Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone: Shadow Fall

Haaso

Member
10767461-1371038779-643620.jpg


Nimi: Killzone Shadow Fall
Kehittäjä: Guerilla Games
Julkaisija: Sony Computer Entertainment
Julkaisu: 29.11.2013 (EU)
Genre: FPS
Alustat: PlayStation 4
Moninpeli: 12 vs 12
Kotisivu: https://www.facebook.com/killzonedotcom (oikea kotisivu tulossa)

Juoni:


On kulunut noin 30 vuotta aikaisempien Killzone - pelien maailmasta. Vektan ja Helgast heimot elävät suuressa kaupungissa, joka on halkaistu kahtia turva-aidalla. Molemmilla on omat syynsä sotaan, helghastilaiset taistelevat heidän oikeudesta olla olemassa, kun puolestaan vektanilaiset tekevät mitä vain selviytyäkseen. (Päivitetään, kun tietoa tippuu enemmän).

Trailer 1:
[video=youtube;71CC-l-CGEA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=71CC-l-CGEA[/video]


Trailer 2:
[video=youtube;ezTaAExI-FU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ezTaAExI-FU[/video]

Kuvia:
Näytä liitetiedosto 10651Näytä liitetiedosto 10652Näytä liitetiedosto 10653Näytä liitetiedosto 10656

Pelikuvaa voit ihastella spoilereista löytyvästä videosta.
[video=youtube;PDfu1mYQXEg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=PDfu1mYQXEg[/video]


Luvassahan on varmasti upeaa graafista tykitystä, aseiden kaunista sinfoniaa sekä hektistä meininkiä. Juoni jäänee sivuosaan, mutta annetaan toki sillekkin mahdollisuus!

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone: Shadow Fall (Hype)

Haaso sanoi:
Luvassahan on varmasti upeaa graafista tykitystä, aseiden kaunista sinfoniaa sekä hektistä meininkiä. Juoni jäänee sivuosaan, mutta annetaan toki sillekkin mahdollisuus!
Omat mietteet on juurikin samat. Toki ei pidä unohtaa moninpeliä, joka kilpailee ihan suurempien nimikkeiden kanssa. Todella valitettavaa jos tarina on taas heitetty sinne romukoppaan, kuten aiempien osien kanssa on käynyt. Pelatessa KZ2:ssa jäi aina harmittamaan miten koko pelisarja pystyttäisiin nostamaan aivan uudelle tasolla, jos tarina sekä henkilöhahmot olisi kirjoitettu realistisemmalla sekä harmaa sävyisemmällä otteella. Gameplay videon perusteella jatketaan nähtävästi tutulla linjalla - vektalaiset asuvat sivystyneessä jä rauhanomaisessa utopiassa, kun helghastit elävät jälleen jossain äärinationalistisessa lapsenraiskaaja yhteiskunnassa. Ehhh.. eihän se toinen maailmansota ollut nyt aivan näin mustavalkoinen.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall (Hype)

Joku kunnollinen co-op tällä kertaa olis nannaa. Neljä pelaajaa verkossa, tuki myös jaetulle ruudulle, oma erillinen kampanjansa (johon on panostettu ja sillä on pituutta) ja vaihtelua siihen rymistelyyn (tiimityötä, kulkuneuvoja, veikeitä scriptattuja kohtauksia). Mutta kaikista eniten odotan sitä itse Competitive-moninpeliä. Jos tää ilmestyy heti yhdessä PS4:n kanssa, niin tää vois olla aika kova sana alustan suosituimmalle nettipelille - jos vain onnistuvat kaikessa. Killzone 2:n nettipeli oli mahtava, mutta kolmonen oli vähän liikaa sitä samaa hyvin pienillä uudistuksilla (siksi sitä ei jaksanut oikein betan jälkeen).
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall (Hype)

Näytti aivan upeelta omasta mielestä ainakin. Toivon todella, että tarinaan on panostettu tällä kertaa oikein huolella.
Infamous: Second son kuitenkin varasti shown :) Aivan mahtavalta kuulostaa. Ja tekijöiden mukaan se traileri oli karsittu kokoon gameplay materiaalista. Olen toki skeptinen, mutta haluan uskoa :D Supersankari pelit on hyviä, kun ne tehään oikein. Seuraavaa Batmania odotellessa...
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Tässäpä kaikki oleellinen, mitä tällä hetkellä pelistä tiedetään(kopioitu gamereactorista):



Video tarjoaa tyylikkään ensivilkaisun uuteen toimintaspektaakkeliin, vaikkakin melko tavanomaisine tulitaisteluineen ja suojasta suojaan sukeltamisineen, jotka johtavat vuoristoratamaiseen lentokohtaukseen halki kaupungin. Kuvasuunnittelu eroaa kuitenkin kirkkaasti aiemmista Killzone-peleistä, ja asia nousi ensimmäisenä esiin myös haastattelussa.
Killzone: Shadow Fall vaikuttaa nähdyn perusteella valoisammalta ja kirkkaammalta peliltä. Onko tämä tyyli voimassa läpi pelin?
"Loistelias kaupunki, Vekta City, on ehdottomasti Killzone: Shadow Fallin sydämessä. Tarkoittaako se, ettei pelissä kohdata lainkaan likaisia ympäristöjä? Ehdottomasti ei - onhan Shadow Fall edelleen Killzone. Pidämme silti tästä uudesta ympäristöstä. Haluamme luoda maailman, jonka puolesta kannattaa taistella. Kauniin maailman, jossa haluaa asua. Maailman, joka tuntuu kodilta."

Visio säihkyvästä pelimaailmasta on teema, johon Guerrilla palasi useaan otteeseen. Vekta Cityä kuvaillaan suureksi, elämää sykkiväksi paikaksi, joka vaikuttaa mittakaavallaan, mutta on myös todella elossa. Puiden oksat heiluvat tuulessa, lehdet liitelevät ilmassa. NPC-hahmot puhuvat paljon, ja kaupunkisuunnittelu on kunnianhimoista ja edustaa sitä mitä scifiltä on totuttu näkemään: lentäviä autoja ja kilometrien korkuisia torneja.

Vekta City on suuri ja värikäs - jotain aivan muuta kuin sarjalta on totuttu näkemään.
Killzone liittyy tiukasti Playstation-brändiin - olipa aiemmista osista mitä mieltä tahansa. Shadow Fall aiotaan julkaista Playstation 4:n lanseerauspelinä, ja se on studion mukaan täysiverinen jatko-osa. Kysyinkin Hulstilta, minkä takia numeroinnista on luovuttu.
Voitteko kertoa nimestä - miksi peli ei ole Killzone 4?
"Hyvä kysymys. Playstation 4 on iso juttu meille ja valtava harppaus sarjallemme. Shadow Fall -nimellä yksinkertaisesti on tärkeä merkitys meille ja pelille. Helghast asuttaa samaa kaupunkia kuin ihmiset, jännitteet kasvavat - ja varjo lankeaa kaupungin ylle. Samaan aikaan Shadow Fall -nimellä on kirjaimellisempi tarkoitus, koska Shadow Marshall suorittaa tehtäviä konfliktin molemmin puolin. Tunsimme, että oli aika nimelle, joka on kuvaavampi ja mehukkaampi."


Helghastit ovat taas mukana ja asuvat nyt ihmisten naapurissa.
Kaupunki näyttää kalliilta muutenkin kuin kuvallisesti, mutta uuteen sukupolveen hyppääminen vaikuttaisi sujuvan Guerrillalta kivuttomasti. Tuotantobudjetti ja henkilöstömäärä ovat vain hiukan suuremmat kuin Killzone 3:n kohdalla.
"Kun teimme Killzone 2:n ja 3:n, tiimin koko oli maksimissaan noin 125 henkiä. Nyt meillä on 150, joten se on marginaalisesti suurempi. Kehityssykli on kaksi ja puoli vuotta, mikä on karkeasti sama. Siihen kuuluu laitealustan vaihto, mikä selittää potentiaalisesti kuuden kuukauden ekstra-ajan."
"Kulut ovat itse asiassa aika samantasoiset. Mutta jos katsotaan pelin mittakaavaa ja yksityiskohtia, uskottavampia animaatioita, efektejä ynnä muita, paljon vaivaa on selvästikin käytetty työkaluihin, jotta voimme kehittää fiksusti."
"Taidetta on ulkoistettu enemmän, mutta se ei välttämättä ole kovin kalista. Verrattuna aiempiin peleihin olemme ulkoistaneet 2-3-kertaisesti."

Räiskintä vaikutti perinteisen hyvältä suojautumisineen ja aseineen.
Kysyttäessä Playstation 4:n tehon käytöstä tekoälyn parantamiseen, vastaus oli selvästi epämääräisempi. Studio käänsi huomion uskottavan pelimaailman tärkeyteen.
"Haluamme luoda maailman, josta voi välittää. On tärkeää, että pelaajahahmo todella on olemassa maailmassa ja ihmiset ympärillä huomaavat tämän. Tässä osassa koukkaukset toimivat paremmin ja viholliset kommentoivat pelaajan toimia. Tekoäly on silti yhdistelmä monia eri asioita, kuten hahmomalleja, dialogia ja animaatiota.
Guerrilla Games mainitsi myös pitävänsä uudesta Dualshock-ohjaimesta. Studio aikoo ehdottomasti hyödyntää ohjaimen uusia ominaisuuksia, mutta pienet parannukset ovat heidän mielestään parhaimpia - esimerkiksi kuinka analogitatit ja olkanapit toimivat.
"Uusi Dualshock tuntuu todella hyvältä kädessä ja se on erittäin tarkka. Pidämme myös ulospäin suuntautuvista liipaisimista, kuulokeportista ja sisäänrakennetusta kaiuttimesta, jota hyödynnämme radioviestien välittämiseksi pelaajalle. Käytämme kosketuspintaa, mutta miten, siitä kerromme myöhemmin. Käytämme myös valopalkkia ja se loistaa punaisena, kun pelaaja on kuolemaisillaan."
"Kyse on mainion ohjaimen evoluutiosta. Dualshock on nyt entistäkin parempi. Se, että analogitatit ovat nyt aavistuksen korkeammalla, on esimerkiksi pieni mutta oleellinen yksityiskohta."

Lentokohtaus kaupungin halki henkii Hollywoodia.
Graafisesti Killzone-pelit ovat aina olleet genrensä eturintamassa, ja näytetyn pelikuvan perusteella Shadow Fall näyttää hienolta. Tosin ruudunpäivityksen osalta 30 fps näyttää pysyvän matkassa jatkossakin.
"Tapahtumassa näytetty demo pyöri 30 kuvan nopeudella, ja se edustaa myös sitä, miltä lopullinen peli näyttää: 30 fps ja 1080p."
Guerrilla ei vahvistanut, sisältyykö stereoskooppinen 3D-tukiKillzone: Shadow Falliin, mutta ainakaan tekniikkaa ei sen mielestä ole menneen talven lumia. Asiasta on luvassa lisätietoa myöhemmin.
Keskustelu ei niin pyöreän pöydän äärellä kesti kaikkiaan noin parikymmentä minuuttia, ja viimeinen kysymys Killzone: Shadow Fallin julkaisuajasta sai jopa vastauksen kehittäjiltä. Tosin se vastaus oli naurun saattelema "ensi viikolla". Jäämme siis odottamaan ilmoitusta Playstation 4:n julkaisusta ja lisätietoja varjojen lankeamisesta.

Lähde: Killzone: Shadow Fall Ennakko - Gamereactor Suomi
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Tekijät kertovat ja tuttua pelikuvaa.

[video=youtube_share;4DJbXKvCWCc]http://youtu.be/4DJbXKvCWCc[/video]
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Mielenkiinnolla odottelen millaiset kontrollit peliin tulevat. Tähtääminen on aina ollut yksi ärsyttävyyden multihuipentumista konsolipelaamisessa: itse en pelaa niin paljoa FPS-pelejä konsoleilla, että kokisin tateilla tähtäämisen helpoksi: kyllä osumia tulee mutta sen helppous ja varmuus ei ole koskaan ollut vakaalla pohjalla vaan pientä vaeltelua on aina ollut.

Nyt tuossa videossa tähtääminenhän tapahtui joko lonkalta (et varmasti osu keneenkään) tai erikseen tähtäämällä (tarkkoja osumia, mutta aikaa vieviä, näinhän se oikeastikin menee). Olisi hauska lisäominaisuus tähtäämiseen, jos jyvän pystyisi "hienosäätämään" kohdilleen Dualshockin Move ominaisuuden avulla. Eli perustähtäys onnistuisi tateilla ja lopun hienosäätö kaverin silmienväliin onnistuisi hienovaraisesti ohjaimen liiketunnistuksen ja move yhdistelmällä (tämähän on oletuksena jokaisella PS4:n omistajalla).

Toisi ainakin itselleni huomattavan parannuksen konsoleiden FPS-peleihin.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Eli perustähtäys onnistuisi tateilla ja lopun hienosäätö kaverin silmienväliin onnistuisi hienovaraisesti ohjaimen liiketunnistuksen ja move yhdistelmällä (tämähän on oletuksena jokaisella PS4:n omistajalla).
Tälle lämmin suositus. Vitan Uncharted: Golden Abyssissa tunsin itseni suorastaan pääosumien mestariksi, koska itse laitetta kallistelemalla sain ne pienetkin tähtäysliikkeet tehtyä tarkasti ja silti riittävän nopeasti.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

[video=youtube;ezTaAExI-FU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ezTaAExI-FU[/video]
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Gamespotin 24min haastattelu Hermen Hulstin kanssa. Enimmäkseen pelikuvaa.

Muutama pointti:
- Killzone sarjasta tutut ahtaat käytävät ovat enenevässä määrin historiaa, luvassa avoimempaa pelimaailmaa
- Owl drone: tiedustelee viholliset pelaajalla, hyökkää/tainuttaa nämä käskystä, pystyy luomaan kilven
- Lyhyt kestoinen Adrenali mode ts. bullet time
- 30fps 1080p
- Julkaisu PS4:n yhteydessä
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Tässä ovat nämä pelin mukana tulevat ennakkotilausbonukset.
Näytä liitetiedosto 11259

OWL Skin
Give your OWL a unique appearance with these exclusive skins. Who says combat drones need to be devoid of personality?
MP Spotlight Move
Celebrate your triumphs over enemy players in multiplayer mode in a new and unique way with this special victory move.
Official Soundtrack
Listen to the epic cinematic score for Killzone: Shadow Fall as it brings both sides of the conflict to life like never before.

Killzone: Shadow Fall: OWL Drone Detailed, Pre-Order Bonuses Unveiled – PlayStation.Blog Itse odottelen vielä jonkinlaista collector's-editionia, kun en ole PS4:stakaan laittanut tilaukseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

image_killzone_shadow_fall-22861-2660_0008.jpg


image_killzone_shadow_fall-22861-2660_0007.jpg


image_killzone_shadow_fall-22861-2660_0006.jpg


image_killzone_shadow_fall-22861-2660_0013.jpg


Direct feed -ruutukaappauksia vihdoinkin, ei tarvitse youtube-suttua tai bullshotteja tirkistellä. Pientä aliasointia mutta silti todella hyvän näköistä meininkiä.
 
Vastaus: Killzone: Shadow Fall [Hype]

Näyttää siltä, että Guerilla Gamesin tavoite on saada moninpeli pyörimään 60 kuvaa sekunnissa. Tämä ainakin lisää omaa kiinnostusta peliin roimasti. Nyt taitaa tulla pelattua tuota moninpeliäkin enemmän, vaikka Shadow Fall olisi tullut ostettua joka tapauksessa.

Killzone Shadow Fall Multiplayer “Targeting 60fps”
 
Ylös Bottom