Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eilen pääsin Digiexpojen ammattilaispäivässä ensimmäistä kertaa pelaamaan Killzone 2:ta. Kyseessä ei ollut uudempi verkkomoninpelin beta, vaan yksinpelin pre-beta (joka taisi olla näytillä jo kesän E3-messuilla). Mutta voi John Holmes sentään! Siinä pelissä oli munaa oikein mahtimelan edestä!

Jopa pre-betana Killzone 2 tuntui, näytti ja kuulosti helkkarin hyvältä. Toki isoimmat räjähdykset oli skriptattuja, ja vihujen tekoäly pari kertaa bugasi, mutta noin muuten räiskinnässä oli tekemisen meininki. Animointi oli lisäksi aivan huippuluokkaa. Ja taas varmaan joku tulee ja potkaisee alavatsaan fanipojaksi haukkuen, mutta jopa tuo keskeneräinen versio tuntui paremmalta kuin Gears of War 2:n (ilmeisesti) lopullinen versio - joka sekään ei missään nimessä huono peli ollut.

Helmikuuhun on vielä aikaa, mutta tähän asti melko matalalla ollut kiinnostus K2:ta kohtaan nousi kertaheitolla huippulukemiin.

Ota pelikuvaa kameralla :D. Saisi vihdoin parempaa pelikuvaa muiden törttöilyen sijasta.

EDIT:Tämmönen tuli vastaan http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=killzone2&thread.id=57610

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse kävin äske kokeilee Killzone2:sta messuilla ja hmm.. hyvältä näytti ja kuulosti mutta jäi hieman ontto fiilis.. Kai näitä FPS pelejä alkaa olee liikaa. Kontrollit olivat erilaiset ja IMO syvältä mutta kai ne voi vaihtaa ns normaalimpaan käytäntöön. TOSIN kokeilin vain hetken et voihan yksinpeli ja moninpeli olla itse pelissä mahtavaa..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse kävin äske kokeilee Killzone2:sta messuilla ja hmm.. hyvältä näytti ja kuulosti mutta jäi hieman ontto fiilis.. Kai näitä FSP pelejä alkaa olee liikaa. Kontrollit olivat erilaiset ja IMO syvältä mutta kai ne voi vaihtaa ns normaalimpaan käytäntöön. TOSIN kokeilin vain hetken et voihan yksinpeli ja moninpeli olla itse pelissä mahtavaa..

Zoomin esim. voi vaihtaa L1:lle, mutta silloin piiloutuminen on hieman vaikeaa L2:lla. Varmasti tottumis kysymys. Oli siinä pari vaihtoehtoa ohjauksille. Ehkä noita voi kokoversiossa sitten muokata paremmin.

Itse siis myös messuilla tutustuin peliin ja kyllähän se oli komeaa meininkiä! Vaikka ei kyseinen buildi olekaan aivan uusi niin homma toimi sulavasti. Tunnelma oli hieno. Pidin kovasti siitä, että sota tuntui kaoottiselta ja äänet olivat upeat. Ihan sama kuinka paljon räiskintöjä on tulossa, Killzone erottuu kyllä joukosta! Ohjattavuus tuntui aluksi kankealta, mutta siihen tottui pian. Cod4:n aseet tuntuvat varmasti tämän jälkeen höyhenen kevyiltä.

Luin jostain, että monipelistä olisi otettu suojautuminen pois. Homma ei kuulemma kokonaisuuden kannalta ollut kovin toimiva. Yksinpeliin se on kuitenkin jätetty. Eipä haittaa, eiköhän tekijät ole pelaanneet moninpeliä niin paljon, että tietävät mikä toimii ja mikä ei.

Itse kävin äske kokeilee Killzone2:sta messuilla ja hmm.. hyvältä näytti ja kuulosti mutta jäi hieman ontto fiilis.. Kai näitä FSP pelejä alkaa olee liikaa. Kontrollit olivat erilaiset ja IMO syvältä mutta kai ne voi vaihtaa ns normaalimpaan käytäntöön. TOSIN kokeilin vain hetken et voihan yksinpeli ja moninpeli olla itse pelissä mahtavaa..

Veikkaan tämän johtuvan samasta syystä kuin itselläkin, ne videot samasta kentästä on nähty niin moneen kertaan että tiesi mitä sieltä tulee eikä demo siksi tarjonnut uutta.

Kaunista oli grafiikka, äänetkin olivat munakkaita ja ohjattavuus jumalaista. Ohjauksen kanssa ei ollut mitään ongelmia kun oli minuutissa sisäistänyt mitä mikin tekee. Ja se revolveri oli niin makean näköinen. En ole missään pelissä nähnyt niin hyvää rautaavöritystä joka näyttää raudalta. Hemmetin tyylikästä menoa oli. Eikä vastustajatkaan mitään toopeja ole. Monesti tuli nekkuun mediumilla. Ja se kaikki mitä tapahtuu ruudulla samaan aikaan, ei ole parempaa näkynyt.

Zoomin esim. voi vaihtaa L1:lle, mutta silloin piiloutuminen on hieman vaikeaa L2:lla. Varmasti tottumis kysymys. Oli siinä pari vaihtoehtoa ohjauksille. Ehkä noita voi kokoversiossa sitten muokata paremmin.

Itse siis myös messuilla tutustuin peliin ja kyllähän se oli komeaa meininkiä! Vaikka ei kyseinen buildi olekaan aivan uusi niin homma toimi sulavasti. Tunnelma oli hieno. Pidin kovasti siitä, että sota tuntui kaoottiselta ja äänet olivat upeat. Ihan sama kuinka paljon räiskintöjä on tulossa, Killzone erottuu kyllä joukosta! Ohjattavuus tuntui aluksi kankealta, mutta siihen tottui pian. Cod4:n aseet tuntuvat varmasti tämän jälkeen höyhenen kevyiltä.

Luin jostain, että monipelistä olisi otettu suojautuminen pois. Homma ei kuulemma kokonaisuuden kannalta ollut kovin toimiva. Yksinpeliin se on kuitenkin jätetty. Eipä haittaa, eiköhän tekijät ole pelaanneet moninpeliä niin paljon, että tietävät mikä toimii ja mikä ei.
Wanha tieto, itse olen tiennyt sen jo pari kuukautta ja syykin ihan ymmärrettävää. Kaikki pysyy FP eli jos mielit nähdä mitä nurkan takana odottaa niin pää siinä tupsahtaa esille ja olet helppo uhri. Ja jos olet suojassa ja raajat paistaa sen takana niin siihenkin on helppo ampua. Toki olisi mukavaa että voisi kyllä käyttää suojaa mutta ei olisi pakko että eihän se pahaakaan tee.

Killzone 2 kaikkien aikojen FPS peli?

huh huh.. Näin se elämä taas muuttui. Menin messuille tutkimaan uutta LBP peliä, mutta kuinka ollakkaan törmäsin sitä etsiessä Killzone 2 "räiskintään".

Minun on todettava, että tuntui kuin matto olisi vedetty jalkojeni alta. En jaksa nyt hehkuttaa pelin uskomatonta grafiikkaa tai graafisia efektejä kuten veren lentämistä ruudulle jne. Peli on elokuvamainen, tunnelmallinen, persoonallinen eli aivan omanlaisensa. Viholliset tuntuvat oikeasti synkiltä. Värimaailma on hieno aivan ihmeellinen näin graafikon silmin...

Mitä vielä. Aseilla ampuminen, tähtääminen, kranaatin heittäminen kaikki tuntuvat mahtavalta. Liikkuminen on kivaa, mutta myös tuntuu, että ohjaa hahmoa. Sitten tämä miljöö, varusteet, vihollinen, aseet, kulkuneuvot, lukuisat omat puolulaiset jne. Tuntuu siltä, että tekijät ovat nähneet tähän peliin ja sen lukuisiin yksityiskohtiin todella vaivaa. Itse myönnän omistaneeni Killzone 1 pelin ja sen, että pelissä oli valtavasti hyvää, vaikka lopulta se olikin "vain" peli muiden FPS pelien joukossa.

Okei!? Turhaa Hypetän peliä tässä itse. Te jotka messuilla kokeilitte Huom! Ei vielä valmista versiota - vaan vanhaa BETA-VERSIOTA niin kertokaa toki tyly mielipiteenne. Vieressä ollut Resistance 2 näytti aivan kuolleelta peliltä tähän verrattuna.. sitten kävin noin 30min. pelaamassa Gears of War 2 peliä, joka kyllä oli hieno ja muutenkin viimeistellyn oloinen ja sellainen peli, jonka haluaa kokoelmaansa.... MUTTA mutta tämä Killzone 2 oli jo antanut varoituksen tulemasta. Peli siis julkaistaan vasta joskus ensi vuonna ----- helmikuu?? Jokatapauksessa, jos tätä vielä hiotaan ja tosiaan kyseessä oli pelkkä yksinpeli, miten moninpelin laita? Huh.. Okei edelleen odotan LBP peliä paljon, mutta nyt tuli kyllä aivan eri genren peli kuvioihin ja siksi syy alkaa harkita vakavasti, joko videotykkiä tai isompaa TV:tä pelaamiseen.. nyt siis 32" LG HDTV. Harkitsen vakavasti myös 5.1 kaiutin järjestelmää, siis hyvää sellaista, koska pelin äänimaailma.. huh.. taustaääni, musiikki, puhe, vihollisen sihinä, kaikki tuntui siis kuulosti hyvältä ja korjatkaa jos olen taas väärässä..................... aseiden äänet vs GoW2 pelin aseiden äänet ,,,aivan huikeasti paremmat.

Jotenkin tuo tekijöiden kyky yhdistää yhdessä kentässä vapaata taistelu tilaa ahtaisiin bunkkeri käytäviin jotka täysin veren ja ruumiiden peitossa.. aahh.. upeeta. Selvästi muuten K-18 peli. Itse meinaan ainakin järkytyin hieman kun hiivin jonkin tyyppiseen vartiotorniin, jonka seinät veressä ja ruumiita lojui lattialla. noniin..

Tämä kaikki siis messuilla, joissa pelasin peliä vain noin 15min. ja sitten katsoin muiden pelaamista n.30min. Voi LBP saa nähdä meneekö peli sitten 1kk pelaamisen jälkeen vaihtoon, koska peli osoittautui liian lapsekkaaksi ja tämä hurja peli :) sittenkin niin paljon enemmän minunlaiseksi kokemukseksi. Lopuksi vielä . On tärkeää, että aseet näyttävät ja kuulostavat hyvältä. Kun hahmo lataa, tähtää, ampuu, vaihtaa asetta, leputtelee käsiään, niin aseet näyttävät huikeilta. kiitos siitä - amen!

Eilen illalla tuli tunnin verran betaa testailtua, ja löi päähän kuin metrinen halko.
Erittäin vakuuttavaa rytinää realistisella(no,sijoittuuhan tämä jonnekkin muualle kuin omaan ympäristöömme) otteella, hypätessä ei voi ampua, juostessa ei voi ampua, kauas ampuessa pitää tähdätä zoomaten yms. Tästä on unrealit sun muut kaukana. Lisäksi mp-rundit on mielenkiintoisesti jaettu eri osioihin joissa on eri päämääriä, kuten esim. retrieve-tyyppinen osa, jonka jälkeen alkaa heti ilman latauksia assasin-tehtävä. Ensin puolustavana, sitten hyökkäävänä osapuolena.
Graffat vakuuttivat myös, varsinkin verrattuna Resistance 2.sen karkkiruutuihin, värit pääsääntöisesti harmaan ja tumman sävyisiä, joka mun mielestä sopii pelin maailmaan hyvin. Frame ratessa oli kiivaimmissa tilanteissa kyllä notkahduksia, jotka toivottavasti myyntiversioon korjataan kuntoon.
Todella lupaavan oloinen peli, hyvä yksinpeli mukaan, niin käsissä on helmi.

beta tipahti omaankin postilaatikkoon, tosin amerikan puolelta mutta eipä tuolla sen väliä kun kohtuu internationaali vaikuttaisi olevan. Graffa kyllä ällistyttää sen on pakko sanoa, kaikki tuntuu niin pehmeältä hahmojen liikkeistä alkaen.

täytyypi testata enemmän vielä mutta nyt kun on kauhea taistelu lbp ja motorstorminkin välillä :p

.

täytyypi testata enemmän vielä mutta nyt kun on kauhea taistelu lbp ja motorstorminkin välillä :p

Sama ongelma mulla, just sain Bioshockin läpi, Farcry kesken, motorstorm just ostettu, ja tätäkin pitäisi pelata. Aika ei riitä kun duunia pitää tehdä ja perhettäkin on.....
Vois kyllä vaimon ja penskat laittaa viikonlopuksi anopille, niin vois keskittyä olennaiseen.

Tiedä sitten kuvittelenko vai en, mutta mielestäni jo betassa on hienompi kuva kuin noissa videoissa mitä olen nähnyt, ovat jotenkin suttuisia?

Kannattaa muuten betailijoiden pitää suu supussa, jonkinlaista NDA:n poikaista vissiin tuossa ja Killzone suljetuilla beta fooruilla on kova tarkkailu. Joku oli vissiin sharetuksesta saanut jotain rangaistustakin mutta tiedä sitten oliko huhu vai ihan totta.

Kannattaa muuten betailijoiden pitää suu supussa, jonkinlaista NDA:n poikaista vissiin tuossa ja Killzone suljetuilla beta fooruilla on kova tarkkailu. Joku oli vissiin sharetuksesta saanut jotain rangaistustakin mutta tiedä sitten oliko huhu vai ihan totta.

No tämänhän me jo tiesimmekin. Se sanotaan jo säännöissäkin, ja varmasti jos kuvia ym. laitat/n, tulee rangaistus.

Onko muilla beta-käyttäjillä ollut tänään ongelmia peliin rekkautumisen kanssa? Pääsin tänään peliin mukaan ainoastaan kerran, noin yhdentoista aikaan aamulla, muuten on herjannut network erroria. Liekö serverit täynnä?

Että kyrpii ku noin moni on betaan päässyt ja itelle ei nalli napsahda :(
Toivottavasti tuostakin tulee avoin beta jonka avainta voi kärkkyä.

Näemmä Foxi on päässyt betaan tekstien perusteella. Pitääpä sitten siun osoite jostakin kaivaa esille ja tulla käymään :D.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom