Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Jee UPSi oli käynny tänään, klo 12.00, kun normaali ihminen on töissä :mad: Kyllä on sitte hieno palvelu.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

UPS toi Kinectin työpaikalle saakka kiltisti. Paketissa ei ollut yllättäin lainkaan pelejä, liekö ne tulevat ladattaviksi sitten jos MS ei halua fyysistä mediaa lainkaan jakoon. Eipä tuota masiinaa voi tosin testata, sillä dashboard updatea ei edelleenkään kuulu :confused: Turhauttaahan tämä.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Jee UPSi oli käynny tänään, klo 12.00, kun normaali ihminen on töissä :mad: Kyllä on sitte hieno palvelu.

Täällä posti on UPSin asiamies ja varauduin paketin tuomiseen laittamalla lapun oveen jossa pyydettiin jättämään paketti ovelle tai soittamaan minulle jos edellämainittu ei onnistu :) Nyt menenkin sitten bunkkeriin pariksi kuukaudeksi :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Täällä posti on UPSin asiamies ja varauduin paketin tuomiseen laittamalla lapun oveen jossa pyydettiin jättämään paketti ovelle tai soittamaan minulle jos edellämainittu ei onnistu :) Nyt menenkin sitten bunkkeriin pariksi kuukaudeksi :)

No siinä upsin lapussa on joku tämmönen vaihtoehto. Teenkin niin myös huomenna että jättää sen tohon vaan ja toivon että kukaan ei pölli sitä :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

This just in: Kinect tunnistaa äänikomennot vain amerikan- ja brittienglannin, japanin ja meksikonespanjan kielillä.

Vaan kyllähän useimmilta pelaajilta semisujuva englanti taipuu? Ei hätää, Kinectit on lukittu aluekoodeittain, jolloin äänitunnistus ei toimi lainkaan, mikäli laite on ostettu muualta kuin jenkeistä, briteistä, Japanista tai Meksikosta.

Päivitystä ongelmaan luvassa niinkin pian kuin keväällä 2011. Great Success!

Lähde:http://www.eurogamer.net/articles/2...-voice-recognition-disabled-until-spring-2011
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Breaking news: Kinect tunnistaa äänikomennot vain amerikan- ja brittienglannin, japanin ja meksikonespanjan kielillä.

Vaan kyllähän useimmilta pelaajilta semisujuva englanti taipuu? Ei hätää, Kinectit on lukittu aluekoodeittain, jolloin äänitunnistus ei toimi lainkaan, mikäli laite on ostettu muualta kuin jenkeistä, briteistä, Japanista tai Meksikosta.

Päivitystä ongelmaan luvassa niinkin pian kuin keväällä 2011. Great Success!

Lähde:No Euro Kinect voice rec until spring Xbox 360 News - Page 1 | Eurogamer.net

Joo, näin itsekin tämän uutisen äsken. Jotenkin vaikea kuvitella typerämpää tekoa MS:n puolelta. Voihan se olla, että tätäkin uutista vielä tarkennetaan, mutta jos Kinectin äänitunnistus on todellakin aluekoodattu, niin ei hyvää päivää. Jossain mainittiin esim Kanada joka ainakin näillä näkymin jää äänikomentojen ulkopuolle eli ei taida sielläkään Englannin taso riittää. No, mitä nyt tähän lisätä? Aikaisemmat (todella vähäiset) osto-aikeet senkuin pienenevät. Antakaa nyt Betalaiset jotain positiivista palautetta tai jotain vinkkiä, että miten kivaa on Kinectin kanssa :D
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Regionlukitus on kyllä yks antiikkinen pökäle josta jostain syystä Michaelsoft haluaa pitää kiinni. Alkaa vähän ahistamaan tollanen.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kinect on nyt testattu, tarkempaa fiilistelyä ja videokuvaa tanssivasta TT-2k:sta myöhemmin. Nyt riittänee kuitenkin todeta, että TONTSA ON LYÖTY!
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Jossain mainittiin esim Kanada joka ainakin näillä näkymin jää äänikomentojen ulkopuolle eli ei taida sielläkään Englannin taso riittää.

Kanada on kaksikielinen maa (aivan kuten USA:kin, miksi muuten luulet että Meksikon espanjalle olisi tuki heti?) eli ennen kuin ranskan puhetunnistus toimii ei siitä pääse varmaan kanadalaiset nauttimaan. Sama homma luultavasti noissa muissa rajoituksissa, eurooppaa varten pitää tuki saksalle, ranskalle, espanjalle ja englannille. Tosin ihmetyttää miksi britit saavat tuon sitten jo heti julkaisussa.

Toinen asia mikä ihmetyttää on se että MS:lla on jo ihan toimiva puhetunnistus Windows seiskassa käsittääkseni, ja tukeakin löytyy 26 (tai jotain sinne päin) verran, olisi luullut että tuota voisi hyödyntää paljon Kinectinkin kanssa ettei tarvitsisi pelleillä tällä tavalla..
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Nonni. Sainpas sen viimein käsiini :) Onkohan kenelläkään tietoa kuinka monta beta testaajaa meitä oikein on, kun tälläkin palstalla jo muutama?
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

This just in: Kinect tunnistaa äänikomennot vain amerikan- ja brittienglannin, japanin ja meksikonespanjan kielillä.

Tylsä homma, en kyllä MS:n logiikkaa asiassa ymmärrä :( olis vaan suoraan käyttäjän määriteltävissä millä kielellä noista olemassa olevista kielistä haluaa komentoja yrittää...
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kinectiä tuli tosiaan käytyä testaamassa tänään Microsoftin tilaisuudessa ja kaikesta nähdystä saa puhua ihan vapaasti, joten heitelkääs kysymyksiä jos kiinnostaa jotain tietää. Livegamersiin kerkesin jo rustata tunnelmia tilaisuudesta ja videokin prosessoituu parhaillaan Youtubessa.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kinectiä tuli tosiaan käytyä testaamassa tänään Microsoftin tilaisuudessa ja kaikesta nähdystä saa puhua ihan vapaasti, joten heitelkääs kysymyksiä jos kiinnostaa jotain tietää. Livegamersiin kerkesin jo rustata tunnelmia tilaisuudesta ja videokin prosessoituu parhaillaan Youtubessa.

No oliko sitä paljon puhuttua lagia?

Nonni. Sainpas sen viimein käsiini :) Onkohan kenelläkään tietoa kuinka monta beta testaajaa meitä oikein on, kun tälläkin palstalla jo muutama?

Betatestaajia tuntuu riittävän jopa suomesta, vaikka kyseessä onkin betatesti ihan laitteen kanssa. Itsekin odottelen omaa laitetta.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

No oliko sitä paljon puhuttua lagia?

Kyllähän siinä jonkinlaista viivettä on, mutta ei tuota tullut erityisesti tarkasteltua. Lisäksi sitä on aika vaikea tuollaisissa hektisissä pelisessioissa arvioida. Liikkeillä ohjastaminen on sinänsä jo aivan eri asia kuin pelkän napin painaminen sormella. Pelit myös on semmoista kasuaalihömppää (ei vihausta), jossa sitä lagia ei pistä silmälle, kun ei sillä ole välttämättä niin suurta merkitystä. Eri asia, jos kyseessä olisi jokin hyvin tarkkaa ohjausta vaativa peli (sanotaanko vaikka Trials HD), mutta tällaisia ei ainakaan Kinectille ole vielä tiedossa. Esimerkiksi Kinect Adventuresissa tuli keskityttyä siihen kaverin kanssa yhdessä liikkumiseen ja kommunikoimiseen. Kumiveneen loikat tapahtuivat toki hetken viiveellä, mutta ne varsinaiset kämmit saattoi lukea nimenomaan pelaajaparin mokiksi.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Kinect on nyt testattu, tarkempaa fiilistelyä ja videokuvaa tanssivasta TT-2k:sta myöhemmin. Nyt riittänee kuitenkin todeta, että TONTSA ON LYÖTY!
Kinect oli ihan kökkö. Tai sitten pelaaja oli ihan kökkö. En ole tämänkään illan jälkeen uusi Tero Pitkäkäsi, kun paras keihästuloskin syntyi vauhditta.

Vakavasti puhuen, veli feldon tiivisti asian hyvin: Kinect on hauska ja siinä on potentiaalia, mutta toistaiseksi nähdyt pelit olivat hyvin vahvasti kasuaaritähtäimellä tehtyjä. Ehkä hieman yllättäen Dance Central oli ainoa, jota tuli kokeiltua kahdesti, ja jota voisin kuvitella pelaavani ehkä jopa yksikseni. (Joo-o, tällainen läski nörtti "tanssimassa" yksikseen, voiko paljon säälittävämpää näkyä ollakaan. Ei, paitsi jos joku kuvaa sen videolle, brrrrrrr.)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Piti uploadata video uudestaan Youtubeen ilman Kinect-tageja niin johan rupesi toimimaan :rolleyes:

[video=youtube;e3Mkb-i_R8o]http://www.youtube.com/watch?v=e3Mkb-i_R8o[/video]

Ihan hyvää laatua tuolla iPhone 4:n kameralla näyttäisi saavan aikaan :)
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

tiongin ja Paavin tavoin pääsin eilen hikoilemaan oikein tosissani Kinectin parissa. Laitteen tekniikka toimi varsin hyvin, mitä nyt kämmenien asennon tunnistus oli jatkuvasti aika lailla pielessä. Mitään käytännön haittaa pelaamisen kannalta sillä ei ollut, mutta näytti aika hassulta, kun avatarin kämmenet viuhtoo luonnottomasti ympäriinsä jatkuvalla syötöllä kuin ranteissa ei olisi luita ollenkaan.

Näytillä (lue: pelattavana) oli Kinect Sports, Dance Central, Joy Ride, Kinect Adventures ja Kinectimals. Viimeksi mainittua lukuun ottamatta kaikkia tuli tyypitettyä, Dance Centralia jopa pariinkin otteeseen, kuten tuli jo aiemmin mainittuakin. Päällimmäinen fiilis oli (hikoilun lisäksi), että pelit olivat "ihan kivoja", mutta en kylläkään itse ole ihan sitä ominta kohderyhmää. Harmitonta hupia siis, ja toimii parhaiten hyvässä seurassa. Yksin tuskin kauhean pitkään jaksaisin hyppiä tai käännellä olematonta rattia ilmassa.

Otetaan vielä nopeat typistelmät jokaisesta pelistä.

Kinect Sports: Ehdin testaamaan lajeista vain keihäänheittoa, ja epäonnistuin nöyryyttävästi joka kerta. Vaikea sanoa, oliko heitoissani jokin karkea tekniikkavirhe, vai miksi yhdeksästä heitosta yksikään ei onnistunut. Joko heitto ei lähtenyt ollenkaan (ja avatar vaan juoksi heiton yliastutuksi) tai sitten keihäs tipahti noin viiden metrin päähän. Paras tulos (~50 m) syntyi, kun en edes yrittänyt ottaa vauhtia, vaan heilautin kättä saman tien vauhtiradan päästä. Paavi vanhana pro-pelaajana toki kiskaisi heti ensimmäisellään yli 100 metriä... Toisaalta Paavi myös heti ensimmäisellä kosketuksellaan palloon teki maalin co-op-futiksessa. Sportsin keilailu näytti ihan keilailulta, ja muiden pelaajien touhuja katsellessa keilat kaatuivat varsin mallikkaasti ja uskottavasti.

Dance Central: Harmonixin tanssipelissä oli vain viiden kappaleen repertuaari testattavana, mutta silti se riitti erottamaan puujalat tanssitaitureista. Ständillä olleen esittelijän kehotuksesta jätin harjoittelun väliin (vaikka olisin kyllä halunnut vähän treenata liikkeitä ensin) ja siirryin suoraan sätkimään Lady Gagan Poker Facen tahdissa. Vaikka vaikeustasona oli Easy, tällaisen liikuntaa harrastamattoman olmin raajat olivat hyvin nopeasti solmussa, kun piti yhtä aikaa tehdä käsillä ja jaloilla erilaisia liikkeitä. Lopputuloksena vain kolme tähteä, 45 prosentin "tarkkuus" ja ehkä litra hikeä. Niin ja tietysti Paavin kuvaama video, jota en ole itsekään uskaltanut katsoa vielä... Toista biisiä itse kokonaan tanssinut, vaan minut kirjaimellisesti vedettiin mukaan kesken kaiken. Lopputulos oli vielä surkeampi: yksi tähti ja 20 prossaa. Urgh. Toisaalta tulipa illan aikana nähtyä, kun taidokkaat naistanssijat vetivät neljää tähteä Hard-tasolla.

Joy Ride: Ajopeli ilman rattia on kuin vene ilman airoja. Tai no, ainakin siltä se tuntui. En oikein missään vaiheessa päässyt sisään ohjaukseen, vaan auto sladitteli hallitsemattomasti puolelta toiselle, ja hävisin Paaville päivänselvästi. Ei huono, mutta perinteisempi ohjaustapa soveltuisi minulle paremmin. Tai sitten olisi pitänyt vaan kehdata treenata enemmän.

Kinect Adventures: Tästä tuli kokeiltua kolmea eri lajia; koskenlaskua, "raidehyppelyä" ja pallojen puhkomista painottomassa tilassa. Kaikki vedettiin Paavin kanssa kahdestaan, ja joka lajissa hävisin. Kyllä pelimies on eri mies. Koskenlasku oli vähän samanlaista ajelehtimista laidasta laitaan kuin Joy Ridessäkin, mutta se saattoi johtua ihan vain huonosta yhteistyöstämme. (Sen verran hurjasti heiluimme, että kerran huitaisin pelikaveria kellollani - vai olikohan se toisinpäin.) Raidehyppely sai tosissaan hyppiä, jotta oma kärry olisi liikkunut riittävän rivakasti. Aluksi en huomannut, että Kinect ei rekisteröitynyt sieviä pikku loikkiani ollenkaan, joten matelin hitaasti eteenpäin Paavin viilettäessä kaukaisuudessa voittoon. Kun otti ihan reiluja loikkia ilman, eli koukisti polvia ja irtosi maasta sen 20-30 senttiä, alkoi vauhtiakin tulla. Mutta niin tuli myös hyvin nopeasti kuumakin näin heikkokuntoiselle miehelle. Space Pop -lajin kontrollien kanssa emme kumpikaan päässeet sinuiksi, vaan välillä avatar innostui leijailemaan painottomasti, mutta sitten kummiskin tömähti kohta alas hallitsemattomasti. Ehdottomasti tylsin pelimuoto, mutta kokonaisuutena Kinect Adventures lienee juuri sellaista hupia, joka porukalla pelatessa toimii.

Mitäs vielä? Kinectin drop in-drop out -mekaniikka toimi mainiosti, eli peliin pystyi liittymään ihan vain kävelemällä kameran eteen. Ja vastaavasti pelistä pääsi saman tien pois, kunhan häipyi näköpiiristä. Pariin kertaan tuli tosin heiluttua niin laajalla alueella, että kamera jo hetkeksi kuvitteli, että olen poistumassa pelistä ja varoitteli asiasta. Se jäi kuitenkin epäselväksi, miten tuo toimii Xboxin eri profiilien kanssa, eli kenelle esim. achievementit mahtavat tallentua. Joskus puhuttiin, että Kinect tunnistaisi pelaajan ja osaisi itse ladata automaattisesti oikean profiilin, mutta tätä ei valitettavasti päästy todistamaan demolaitteilla.

tiong: Paavin keihäänheitto kruunasi videon. Mutta musiikista iso miinus. Oli sen luokan tilutusta ja pimputusta, että päänsärky uhkasi tulla jo pätkän puolivälissä. :P
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Laitteen tekniikka toimi varsin hyvin, mitä nyt kämmenien asennon tunnistus oli jatkuvasti aika lailla pielessä. Mitään käytännön haittaa pelaamisen kannalta sillä ei ollut, mutta näytti aika hassulta, kun avatarin kämmenet viuhtoo luonnottomasti ympäriinsä jatkuvalla syötöllä kuin ranteissa ei olisi luita ollenkaan.

Johtuukohan tuo Pelit-lehdessä olleeta jutusta, jossa kerrottiin, että myyntiversiot onkin toteutettu320x240 tarkkuudella demolaitteiden parempitarkkuuksisiin verrattuna. Hieman sylettää tuollainen, etenkin kun syyksi ilmoitetaan kustannusten lasku, vaikka jo ajat sitten ilmoitettu hinta ei laske mihinkään. Eli suuremmallakin syyllä Kinect on vain törkeän ylihintainen EyeToy.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Johtuukohan tuo Pelit-lehdessä olleeta jutusta, jossa kerrottiin, että myyntiversiot onkin toteutettu320x240 tarkkuudella demolaitteiden parempitarkkuuksisiin verrattuna.
Oletettavasti tuosta matalasta tarkkuudesta se johtuu. Toisaalta kun asia on varmasti hyvin kehittäjienkin tiedossa, niin tuskin vaativat käyttäjältä niin tarkkaa käsien asennon kontrollia. Eli hieman feikkaamalla (esim. Kinectimalsissa) saadaan aikaan luontevan näköinen lopputulos, vaikka todellisuudessa kämmenten asentoa ei pystytäkään erityisen tarkasti havainnoimaan.

Eli suuremmallakin syyllä Kinect on vain törkeän ylihintainen EyeToy.
En sanoisi noin. Tuota kämmenongelmaa lukuun ottamatta Kinectin "luurankomalli" (jota esiteltiin erillisellä tekniikkademolla) toimi todella hyvin ja ennen kaikkea nopeasti. Eli kun pelaaja asteli kameran eteen, meni ehkä sekunti tai kaksi, kun Kinect oli ehtinyt jo hahmottaa raajat ja muut. Moottoroidun jalustan ansiosta Kinect nimittäin osasi säätää katselukulmaansa ja sovittaa näkökenttänsä eri mittaisille pelaajille. Ja tämä siis ilman mitään erillisiä käyttäjältä vaadittavia kalibrointeja. Tilaisuudessa oli paikalla hyvin monen kokoista ja näköistä kulkijaa, ja kaikki Kinect kuvasi ongelmitta.

Killi myös esitteli, kuinka Kinectin 3D-tunnistus toimii, ja pyöritteli Kinectiä näkemää maailmaa ohjaimella. Siitä huomasi selvästi, että kyseessä ei ole todellakaan mikään 2D-hahmontunnistus, vaan aidosti kolmiulotteinen systeemi.
 
Ylös Bottom