Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 -arvosteluiden tarkempi analysointi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mozku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mozku

Member
Tässä ketjussa voitte keskustella vielä julkaisemattoman Killzone 2 -pelin Metacritic-keskiarvosta ja erinäisten arvosteluiden pistemääristä, jotka kaikkia tuntuvat kiinnostavan.

Ketju poistetaan keskustelun tyrehdyttyä tai tason liiaksi laskettua.



---------------------------

Pelit-lehti antoi yksinpelille: 82/100

Hieman petyin pisteisiin, kaikilta muilta on tullut sitä ysiä..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pelit-lehti antoi yksinpelille: 82/100

Hieman petyin pisteisiin, kaikilta muilta on tullut sitä ysiä..

Kannattaa ottaa huomioon, että pisteet ovat vain yksinpelille. Arvostelija oli kuitenkin testannut nettipeliä, mutta ei kuulemma riittävästi, että siitä olisi voinut tehdä kunnon arviota.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pelit-lehti antoi yksinpelille: 82/100

Hieman petyin pisteisiin, kaikilta muilta on tullut sitä ysiä..
Hehee. Gears effect. Ja seuraavassa lehdessä F.e.a.r. 2 saa yli 90 pojoo.

Pelit lehdessä ei pidetä peleistä, joissa pitää suojautua. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hehee. Gears effect. Ja seuraavassa lehdessä F.e.a.r. 2 saa yli 90 pojoo.

Pelit lehdessä ei pidetä peleistä, joissa pitää suojautua. ;)

Itseasiassa kyseisessä lehdessä on myös Ps3-version arvostelu F.e.a.r. 2:sta.
87 pojoo.

Pitäisiköhän tässä nyt perua killzone 2 ennakkotilaus ja vaihtaa fear2 tilalle. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itseasiassa kyseisessä lehdessä on myös Ps3-version arvostelu F.e.a.r. 2:sta.
87 pojoo.

Pitäisiköhän tässä nyt perua killzone 2 ennakkotilaus ja vaihtaa fear2 tilalle. ;)

Minäkin ajattelin tehdä samoin, ehkä en mutta tuli joo ajateltua että "jopas, onpa Killzone 2 paska", kun FEAR 2:nen vaikutti (ainakin demon perusteella) harvinaisen tylsältä ja keskinkertaiselta tapaukselta.

(s.28-29, F.E.A.R.2-arvostelu.)

Eihän se Killzone 2 mikään halo ole, ei siitä pääse yli. Ei edes sen toisen mahtava, GeoWin tasolle nouse. All hail HALO-TRILOGIA (+ Xbox 360). No, tuollainen kuva minulle on syntynyt tuosta Hurmeesta. Eikö ollut sama mies joka antoi käsittämättömiä pisteitä jollekin Viva Piñatalle ja toisen Pelit suosittelee-leiman Halo 3:lle, joka on mahdollisesti paras peli koskaan tehty, no onhan se.

Vähän kyllä tuntuu oudolta, ensin MGS4 ja nyt Killzone 2... Ehkä jätän omat henkilökohtaiset mielipiteet pelien ja arvosanojen oikeellisuudesta tähän.
First I was like :mad:, but then I :D
Ei voi kuin kauhulla odottaa Heavy Rainin, GoW III:sen, Uncharted 2:sen, Gran Turismo 5:sen ym. PS3-yksinoikeuksien arvosanoja.

PS. Ehkä sain jonkun merkkiuskollisen nyt koukkuun...

edit. Onhan se vähän kyllä niin että kun hakemalla haetaan virheitä ja huonoja puolia, niitä kyllä löydetään. Kyllä se Hurme tai no kuka tahansa löytäisi mistä tahansa pelistä valittamisen arvoista. Vähän harmittaa tuollainen suhtautuminen vähemmän mieluisan konsolin yksinoikeuspeliin, mutta yksi arvostelijahan se Hurmekin on. Ei edusta koko lehden tai maailman mielipidettä. Annettakoon tämä Hurmeelle anteeksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minäkin ajattelin tehdä samoin, ehkä en mutta tuli joo ajateltua että "jopas, onpa Killzone 2 paska", kun FEAR 2:nen vaikutti (ainakin demon perusteella) harvinaisen tylsältä ja keskinkertaiselta tapaukselta.

(s.28-29, F.E.A.R.2-arvostelu.)

Eihän se Killzone 2 mikään halo ole, ei siitä pääse yli. Ei edes sen toisen mahtava, GeoWin tasolle nouse. All hail HALO-TRILOGIA (+ Xbox 360). No, tuollainen kuva minulle on syntynyt tuosta Hurmeesta. Eikö ollut sama mies joka antoi käsittämättömiä pisteitä jollekin Viva Piñatalle ja toisen Pelit suosittelee-leiman Halo 3:lle, joka on mahdollisesti paras peli koskaan tehty, no onhan se.

Vähän kyllä tuntuu oudolta, ensin MGS4 ja nyt Killzone 2... Ehkä jätän omat henkilökohtaiset mielipiteet pelien ja arvosanojen oikeellisuudesta tähän.
First I was like :mad:, but then I :D
Ei voi kuin kauhulla odottaa Heavy Rainin, GoW III:sen, Uncharted 2:sen, Gran Turismo 5:sen ym. PS3-yksinoikeuksien arvosanoja.

PS. Ehkä sain jonkun merkkiuskollisen nyt koukkuun...

A) Oletko pelannut Killzone 2:ta?
B) Luitko arvostelun?
C) Oleko Pelannut Viva Piñataa, jolle on annettu "käsittämättömiä arvosanoja"? Ja mitä nämä käsittämättömät arvosanat ovat?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

A) Oletko pelannut Killzone 2:ta?
B) Luitko arvostelun?
C) Oleko Pelannut Viva Piñataa, jolle on annettu "käsittämättömiä arvosanoja"? Ja mitä nämä käsittämättömät arvosanat ovat?
Kommentoidaanpa väliin, että arvostelun tekstin perusteella kyseessä on erittäinkin nautittava pläjäys, mutta silti arvosana jää keskinkertaisuuteen. Omassa päässä ainakin heräsi kysymys,että mitä siihen sitten olisi tarvittu, että päästäisiin huippupelien pisteille.

Eri arvostelija, mutta oisko fear2:n 87 sittenkin samassa lehdessä KZ2:n 82 rinnalla vähän outo arvosana. Ja heikosti on kokemusta molemmista peleistä mulla, mutta annoin itsellen siitä huolimatta oikeuden mutuilla:)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

A) Oletko pelannut Killzone 2:ta?
B) Luitko arvostelun?
C) Oleko Pelannut Viva Piñataa, jolle on annettu "käsittämättömiä arvosanoja"? Ja mitä nämä käsittämättömät arvosanat ovat?

A) En, eikä demon noin 10 minuutin kokeilua digiexpolla voi sellaiseksi laskea. Haloja kuitenkin olen pelannut jokaista, samoin MGS4:sta.

B) En tietenkään. Miksi minä niin tekisin? :rolleyes: Minulta taidettiin kysyä samaa MGS4:sen arvosanaa kritisoidessani. Edellisen viestin edit.-kohta perustelee ehkä tuota omaa mielipidettäni paremmin, molempien arvosanojen kohdalla (MGS4, jota ei arvostellut Hurme ja Killzone 2).

C) Olen, Party Animalsia en, mutta ensimmäinen osa sai aikaan pahoinvointia ja lieviä epilepsiaoireita + kontrollit sukkas.

Vihjailetko että peli saattaisi olla vielä huonompi kuin FEAR 2?
(Et, sillä FEAR 2sen arvosteli aivan toinen mies, joten arvosanat eivät ole verrannollisia keskenään.)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nyt ei voi kuin tavallinen kuolevainen ihmetellä tätä taistelua VIELÄ JULKAISEMATTOMASTA PELISTÄ HEI HALOO!!? Ensin tämä on paras peli 4 evö ja nyt sitten yhtäkkiä taistellaankin jo siitä onkohan tämä nyt huono vai ei? Onko tämä peli nyt saanu koko kansan sekaisin vai mistä kana pissii? Malttakaa nyt rakkaat kanssaihmiset odottaa edes siihen julkaisupäivään :p Huomena ollaan jo viisaampia :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eihän se Pelit-lehden 82 pojoa nyt missään nimessä mikään huono summa ole. Ja mikäli ymmärsin nyt oikein, arvosana tuli vain yksinpelin perusteella(eikös tämä ole ihan normaalia Pelit-lehdeltä, harvemmin on tämän lehden arvostelu lätyt toimineet verkossa)? Useimmat verkossa julkaistut arvostelut ovat kuitenkin sisältäneet mietteitä myös moninpelistä jotka varmasti näkyvät myös arvosanoissa. Vamasti KZ2:sen pojot nousisivat sinne yli 90:een jos olisivat poooojat päässeet nettipeliin käsiksi.

Mutta oma mielipide on aina oma mielipide, ei siitä kannata loukkaantua. Eiköhän ne luvut ole edelleenkin tämän pelin puolella...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pelit-lehti antoi yksinpelille: 82/100

Itkupotkuraivarivaroitus.

Pelitti on kyllä ihan ihme eliittijengiä nykyään. Lähes jokaisessa mahdollisessa muussa mediassa kehutulle pelille annetaan "hyvät" pisteet (viimeisin metroid, gearssit, killzone, resistancet, deadspace, mgs4...) poislukien tietysti Halo. Pisteet eri peleissä ei mitenkään korreloi keskenään. Esim. joku täysin keskinkertainen Prey sai aikanaan 88 pistettä!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

On se nyt niin ihmeellistä.

1. 82 pistettä EI ole huono saavutus
2. Se oli yksinpelin perusteella annettu arvosana, ja luulisin että suurin osa väestä ostaa moninpelin takia.
3. Pelit arvostelussa arvostelija puhuu omasta mielipiteestään, eikä se tarkoita että peli olisi huono. Minun mielestä Farcry 2 oli hyvä peli, vaikka sitä on haukuttu lyttyyn.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itkupotkuraivarivaroitus.

Pelitti on kyllä ihan ihme eliittijengiä nykyään. Lähes jokaisessa mahdollisessa muussa mediassa kehutulle pelille annetaan "hyvät" pisteet (viimeisin metroid, gearssit, killzone, resistancet, deadspace, mgs4...) poislukien tietysti Halo. Pisteet eri peleissä ei mitenkään korreloi keskenään. Esim. joku täysin keskinkertainen Prey sai aikanaan 88 pistettä!

Minä olen lukenut melkein jokaisen Pelit-lehden numeron mitä on julkastu tässä parin vuoden sisään ja voin sanoa että melkosta kuraa on. Joillekki ihan surkeille peleille voi antaa surutta 90 pistettä, sitten kun menee metacritikkiin ja kappas siellähän lukee 50. Yleensä myös suurimmalla osalla peleistä joita on arvosteltu niin se arvosana on siellä 80-90, harvemmin näkee 60-70 pisteen pelejä siinä lehdessä.. Eihän tässä kohta tiiä mikä niistä on oikeasti hyvä. Joten ei kannata ottaa tuota Pelit-lehden arvostelua kovin vakavasti :)

Ja jotta tulis jotain ontopiccia niin heittäisin semmoisen kysymyksen että voiko tässä heittää kranun takaisin kuten esim. cod4:ssä? Joku on saattanu kysyä tätä jo mutta en jaksa alkaa ettimään tästä topikista sitä vastausta..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minä olen lukenut melkein jokaisen Pelit-lehden numeron mitä on julkastu tässä parin vuoden sisään ja voin sanoa että melkosta kuraa on. Joillekki ihan surkeille peleille voi antaa surutta 90 pistettä, sitten kun menee metacritikkiin ja kappas siellähän lukee 50. Yleensä myös suurimmalla osalla peleistä joita on arvosteltu niin se arvosana on siellä 80-90, harvemmin näkee 60-70 pisteen pelejä siinä lehdessä.. Eihän tässä kohta tiiä mikä niistä on oikeasti hyvä. Joten ei kannata ottaa tuota Pelit-lehden arvostelua kovin vakavasti :)

Ja jotta tulis jotain ontopiccia niin heittäisin semmoisen kysymyksen että voiko tässä heittää kranun takaisin kuten esim. cod4:ssä? Joku on saattanu kysyä tätä jo mutta en jaksa alkaa ettimään tästä topikista sitä vastausta..

tosta semmonen juttu et Pelit -lehden päätoimittaja selittää numerossa 11/08 et miks on -90 pisteen pelejä. Puhutaan et joulumarkkinoilla on niin hirveesti hyviä pelejä tullut ja huonoille peleille ei jäänyt arvostelijoita ja eikä tilaa. :/ mieti Dead space, LBP, Far cry, FAllout esim....
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

En hirveesti ottas paineita pelit lehden arvostelusta. Sama arvostelija aikanaan arvosteli COD 4:n, joka sai 80 pistettä, joka oli ihan kokonaisuudesta ei pelkästä yksinpelistä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

En hirveesti ottas paineita pelit lehden arvostelusta. Sama arvostelija aikanaan arvosteli COD 4:n, joka sai 80 pistettä, joka oli ihan kokonaisuudesta ei pelkästä yksinpelistä.

Aika outoo mun mielestä, jos COD 4 on saanu vaan 80 pistettä. Singleplayer ihan ok, mutta multiplayer erinomainen. No kyseessähän on kumminki arvostelijan mielipide, ei mikään fakta.

Mua vaan pelottaa nää kontrollit, ku oon kuullu et niissä on jotain vikaa. Huomenna pääsen demoa testaamaan, ja kattoo oonko samaa mieltä kontrollien suhteen. Btw - eikö kontrolleja voi vaihtaa?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joo vetää hieman hiljaiseksi. FEAR2:n demo ei ainakaa itseäni vakuuttanut.
Ylipäätään tuntuu, että Pelit-lehden arvostelijalle oli todella tärkeää päästä lyttäämään hypeä Killzonen osalta.

Anna mä arvaan. T.Honkala arvosteli? Jos Honkala lyttää PS3 -pelin. Ostan sen melkein takuuvarmasti. :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ehkäpä todellinen syy Pelitin normaalia alemmalle pisteelle on se, että enää eivät voi puolustella tautisen kalliin PCn ostoa saadakseen osan KZ2n graafisesta nautinnosta ;)

aivan naurettavaa kuvitella etta pelia rokotettaisiin tai konsoolia syrittaisiin pisteissa
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hei, jos peli arvostellaan pisteillä 1-100 ja pelille annetaan 80 pistettä, niin ei se tarkoita, että se on arvostelijankaan mielestä huono.
 
Ylös Bottom