Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se siin pingiksessä just mun mielestä tökki kun huidottiin ihan totaalisesti ilmaan, ja kapulan kanssa sais kaikki kierteet jne varmasti peliin kunnolla mukaan.

Samoin valikoissa liikkuminen kaipasi kyllä ehdottomasti nappeja.

Mut kuten sanottu, tanssipeli oli loistava
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Voisi kuvitella, että Kinect peleihin tehdään sellaset valikot mitä voisi käyttää niin ilmaa huitomalla kuin ohjaimellakin selailemalla. Ei varmaan olisi ylitsepääsemättömän vaikea toteuttaa.

Alussa tulee varmaan sellasia, missä ei ohjainta tueta ollenkaan, mutta uskoisin jossain vaiheessa tulevan pelejä joissa valikot voi selata ohjaimella ja pelaaminen tapahtuu sitten huitomalla ja potkimalla..
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

[video=youtube;8XDCbgFExck]http://www.youtube.com/watch?v=8XDCbgFExck&hd=1[/video]
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Wiredin verkkolehdessä on tosi mielenkiintoinen viiden sivun artikkeli Kinectin syntyhistoriasta. Laitteen taustalla on paljon erilaista teknologiaa ja nk. luonnollisten käyttöliittymien asiantuntijoiden tutkimuksia. Tarina alkaa vuoden 2007 puolivälin paikkeilta, jolloin MS:n peliosaston pomo, Don Mattrick, oli vahvasti sitä mieltä, että Xbox 360 tarvitsee uudenlaisia interaktiotapoja. Mukaan haluttiin mm. liikkeen, puheen ja kasvojen tunnistusta. Ongelma oli, ettei missään ollut laitetta, joka tekisi tuon kaiken yhdessä sievässä paketissa ja vieläpä kuluttajan kukkarolle sopivaan hintaan. Niin, ja pitipä kokonaisuuden toimia 3D-avaruudessa ilman merkittävää viivettä.

The problem wasn’t vision. It was the task’s sheer impossibility. Finding cameras that could map a living-room in 3D was easy. Getting one reliably to decode the flailing limbs and shouts of 40 million Xbox users was a whole other dream. To pull this off, the hardware would require software “brain” capable of interpreting what the team calculated was a crushing 1023 spatial and aural variables at any given moment. And it would have to do this on the fly, with no perceptible on-screen lag.

Vuonna 2008 palat alkoivat hiljalleen loksahdella paikoilleen. Microsofilta löytyi sen omaa puheentunnistusteknologiaa, jota käytettiin Windows 7:ssä, PrimeSenseltä saatiin liikkeentunnistusta ja 3DV:ltä mukaan ostettiin 3D-kamera. Samoihin aikoihin mukaan liittyyi myös Kudo Tsunoda, joka oli Natal-prototyypin nähtyään aivan innostunut, ja alkoi heti jo visioida Star Trekin holokannen tyyppisistä ratkaisuista.

Matkaan mahtui kuitenkin ongelmiakin: miten ottaa huomioon se, että ihmiset eivät ole jatkuvasti saman näköisiä tai edes kokoisia? Lisäksi taustamelu aiheutti omat murheensa äänentunnistukselle. Apua löytyi jo aiemmin 2000-luvulla tehdyistä tutkimuksista kuten Probabilistic Tracking in a Metric Space, jossa balettitanssijan liikkeitä arvailtiin erilaisin algoritmein.

Äänentunnistusta hiottiin keräämällä ääninäytteitä eri kielistä ja murteista, ja testilaboratorioissa luotiin mitä erilaisimpia olosuhteita säätelemällä erityisin "uunein" jopa huoneiden lämpötilaa ja ilmankosteutta.

Rigorous testing was vital -- of hardware, software and the games that were starting to emerge. Hardware testing involved gamers playing in a variety of temperatures, humidities and light conditions. “We have huge ovens where we keep the product at high and low temperatures to simulate different user conditions,” Raghu Murthi says. “We have anechoic chambers, where there is no external noise coming in, and we test microphone arrays and audio systems.”

Milo-esittelydemo herätti huomiota E3 2009 -messuilla, mutta nyt Raren Nick Burton myöntää, että todellinen puhetta ymmärtävä tekoäly on vielä vuosien päässä ja vaatisi käytännössä paljon jatkuvasti verkossa olevia konsoleita.

What off the expectation, raised in the Milo demos, that players might have full conversations with on-screen characters? “Realistically, if you want a one-to- one conversation with an AI-driven character, that’s at least five years away,” Andreas says. “But thinking about where that tech is going,” Burton adds, “if it’s cloud-based, passing the Turing test becomes much easier. You just need a huge internet-like database, then work out how to data mine that.

Ja ai niin, se holokansi, se tulee parin vuoden päästä.

And the full holodeck. Did we announce that yet? I think it’s coming in 2012…

Lähde: Wired
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ehkä kovin konsoliohjaimen lisälaite koskaan: KUMIVENE KINECTILLE!

XB360A.59w.jpg


(Sori, pakko huutaa, on jo niin älytön juttu.)

Lähde: Atomic Accessories
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

^Se olikin sitten siinä. Liikkeentunnistuksen herruus ja kuninkuus on nyt jaettu ja kilpailijat joutuvat laittamaan lapun luukulle. Toimiikohan tuo myös ihan oikeana kumiveneenä? :D
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ehkä kovin konsoliohjaimen lisälaite koskaan: KUMIVENE KINECTILLE!

Varoitusten, käyttöehtojen ja muiden lakitoimia vastaan suunniteltujen pienten pränttien lista on varmaan melkoisen pitkä tuossa vehkeessä. Menee monta kättä, hammasta, nenää ja kalloa rikki veikkaan.

Edit: Ei ollutkaan, kiinalaiset ei paljoa välitä :D

Edit2: REVOLUTIONARY! Game Boat(tm) is de facto the first accessory for the peripheral which doesn't need any. <- Ainakin kertovat tuon ihan suoraan :D

Edit3: Se toimii kuin toimiikin oikeana kumiveneenä !
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Yritin heti klikata Where to Buy -linkkiä, mutta ei piru vielä toimi. Kun tälläisellä pommilla avataan Kinectin lisävarustelu, niin mitähän muuta sieltä on tulossa? :cool:

Toimiikohan tuo myös ihan oikeana kumiveneenä?

Game Boat™ can also be used in the water, at the sea or at the pool, by children and adults.
Kyllä kyllä :D
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kaljakellunnan hittituote tulevalle vuodelle.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tere,

Missä suomen nettikaupoissa/helsingissä olevissa kaupoissa halvimmalla tämä kone?
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kolmisen viikkoa Kinectin julkaisuun, eikä ainakaan Suomessa ole vielä edes arvosteluversioita peleistä? Näin ainakin voisi päätellä Pelaaja-lehden Thomas Puhan Facebook-kommentista tänään.

Alongside me, the November issue of Pelaaja is slowly disintegrating. No Gran Turismo 5, Fable III nowhere, Kinect review stuff nowhere...
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tai pitää palata sellaiseen Wolfenstein 3D tyyppiseen peliin missä ei ole pystysuuntaa ollenkaan tähtäyksen kanssa :)

Vaikka eipä silti, kyllä Kinecti tervetullut lisä boxille on kunhan peli/sovellutus sitä osaa järkevällä tavalla hyödyntää.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Voidaan siis FPS pelit unohtaa...

En itsekään millään pysty uskomaan, että Kinect toimisi edes kohtuullisesti FPS-peleissä. Siltikin, julkaisussa tämäkin laite tulee luultavasti hommattua, kunhan vain saavat tuon S-mallin boxin kanssa samaan pakettiin. Yksikään julkaisupeli ei tosin pahemmin kiinnosta, mutta kattellaan kattellaan...
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Jotta Kinect tunnistaisi istuvatkin pelaajat, piti Microsoftin muuttaa hahmontunnistusalgoritmiaan hieman. Muutos aiheutti tietysti hieman päänvaivaa kehittäjille, jotka joutuivat tekemään muutoksia myös peleihinsä, mutta kaikki tämä on hoidettu Kinectin julkaisuun mennessä.

The console manufacturer updated the software used by developers to make sense of the information gathered by the Kinect sensor so that the base node was switched from the bottom of the spine to the back of the neck, according to a developer with more experience working with the technology than most.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

^Aika hauska että tuli tuollainenkin käyttötapaus esille. Pelaajahan saattaa istua :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Muutos aiheutti tietysti hieman päänvaivaa kehittäjille, jotka joutuivat tekemään muutoksia myös peleihinsä, mutta kaikki tämä on hoidettu Kinectin julkaisuun mennessä.
Eiku siis äh... Luin Eurogamerin jutun hieman huolimattomasti. Eli tehdyt algoritmimuutokset tulivat sen verran myöhässä, että julkaisupeleissä istualtaan pelaaminen ei onnistu, ellei pelikehittäjä ole väsännyt omaa tunnistustaan (kuten esim. Blitzin laihdutuspelissä).

While the changes made to Kinect's software libraries have come too late to be used in the motion-sensing add-on's launch line-up, "games going forward won't have a problem," Oliver reassured.

Onneksi Paavin uutinen sentään on ajan tasalla.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Microsoft ei todellakaan säästele Kinectin mainostamisessa, vaan julkaisun mainosbudjetti vetää vertoja jopa alkuperäisen Xboxin launchille vuonna 2000. Yhteensä rahaa palaa jopa 500 miljoonaa dollaria.

“Kinect is the largest, most integrated marketing initiative in Xbox history, bigger than its launch,” said Robert Matthews, general manager of global marketing communications for Xbox. “We are going to be spending millions to launch this globally.”

Kinectin julkaisuviikolla saatavilla on yhteensä 13 peliä, ja kaksi viikkoa sen jälkeen valikoima on kasvanut 19:ään.

10th November
Kinect Adventures
Kinectimals
Dance Central
Your Shape™: Fitness Evolved
The Biggest Loser Ultimate Workout
DanceEvolution
Dance Paradise
Kinect Sports
MotionSports
Kinect Joy Ride
Fighters Uncaged
SONIC FREE RIDERS
CROSSBOARD 7

19th November
Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 The Videogame
EA SPORTS Active 2

26th November
Game Party: In Motion
Zumba Fitness
Get Fit With Mel B
Sports Island Freedom

Joku voisi sanoa, että ainakaan jumppa- ja liikuntapeleistä ei tule olemaan pulaa...

Lähteet: VG247 ja The Sixth Axis
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Noista peleistä kaikki saapuvat Suomeen paitsi Biggest Loser, eli marraskuussa 18 peliä saatavilla Kinectille.

Omat suosikit ovat Kinect Sports (monipuoliset lajit ja verkkopeli), Dance Central (parkettien partaveitsi ja Harmonix!) ja Your Shape: Fitness Evolved (kerran kun tätä kokeilee niin näkee Kinectin potentiaalin & eroonjenkoista.fi).
 
Ylös Bottom