Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

jos nyt kerran vielä saanen naamaani omasta erosta aukaista niin olisin kiitollinen...

mutta joo asiaan eli mä olen semmosen huomannut että en esimerkiksi voi katsoa kuvaa tai ohjelmaa jossa on samanlailla pukeutuviaa naisia kun exäni oli, enkä myöskään voi mennä paikkakunnalle jossa asuimme yhdessä ja josta muutimme yhdessä pois. psykiatrin mielestä nää on normaalia ja olen vaan niin järkyttynyt että nää vaan ahistaa helvetisti.

mutta....tosiaan....on tää kieltämättä ollut aika rankkaa vieläkin vaikka monta kuukautta siitä onkin.

....sitten vielä joulukin tulossa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Huomen aamulla elämäni ensimmäiseen leikkaukseen ja sen jälkeen maataankin kuukausi käytännössä mahallaan sängyssä tai sohvalla. Pelottaa aivan jumalattomasti jo nyt, vaikka tuo on yksi helpoimpia leikkauksia joita ihmisille tehdään. Se vain kun aina ollut "sairaalakammo" ja ikinä ei ole nukutettu tai leikattu, niin en ole pariin yöhön nukkunut juuri yhtään. Jo hammaslääkäri on sellainen, että keräilen itseäni 10min, ennen kuin pääsen penkistä ylös kun tärisen vain. Tämä on paljon pahempi...

Muuta positiivista tosta en löydä, kuin et voi kuukauden pelailla pleikkaa, jos mahallaan maaten pystyy. :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Huomen aamulla elämäni ensimmäiseen leikkaukseen... :D

Mikäs leikkaus kyseessä näin mielenkiinnosta kysyn? Itsellä pariin otteeseen pää avattu korvan takaa tärykalvon operoinnin vuoksi. Eipä siinä muuta, kuin hirveän paha olo heti leikauksen jälkeen johtuen nukutuksesta ja myöhemmin jäätävä päänsärky leikkauksesta johtuen :D. Eli ei siitä turhaa ressiä kannata ottaa, ainakin aikaa riittää sit pelaamiseen :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mikäs leikkaus kyseessä näin mielenkiinnosta kysyn? Itsellä pariin otteeseen pää avattu korvan takaa tärykalvon operoinnin vuoksi. Eipä siinä muuta, kuin hirveän paha olo heti leikauksen jälkeen johtuen nukutuksesta ja myöhemmin jäätävä päänsärky leikkauksesta johtuen :D. Eli ei siitä turhaa ressiä kannata ottaa, ainakin aikaa riittää sit pelaamiseen :)

Häntäluun poistoleikkaus oli kyseessä.

Paripäivää maannut kotona ja koko kroppa huutaa kivusta. Joka johtuu vain ja ainoastaan makoilusta. Kuukaus saikkua jäljellä..en ehkä kestä.

Oon pystyny ehkä minuutin kävelemään kerrallaan. Oon päivät yksin kun vaimo pääsee tänäänkin vasta klo 21 töistä ja lapset on mummilassa. Tässä kunnossa, yksin kotona keskellä maaseutua on järkevin tehdä mitä? No tonne pakkaseen ja myrskyyn lähteä t-paidassa ja kalsareissa hakemaan pihatien päästä posti. Joo ei todellakaan. Pientä ylämäkeä laatikolle, teki todella kipeää. Kun lopulta sinne pääsin, niin loppui voimat ihan täysin ja olin aivan jäässä. Likellä oli, että pihalle oltais jääty. En vain meinannut jaksaa..

Jospa nyt kiltisti makoilisin vain sohvalla, mutta on tämä kaiken kaikkiaan ihan perseestä (kirjaimellisesti...) :D

Edit: ja toi ite leikkaus. Esilääkityksestä en huomannut mitään vaikutusta. Sit klo 12 mut tuotiin heräämöön ja klo 12.15 jo heräsin. Eka ajatus oli et "ei voi olla kello jo kuusi..en jaksa herätä voi vit...siirrän herätystä" avaan silmät etsiäkseni puhelinta, mutta tajuan olevani sairaalassa, enkä töihin menossa. Virkistyin täysin ja olisin voinut mennä heti kotiin. Täysin normaali olo, ei huonoa oloa, huimausta, päänsärkyä..ei mitään. Kuitenkin vasta 17.30 pääsin lähtemään makuuasennossa paareilla taksilla kotiin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mulla leikattiin tiistaina Jalkapöydästä 2 ja 3 varpaaseen menevät hermot poikki (hermopinne) en tiedä mikä oli, mutta eipä se jännittänyt, vaikka tuli spinaalipuudutus jne. Fentanyylistä menin aivan kuutamolle: tuli lämmin ja erittäin rento olo, pienen hymyilyn säväyttämänä. Leikkus oli nopea, (30min)vaikka osittain tunsin leikkauksen. 2mm puudutusainetta ei ilmeisesti riittänyt. Pari kertaa piti purra hammasta yhteen.

Muita leikkauksia on viisaudenhamoaan poisto, ja leikkaus kurkkuun työ tapaturman takia.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itellä on sellainen olo, että jos ois just esim jalka tai käsi leikattu niin ei ois yhtään niin paha ollut. Ajatus siitä alueesta missä häntäluu sijaitsee tekee pahaa. Jotenkin melkein pahin paikka mihin voidaan mennä sörkkimään. Ja nyt tää pelkkä makoilu kotona on yhtä hel**ttiä. Etenkin toi kipu mitä toi aiheuttaa. Satakertaa mielummin olisin ollut vaikka polvileikkauksessa tms.

1,5 viikon päästä saan sentään nousta puoli-istuvan asentoon ja siitä viikko niin voi koittaa istumistakin jo vähän aikaa. Se vaan et keskiviikko illalla pääsin kotiin ja nyt jo leviää pää tähän. Päivät pitkät kun olen vielä yksin tuntikaupalla ilta myöhään. Onneksi tänään ja huomenna on lapset ja vaimo seurana, mutta maanantaina taas alkaa arki, enkä nää ketään noista kolmesta juuri yhtään ja en tiedä enää miten päin olisin ja mitä katsoisin tv:stä.

Näin jälkikäteen ajateltuna on alkanut tulemaan olo, että olisiko tarvinnut sietää sitä kipua vain jota toi aiheutti. Mikään "pakotettu" leikkaus kun tämä ei ollut. Noh, jos kipu häviää, enkä huomaa ongelmia normi elämässä niin ehkäpä tämä hyvä juttu oli, mutta häntäluulla on yllättävän tärkeä rooli kuitenkin istumisen kannalta niin ei voi tietää ennen kuin on parantunut.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

pienesti vituttaa se että olen jo 3 vuotta kattellut semmosta koulutus linjaa joka kiinnostais 100% prosenttisesti, mutta ne on jossain perseessä.

lähenpänä olis joo semmosi jotka kiinnostais jotenkin...ongelmana on vaan se että olen käynyt 3 koulua ja jättänyt ne kesken koska ensimmäisenä vuotena se ala "kiinnosti jotenkin", toisena vuotena kävi sen takia vaan ettei tule ongelmia ja karenseja ja kolmantena vuota ne ei enää edes kiinnostanut.

no joo okei sinkkuna ja ton mun karvakakarankanssa muttaminen ei nyt silleen olisi paha, enemmänkin se että muuttais johonkin eri paikkakunnalle. pois tutustaa ja turvallisesta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Se voi tehdä ihan hyvääkin ni saa uusia tuulia elämään ja uusia tuttuja koulusta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Se voi tehdä ihan hyvääkin ni saa uusia tuulia elämään ja uusia tuttuja koulusta.
Tämä.

Ite lähdin 17 vuotiaana Norjaan hommiin, oli komeeta aikaa. Kaiholla muistelee..alkuun tietysti vähän ahdisti kun frendit jäi, ja piti olla omillaan (ilman mutsin safkoja) mutta se oli oikeasti avattavaa, ja rahaa tuli. Itse olen sen kannalla, että tän päivän suomessa kannattaa oikeasti miettiä mitä tekee. Jos tuo ala, joka sua napaa sillä on hommia tarjolla myös ulkomailla niin mene ihmeessä. Älä mieti kahdesti. Kun aika hantaakista sekin on jos myöhemmin katsot olkasi yli ja sanot "ois pitänyt". Jos tuo ala on 100% kiinnostava niin mene!
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Matkailu avartaa, itse muuttanut Turusta Vantaalle, toista vuotta asunut Ranskassa ja jatkuvalla syötöllä pyörin pisin maailmaa, tämän viestin kirjoitan 35 asteen lämmöstä Brasiliasta. Tokihan koti ikävä on kun on avovaimoa ja jälkikasvua mutta kyllä sun tilanteessa ottaisin itteäni niskasta kiinni ja vaihtaisin paikkakuntaa jos siellä kiinnostava koulu on, siitä ei mitään häviä, päinvastoin. Toki luenteenpiirre vaikuttaa mutta itse olen ainakin kuin kala vedessä paikassa kuin paikassa, sen verti sosiaalinen olen niin aina saa kavereita, toki unohtamatta niitä lapsuuden ystäviä jotka ensin tulee.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei vituta ei, laminaattia keittiöön ja vajaa metri jäi vajaaksi. Liekö noita saa muuta ku kahdeksan levyn paketeissa... Vai ostaisko samantien uuden satsin ja laminois eteisenkin kun oli suunnitelmissa jossain vaiheessa...

Tässä sunnuntai-aamun piriste:
Näytä liitetiedosto 13554

Toivottavasti kuva ei tullut liian isona ja väärin. En osaa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Toi on aika likellä jo epic failia. :D varmaan ketuttaa, mutta kieltämättä meikää piristi. :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Toisen moka on toisen ilo..vai miten menee! Kannattaa ainakin kysyä irtokappaleita, luulis että saa jos paketti revennyt tms..


Ja sitten se päivän ketutus:

Jatkuva väsymys, syksy tekee tepposia? Aivan tolkutonta tää haukottelu ja vetämättömyys
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Toisen moka on toisen ilo..vai miten menee! Kannattaa ainakin kysyä irtokappaleita, luulis että saa jos paketti revennyt tms..


Ja sitten se päivän ketutus:

Jatkuva väsymys, syksy tekee tepposia? Aivan tolkutonta tää haukottelu ja vetämättömyys

Voi olla. Itsellä oli ihan tuskaa kaikki päivät kun alkoi hämärtää. Ei ole koskaan ennen ollut näin pahaa väsymystä kuin tänävuonna. Onneksi on liukuva työaika, niin päivästä toiseen venytin töihin menoa hiukan. Ei se kyllä auttanut.

Nyt 2viikkoa tässä toipunut leikkauksesta ja on voinut nukkua aamulla ja vielä päiväunetkin, niin nyt olen alkanut itsestään heräilemään taas aikaisemmin ja se väsymys tuntuisi kadonneen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Voi olla. Itsellä oli ihan tuskaa kaikki päivät kun alkoi hämärtää. Ei ole koskaan ennen ollut näin pahaa väsymystä kuin tänävuonna. Onneksi on liukuva työaika, niin päivästä toiseen venytin töihin menoa hiukan. Ei se kyllä auttanut.

Nyt 2viikkoa tässä toipunut leikkauksesta ja on voinut nukkua aamulla ja vielä päiväunetkin, niin nyt olen alkanut itsestään heräilemään taas aikaisemmin ja se väsymys tuntuisi kadonneen.
Mulla syksy on aina enemmän tai vähemmän vaikuttanut mielialaan ja yleiseen jakamiseen. Nyt vaan tuntuu että vuosi vuodelta pahenee. Yleensä tätä kestää 2-3vko. Mutta se tuntuu iäisyydelyä. Kaipa tämäkin liikkuu jollain tapaa geeneissä, koko posse faijan puolelta "kärsii" samaa, kun taas äidin puolelta ei tällaista ole. Se on kumma juttu, että mikäköhän siinäkin on..mitkään luontaistuotteet, kuten vitamiinit ei auta. ehkä niiden vaikutus on enemmän korvien välissä. Vaikka sitä kuinka nukkuu niin ei mitään vaikutusta. Voisi vaikka nukkua 24h jos se olisi mahdollista. Tämäkin päivä mennyt aika sumussa, uni ei tule vaikka silmät auki pysyy juuri ja juuri. Muuten siis en ole mitenkään masentunut tms (perus suomalaista melankoliaa kyllä on) mutta tää Syksy, vaikka on kaunista aikaa niin tämä väsynys saisi kulla kaikota.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Olo on niin sekava ettei tiedä miten päin olisi. Yli 9 vuotta perheessä ollut koiruus lähtee viimeiselle lääkärireissulle.

Reilut pari vuotta sitten haukku joutui selkäleikkaukseen pudottuaan sängyltä. Leikkauksen aikana löydettiin myös selkäytimestä kasvain, joka saatiin poistettua, mutta siitä asti ollut pelko että kestääkö koira. Pari päivää sitten alkoi samat vanhat oireet. Jalat ei pidä, ulisee kivusta eikä syö. Kokoajan vaan pahenee eikä kipulääkkeet tunnu auttavan enää yhtään.

Enää emme ala koiraa leikkauttaa kun sen verran raskas kokemus oli kaikille ja varsinkin sille, joten ei jää kuin yksi vaihtoehto. Huomen aamulla loppuu kivut ja haukku pääsee ikiuneen. Tulee raskas päivä. Helvetin raskas..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Olo on niin sekava ettei tiedä miten päin olisi. Yli 9 vuotta perheessä ollut koiruus lähtee viimeiselle lääkärireissulle.

Reilut pari vuotta sitten haukku joutui selkäleikkaukseen pudottuaan sängyltä. Leikkauksen aikana löydettiin myös selkäytimestä kasvain, joka saatiin poistettua, mutta siitä asti ollut pelko että kestääkö koira. Pari päivää sitten alkoi samat vanhat oireet. Jalat ei pidä, ulisee kivusta eikä syö. Kokoajan vaan pahenee eikä kipulääkkeet tunnu auttavan enää yhtään.

Enää emme ala koiraa leikkauttaa kun sen verran raskas kokemus oli kaikille ja varsinkin sille, joten ei jää kuin yksi vaihtoehto. Huomen aamulla loppuu kivut ja haukku pääsee ikiuneen. Tulee raskas päivä. Helvetin raskas..

Otan todella osaa. Tiedän, millaista on menettää koiruus monen vuoden yhteiselon jälkeen. Parempi se on tietysti niin, että eläimen ei tarvitse enää kärsiä, vaikka se pahalta tuntuu.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei nyt oikeastaan ketuta, mutta lähimpänä tätä ketjua kuitenkin.

Kolme vuotta sitten rakennettiin uusi katto taloon, ja kun toisella puolen on kaksi kerroksinen (rinnetontti), niin asennettiin lumiesteet.

Kertaakaan ei ole vielä lumet tulleet niiden kohdilta alas (esteet ovien kohdalla) koko kolmen vuoden aikana, oli keli mikä vain.

No nyt on koira hoidossa ja olen itse vielä leikkauksen jäljiltä sairaslomalla ja liikun suht hitaasti. Menin alaovesta koiran kanssa ulos, kun alkaa kuulua kaameaa jyrinää. Vaistomaisesti kivuista huolimatta muutama juoksuaskel ja samassa koko katon matkalta lumet maahan selkäni takana.

Pelästyin kyllä aivan vietävästi. Tän siitä saa, kun ensilumi maassa ja sekin jo melkein sulanut. En älynnyt katolla olevan noin paljon lunta (useampi sentti), kun muualta jo lähes sulanut. Menin sen lisäksi luottamaan, että jos katolla jotain on, ei ne ole ennenkään esteiden kohdalta alas tulleet.

Noh, ehjinä ollaan, mitä nyt tuntui et leikkaushaava repesi, mut opinpa tänäänkin jotain uutta. Ottaa päähän oma ajattelemattomuus ja luottavaisuus..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vuosi vain paranee. Isänpäivän aamuna mummoni ja samalla kummini nukkui pois. Oli kyllä arvattavissa, mutta ajoitus oli aika ikävä ja kun isä soitti sinä aamuna niin vaikea oli toivottaa "hyvää isänpäivää". Nyt itsellä tietysti ikävänä ajatuksena ja huonona omanatuntona kun en käynyt katsomassa tarpeeksi ja niin edelleen. Varmaan ihan normaalia.. Nyt pitäisi hautajaisiin päästä lähtemään toiselta puolin Suomea ja siinä on järjestelyä kerrakseen kun en autoa omista. Huono omatuntokin soimaa jos en paikalle pääse.

No kuuluu osaan elämää.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nyt oikeastaan ottaa kolmatta päivää kupoliin ihan huolella. Haluisin alkaa tekemään pelivideoita, mutta kun itellä omistuksessa ainoastaan kuvaputkitelevisio:)D) ja noi striimausvehkeet vaatii melkee järjestään HDMI- tai komponenttipiuhan, eikä mun televisiossa oo kumpaakaan liitäntää...:mad: Pitäis kai ostaa adapteri mut kustannukset nousee n. 200 euroon, mut ei mulla sellasia rahoja ole...
 
Ylös Bottom