Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Itse lähinnä odottelen, että MS osaisi integroida tämän uuden ohjaustavan tuon vanhan padiohjauksen rinnalle. Eikös tämä laite ymmärtänyt myös äänikomentoja. Tuosta olisi hyötyä OFP/ARMA tyyppisissä taktisissa räiskinöissä, jossa voisi joukkoja komentaa myös äänen avulla. Toisaalta kinectiä voisi hyödyntää peleissä esineiden/ympäristön tutkimiseen ja puzzleminipelien ratkomiseen. Esimerkiksi voisin ottaa vaikka Red Dead Redemptionin. Perinteinen liikkuminen ja taistelu tapahtuisi padilla, mutta minipelit kuten kassakaapin murto, saaliseläinten teurastus, hevosenkengän heitto yms. voisi toimia tuon kinectin avustuksella. Miksei jopa saluunassa tapahtuva drinkin juominenkin. Ainakin itselle tuollainen lisäisi pelin immersiota huomattavasti.

Itse näen Kinectin juuri samanlaisena ohjaustapana eli apuohjauksena padille. Tuskin kukaan esim. cod tyylistä peliä haluaisikaan pelata huitoen pelkkiä käsiä/ohjainta.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Vaikka MS:n oma lineup Kinectille pettikin, ei silti kannata ollenkaan menettää toivoaan. Onneksi olemassa on 3rd partyt, jotka osaavat täyttää Kinectin ambition siten, kuin haluavat. Myös varmasti lohduttavaa on se, että Kinectin julkaisijalistasta pelejään on esitellyt vasta murto-osa.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Nyt on alkanut herätä jo pikkuisen mielenkiintoa tätäkin laitetta kohtaan. Mutta toistaiseksi ainoa kiinnostusta herättänyt peli on se tanssipeli homma. Tuollaisen pelin vuoksi, en kuitenkaan lähtisi ihan koko summaa lyömään tiskiin kameraohjaimesta. Itseeni ei vetoa kehon käyttäminen liikeohjaimena, mutta kuten muutama muukin tässä ketjussa, niin näen aivan uskomatonta potentiaalia tarjota tavallisiin peleihin jotain immersiota lisäävää ja ohjausta helpottavaa. Esim. fps-peleihin kranaatin heitto, etenemis käskyt viitottuna ja kasvotunnistuksella rajaava pärstän kaappaus radioviestien yhteyteen. Ja paljon muutakin tulee mieleen ihan jatkuvalla tahdilla...

Aijai kun näen jo märkiä unia stealth missionista, jossa proximitychatin aiheuttama radiohiljaisuus pakottaa kommunikoimaan käsimerkein, vihollisten leirissä rymyävän tiimin kanssa. Joukkueen johtajan pystyyn nostamasta nyrkkistä, joka lamauttaa koko ryhmän paikoilleen odottamaan mitä edessä on havaittu.

En sitten tiedä vielä omaa kantaani, voisiko tuollaisesta jo maksaa. Jos tuollaista lisätäytettä tulisi useisiin peleihin niin sitten kyllä, mutta jos tulee vain pariin peliin, niin ei riitä minulle, vaikka olisi kuinka hyvä tanssipeli höysteenä.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Esityksessä näytti että kädellä kursorin ohjaaminen toimi, joten FPS/RTS pelejäkin voisi ilmestyä. Jos näin on niin silloin harkitsen ostoa, muuten ei pahemmin nappaa.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Alle $100 hinnasta ei ole koskaan kukaan puhunut mitään. Analyytikko-ennustajien mielestä sen pitäisi maksaa n. $100 voidakseen menestyä. Illalla olemme viisaampia. Oma veikkaukseni on, että hinta on lähempänä 200 kuin 100 dollaria.

En minä väärin muistanut... mutta kukalie tuon 50 taalan spekuloinut aikoinaan... (pätkä napattu edomen uutisesta)
"Kinectin eli aiemmalta nimeltään Project Natalin uskottiin tähtäävän 50 dollarin hintaluokkaan massasuosion saavuttamiseksi, joten kolminkertainen hinta on pienoinen yllätys."
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Nääh, Päkterin ennustuksia 50-hintalappu.

Ja niin, mitään ei olla ilmoitettu, joten aika turha julistaa tuota totuutena.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

En minä väärin muistanut... mutta kukalie tuon 50 taalan spekuloinut aikoinaan... (pätkä napattu edomen uutisesta)
"Kinectin eli aiemmalta nimeltään Project Natalin uskottiin tähtäävän 50 dollarin hintaluokkaan massasuosion saavuttamiseksi, joten kolminkertainen hinta on pienoinen yllätys."

Aluksi Pachter povasi Natalille jopa alle 50 dollarin hintaa, mutta myöhemmin analyytikkomestari veti analyysinsä takaisin. Näin siis helmikuussa.

"I probably aimed too low with my $50 Natal comment, as I'm sure that consumers will come to believe that the product and software has a lot of value. That means to me that Microsoft may try to price higher than I guessed on the Pach Attack segment," Pachter reasoned in an interview with Industry Gamers. "Regardless, if consumers think that Microsoft is providing a lot of value with Natal, it could be priced higher."

Pachter Predicts Project Natal to Launch at $50
Pachter Retracts $50 Natal Comment, Says DSi XL Too Expensive
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Esityksessä näytti että kädellä kursorin ohjaaminen toimi
Lattiademoissa tuon käsiohjauksen tarkkuudessa näyttää olevan vähän toivomisen varaa. Valinnat tehdään ainakin tanssipelissä niin, että nostetaan koko käsivarsi suorana sivulla oikealle korkeudelle ja oikean vaihtoehdon kohdalla taitetaan käsi kyynerpäästä eteenpäin. Tämä tuntuu välillä aiheuttavan vähän hankaluuksia, joten mistään maailman tarkimmasta kontrollista ei tunnu olevan kysymys.

Taustan levottomuus ei sen sijaan tunnu olevan Kinectille mikään ongelma. Pelejä esitellään lasikopeissa, joiden takana velloo yleisömeri. Vaikka takana on siis runsaasti liikettä ja salamavaloja, onnistuu Kinect tunnistamaan pelaajat aika hyvin.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

IGN on listannut viisi suurinta (tämän hetken) ongelmaa Kinectissä. Ensimmäinen liittyy äänentunnistukseen, joka testitilanteissa on nirsoillut useammankin kerran. Ehkä kaikista hämmentävin tieto oli kuitenkin se, että Kinect toimii (ainakin tässä vaiheessa) VAIN seisoaltaan. Jos istuu, ei Kinect osaa tulkita ihmisten raajoja. Edes valikkoja ei voi käyttää ellei seiso.
Right now, Kinect only works when you stand. This includes menu navigation. All the cool options to grab a slider and advance through frames of a movie you are watching only work when you are on your feet. Kinect, we've been told, has problems handling your skeletal frame while sitting. The voice commands still work, but every game we've seen and even simple menu navigation have to be done with you out of your seat. That's not exactly how I want to watch my movies. If the focus for Kinect is creating games like Dance Central that naturally would require you to be off your couch, that's great. But I have to say, no one thinks "I am driving a car!" while standing up in their living room.
Microsoftilla on toki puoli vuotta aikaa hioa tekniikkaa kuntoon, mutta sohvaperunoiden haaveet esimerkiksi vidoeiden pikakelaamisesta kättä huiskauttamalla eivät vielä ole toteutumassa.

Lähde: IGN
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Edes valikkoja ei voi käyttää ellei seiso.

Microsoftilla on toki puoli vuotta aikaa hioa tekniikkaa kuntoon, mutta sohvaperunoiden haaveet esimerkiksi vidoeiden pikakelaamisesta kättä huiskauttamalla eivät vielä ole toteutumassa.

Toivottavasti tämä nyt hiottaisiin kuntoon. Ei pelkästään sen takia että valikoita voisi selailla vaan myös siksi että että päästäisiin hyödyntämään Kinectin ja padiohjauksen symbioosia peleissä. En ainakaan itse jaksaisi jotain Call of Duty Kinect™ räiskintäpeliä pelata seisoaltaan.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ei kyllä mielestäni kannata koko Kinectiä julkaista ennen kuin homma toimii myös istuvaltaan. Kaikki nuo puheet leffan katsomisesta käsikomennoilla ym. "tulevaisuuden tekniikasta" menettävät kaiken pohjansa, jos joka kerta kun haluaa vaikka kelata, täytyy nousta seisomaan erikseen sitä varten. Oikein naurattaa moinen ajatus.

Eilen katsoin Mikkiksen pressin, eikä Kinect hirveästi vakuuttanut. Pelit olivat näyttivät aika heikoilta, joskin pelaaminen voi olla hauskempaa kuin ruudun välityksellä katsominen. Ubin kuntopeli oli oikeastaan ainoa, joka vakuutti. Kinect-Forssa herätti lähinnä syvää hämmennystä, kun kamalasti hehkuttivat uutta tekniikkaa, mutta sittenkin kyse oli vain padille/ratille häviävästä ohjaustuntumasta (heiluta nyt käsiä vähän sinnepäin, niin auto kääntyy!) ja jostain ihme autopornomoodista, jonka olisi voinut toteuttaa padilläkin aivan yhtä hyvin.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ei kyllä mielestäni kannata koko Kinectiä julkaista ennen kuin homma toimii myös istuvaltaan. Kaikki nuo puheet leffan katsomisesta käsikomennoilla ym. "tulevaisuuden tekniikasta" menettävät kaiken pohjansa, jos joka kerta kun haluaa vaikka kelata, täytyy nousta seisomaan erikseen sitä varten. Oikein naurattaa moinen ajatus.

Joo, ei kyllä mitään jakoa ennen istumistukea. Minähän en sohvaltani nouse.

Kinect-Forssa herätti lähinnä syvää hämmennystä, kun kamalasti hehkuttivat uutta tekniikkaa, mutta sittenkin kyse oli vain padille/ratille häviävästä ohjaustuntumasta (heiluta nyt käsiä vähän sinnepäin, niin auto kääntyy!) ja jostain ihme autopornomoodista, jonka olisi voinut toteuttaa padilläkin aivan yhtä hyvin.

Meikku taas oli aika liekeissään Vortsasta, totta kai sen olisi voinut toteuttuaa padilla, mutta siisteyskerroin nousee dramaattisesti, kun itse hipelöit Ferraria.

No okei, videopelistä on kieltämättä edelleen kyse.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Meikku taas oli aika liekeissään Vortsasta, totta kai sen olisi voinut toteuttuaa padilla, mutta siisteyskerroin nousee dramaattisesti, kun itse hipelöit Ferraria.
Sepä se, kun itselle tuli heti mieleen, että tuossa moodissa saa juuri hipelöidä, eli esimerkiksi rukata radiota tms. muita teknisiä laitteita ja kokeilla rattia, ehkä kokeilla vaihdekeppiä jne., mutta selvisikin, että osoitetaan vaan rattia jolloin nähdään valmiiksi purkitettuja close-upeja ratin eri osista. Missä se liiketunnistus tuossa on? Käytännössä liiketunnistus toimi pelkästään siten, että "kursoria" ohjattiin tattien sijaan käsillä. Mitenkään tämän pitemmälle ei liiketunnistusta hyödynnetty, mikä on aivan käsittämättömän mielikuvituksetonta, vai onko kyse sittenkin tekniikan puutteesta?

En minä kokonaan Kinectiä tuomitse. Liikuntapelit ovat ihan oikeasti tervetullut uudistus ja me wants headtracking (joka kyllä vaatisi istualteen toimimista), mutta kumman vaisua oli tarjonta tähän asti.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Äänitunnistus ei yllättänyt yhtään ja siitä tuskin kukaan muu kuin amerikkalaiset pääsevät täysin nauttimaan. Tuo istualtaan ohjaaminen kuulostaa huolestuttavalta, jos ei osaa edes käsiä tulkita. Yllättävä seikka oli myös se, että 1:1 tunnistus riippuu pelistä.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Sepä se, kun itselle tuli heti mieleen, että tuossa moodissa saa juuri hipelöidä, eli esimerkiksi rukata radiota tms. muita teknisiä laitteita ja kokeilla rattia, ehkä kokeilla vaihdekeppiä jne., mutta selvisikin, että osoitetaan vaan rattia jolloin nähdään valmiiksi purkitettuja close-upeja ratin eri osista. Missä se liiketunnistus tuossa on? Käytännössä liiketunnistus toimi pelkästään siten, että "kursoria" ohjattiin tattien sijaan käsillä. Mitenkään tämän pitemmälle ei liiketunnistusta hyödynnetty, mikä on aivan käsittämättömän mielikuvituksetonta, vai onko kyse sittenkin tekniikan puutteesta?

Niin, kursorihan tuossa olikin tosiaan käytössä. En oikein ymmärrä miksi, sama homma Dashboardin kanssa. Joko tekniikka ei tosiaan vain yllä sinne asti, tai sitten yksinkertaisesti ollaan vielä vaiheessa.

Liikuntapelit eivät taas oikein sytyttäneet, varsinkin Raren näkemys asiasta oli aivan hirvittävä.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Ei kyllä mielestäni kannata koko Kinectiä julkaista ennen kuin homma toimii myös istuvaltaan. Kaikki nuo puheet leffan katsomisesta käsikomennoilla ym. "tulevaisuuden tekniikasta" menettävät kaiken pohjansa, jos joka kerta kun haluaa vaikka kelata, täytyy nousta seisomaan erikseen sitä varten. Oikein naurattaa moinen ajatus.

En ole asiaan sen enempää vihkiytynyt, mutta kun lueskelin IGN:n E3 satoa, niin tämmöinen teksti tuli kohdalle:

There has been some confusion about this, but Microsoft assured us that you can sit down while using Kinect. The company wants you to be able to relax and enjoy using your Xbox 360, so it says you definitely won't have to stand while watching a movie.

E3 2010: Kinecting with Entertainment - Xbox 360 Preview at IGN
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

En ole asiaan sen enempää vihkiytynyt, mutta kun lueskelin IGN:n E3 satoa, niin tämmöinen teksti tuli kohdalle:

There has been some confusion about this, but Microsoft assured us that you can sit down while using Kinect. The company wants you to be able to relax and enjoy using your Xbox 360, so it says you definitely won't have to stand while watching a movie.

E3 2010: Kinecting with Entertainment - Xbox 360 Preview at IGN
Olisi ollut Natalin ennenaikainen itsemurha tuo seisontapakko. :rolleyes:
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

IGN:hän on vissiin päivittänyt tuota Tontsan alunperin lainaamaa artikkelia. Nyt siellä lukee:

According to Microsoft, you can play some Kinect games sitting down. It "varies" by experience. However, several developers giving us demos have said the exact opposite. Sometimes the contradiction comes from the same person--one day telling us you have to be standing and then the next saying everything can be done while sitting.

Which is true? We don't know for certain, as we have not had the opportunity to play anything seated. Suffice to say, if you have to stand for every game (or for menu navigation), that's a big problem. This remains a concern until we ourselves can test out Kinect from our rear.

http://xbox360.ign.com/articles/109/1099085p1.html

Eli hirmuista epäselvyyttä on asiassa. Varmasti istualteen pelaamisessa jotain ongelmia on (ainakin tällä hetkellä), kun kerta asiasta on noin kovaa erimielisyyttä pelintekijöiden keskuudessa.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Varmasti istualteen pelaamisessa jotain ongelmia on (ainakin tällä hetkellä), kun kerta asiasta on noin kovaa erimielisyyttä pelintekijöiden keskuudessa.

Siltä vaikuttaisi, mutta olisihan se nyt ihan läppä, ettei istualtaan voisi käyttää näitä liikkeentunnistus gimmickejä. Itsemurhahan se tosiaan olisi.
 
Ylös Bottom