Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, en kirjaudu koskaan torista ulos. Käytän sitä vaan omalla kännykällä ja kotona tietokoneella. Asun yksin niin ei konettakaan kukaan muu käytä.
Joo tosin mä pidän puhelimella torin auki tietokoneella kirjaudun ulos.

Rap käy tsekkaan mun tori ilmoitukset kenties löydät jotain leffoja itsellesi.

Mikä sun tunnus torissa on? Voinhan mä vilkaista ja pitää mielessä. Pelaaja44 ei haku löytänyt
Kirjoita vaikka itse ilkimys elokuvia tori niin missä lukee hamina niin se on mun ilmoitus siellä mun tunnus pelaaja44 löytyy 145 ilmoitusta mulla.

• Like
Reactions: rap
Ei liity otsikon mukaiseen aiheeseen mutta Dragonfly käy sinäkin tsekkaa minun tori ilmoitukset vaikka mitä leffaa myynnissä.

Ei liity otsikon mukaiseen aiheeseen mutta Dragonfly käy sinäkin tsekkaa minun tori ilmoitukset vaikka mitä leffaa myynnissä.
Kävin katsomassa. Hyvä määrä, mutta suurin osa on DVD:tä. Mieluummin ostan blurayta ja 4K:ta, jos vain elokuvasta sellainen versio on olemassa. DVD on vaihtoehto lähinnä silloin kun se on ainoa vaihtoehto. Ja ehkä joskus harvoin kun hinta on tosi tosi halpa.

Sinulla oli myös pelejä myynnissä. Ne kiinnosti enemmän, mutta kaikki löytyy jo tai oli väärälle konsolille.

Mutta pidän haun päällä ja käyn silloin tällöin vilkaisemassa. :)

Jossain toisaalla marisin siitä kun LähiTapiolan tapaturmavakuutus pesi kätensä polvestani koska siinä on rakenteellisesti suurentunut riski tuohon sijoiltaanmenoon. Eli liukastuminen lumen peittämällä jäällä minkä mukana tullut loukkaantuminen ei tosiaan ole tapaturma heidän mielestään.
No tästä viisastuneena 21.12. menin Mehiläiseen kaiken uhalla missä otti röntgenit ja näki tuon lumpion puolikkaan siinä.
Sanoin suoraan lääkärille että ei kanna edes yritää laittaa lähetettä (ortopedi/MRI) mehiläiselle kun rakas vakuutusyhtiö ei niitä tule kattamaan vaan että laittaa julkiselle sen sijaan. Ja laittoikin.

Eilen sain omapostiin viestiä että on julkisella MRI ja Ortopedi varattu tän kuun loppupuolella. Mehiläisellä noi ois hoitunut viikossa. Kyllä mä tuon nielen vielä mutta se on vaikea niellä että nyt LähiTapiola on alkanut kiusaamaan minua tuosta 21.12. käynnistä mehiläisen tapaturmapäivystys käynnistä. Mihin noita vakuutuksia edes tarvitaan? Vastasinkin niille että voisiko tämä olla verrattavissa tilanteeseen missä joku vajaaälyinen kävelee kerrostalon sivua pitkin ja saa päällensä jäätä ja lunta sieltä katolta niin ei mene tapaturmavakuutukseen koska on nin tyhmä että kävelee siinä?
Jaha. 2.2. veitsen alle. Ehkä tästä ja näistä vaivoista viimein pääsee eroon. Eihän tässä leikkausjonossa ehdittykään olla kun vähän reilu vuoden päivät.

Stooperin polvilore jatkuu. Henkisesti valmistautunut? Check. ostokset tehty että parit viikot selviää? Check. Työt delegoitu ja ojennuksessa? Check. Vaimo sortannut omat menemisensä että on ekat päivät tuossa auttamassa? Check.

Eipä mitään, Peijaksen sairaalaan kuten ohjeistettu viime perjantaina tekstiviestitse, 2.2. 10:30 pääaulassa ilmoittautuminen.
Siellä sisäänkirjaus, ohjaus anestesia ja leikkausosastolle missä kuulemma nimellä kutsutaan. No sinne sitten ja tottavie, nimellä kutsuikin, ihan kaksi kappaletta jotain hoitajia. Ohjasi huoneeseen missä pukukaappeja (ihan perus, tuolla siviilit poies ja sairaalanuttua päälle). Istuin siihen penkille ja jo alkamassa ottamaan kenkiä poies niin pahoittelivat kovasti. Mä olin että mitä nyt..

"Yllättävä resurssiongelma. Ei voida leikata sinua tänään."

Aiku kiva. Olisi edes laittanut soittaen tai tekstarilla ni olisi tarvennut mennä ihan henkilökohtaisesti vastaanottamaan moista tietoa.
Tässä nyt yli vuosi mennyt leikkausjonossa. Pääsin kotiin ni aloin tehdä sellaista 30min välein tapahtuvaa DoS hyökkäystä puhelimitse tuolle operaatiojonoihmiselle kenen kännykkänumeron sain joskus. Vastasi viimein ja lupasi että 2.3. yritetään uudelleen.

Julkisen terveydenhuollon tila.. Ei aina osu ihan nappiin. Onneksi mitä nyt kokenut, kattellut ja kuulostellut niin lapset kyllä hoidetaan prioriteetillä :) Sentäs se onnistuttu priorisioimaan oikein jos ja kun näköjään joutuu priorisointia tehdä.

p.s. joku anestesialääkäri oli kuulemma saikuttanut ja niillä oli näin ollen puutetta niistä. Siihen kariutui tämä meitsin tän päivän operaatio.

Viimeksi muokattu:
Tuo on ihan perussettiä, että peruuntuu juuri ennen leikkausta. Se on sitä julkisen puolen tehostamista ja suomalaiset ovat valinneet säästöjen tien. Ei makseta turhaan byrokraateille.

Kausi on aloitettu! Eilen tuli rähistyä ensimmäiselle jalkakäytävällä sähköpotkulaudalla ajelijalle. Helevetti, että nousee pulssi, kun pienten kävelijöiden kanssa koettaa tepastella ja jostain kaahaa skuuttivatipäät sekä pyöräilijät vierestä väärillä reiteillä. Tästä tulee pitkä loppuvuosi noiden kanssa.

Näin autoilijana vihaan noita sähköpotkulautoja ja polkupyöriä liikenteessä. Ne ajaa aina itsemurha asenteella esim. suojatielle että ei mitään väliä vaikka ne kuolis siihen paikkaan -asenteella. Joskus tehny mieli ajaa yli mutta kun autoon tulee jälkiä. Noille -minä omistan koko maailman- kulkijoille ei heru pätkääkään sympatiaa...

Näin autoilijana vihaan noita sähköpotkulautoja ja polkupyöriä liikenteessä. Ne ajaa aina itsemurha asenteella esim. suojatielle että ei mitään väliä vaikka ne kuolis siihen paikkaan -asenteella. Joskus tehny mieli ajaa yli mutta kun autoon tulee jälkiä. Noille -minä omistan koko maailman- kulkijoille ei heru pätkääkään sympatiaa...
Sitten on näitä "spandex" pyöräilijöitä, jotka eivät käytä pyörätietä vaan puikkelehtivat ajoradalla autojen seassa ja jos heidän mielestään ohitat vähänkin liian läheltä, niin nyrkki heiluu heti. Nämä nostavat ainakin itsellä verenpainetta.

Ja sitten on niitä teiden ritareita jotka eivät käytä vilkkua. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja kun on vakava masennus alla ja elämällä ei ole tarkoitusta, olen toivonut että rekka ajaa päälle pyöräilessäni tai käytän tilaisuutta jossa minulla on oikeus mennä ja autoilian väistää. Ja tilanne on ollut läheltä liippaava. Todella typerää aina jälkikäteen ajateltuna. Yleensä en siedä villinlännen menoa liikenteessä. Mutta potkulaudat pitäisi saada pois, koska tuntuu nykyää ihmisellä mahoton kävellä ees sitä 100metriä. Mutta kun katsoo muitten menoa missä luulevat olevan jumalasta seuraava ja ei huomioida liikennesääntöjä ja varsinki kuullokeet päässä vedetään tuhatta ja sataa, pitäisi saada pois katukuvasta. Mutta joo ja sori avautuminen.

Ei se millä liikkuu, vaan se miten liikkuu. Itsekin ajokortin omistan, mutta autoa minulla ei ole koskaan ollut, niin kaikki matkani menen kävellen tai pyörällä. Kyllä ainakin omassa pitäjässä jalankulkijana, tuntuu hämmentävän usein, ettei ne autoilijatkaan ole tietoisia mitä meinaa tilannenopeus tai havainnointi. Etenkin liikenneympyrät, joita minun kotikaupunkiini on rakennettu nyt viime vuosien aikana vähän joka väliin, ovat paikka joka on syystä tai toisesta vaikea käyttää monelle autoilijallekin.

Niihin ajetaan tarpeettoman kovaa, vaikka näkyvyys on huono, ja kevyttä liikennettä olisi ristiin menevien suojateiden lähettyvillä paljon. Ihmeellisen usein, kun katsoo jo kaukaa, ennen kuin suojatielle on astunut, että tuoltapa kaahaa auto todella kovaa, eikö hän näe, vai eikö hän tiedä miten suojatie toimii? Tällainen autoilija sitten vetää suunnilleen lukkojarrutuksen siihen suojatien eteen, ja katsoo vihaisena, kuinka siinä nyt suojatiellä kehdataankin kävellä?! Ja en tarkoita mitään sellaista, että hypähdän yllättäen ja epäjohdonmukaisesti suojatielle, vaan tapahtuu ihan jopa sellaisilla suojateillä, jolla on todella helppoa havainnoida, että kävelijä on ihan selkeästi nyt aikeissa ylittää suojatien. Ei näin siis usein käy, mutta erikoisen vaikeaa tuntuu olevan pitää havainnointi, tilannenopeus ja liikenneympyrän periaatteet mielessä monella autoilijallakin.

Sähköpotkulaudoista en kyllä tosiaan pidä itsekään. Ovat niin hiljaisia, nopeita, ja noilla tuntuu olevan yleisimmin tapana ajaa silleen "kuolemattomalla" asenteella. Varmasti tosin noillakin liikkuvien ihmisten joukosta löytyy esimerkillisen turvallisia liikenteenkäyttäjiä.

Kyllä nuo (sähkövehkeet) paljon pahempia on jalan tai pyörällä kulkiessa kuin autolla. Ovat hiljaisia ja menevät paljon nopeampaa kuin lihasvoimin liikkuvat kulkeneuvot tai jalat.

Autolla ajaessa nuo harvemmin on samoilla teillä ja risteävillä väylillä pitää vain olla järkevä tilannenopeus. No toki ne voi silti kylkeen ajaa jos jostain nurkan takaa tulevat tuhatta ja sataa mutta autossa on paljon paremmassa turvassa kuin kävellen yms.

Sitten on näitä "spandex" pyöräilijöitä, jotka eivät käytä pyörätietä vaan puikkelehtivat ajoradalla autojen seassa ja jos heidän mielestään ohitat vähänkin liian läheltä, niin nyrkki heiluu heti. Nämä nostavat ainakin itsellä verenpainetta.
Ajoradalla täytyy pyöräilijoiden ihan lain mukaan ajaa tietyissä paikoissa. Huomaa kyllä että monet autoilijat eivät tätä tiedä tai ainakaan suvaitse tai halua. Itse en mieluusti sinne mene mutta joskus on pakko. Talvella voi olla lunta niin paljon että pakko ajaa ajotiellä (missä pitää ainakin täällä pyörällä ajaa sääntöjenkin mukaan) ja usein taas kävelijöitä on niin paljon että olisi heille haitaksi.

Monien autoilijoidenkin olisi siis syytä ymmärtää että pyöräilijöiden pitää monessa paikkaa olla siellä autojen seassa, niin vaarallista kuin se pyöräilijöille onkin. Vielä vaarallisempaa jos siellä on autoilijoita, jotka näkevät punaista kun pyörä haittaa autoilua.

Itse en ole ns. spandex-pyöräilijä ja hyvin harvoin heiluttelen nyrkkejä tai edes soittelen kelloa mutta on sitä paskaa asennetta ja ymmärtämättömyyttä kulkuvälineestä riippumatta olemassa. Soittokelloa en soita siksi että joskus se aiheuttaa sen että tyyppi nimenomaan hyppää eteen säikähtäen. Ikinä ei tiedä mitä ihminen tekee kun se kuulee sen kellon. Parempi vain väistää vaikka vähän vaikeamman kautta sitten.

Pyöräilijän näkökulmasta on muuten ärsyttävintä ne ihmiset (tai pyöräilijät yms.) joiden on ihan pakko kulkea rinnakkain koko tien leveydeltä.

Ylös Bottom