Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Se on ainakin bugi, että jos sulla on epäilyttävät vaatteet päällä, tulevat tarkistamaan ja vaikka ei ois mitään varastettua, syyttävät varastetusta kamasta. Sit sanovat et mene vain ja mitään ei ilventorystä lähde, eikä maine laske tms.
 
Tähän liittyen kysymys: vaihtuuko varastetut vaatteeet koskaan "ei varastetuksi"? Lähinnä mietin tekeekö noilla varastetuilla kamoilla koskaan mitäään, vai kannattaako ne myydä.
 
Se on ainakin bugi, että jos sulla on epäilyttävät vaatteet päällä, tulevat tarkistamaan ja vaikka ei ois mitään varastettua, syyttävät varastetusta kamasta. Sit sanovat et mene vain ja mitään ei ilventorystä lähde, eikä maine laske tms.

Ok. Onko jotenkin määritetty mitkä ovat epäilyttäviä vaatteita? :) Kannattaako tässä siis vain mennä istumaan linnaan mieluummin kuin maksaa tuo summa? Muutaman kerran selvinnyt puhumalla, mutta toistuvat 60-70 kolikon maksut vähän sylettävät. Sen verran alussa olen pelissä, ettei hynkkyä ole kuin sellaiset 300-500 kerrallaan.
 
Ok. Onko jotenkin määritetty mitkä ovat epäilyttäviä vaatteita? :) Kannattaako tässä siis vain mennä istumaan linnaan mieluummin kuin maksaa tuo summa? Muutaman kerran selvinnyt puhumalla, mutta toistuvat 60-70 kolikon maksut vähän sylettävät. Sen verran alussa olen pelissä, ettei hynkkyä ole kuin sellaiset 300-500 kerrallaan.
Kaikki varastettu kama aina hepalle ja anna tutkia. Ei pitäisi tulla mitään seuraamuksia. Sit ku puhetaidot kasvaa, selviääkin kaikesta puhumalla.

Inventoryssä ukon alla on conspic. kohta josta näet miten epäilyttävä olet.
Käytännössä likaiset ja rikkinäiset vaatteet vaikuttaa.
Itse esim varastelen yöllä kaupungissa kalsareissa, koska noise on nollassa, niin pysäytetään kokoajan. :D
 
Kaikki varastettu kama aina hepalle ja anna tutkia. Ei pitäisi tulla mitään seuraamuksia. Sit ku puhetaidot kasvaa, selviääkin kaikesta puhumalla.

Inventoryssä ukon alla on conspic. kohta josta näet miten epäilyttävä olet.
Käytännössä likaiset ja rikkinäiset vaatteet vaikuttaa.
Itse esim varastelen yöllä kaupungissa kalsareissa, koska noise on nollassa, niin pysäytetään kokoajan. :D

Ok kiitti tiedoista! Vielä selvennys, tarkoitatko tuolla "anna tutkia" siis mitä? Mulla ainakin kun vartija tulee niin vaihtoehdot:
1. maksa pyydetty summa
2. pari keinoa yrittää puhumalla selvitä
3. vankilaan
4. juokse karkuun

Oikeastaan ihan sama mikä on lopputulema niin aina ne myös tutkivat ja vievät varastetut tavarat (jossen ole kerennyt niitä kiikuttaa johonkin jemmaan)
 
Ok kiitti tiedoista! Vielä selvennys, tarkoitatko tuolla "anna tutkia" siis mitä? Mulla ainakin kun vartija tulee niin vaihtoehdot:
1. maksa pyydetty summa
2. pari keinoa yrittää puhumalla selvitä
3. vankilaan
4. juokse karkuun

Oikeastaan ihan sama mikä on lopputulema niin aina ne myös tutkivat ja vievät varastetut tavarat (jossen ole kerennyt niitä kiikuttaa johonkin jemmaan)
Siinä on kyllä mulla ainakin aina ollut, että ”ok tee se sitten”, eli se tutkii ja päästää menemään.

Jos sulla on vankila vaihtoehtona, johtuu se jostain rikoksesta minkä olet tehnyt tms.
Perus tutkimuksessa ei vankila vaihtoehtoa ole, vaan juurikin maksu, puhuminen ja ”ok tutki sitten”.

Ja siksi juuri kaikki varastettu samantien hepalle, kun olet ne varastanut.
 
Tähän liittyen kysymys: vaihtuuko varastetut vaatteeet koskaan "ei varastetuksi"? Lähinnä mietin tekeekö noilla varastetuilla kamoilla koskaan mitäään, vai kannattaako ne myydä.
Pidät siellä omassa arkussa niitä x ajan, niin muuttuvat useimmat ei varastetuiksi. Osa käsittääkseni on keinojen tms vuoksi sellaisia, että ovat luonnollisesti aina varastettuja.
 
Pidät siellä omassa arkussa niitä x ajan, niin muuttuvat useimmat ei varastetuiksi. Osa käsittääkseni on keinojen tms vuoksi sellaisia, että ovat luonnollisesti aina varastettuja.

Joo noin se taitaa olla. Muutamat vaatteet ei muutu, vaan on koko ajan "Steal". Ollut siis vaikka kuinka kauan arkussa.

En tiedä oliko bugi, mutta olin kanssa pöllimässä tavaraa ja siirsin kaikki hepalle. Pois lähtiessä mut pysäytettiin ja annoin tutkia ja vartija löysi mukamas varastettua kamaa vaikka kaikki oli hepalla. Ajattelin silloin, että tota ei voi huijata laittamalla hevosen mukaan varastetut kamat, mutta ilmeisesti pitäisi pystyä vai? Toissaalta itsellä ei tuolla ole enää merkitystä, kun puhumalla selviää aina.
 
Joo tuo on bugi, joka tuli toisessa päivityksessä. Ei siitä tuu sulle seurauksia jos ei varastettua kamaa itsellä ole.
Ennen tuota päivitystä se toimi kuten kuuluukin.
 
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan tilannetta, että peli ei suostu tallentamaan ollenkaan, ei tehtävien aikana/jälkeen, ei saviour snapseilla, eikä save game painikkeella? Yritin ladata aiempaa savea, mutta sama ongelma kaikissa savefaileissa. Koitin jopa poistaa uusimpia tallenustiedostoja kun jossain luki että saattaa olla yläraja tallennustiedostojen määrälle, mutta ei auttanut. Alkaa usko menemään tähän tuotokseen..
 
Se on hyvä perkki millä saa ilmaiseksi kylpylä kaikki palvelut. Niin ei tarvi maksaa sitten niistä. Sekin vaikuttaa kanssa kun käyt räätälillä ja armor korjaamassa varusteet, vaikuttaa karismaan ja jne.
 
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan tilannetta, että peli ei suostu tallentamaan ollenkaan, ei tehtävien aikana/jälkeen, ei saviour snapseilla, eikä save game painikkeella? Yritin ladata aiempaa savea, mutta sama ongelma kaikissa savefaileissa. Koitin jopa poistaa uusimpia tallenustiedostoja kun jossain luki että saattaa olla yläraja tallennustiedostojen määrälle, mutta ei auttanut. Alkaa usko menemään tähän tuotokseen..

On ollut täällä ainakin, mun eka monen kymmenen tunnin pelitallennus hajos tolla tavalla, siitä ragesinkin jokunen sivu taaksepäin. Valitettavasti tuohon ei ole korjausta, mielenkiintoinen bugi sinänsä että se leviää myös muihin tallennuksiin viruksen tavoin. Bugi yleensä tulee siitä kun sulla jää keskustelu auki taustalle, vaikka oot sen oikeasti lopettanut. Tod. näk sulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin vain aloittaa alusta.

Itse en ole peliin enää koskenut, toinenkin pelikerta bugas vähän eri tavalla, kolmannella pääsin sen vertaa pitkälle että päähahmosta tuli aika nopeasti kuolematon joten pelistä katosi kaikki haaste, ja samalla mielenkiinto loppui.
 
Mietteitä päivityksestä:
- Kaksi tehtävää korjaantu mulla, mutta yksi ei. Lisäksi mulla on tehtäviä joita en voi suorittaa toimieni takia (luostarissa), mutta en saa niitä poiskaan.
- Grafiikka parantunut selvästi, jonka seurauksena popuppia todella rajusti jopa Pro:lla.
- Ajan skippauksen loppuminen, sekä sopan syöminen aiheuttaa noin 20sek latausruudun.
- Aseita otettu selvästi tehottomammaksi, esim pelin paras miekka tippui 119/119/13 statseista 89/89/4 statseille. Tosin siitäkin huolimatta kaikki kuolee yhdellä iskulla.
- Nyt myös Warhorse Jenda Spawnaantu ostopaikkaansa ja vaikka myyjä bugaa edelleen, niin toinen tyyppi myi sen mulle.
- Kaikkien kauppiaiden rahat resetoitu, eli siinä missä mylläreillä ja apteekkarilla oli 20-30k jo rahaa, nyt kaikilla on taas 200-700, enkä saa myytyä ilman isoja tappioita mitään.
- Tiirikointi oli todella helppoa jo ennestäänkin sen alun pienen hetken jälkeen. Nyt nuo muutokset vie pohjan tiirikointi Perkseiltä.
- Taskuvarkaus toimii nyt kuten kuuluu.
- Kerrospukeutuminen hevosella/ihmisillä ei bugaa enää, vaan näkyy vain ne vaatteet mitä pitää,
- Se yksi kypärä koristerenkaalla toimii välivideoissa.
- Sade ei ole enää tehty niin isoista Minecraft paloista.
- Nyt vaatteissa näkyy ruksi päällä, kun se on piloilla. Esim vastustajan paita yleensä, kun on miekalla iskenyt läpi.
- Hevosella ja itsellä olevat tavarat puhdistuu kylpylässä, eikä vain päällä olevat. Myös veri lähtee aseista.
- En tiedä tuntuuko vain, mutta fast travel liikkuu nopeammin??
- Sänky kertoo suoraan tallentaako vai ei, lisäksi ei tarvitse enää istua ensin.

Olisin toivonut ensin kaikkiin tehtävä/toiminnallisuusbugeihin korjauksen. Lisäksi pleikalla edellinen grafiikka systeemi oli parempi, kun ei ollut popuppia. Tämä häiritsee enemmän. Tiirikoinnin helpotus oli järkyttävää ”kaikki heti mulle”-teinien pillin mukaan tanssimista, mitä ei olisi pitänyt missään nimessä tehdä.

Aseiden statseja olisi pitänyt vielä enemmän myös laskea ja vastustajia parantaa. Tällä hetkellähän puolustusnappi on täysin tarpeeton..

Muut uudistukset olleet hyviä mitä on eteen tullut. Kyllä taas jaksaa mennä pidemmälle.
 
Olen muuten aika vihainen tuosta tiirikoinnin muuttamisesta. Koska nyt jotenkin koko touhu menetti merkityksensä. Oli se itsellekin alussa hankalaa, mutta tässä pelissä kaikki on alussa hankalaa. Se on se helvetin idea! Kun peliä vaan pelasi, niin se tiirikointikin muuttui kykyjen myötä ihan lastenleikiksi. Hienoa mennä pilaamaan tuolla tavalla se sitten.
 
Löyty hyvä hevonen yhdestä bandit leiristä ja otin sen sitten sen jälkeen kun olin tappanut bandiitit. Kuitenkin se pian sitten katosi omasta pihasta. Onko noita hevosia mahdollista saada omaksi? Ja miten ylipäätänsä se onnistuu? Tuo "vakio" heppa on niin pirun hidas verrattuna parempiin :D
 
Löyty hyvä hevonen yhdestä bandit leiristä ja otin sen sitten sen jälkeen kun olin tappanut bandiitit. Kuitenkin se pian sitten katosi omasta pihasta. Onko noita hevosia mahdollista saada omaksi? Ja miten ylipäätänsä se onnistuu? Tuo "vakio" heppa on niin pirun hidas verrattuna parempiin :D
Ainoastaan ostamalla hevosen niitä myyvistä talleista (hevosen pää kartalla), saa hepan omaksi. Antaa myös hieman hyvitystä vanhasta. Varastetut ei ole ikinä omia.

Tänään taas tuli pelailtua tuota ja oon nyt sitten: Master Huntsman of Talmberg ja on oma talo ja kaikkea. :cool:
 
Okei eli vanha menee automaattisesti vaihdossa? Kahta ei voi omista? Ei sillä että kahdella mitään edes tekisi...

Periaatteessa se ei ollut varastamista, kun ei edes lukenut steal :D
 
Uusimman päivityksen jälkeen Xbox One X on ollut äänetön tämän pelin suhteen..Ennen päivitystä tuuletin huusi epävakaasti ja välillä lujaakin..Muilla samoja huomioita?
 
Jahas, se ois sit peli läpi vihdoin...no okei, ei aivan.
Tähän asti isommilta bugeilta päästy, mutta ei nyt.

Nimittäin pelin lopussa
kun on lopputekstit jo pyörineet, nähty unta isästä. Sen jälkeen herätään ja mennään juttelemaan sinne Rattayn linnaan ottamaan se kirje.
Tein sen ja katsoin videot ja lähdin Caponin kanssa ratsastamaan,
kunnes peli kaatui.

No nyt kun pelin lataa ja herää sängystä, pääsen jälleen sinne missä cutscene alkaa, mutta tässä tulee loputon latausruutu. Koitin muutamaan kertaan tätä.
Vaikka tosiaan tämän jo kerran kävin läpi, mutta enää ei päästä.

Sinällään peli tosiaan täysin läpi, eikä tuossa ole enää kuin täysin tarpeeton
ratsastus
, mutta silti ottaa päähän.
Ehkä pakko koittaa sieltä ennen viimeistä hyökkäystä asti uusiksi skipaten kaiken, josko sitten toimisi.

Pelikellossa mun mittapuulla jäätävät 347,5h. Ilman tätä viimeistä bugia olen tosiaan selvinnyt suhteellisen vähällä, eikä ole bugien osalta ollut valittamista.
Ei oikeastaan minkään muunkaan asian suhteen.

Kaiken kaikkiaan tämä on ehkä omalla kohdallani kaikkien aikojen peli. Vaikka jääkin teknisessä toimivuudessa monelle pelille jälkeen. Tämä realistinen näkemys keskiajasta uppoaa aivan 110%:sti. Vihdoin peli ilman yliluonnollisuuksia.

Lisäksi taistelusysteemi oli ihan 5/5, eikä vain x näpytystä.
Tiirikointi oli paras tiirikointi minkä olen nähnyt, sopivan vaikea alussa. Harmi kun helpotettiin päivityksellä.
Kerrospukeutuminen jne oli todella hyviä.

Kaiken kaikkiaan aivan mielettömän hyvä peli ja toivottavasti vielä päivityksillä korjaantuu paljon.
 
Ylös Bottom