Vastaus: Ketutuskeskustelu
Kansaneläkelaitos (KELA) ja sen mahtavat paperisodat alkaa ottamaan kupoliin pikkuhiljaa.
kävin heittämässä paperit paikkakunnan (Kalajoki) kelalle 04.07.2008,
pyysin henkilöä tiskillä tarkastamaan että olen täyttänyt kyseiset paperit oikein.
henkilön mielestä paperit olivat oikein täytetyt, jätin puhelinnumeroni tiskille mahdollisten puutteellisten tietojen vuoksi.
henkilö tiskillä kertoi ottavansa yhteyttä mikäli myöhemmin tulee kysyttävää.
no, mitään ei kuulunut ennen seuraavaa viikkoa.
sitten sain postitse täydennyspyynnön kelalta (Haapajärvi), jonka täydensin ja toimitin Kelaan (Haapajärvi).
kävin vielä samalla viikolla paikkakuntani kelalla, varmistaakseni, että täydennyspyyntöni on vastaanotettu.
täydennyspyyntö oli vastaanotettu ja keissi käsiteltävänä.
ja nyt maanantaina sain jälleen täydennyspyynnön, tällä kertaa lähettäjänä kelan Oulaisten toimisto.
täytin paperin jälleen niinkuin pyydettiin ja toimitin kelalle (Oulainen).
jos tulee vielä yksikin täydennyspyyntö niin luovutan, olen päässyt byrokratian rattaisiin...
ennemmin maksan sen pirun rahasumman itse, kun tuntuu tuo valtion laitosten toiminta taas kerran olevan niin ongelmaista.
AKE lupaili palautuksia ajoneuvoverosta (möin auton, joo) viikon kuluttua, tuosta ajankohdasta on nyt kulunut tasan 9 viikkoa.
ei ole rahoja kuulunut, eikä paikkakunnan katastuskonttorilta osattu sanoa muutakuin, että soita AKElle.
soitinkin, mutta on joko hemmetin pitkät kaffi/ruokatauot, kun ei moneen viikkoon vastata...