Minulle riittää haittavaikutuksista se että se maistuu ihan helvetin paskalle. En sinänsä ottanut kantaa siihen onko aspartaami tai muut makeutusaineet pahoja tai pahempia mutta en usko niiden mitään terveyttä edistäviä ainakaan olevan, joten jos pitää valita että juonko helvetisti aspartaamia tai muuta sisältäviä "laitteja" vaiko hillitysti sokerilla maustettuja, niin valitsen ehdottomasti sokerilliset jo maun vuoksi. Ei siis sen että sokerijuomat olisi jotenkin hyviä vaan sen että makeutusaineilla maustetut on niin karseita. Kumpaakaan "tyyppiä" en siis itse juurikaan juo. Juon pääasiassa vettä, jonka lisäksi pari kuppia kahvia päivässä. Hyvin satunnaisesti olutta ja lonkeroa, joka tosin sekin on ihan hiton äklöä sokerinsa vuoksi.Tästä ei vieläkään taida olla mitään kattavia tutkimuksia kun taas siitä on aivan tarpeeksi dataa kuinka sokeri tuhoaa hampaita.
Mä olen juonut light juomia 90 luvulta asti ja vielä ollaan hengissä tälleen 45 vuotiaana.
Viimeksi hammaslääkärissäkin ainoa vika mikä hampaista löytyi oli osittain irronnut paikka ja sanoinkin kuinka tämä on ilmeisesti todiste siitä, että energia juomat ei tuhoa hampaita kuten väitetään johon lääkäri totesi kuinka on siellä nähty aika pahojakin vaurioita kun niitä on juotu päivittäin johon sanoin, että juon minäkin niitä vähintään yhden joka päivä, mutta mä juon sokerittomia.
Monesti kuulee että nykyajan energiajuomien litkimistä ei saisi muka kritisoida jos itse juo kahvia. Itse juon sitä kaksi kuppia päivässä ja sekin vaaleinta paahtoa, joten saan varmaan kritisoida?
Join joskus energiajuomia lyhyen hetken ajan, vähän kuin kokeillakseni. Ei jäänyt tavaksi enkä huomannut siinä mitään sellaista, miksi pitäisi niiden juomista jatkaa. Tuokin "kokeilu" johtui vain siitä että sitä Euroshopperin legendaarista energiajuomaa sai niin halvalla. Ja jotta ei tule mitään "ei kai tuota paskaa nyt kukaan joisikaan"-argumentteja, niin olen minä Batteryja ja muitakin maistellut vuosien mittaan mm. R-Kioskin ilmaisnäytteistä yms. Ihan samanlaista kuraa ne omaan makuuni on kaikki olleet ja mikä tärkeintä, en ole nähnyt syytä jatkaa niihin rahojen laittamista kun en niistä mitään irti saanut.
Viimeksi muokattu: