Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Annan jo tässä vaiheessa vinkin, että pelien moninpelihuijauksilla ei täällä kannata tulla elvistelemään. Myös glitch-vinkkien antamisesta palkitaan väliaikaisella porttikiellolla koko foorumille.

Huijaamisessa ei ole mitään hauskaa.

Ei hauskaa ole. Rehtipeli on paljon metkempaa. ^^ Toivotaan ettei koko versiossa ole mitään ihme bugeja pelaamista haittaamassa. Onneksi kyse on myös pleikkaripelistä, eikä tietsikka, joten huijausmoodienkin tekeminen noihin moninpeli sessioihin on paljon vaikeampaa(Luulisin näin). Ei uskoisi ainakaan helpolla kenenkään onnistuvan väsätä mitään teräsmiehen vauhdilla kulkevaa jäbää, joka näkee seinien läpi ja osaa myös lentää :p Suurin piirtein tällaisia tapauksia tuli aikoinaan vastaan Counter strikea PC:llä pelatessa. :D Huijarit on ns. Hanurista!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olen tässä nyt muutaman päivän yrittänyt miettiä, mistä nuo negatiiviset kommentit pelin kontrolleista kertovat. Mitään järkevää teoriaa en ole siltikään pystynyt muodostamaan. Pitää siis kysyä niiltä, jotka kritiikkiä kontrolleista ovat antaneet pelkän demon perusteella. En halua tietää, mikä mättää tai miten niitä pitäisi parantaa, vaan miten ohjattavuuden (tai pitäisikö sanoa oikeastaan pelkästään tähtäyksen) ongelmat vaikuttavat pelinautintoosi?

Onko Killzone 2:n kontrolleissa ja/tai tähtäämisessa jotain niin vastenmielistä tai epäintuitiivista, että niiden kanssa ei halua pelata edes yksinpeliä läpi? Vai onko todellinen ongelma se, että pelätään jo etukäteen, ettei moninpelissä välttämättä pärjääkään niin hyvin? Ei vaikka kontrollit ovat periaatteessa kaikille kuitenkin samat... Vai onko syy jossain vielä syvemmällä? Avautukaa ja keskustelkaa, mutta analysoikaa nimenomaan KZ2:n kontrolliongelmia.

Tämä kontrolliasia pomppasi kirkkaimmin mieleeni tuossa viikonloppuna ensimmäistä Gears of Waria pelatessa. Henk.koht. koin kyseisen pelin kontrollit - erityisesti suojaan juoksemisen ja sieltä poistuminen - hieman ärsyttäviksi. Silti yksinpeli tuli vedettyä kahdelta istumalta läpi, ja hyvä pelihän se olikin, vaikkei ongelmaton ollutkaan. Samoin Dead Spacen päähahmon "tankillakin on ketterämpi liikkua" -ohjausta suurinpiirtein vihasin demon perusteella, mutta en siltikään usko sen olevan mikään este muuten hyvän pelin läpipelaamiselle (ja pelaamisesta nauttimiselle).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Yksinpelin pelaa vähän köykäsemmälläkin ohjauksella läpi jos peli muuten on rautaa. Esim FC2:en yksinpelin pelasin mielelläni läpi vaikka siinäkin ohjaustuntuma on kömpelö ja jäykkä. Ongelma onkin onlinepuolella; ohjaus on yksi tärkein seikka onlinepeliä pelatessa. Jos tähtääminen on huonosti toteutettu niin ei sitä vaan jaksa/halua pelata. Ei auta silmiä hivelevät maisemat tai mahtava äänimaailma siinä vaiheessa. Vertaa esim autopeliä jos ohjaustuntuma kusee niin kukapa sitä jaksais kovinkaan pitkään pelata.

Realistinen mutta kömpelö tai sulava vaan ei niin realistinen. Ei tarvitse kauaa miettiä kummalla pidemmän päälle pelais.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tänään pelasin itse taas uudestaan tuota Demoa ja voisin sanoa että ehkä muilla on ongelmana se että he ovat tottuneet liian nopeasti viskomaan tatin kanssa. Minä taas käytän rauhallisempia liikkeitä ja sen tähden kontrollienkin kanssa on todella sopusuhtainen olo. =)
Ei ole siis edelleenkään valittamista ainakaan täältä suunnalta, mutta haluaisin kuulla että pitääkö tuo minun "teoriani" paikkansa. Eli viskotteko vain turhan nopeasti sitä tattia? Rauhallisin liikkein tähtäin ja muu pysyy hyvin kontrollissa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Annan jo tässä vaiheessa vinkin, että pelien moninpelihuijauksilla ei täällä kannata tulla elvistelemään. Myös glitch-vinkkien antamisesta palkitaan väliaikaisella porttikiellolla koko foorumille.

Huijaamisessa ei ole mitään hauskaa.

Sori, en ole kai lukenut foorumin sääntöjä kunnolla, olen pahoillani ajattelemattomasta kirjoittelustani...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kyllä se ohjaus ainakin omalle kohdalle on hankala; alat tähtäämään kunnolla, siirrät tattia hieman -> mitään ei tapahdu, siirrät enemmän -> tapahtuu todella paljon = et saa tarkemmin tähtäiltyä, kestää saada jyvälle pitemmästi, jopa liiankin kauan. Voisi verrata F1 08 peliin, jossa tatilla pelattaessa keskellä on dead zone, jonka jälkeen ohjaus nopeutuu exponentaalisesti. Ohjauksesta tulee sellainen PI-säätö, joka hakee asetusta pitkään :D
Sama se vaikka mulla olis armorit päällä, raskas ase ja maan vetovoima x10. En siltikkään alkais heilumaan aseen kanssa kuin juoppohullu kun yritän tyyppiä saada jyvälle.

FC2ssa oli vielä siedettävä ohjaus. Ei dead zonea ja kiihdytys alkoi vasta tatin laitamilla.

Lineaarinen, ehkäpä hieman kiihdyttävämpi ihan laidoilta, on paras imo. Sellaseen on tottunut, se on kaikista loogisin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kyllä se ohjaus ainakin omalle kohdalle on hankala; alat tähtäämään kunnolla, siirrät tattia hieman -> mitään ei tapahdu, siirrät enemmän -> tapahtuu todella paljon = et saa tarkemmin tähtäiltyä, kestää saada jyvälle pitemmästi, jopa liiankin kauan.
Tavallaan kyllä ymmärrän tuon, mutta tuo ei suoranaisesti vastannut kysymykseen. Mikä vaikutus tuolla on varsinaiseen peliin? Esim. kuoletko itse liian usein, kun tähtäämisessä kestää liian kauan? Vai syökö se fiilistä, kun jokaista vihua ei saakaan hengiltä vain kääntämällä tattia suoraan selkäytimestä tulevien liikeratojen avulla?

Se menee sitten jo vielä filosofisemmaksi, miten tuosta yksinpelin tähtäysongelmasta voi vetää johtopäätöksiä lopullisen pelin moninpelin toimivuuteen. Kai siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään se, kuinka helposti saa vastustajan jyvälle?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tavallaan kyllä ymmärrän tuon, mutta tuo ei suoranaisesti vastannut kysymykseen. Mikä vaikutus tuolla on varsinaiseen peliin? Esim. kuoletko itse liian usein, kun tähtäämisessä kestää liian kauan? Vai syökö se fiilistä, kun jokaista vihua ei saakaan hengiltä vain kääntämällä tattia suoraan selkäytimestä tulevien liikeratojen avulla?

Kyllä se peli-iloa syö kun ei tunnu komennot välittyvän, aivan kuin pelaisi 2 promillen humalassa :D

Kyllä tuohon ohjaukseen tottuisi, se vain ainakin demossa vaikutti niin erillaiselta mihin on tottunut, että vaatii sen pitemmän totuttelun. En vain ole tuon tyyppisestä ohjauksesta koskaan pitänyt missään: dead zone ja eksponentaalisesti kiihtyvä.

Se menee sitten jo vielä filosofisemmaksi, miten tuosta yksinpelin tähtäysongelmasta voi vetää johtopäätöksiä lopullisen pelin moninpelin toimivuuteen. Kai siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään se, kuinka helposti saa vastustajan jyvälle?

Kyllä, moni muukin asia vaikuttaa kuin pelkästään jyvälle saaminen. MP voi olla tosi jees pelissä, varmasti tuleekin olemaan, mutta jos ohjaus pysyy samana, niin kyllä se syö miestä kun jyvä siirtyy vasemmalta oikealla vähän väliä tähtäilessä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tavallaan kyllä ymmärrän tuon, mutta tuo ei suoranaisesti vastannut kysymykseen. Mikä vaikutus tuolla on varsinaiseen peliin? Esim. kuoletko itse liian usein, kun tähtäämisessä kestää liian kauan? Vai syökö se fiilistä, kun jokaista vihua ei saakaan hengiltä vain kääntämällä tattia suoraan selkäytimestä tulevien liikeratojen avulla?
?


En ole pelannut demoa kuin kerran ja huomasin heti (niin kuin kaikki muutkin) että ohjaus on eri verrattuna codiin, ja tämä on varmaan se suurin syy siihen että ihmiset valittaa tästä ohjauksesta.

Ensimmäinen asia mikä tuli mieleen kuin pelasin demoa oli se että ohjaus on vaikea, ei huono vaan vaikea verrattuan codiin. Se että se on ihan eri kuin codissa on vain hieno asia enkä tiedä miksi siitä pitäisi valittaa.

Ohjaus = vaikea = et ehkä osu niin nopeasti kuin codissa = huono peli/ohjaus?

Löytyykähän täältä ketään joka EI ole pelannut codia, eli vertailukohde olisi joku muu kuin cod ja sen kautta saisi vähän muita mielipiteitä tästä asiasta.

Mutta jos ei tykkää niin ei tykkää, voihan jättää pelin ostamatta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Syöhän se pelinautintoa jos homma menee spreiaukseksi kun tähtäys kusee niin paljon. Niinkuin Simma tossa totes, että liikutat vähä, ei tapahu mitään ja liikutat enemmän, se tilanne on jo ohi kohaltas.

En oo moninpelinä pelannu muita fps-pelejä kuin codeja, joten se on luonnollista, että vertaan kontrolleja ensisijaisesti niihin, ja eroa on ku mummolla ja teinillä. Codeissa se on _sulavaa_, KZ:ssa ei sinne päinkään.

Niinku HC sano, silmäkarkki ei korvaa puutteita.

Ja mulla ei oo väliä, kuinka paljon kuolen matseissa, paska tähtäys vaan tuplaa sen määrän.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ohjaus = vaikea = et ehkä osu niin nopeasti kuin codissa = huono peli/ohjaus?

Ei todellakaan huono asia ainakaan minun mielestäni. Jollekin muulle saattaa olla ja eihän sille voi mitään jos ei tykkää. Mutta siitä että ei saa heti laumaa vihollisia kanveesiin, vaan pitää totutella uuteen tähtäys systeemiin, ei pitäisi ehkä niin suurta närää nostaa. Niin ja ainahan voi palata siihen Codiin jos tämä peli ei miellytä. =)
Hmm... kyllä se tähtäin mulla liikkui varsin hyvin vaikkei paljoa tattia väännellykkään. Makuasia tietty.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No, periaatteessa turha vastata että jollet tykkää niin pelaa jotain muuta peliä. Jos ei ole muuta annettavaa näihin ku "pelaa codia" niin ehkä on parempi antaa olla jo saman postaaminen ;) Nyt kumminkin on kyse ohjauksesta tässä pelissä. Ja imo en ole nostattamassa ainakaan ite henkilökohtaisesti närää, enkä sitä yritäkkään, vaan koittaa puhua näistä ohjauksista järkevästi, kun TT-2K halusi jotain selitystä enemmän.

Peace :cool:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

On niitä muitakin hyvin toteutettuja ohjauksia, ei ne CODin ole ainoat. Esim Resistancet ja UT3. Liikutat tattia ja tähtäin lähtee heti sulavasti liikkeelle - niinhän sen pitäis olla. Eikä niin että liike lähtee hyvin myöhäsessä vaiheessa, ja sitten kun se lähtee niin sitä on hyvin vaikea pysäyttää ja se vetää yli. Sitten teet korjausliikkeen toiseen suuntaan ja taas yli. Menee räpeltämiseksi koko homma.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No, periaatteessa turha vastata että jollet tykkää niin pelaa jotain muuta peliä. Jos ei ole muuta annettavaa näihin ku "pelaa codia" niin ehkä on parempi antaa olla jo saman postaaminen ;) Nyt kumminkin on kyse ohjauksesta tässä pelissä. Ja imo en ole nostattamassa ainakaan ite henkilökohtaisesti närää, enkä sitä yritäkkään, vaan koittaa puhua näistä ohjauksista järkevästi, kun TT-2K halusi jotain selitystä enemmän.

Peace :cool:

Vastasin vain erään toisen tyypin viestiin. Ja aika saman toistoa tää on kuule ollu koko ajan näistä kontrolleista. Muusta ei täällä olekkaan väännelty :D Ja en itekkään halua ketään dissata, vai oonko jotain kenties mollannut? Haluun myös keskustella asiasta ja antaa apua, mikäli siis huomasit tuon kohan jossa kysyin että hilaatteko sitä tattia liian lujaa, kun rauhallisin liikkein se tähtäin pelaa ihan hyvin =) Jep. Peace, Brother ^^
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Löytyykähän täältä ketään joka EI ole pelannut codia, eli vertailukohde olisi joku muu kuin cod ja sen kautta saisi vähän muita mielipiteitä tästä asiasta.
Mie en pelannut COD4:stä muuta kuin yksinpelin kerran läpi, ja moninpeli jäi kokeilun asteelle. (Pääsinköhän ehkä tasolle 3 vai 4, heh.) Ja ihan näin (huonosta) muistista en pysty sanomaan, että jommassa kummassa pelissä tähtäysmekaniikka olisi sen parempi tai huonompi. Yhtä hyvin (tai huonosti) kummankin yksinpelissä vihut on saatu kylmäksi.

Ymmärrän kuitenkin myös niitä, jotka ovat oikeasti upottanut satoja tunteja mm. COD4:n moninpeliin ja tuntevat kontrollit ihan konkreettisesti selkäytimessään. Siltikin ihmettelen miten lyhyen yksinpelidemon perusteella tuomitaan julkaisemattoman pelin moninpeli. Mutta kai se johtuu silkasta kokemattomuudesta. Toisaalta voisin spin... kääntää asian ainakin omalta kohdaltani positiiviseksikin; jos HC-tason ammattilaiset sylkevät KZ2:n moninpelin suuntaan, siellä voisi tällainen sunnuntaipelaajakin sitten pärjätä paremmin. Ainakin siihen asti, että syntyy uusi sukupolvi Killzonen pro-pelaajia. :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvähän se on, että kontrolleista keskustellaan. Oman kokemuksen perusteella tiesin jo etukäteen, että kaikki eivät niistä tykkää. Kampanjassa en niinkään välittänyt kontrollien epätarkkuudesta. Moninpelissä vauhti on hieman erilaista, joten tuntumaakin on vähän muutettu, mutta en minä tätä siltikään Call of Dutya, Halo 3:a, Gears of War 2:ta tai Resistance 2:ta mieluummin pelaisi. Sen verran kova kilpailu tuolla räiskintämarkkinoilla on.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

jos HC-tason ammattilaiset sylkevät KZ2:n moninpelin suuntaan siellä voisi tällainen sunnuntaipelaajakin sitten pärjätä paremmin. Ainakin siihen asti, että syntyy uusi sukupolvi Killzonen pro-pelaajia. :)

Varsin hyvin ilmaistu. :D Minullakin siis saattaisi olla mahdollisuuksia pärjätä, kun en ole mikään FPS-Guru ^^
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Siltikin ihmettelen miten lyhyen yksinpelidemon perusteella tuomitaan julkaisemattoman pelin moninpeli.

Tässä tuomitaan yksinpelidemon kontrollit ja toivotaan että lopullisen version moninpelin kontrollit on parempia. ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom