oli mm. Drone, pc-osat, kuvanvakain. Kallista kamaa lähtökohtaisesti, joten sen vuoksi rahnaa ns. tuli vaikka oikeasti jäin tappiolle tietysti kun itse maksoin niistä enemmän.
Juu, siis en minä yrittänytkään tehdä voittoa, vaan lähinnä kattaa osan peliharrastuksen kuluista. Jos Torissa/Huuto.netissä/Facebookissa haluaa tehdä voittoa, niin silloin pitää löytää myytävä tavara tosi halvalla ja/tai myydä itse kalliilla. Varsinkin jälkimmäisessä tapauksessa, siellä se ylikallis tavara sitten roikkuu kuukausikaupalla myynnissä.
Siirrytäänkö seuraavaan ketutukseen? Mobiilipankit ja/tai puhelimen vaihto ja/tai sovellusten käyttöönotto.
Tämä on nyt pari viimeistä luurin vaihtoa ollut OnePlussasta OnePlussaan kyllä aika helppoja. Nordean mobillipankkikin mennyt paikalleen ilman mitään erillisiä lapulta luettavia tunnuslukuja.

Yhteystiedot, sähköposti ja tietyt muut jutut kun on suoraan Googlen tilissä, niin siellä ne on kaikki valmiina. Joihinkin sovelluksiin tietysti pitää kertaalleen kirjautua uudelleen, mutta ei mahdoton homma.

Liittyen muuten tuohon aiempaan keskusteluun, että joku koodi(kaksivaiheinen varmistus) pitää tarkistaa sähköpostista palveluun kirjautumisen yhteydessä, niin eikö teillä ole sähköposti puhelimessa? Sieltähän sen tarkistaa notifikaatiosta ihan kuin tekstiviesti olisi tullut. Ei mitään kirjautumisia eikä mitään.

Viimeksi muokattu:
...
Mobilepayn ja Nordnetin sain toimimaan kivutta kun tunnistauduin vanhan puhelimen pankkisovelluksen kautta mutta uuteen puhelimeen en saa tuota pankkisovellusta koska se valittaa että tunnus tai salasana väärä. Tunnus ei ainakaan ole väärä mutta salasanasta en ole varma. Se ei ilmeisesti siis olekaan se PIN, jota käytetään varmistamisiin, mutta ei kyllä ole mikään muukaan mitä yleensä käytän, joten ei mitään tietoa mikä se mahtaa olla. Valittaa myös että jos laittaa väärin viisi kertaa niin tunnus lukittuu ja sen voi varmistaa tai avata mobiilisovelluksen kautta mutta ei siellä kyllä missään kerrota että se lukossa olisi tai että jostain voisi sen avata jos se on lukossa. Kertoo siis joka kerta vain että väärä tunnus/salasana eikä missään vaiheessa vaikka että tunnus lukittu. Eikä se kyllä ole lukittu koska se toimii vanhassa puhelimessa ongelmitta.
Tämä on muuten ärsyttävää hommaa! Itsekin otin käyttöön uuden puhelimen pari viikkoa sitten. Säästöpankin siirtäminen uuteen puhelimeen onnistui ilman tunnuslukutaulukkoa, mutta siirto-operaatioon tarvitsi vanhan puhelimen avuksi. Onneksi tällä kertaa vanha puhelin oli sentään kunnossa.

Tätä edeltävällä kerralla puhelimen vaihtaminen tapahtui nimittäin pakon edessä, koska vanhasta luurista meni näyttö pimeäksi. Tietojen siirto-operaatio oli tuossa tapauksessa ymmärrettävästi vielä normaaliakin haastavampi temppu! Ainakin tuolloin Säästöpankin siirtäminen uuteen luurin (ilman vanhaa puhelinta apuna) vaati jonkun erikseen aikaa sitten luodun pidemmän salasanan. Enhän minä sitä tietenkään muistanut, vaan kokeilin eri salasanoja vailla huolen häivää. Viiden(?) hudin jälkeen sitten tunnukset lukittiin. Tämän vuoksi piti käydä paikallisella konttorilla vahvasti tunnistautumassa. Vaan arvatkaapa oliko minulla ajokortin lisäksi sitä passia tai henkilökorttia? No ei ollut! Eli tämän puhelimen vaihtamisen vuoksi piti vielä hommata vahvaa tunnistautumista varten erikseen henkilökortti. Nyt se salasana on muuten tatuoituna aivoihini varmasti hautaan saakka! Toista kertaa en nimittäin tuohon ruljanssiin rupea.

Tunnistautua voisi toki eri pankin tunnuksilla mutta ei ole eri pankkia. Eikä ole myöskään mobiilivarmennetta enkä niitä saa koska minulla on vain prepaid ja puhdas nettiliittymä. Mahtia. Tai no, on minulla työpaikan korttia varten mobiilisovellus varmistuksia varten mutta ei siihen sitä käyttäjätunnusta, johon lähettää varmistus, koska olen tuohon tunnistautunut taas oman pankin tunnuksilla.

Sitten ilmeisesti pankin mobiilisovelluksen käyttöön tarvitsee tunnuksen ja salasanan jälkeen myös tunnuslukutaulukon. Siis vuonna 2025 tarvitaan vielä niitä helvetin paperilappuja, joista nimenomaan luulin päässeeni eroon näillä mobiilitunnistautumisilla. Ja nyt se on se, millä muka tunnistaudutaan varmemmin kuin sovelluksen kautta? Mitä helvetin helvettiä.
Minulla on Säästöpankin lisäksi myös S-pankissa tili, ihan vain vihreitä bonuksia varten. Valtaosa bonuksista menee meidän taloudessa kuukausittain säästötilille. Tämän sovelluksen siirto uuteen puhelimeen todellakin vaati sen tunnuslukutaulukon. Sekin onneksi löytyi pienen etsimisen jälkeen. Yhtä kaikki, aika antiikkinen systeemi tosiaan tämä.

Mutta on se niin helvetin kätevää tämä puhelimen vaihtaminen ja näiden pankkisovellusten ja tunnistusten kanssa. Tämä kaikki paska kyllä entisestään jotenkin kasaa tuota pettymystä tuohon uuteen puhelimeen vaikka tiesinkin siinä olleet erot nykyiseen verrattuna.
Omalla kohdalla tällä kerralla siirto-operaatio onnistui lähes ongelmitta. Muutama unohtunut salasana piti nollata sähköpostilinkin kautta, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. On tämä luurin vaihtaminen nykyään lopulta jopa suhteellisen helppoa. WhatsAppin viestihistoriakin tulee uuteen puhelimeen mukaan kun muistaa vain tehdä sen varmuuskopioinnin.

No, jos jotain hyvää yrittää etsiä niin toivottavasti tämän kanssa pärjäisi nyt ainakin sen kuusi seuraavaa vuotta vähintään.
Toivotaan parasta!

Kaiken tuollaisen mahdollisen säädön takia mä käytän edelleen tietokoneella verkkopankkia ja sitä tunnuslukuja generoivaa laitetta jolla ne avainlistat aikoinaan korvattiin.
Oma postia en myöskään käytä enkä tule käyttämään ennen kuin on pakko. Nyt tulee perinteinen tekstari luuriin jossa lukee noutokoodi.
Kirjoitan sen itse lapulle jonka annan ärrän myyjälle ettei tartte pientä luurin näyttöä tihrustaa. Ei voisi helpompaa olla.

Mä vihaan sitä kun jokaista pikku asiaa varten yritetään puolväkisin pakottaa käyttämään jotain helvetin kännykkä sovelluksia.
Nintendollekaan ei taida saada tuplavarmennusta ilman tuollaista. Niiden nettisaitti kyllä osaa kysyä sähköpostiin lähetettyä koodia nykyään, mutta switch itse ei osaa.
Sony, microsoft, paypal ja muutama muu sentään osaa ainakin vielä lähettää sen koodin perinteisenä tekstarina.

Omaposti sovellushan on tosi hyvä, siitä näkee missä paketti menee, koska se on perillä ja voi itsekin seurata että vastaanottaja varmasti myös hakee paketin. Kun paketti saapuu niin sovelluksesta vaan painaa sitä että näyttää noutokoodin jonka postin tyyppi lukee sillä laitteella suoraan kännykän näytöstä ja se on siinä. Helpoksi on tehty.

Tämä on nyt pari viimeistä luurin vaihtoa ollut OnePlussasta OnePlussaan kyllä aika helppoja. Nordean mobillipankkikin mennyt paikalleen ilman mitään erillisiä lapulta luettavia tunnuslukuja.
Riippunee pitkälti pankista että mitä vaatii onnistuakseen. Kaikki muu oleellinen meni kivuttomasti mutta pankki ei, osittain sen takia etten muista salasanaa (aikoinaan tunnistauduin nyt jo irtisanomani pankin tunnuksilla ilman salasanoja) tai se on nollautunut koska sitä en välttämättä koskaan käyttänyt ja siis vaihtanut siitä oletuksesta.

Instagramin yhden tilin kanssa on vähän vastaava ongelma eli koska en muista salasanaa, niin en pääse kirjautumaan, mutta isompi ongelma sen kanssa on siinä ettei se lähetä sähköpostiin salasanan palautusviestiä vaikka kuinka yrittää. Ja on oikea osoite, koska sinne on tullut samaan tiliin liittyviä viestejä aiemminkin. Ei mitään hajua mitä voisin tuon kanssa tehdä. No, vanhassa puhelimessa on kaikki vielä toiminnassa, joten sitä voi yrittää käyttää apuna.

Yhteystiedot, sähköposti ja tietyt muut jutut kun on suoraan Googlen tilissä, niin siellä ne on kaikki valmiina. Joihinkin sovelluksiin tietysti pitää kertaalleen kirjautua uudelleen, mutta ei mahdoton homma.
Näin minullakin mutta yllä mainitut poikkeukset aiheuttaa ongelmia. Ei ole paljon hyötyä linkittää sähköposteja ja puhelinnumeroita tileihin kun niistä ei sitten tule niitä viestejä salasanan palautusta varten. Samaa ongelmaa on ollut joissain muissakin palveluissa että viesteissä joko kestää tai ne eivät tule ollenkaan. Ja olen totta kai katsonut roskapostikansion ja muut perusjutut, mitä itsekin olen työtäni myöten neuvonut ihmisille.

Aika neuvoton olo kun itse on yleensä se, joka nämä muille ratkoo ja ei tiedä mitä voisi tehdä.

Liittyen muuten tuohon aiempaan keskusteluun, että joku koodi(kaksivaiheinen varmistus) pitää tarkistaa sähköpostista palveluun kirjautumisen yhteydessä, niin eikö teillä ole sähköposti puhelimessa? Sieltähän sen tarkistaa notifikaatiosta ihan kuin tekstiviesti olisi tullut. Ei mitään kirjautumisia eikä mitään.
Totta kai on mutta mitä siitä? Mihin siis liittyen kysyt tätä? Ei minulla ole mitään, minkä voisi tuolla ratkoa koska sekin ainoa, jossa tuota koodia tai linkkiä kaipaisin ei saa sellaista lähetettyä.

Tämä on muuten ärsyttävää hommaa! Itsekin otin käyttöön uuden puhelimen pari viikkoa sitten. Säästöpankin siirtäminen uuteen puhelimeen onnistui ilman tunnuslukutaulukkoa, mutta siirto-operaatioon tarvitsi vanhan puhelimen avuksi. Onneksi tällä kertaa vanha puhelin oli sentään kunnossa.
On minullakin vanha yhä täysin käytössä mutta ei onnistu käyttää siinä toimivaa pankkisovellusta tunnistautumiseen koska se uuden puhelimen sovellus kysyy vain tunnuksia ja salasanaa. Johtuu varmaan siitä että samalla sovelluksella pitäisi hyväksyä sama sovellus, tai jotain. En kyllä tiedä miksi tuo noin rajoitetaan kun kuitenkin on mainittu että tuo voi olla useassa laitteessa yhtä aikaa käytössä.

Ainakin tuolloin Säästöpankin siirtäminen uuteen luurin (ilman vanhaa puhelinta apuna) vaati jonkun erikseen aikaa sitten luodun pidemmän salasanan. Enhän minä sitä tietenkään muistanut, vaan kokeilin eri salasanoja vailla huolen häivää. Viiden(?) hudin jälkeen sitten tunnukset lukittiin. Tämän vuoksi piti käydä paikallisella konttorilla vahvasti tunnistautumassa. Vaan arvatkaapa oliko minulla ajokortin lisäksi sitä passia tai henkilökorttia? No ei ollut! Eli tämän puhelimen vaihtamisen vuoksi piti vielä hommata vahvaa tunnistautumista varten erikseen henkilökortti. Nyt se salasana on muuten tatuoituna aivoihini varmasti hautaan saakka! Toista kertaa en nimittäin tuohon ruljanssiin rupea.
Vähän ottaa päähän tuo että joku erilainen kortti on muka vahvempi kuin ajokortti. Millä logiikalla? Tai vielä tyhmempää, joku koodeja sisältävä lappu on varmempi kuin mobiilisovellus. Minullakaan ei ole kuin ajokortti, joten onkohan turha reissu konttorille. On kyllä niin typerää tämä nykyaika kun on toisaalta nykyajan systeemit mutta sitten niitä rampautetaan aivan älyvapailla vaatimuksilla jostain paperilapuista ja muista.

Myös tuo mainitsemani pidempi salasana on minullakin hukassa tai sitten en sitä koskaan käyttänyt, joten se on nollaantunut. Aiemman kerran siis otin sovelluksen käyttöön toisen pankin tunnuksilla, jotka silloin vielä oli. Sen jälkeen irtisanoin tilin eikä onnistu enää toisen pankin kautta tunnistautumiset.

Minulla on Säästöpankin lisäksi myös S-pankissa tili, ihan vain vihreitä bonuksia varten. Valtaosa bonuksista menee meidän taloudessa kuukausittain säästötilille. Tämän sovelluksen siirto uuteen puhelimeen todellakin vaati sen tunnuslukutaulukon. Sekin onneksi löytyi pienen etsimisen jälkeen. Yhtä kaikki, aika antiikkinen systeemi tosiaan tämä.
Tästä nimenomaisesta tapauksessa onkin kyse, eli S-mobiilista. En muista ikinä nähneeni koodilappuja, joten joko sitä ei ole tullutkaan tai se on hävinnyt täysin sekä fyysisesti että muististani. Ehkä sen vuoksi että sitä ei ole ikinä aiemmin tarvinnut mihinkään. Jos sen olen saanut, niin se on kyllä jossain tallessa. Muistaisi vain että missä. Tavaroita on muutettu yhden huoneen verran järjestelyissä, joten siksi ei mitään hajua missä se voisi olla.

Omalla kohdalla tällä kerralla siirto-operaatio onnistui lähes ongelmitta. Muutama unohtunut salasana piti nollata sähköpostilinkin kautta, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. On tämä luurin vaihtaminen nykyään lopulta jopa suhteellisen helppoa. WhatsAppin viestihistoriakin tulee uuteen puhelimeen mukaan kun muistaa vain tehdä sen varmuuskopioinnin.
Ei minullakaan ole kuin nämä kaksi mainittua ongelmaa, jotka aiheutuvat unohduksista ja vaikeutuvat systeemien typerästä toiminnasta (kuten jonkin koodilapun vaatimisiin tai palautusviestin saapumattomuuteen).

Kaiken tuollaisen mahdollisen säädön takia mä käytän edelleen tietokoneella verkkopankkia ja sitä tunnuslukuja generoivaa laitetta jolla ne avainlistat aikoinaan korvattiin.
Ihan ok vaihtoehto mutta itse ostelen asioita niin paljon "on the go, missä vain" että en enää käyttäisi verkkopankkia muuten kuin sovelluksen kautta.

Oma postia en myöskään käytä enkä tule käyttämään ennen kuin on pakko. Nyt tulee perinteinen tekstari luuriin jossa lukee noutokoodi.
Kirjoitan sen itse lapulle jonka annan ärrän myyjälle ettei tartte pientä luurin näyttöä tihrustaa. Ei voisi helpompaa olla.
Tuo on ihan jees sovellus mutta itsellä se ongelma että niin vähän käyttöä että kirjautuu ulos ja sitten ei enää jaksa kirjautua takaisin. Itsekin otan mieluummin ne viestit kun ovat varmempia ja yksinkertaisempia. Seurantakoodeilla näen kyllä missä paketit menee ilman että on pakko pitää erillistä sovellusta. Ehkä sitten jos olisi hirveästi postittelua niin voisi hyötyä enemmän.

Mä vihaan sitä kun jokaista pikku asiaa varten yritetään puolväkisin pakottaa käyttämään jotain helvetin kännykkä sovelluksia.
Sama. On monet toki hyödyllisiä ja hyviäkin mutta esimerkiksi joka kaupassa pitäisi nykyään kaivaa joku mobiilijäsenyys esille ja pelillisesti klikkailla alennuksia voimaan. Voi helvetti mitä säätöä. Ennen sai kortilla kaikki alet mitä tarjolla oli eikä tarvinnut leikkiä puhelimen kanssa.

Omaposti sovellushan on tosi hyvä, siitä näkee missä paketti menee, koska se on perillä ja voi itsekin seurata että vastaanottaja varmasti myös hakee paketin. Kun paketti saapuu niin sovelluksesta vaan painaa sitä että näyttää noutokoodin jonka postin tyyppi lukee sillä laitteella suoraan kännykän näytöstä ja se on siinä. Helpoksi on tehty.
On se ihan kätevä mutta näissä on itsellä ollut aina se ongelma että kun ei ole käyttöä paljon niin kirjautuvat ulos tms. ja sitten ei jaksa kirjautua uusiksi tai muista sillä hetkellä tunnuksia ja jää kirjautumatta.

Omaposti oli niitä harvoja, joita pidin ihan hyvänä sovelluksena mutta tuo uloskirjautuminen oli sen "kohtalo" ja sitten siirryin perinteiseen tapaan kun en jaksanut kirjautua takaisin sisään.

@shamaniac: Menee vähän arvailuksi, mutta voi olla, että Instan salasanapalautusmeilit eivät toimineet hetkeen kellään, koska Meta korjasi siihen liittynyttä tietoturva-aukkoa. Nyt sen pitäisi olla kuitenkin kunnossa.

@shamaniac: Menee vähän arvailuksi, mutta voi olla, että Instan salasanapalautusmeilit eivät toimineet hetkeen kellään, koska Meta korjasi siihen liittynyttä tietoturva-aukkoa. Nyt sen pitäisi olla kuitenkin kunnossa.

Tänään itse asiassa tuli se viesti kun painoin siinä palautuksen jälkeisessä ruudussa tuhat kertaa "send again". :D En tiedä oliko tuo tietoturva-aukko nyt se oikea syy miksi tänään toimi mutta itse tietysti tahdon ajatella että tuhat kertaa samaa linkkiä spammaamalla se korjaantui. Silti sieltä muuten tuli vain yksi viesti.

S-mobiilin uuteen puhelimeen asentamis -saagan uusin tilanne. Otin yhteyttä asiakaspalveluun.

Siellä kerrottiin että salasanaa en ole käyttänyt ja se on nollaantunut/lukossa/tms. Eli muistin oikein että olen kirjautunut toisen pankin tunnuksilla, joita minulla ei siis enää ole, joten samaa en voi nyt hyödyntää. Sitten kerrottiin että tunnuslukulappu on kuulemma minulle aikoinaan lähetetty. Mitään hajua sen sijainnista ei kyllä ole vaikka säilytän kaikki turhatkin kuitit. Löysin mm. Halloween-karkkikallon ostokuitin, jonka olen ilmeisesti kokenut tärkeäksi säilyttää. Itseni tuntien sekä tuon täysin turhankin kuitin löytäneeni olettaisin vahvasti että jos olen pankkiasiointiin tarvittavia koodilappuja saanut, olisi ne myös jossain tallessa. No, ei auta kuin kääntää tänään asunto uusiksi ympäri.

Täysin käsittämätöntähän tässä mielestäni on se, että muiden pankkien sovelluksilla voisin tunnistautua mutta en S-mobiililla, jota voin käyttää vastaavaan ihan kaikkialla muualla. En voi siis hyödyntää vanhassa puhelimessa yhä toimivaa S-mobiilia, vaan tarvitse niinkin vahvat ja nykyaikaiset menetelmät kuin tunnuksen, salasanan ja lapun, jossa on koodeja. Nämähän on tunnettuja siitä, ettei niitä kukaan voi nähdä esim. PostIT-lapulta tai hiirimaton alta kurkistamalla, sillä ne ovat varmoja tunnistustapoja.

Asiakaspalvelu ystävällisesti nollasi/resetoi salasanan, joten voisin sen nyt ottaa käyttöön. Paitsi että: salasanan vaihtamiseenkin vaaditaan iki-ihana tunnuslukutaulukko.

Sitten kun haluaisi vaihtaa salasanan tai tilata uuden tunnuslukutaulukon, ei se onnistu jos kirjautumiseen on käyttänyt S-mobiilia. Siis ihan käsittämätöntä. S-mobiililla voi tunnistautua ihan mihin tahansa mutta omassa systeemissään eivät luota sillä tunnistautumiseen, vaan siellä lukee ettei "tällä kirjautumistavalla voi tehdä tätä asiaa". Mitä helvettiä?!

Jos en löydä sitä helvetistä spawnattua ja sinne kai takaisin palannutta tunnuslukutaulukkoa, olen pakotettu konttorille. Niissä ei taas ole aikoja kuin 9-14 arkisin, tai ehkä lauantaina, jos ajat ei ole menneet. Tosin ei sinnekään auta mennä, sillä ajokortti ei kelpaa tunnistautumiseen vaan pitäisi olla passi tai henkilökortti. Arvatkaa vain onko sellaisia tai onko ne ajan tasalla.

Nyt ei auta toivoa kuin että se turvatuimmista turvatuin tunnistautumistapa, paperilappu koodeineen, löytyisi jostain ja pääsisin tästä vähän helpommalla etenemään. Ei huvita pätkääkään alkaa uusimaan tai hankkimaan jotain henkilökortteja, joita en ikinä tarvi missään. Ja ei, en ole menossa ulkomaille ja tähän mennessä ajokortti on kelvannut kaikkialla muualla.

Mikä järki on olla nykyaikaisia sähköisiä tunnistautumisia jne. mutta sitten ne rampautetaan jollain paperilapuilla?

Huvittavaa on myös se, että jos ottaisin uuden liittymän ja siihen mobiilivarmenteen, niin sillä voisin tunnistautua. Nykyisiin en niitä saa koska vaikka minulla on kaksi liittymää, on toinen prepaid ja toinen pelkkä dataliittymä.

S-mobiilin uuteen puhelimeen asentamis -saagan uusin tilanne. Otin yhteyttä asiakaspalveluun.

Sitten kerrottiin että tunnuslukulappu on kuulemma minulle aikoinaan lähetetty.

Mä hommasin vihreän kortin melkein kolme vuotta sitten ja siinä tilaus vaiheessa sanottiin, että nuo tunnukset tulee kotiin, mutta en mä niitä koskaan saanut.
Mulla on vielä tuosta ilmoituksesta ruutukauppauskin tallessa.
Oiskohan sulla käynyt ihan sama tilanne.

Tuon takia en ole päässyt käyttämään s-mobiilia vielä ollenkaan kun konttorillakin on aika turha käydä kun en omista passai tai henkilökorttia.
Eipä tuo vielä ole haitannut kun kaikkien näiden vuosien aikana s-mobiilissa ei ole edes ollut mitään tarjousta jonka olisin halunnut käyttää ja bonukset saa ihan automaatista pihalle sitten kun haluaa.

Ylös Bottom