Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)
Itse näen Kinectin juuri samanlaisena ohjaustapana eli apuohjauksena padille. Tuskin kukaan esim. cod tyylistä peliä haluaisikaan pelata huitoen pelkkiä käsiä/ohjainta.
Itse lähinnä odottelen, että MS osaisi integroida tämän uuden ohjaustavan tuon vanhan padiohjauksen rinnalle. Eikös tämä laite ymmärtänyt myös äänikomentoja. Tuosta olisi hyötyä OFP/ARMA tyyppisissä taktisissa räiskinöissä, jossa voisi joukkoja komentaa myös äänen avulla. Toisaalta kinectiä voisi hyödyntää peleissä esineiden/ympäristön tutkimiseen ja puzzleminipelien ratkomiseen. Esimerkiksi voisin ottaa vaikka Red Dead Redemptionin. Perinteinen liikkuminen ja taistelu tapahtuisi padilla, mutta minipelit kuten kassakaapin murto, saaliseläinten teurastus, hevosenkengän heitto yms. voisi toimia tuon kinectin avustuksella. Miksei jopa saluunassa tapahtuva drinkin juominenkin. Ainakin itselle tuollainen lisäisi pelin immersiota huomattavasti.
Itse näen Kinectin juuri samanlaisena ohjaustapana eli apuohjauksena padille. Tuskin kukaan esim. cod tyylistä peliä haluaisikaan pelata huitoen pelkkiä käsiä/ohjainta.