Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Jos nyt oikein muistan niin hän ennusti 50$ ja Xbox 360 pakettia jossa tuo Natal tulisi ilman hinnan nostoa.
Jos tuo 150$ on totta niin minulle se ainakin on vähän liikaa. Se on kuitenkin vain kamera :rolleyes:

En välttämättä vertaisi Natalia kameraan. Natal sisältää RGB-kameran lisäksi infrapunalla toimivan syvyyssensorin, monikanavaisen mikrofonin ja patentoidun ohjelmiston näitä pyörittämään. Sensori tunnistaa ihmisen koko vartalon, kasvot ja myös ääntä, eikä ole rajoitettu vain pelaamiseen vaan myös viihteen kokemiseen. En ole vielä törmännyt tai kuullut kamerasta noilla ominaisuuksilla :cool:

Pari viikkoa niin sitten tulee lisää infoa kivasti...
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Wii Fit on myynyt enempi kuin Halo 3 jenkeissä...

I stand corrected. Tuota en tosiaan edes ajatellut, sillä jotenkin itse ajattelen Fitin kuluvan Wiin vakioihin. Itsekin ostin tuon heti ja käytössäkin on ollut runsaasti.
Toki tuossa voidaan sanoa, että Wii on casual-kone ja Fit casual-yleisön lempilapsi, mutta olet kyllä oikeassa silti.

En silti usko HC-koneiden casualsovellutusten menestymiseen. Näyttäkää yksikin 50v pariskunta, joka ostaa Boxin tai Pleikan uusien liikkeenohjaimien vuoksi. 18-25v läski-internetnörtti ei sitä nimittäin tee.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Muuten jees, mutta ei kyllä näkynyt yhtään noita vasteaikoja ja kuinka hyvin se avatar siellä ruudulla meni. Porukka kyllä kovasti sätki mutta ruutua ei näytetty kunnolla.. :) no ehkä sitten joskus nähdään sekin
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Muuten jees, mutta ei kyllä näkynyt yhtään noita vasteaikoja ja kuinka hyvin se avatar siellä ruudulla meni. Porukka kyllä kovasti sätki mutta ruutua ei näytetty kunnolla.. :) no ehkä sitten joskus nähdään sekin

Tuossa näkyi ruutua liikaakin, koska preview-tilaisuuksissa ei saa kuvata näyttöä/Natalia, vain pelaajia. Syy se, että kyseessä on techdemo ja Natalin ulkoasukaan ei välttämättä ole tuollainen...

1,5 vkoa ja sitten näkyy pelikuvaa ja Natalia tuutin täydeltä.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Muuten jees, mutta ei kyllä näkynyt yhtään noita vasteaikoja ja kuinka hyvin se avatar siellä ruudulla meni. Porukka kyllä kovasti sätki mutta ruutua ei näytetty kunnolla.. :) no ehkä sitten joskus nähdään sekin

Kohdassa 0:25 näkyy aika hyvin kuinka pelaajien liikkeet muuntuu avatarien sätkyilyksi. Toisin kuin on annettu ymmärtää niin muut ihmiset (huonekalutkin?) sekoittavat aika pahasti natalin toimintaa. Natal, kuten muutkin liikeohjaimet, perustuu vahvasti sosiaaliseen pelaamiseen ja tällä saralla ei näytä kovin vahvalta jos pidät pippaloita kotona ja kaikki muut ihmiset täytyy hätistellä pois kameran näkökentästä.

Hieman huolestuttavaa myös että kaksi ihmistä onnistuttiin telomaan yhden demonstraation aikana :D McLovin läimäisi lastaan ja murskasi naikkosen varpaat.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle


Tuossa videossa se kohdan 0:25 pätkä, siinä miehen edessä oleva lapsi tulkitaan ilmeisesti jaloiksi joka saa avatarin jalat sheikkaamaan melko villisti. Naisen avatari menee sikiöasentoon ilmassa leijuen. Nuo lapset ovat kuitenkin sen verran kaukana aikuisista että laitteen ei PITÄISI tulkita heidän liikkeitään pelaajien liikkeiksi. Lopussa näitä bugeja ei tapahdu, kun poika ja mies ovat kahdestaan pelaamassa. Huonekalujen vaikutuksesta ei tiedetä vielä mitään, mutta missään demossa ei ole tainnut olla muita testiympäristöjä kuin nämä tyhjät toimistohuoneet.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

demo huone oli ainakin ihan tyhjä :) mietin tuossa kun katsoin että mitenhän tuo toimii perinteisessä olohuoneessa missä on kaikkea rompetta. Harvalla on tyhjää huonetta tuota varten. Olisihan se todella hienoa jos natalie toimii kuin vettä vain. Odotan kovasti puheentunnistusta ja menujen selaamista liikkeellä. Toivottavasti puheentunnistus tukee myös suomea? :)
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Tuossa videossa se kohdan 0:25 pätkä, siinä miehen edessä oleva lapsi tulkitaan ilmeisesti jaloiksi joka saa avatarin jalat sheikkaamaan melko villisti. Naisen avatari menee sikiöasentoon ilmassa leijuen. Nuo lapset ovat kuitenkin sen verran kaukana aikuisista että laitteen ei PITÄISI tulkita heidän liikkeitään pelaajien liikkeiksi. Lopussa näitä bugeja ei tapahdu, kun poika ja mies ovat kahdestaan pelaamassa. Huonekalujen vaikutuksesta ei tiedetä vielä mitään, mutta missään demossa ei ole tainnut olla muita testiympäristöjä kuin nämä tyhjät toimistohuoneet.

Mistäköhän mahdat nyt oikein puhua? Itse en monen looppauksenkaan jälkeen huomannut tuollaista.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Lisäksi jos pelit ovat ladattuna niin silloin se voi tarkoittaa, että ne myös asennetaan kovolle jolloin se (lataaminen voisi tarkoittaa pelin asennusta, ilman fyysistä mediaa ja sitten sidotaan se peli gamertagiin jolloin jälleenmyynti ja piratismi voitaisiin kitkeä tai yrittää kitkeä pois) poistaa sen kokorajoituksen.

En tyhtään ihmettele sitä että markkinatalous pyrkii saamaan pelit ladattaviksi. Tämähän tarkoittaa sitä että esimerkiksi täällä KonsoliFIN:ssä tapahtuva käytettyjen pelien kauppa loppuisi kokonaan. Se on kuluttajien kannalta paha takaisku ja itse vältän kaikenlaista pelien latausta jos vaihtoehtona on levyt jotka voi myydä eteenpäin.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Kyllä tuossa vehkeessä sen viiveen huomaa melkoisen helposti, ei tarvitse olla edes mikään kristallisilmä sitä varten. Hyvin näkyy esim. siinä lopussa videossa, missä äijä pelaa pelkästään pojan kanssa tuota. Väittäisin että sitä viivettä on sen 100 - 150ms. Tietty se ei paljoa casualille ole, mutta aika tarkasti eliminoi kaiken muun kuin casual hömpän pelaamisen tuolla saralla. Varsinkin PC-ihmiset tietää hyvinkin, kuinka FPS peleissä tuo 150ms latenssi tietää melko tarkasti kuolemaa, kun on reflekseistä kiinni :)
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Kyllä tuossa vehkeessä sen viiveen huomaa melkoisen helposti, ei tarvitse olla edes mikään kristallisilmä sitä varten. Hyvin näkyy esim. siinä lopussa videossa, missä äijä pelaa pelkästään pojan kanssa tuota. Väittäisin että sitä viivettä on sen 100 - 150ms. Tietty se ei paljoa casualille ole, mutta aika tarkasti eliminoi kaiken muun kuin casual hömpän pelaamisen tuolla saralla. Varsinkin PC-ihmiset tietää hyvinkin, kuinka FPS peleissä tuo 150ms latenssi tietää melko tarkasti kuolemaa, kun on reflekseistä kiinni :)

Toisaalta useimmat konsolipelaajat tyytyvät verkossa reippaasti yli 100 millisekunnin lageihin, näin esimerkkinä Halo: Reachin minimilagi on aina 100ms, ja tämä on erittäin optimoitua verrattuna muihin peleihin. Tietysti Natal heittää näihin viivekekoihinsa vielä oman osansa.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Toisaalta useimmat konsolipelaajat tyytyvät verkossa reippaasti yli 100 millisekunnin lageihin, näin esimerkkinä Halo: Reachin minimilagi on aina 100ms, ja tämä on erittäin optimoitua verrattuna muihin peleihin. Tietysti Natal heittää näihin viivekekoihinsa vielä oman osansa.

Halon hidastempoinen pelityyli on paljon anteeksiantavampi, sitä paitsi näytöllähän liipaisinta painettaessa näkyy heti, että ase on ammuttu. Latenssin vuoksi se on eri asia, että osuuko se sitten vai ei, mutta pelaaja saa *välitöntä* palautetta. Tuossa Natalin demossa taas välitön palaute on se, että siinä *näkyy* latenssi. Verkkopeleissä tuo viive saadaan hyvinkin näkymättömäksi tai "osaksi peliä". Natalissa, joka siis trackaa koko kehoa ja siten piirtä kaiken ruudulle, ei tätä mahdollisuutta ole. En yritä dissata Natalia, sillä todennäköisesti sen ostan julkaisussa. Ellei muuten, niin voisi luulla että XNA 4.0 tukee tuotakin jollain tavalla. Avaa mukavasti mahdollisuuksia puhtaan ohjelmoinnin puolesta. Tekniikkahan tuossa on mielenkiintoista ja todellakin Natal vie liikeohjauksen reippaasti pidemmälle mitä Wii tai Sonyn Move.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Jos pelaaminen on tuollaista järjetöntä huitomista ja separointia, miltä se tuossa videossa näyttää, niin aivan varmasti jää Natal hankkimatta. Odotan edelleen jotain oikeita pelejä, joissa tätä voi käyttää. Niitä tuskin tulee. Skeptisyyteni kasvaa.

e. Vielä nyt kun jaksoin katsoa tuon hutkimisen loppuun, niin kyllähän tuossa viivettä näyttää olevan liikaa.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

Nuo lapset ovat kuitenkin sen verran kaukana aikuisista että laitteen ei PITÄISI tulkita heidän liikkeitään pelaajien liikkeiksi.

Miten natal pystyisi näkemään esteen läpi oikean pelaajan jalan liikkeet? :rolleyes:

Jos pelaaminen on tuollaista järjetöntä huitomista ja separointia, miltä se tuossa videossa näyttää, niin aivan varmasti jää Natal hankkimatta. Odotan edelleen jotain oikeita pelejä, joissa tätä voi käyttää. Niitä tuskin tulee. Skeptisyyteni kasvaa.

Siis tuota samaa peliä on pelattu jokaisessa videossa ja se vaatii huitomista. Eihän kaikki pelit tietenkään vaadi tuollaista samanlaista riehumista.
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

...Eihän kaikki pelit tietenkään vaadi tuollaista samanlaista riehumista....

Olisi kyllä ihan hienoa nähdä jotain muutakin peliä, kuin tuota "AvatarSportia". Tällä hetkellä Natal on meikäläisen silmissä juurikin tuollainen "heilu niin prkleesti"-räpellys. Toivon todella, että E3-messuilla nähtäisiin jotain huomattavasti parempaa...
 
Vastaus: Project Natal - Koko kehon liiketunnistus 360:lle

LA Timesin artikkelin ohessa ensimmäinen kunnon kuva Natal-pelistä (tosin kuulunee osaksi suurempaa kokoelmaa). Aamuyön esitystä harjoittelevien tanssijoiden käsien liikkeistä voinee päätellä jotain Wave-nimen totuudenmukaisuudesta.

54268358.jpg


Illustrating Project Natal - latimes.com
 
Ylös Bottom