Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Miten sins tuota rahaa saat? Eihän alussa ole mitään varastettavaa, kun ei ole tiirikoita?

Alussa helpoin tapa ansaita on varmaankin metsästys. Raakana lihat on "varastettuja" mutta kun paistaa nuotiolla niin kukaan ei huomaa ja kestävät hieman pidempään tuoreena. Olisikohan n. 500 grochenia yksi saksanhirvi (red deer).
 
Viimeksi muokattu:
Etkä ole tappanut sitä miestä, tai joku muu? Tässähän voi siis tappaa tyyppejä, jotka estää tiettyjen tehtävien tekemisen, kun on väärän pistäny kylmäksi.
Piti koittaa vielä pelata ja löytyhän se mies.. Oli kyllä ihan eri paikassa kartan mukaan piti olla.. Eli käveli kadulla vastaan(Onneksi muistin ulkonäön ja menin jutulle), eli tuli oikein oikean elämän fiilis se tavatessa..Ei ilmeisesti jaksanut vaan odottaa mua siellä huoneessaan.. =)
 
Piti koittaa vielä pelata ja löytyhän se mies.. Oli kyllä ihan eri paikassa kartan mukaan piti olla.. Eli käveli kadulla vastaan(Onneksi muistin ulkonäön ja menin jutulle), eli tuli oikein oikean elämän fiilis se tavatessa..Ei ilmeisesti jaksanut vaan odottaa mua siellä huoneessaan.. =)

Tuohan on ihan pelin ominaisuus, että ne NPCt ei odottele pelaajaa yhdessä paikassa, vaan ne elää normaalia elämäänsä. Toki toi kartalla näkyvä merkki liikkuu yleensä niiden mukana, eli se markkeri on varmaan bugannut.
 
Peli on kyllä palkitseva. Alussa kaikki taidot on alkeellisia ja se tuntuu todellakin. Taskuvarkaudet ei tahdo onnistua taisteluista puhumattakaan. Nälkä kuriin, varusteet on vähissä ja onnettomia. Onnistumisen riemu on hurja, kun vihdoin jossakin onnistuu.
 
Pakko tulla varoittaa teit muita, jotta vältytte samalta. Nimittäin mun seivi ilmeisesti korruptoitui tossa hetki sitten, ja mun on pakko alottaa alusta.

Kävi nimittäin niin että matkalla kaupunkiin törmäsin johonkin kerjäläiseen, siinä kävi niin että se keskustelu jäi päälle taustalle vaikka se oikeasti loppui. Tätä ei edes aluksi huomannut että noin on, vaan se kävi ilmi myöhemmin kun huomasin että tavernassa se ei enää tallentanut peliä. Saviour snapsejakin on ja kun yritti sillä tallentaa, niin save on harmaana ja siinä lukee "Can't save now, try again later". Vaikka lataisin kyseisen pelin ja olisin ennen tuota tapahtunut kerjäläistä niin ei auta, koko filu on korruptoitunut.

Ensin luulin että mulla on savet täynnä koska siitäkin tuli yhessä kohtaa valitus, joten poistin kaikki paitsi uusimman. ISO VIRHE. Tää uusin mulla on se korruptoitunut ja sillä ei pysty enää tallentaa joten se oli siinä.

Googlasin aiheesta ja todentotta, tuo on ihan raportoitu bugi ja monet kärsii siitä, korjausta odotellessa, mun peliä se ei enää pelasta. Jos teille tulee vastaava niin ilmeisesti ainut keino on ladata peli korruptoitumista edeltävästä seivistä, siinä voi menettää tunteja muttei sentään kaikkea.

Nyt on kovasti mietinnän alla että viitsiikö näin rikkinäistä peliä enää aloittaa uudelleen, tuntuu että aina kun pelin käynnistää niin jotain hajoaa jossain.
 
Piti siirtää rahat turvaan hevoselle. Olinkin pudottanut ne. Mut siin samoihin aikoihin pudottelin turhaa krääsää 3-4 paikkaan, enkä löytäny rahoja enää. Pakko oli pistää loadi hiton kaukaa. :p:p:p

Edit:

Voisiko joku selittää ton taskuvarkauden kunnolla?

Tein varmaan 60 kertaa myllärille sen treenin. 98% kerroista se huomaa jo heti ku painan nappia.
1,8% kerroista se huomaa tasan siinä keltaisella viivalla ja 0,2% kerroista saan sen suoritettua.

Tiedän siis miten itse taskuvarkaus hoituu, eikä siinä ongelmaa.
Ongelma on siinä, että kaikki huomaa mut nanosekunnissa, jopa nukkuvat. Oon nyt levelillä 6.
Oon koittanut myös ottaa vaatteet pois, jolloin noise on nollissa, mutta ei auta mitään.


Tiedän että ennen keltaista viivaa ei voi päästää irti, silloin huomaa aina. Tosin harvoin pääsen siihen asti...ja numerot on sekunteja.
Mut sen jälkeen. Mitä tarkoittaa ne värit? Vihreä/keltainen/punainen. Millä tahansa värillä se saattaa huomata ja välillä voi olla 10sekuntiin asti punaisena ja kaikki ok.

Oon koittanut olla lähellä, kaukaa, sivussa, takana, paikallaan, taakse hiipien, seisten, kyykyssä jne. Enkä keksi mitään logiikkaa hommaan.
 
Viimeksi muokattu:
Piti siirtää rahat turvaan hevoselle. Olinkin pudottanut ne. Mut siin samoihin aikoihin pudottelin turhaa krääsää 3-4 paikkaan, enkä löytäny rahoja enää. Pakko oli pistää loadi hiton kaukaa. :p:p:p

Edit:

Voisiko joku selittää ton taskuvarkauden kunnolla?

Tein varmaan 60 kertaa myllärille sen treenin. 98% kerroista se huomaa jo heti ku painan nappia.
1,8% kerroista se huomaa tasan siinä keltaisella viivalla ja 0,2% kerroista saan sen suoritettua.

Tiedän siis miten itse taskuvarkaus hoituu, eikä siinä ongelmaa.
Ongelma on siinä, että kaikki huomaa mut nanosekunnissa, jopa nukkuvat. Oon nyt levelillä 6.
Oon koittanut myös ottaa vaatteet pois, jolloin noise on nollissa, mutta ei auta mitään.


Tiedän että ennen keltaista viivaa ei voi päästää irti, silloin huomaa aina. Tosin harvoin pääsen siihen asti...ja numerot on sekunteja.
Mut sen jälkeen. Mitä tarkoittaa ne värit? Vihreä/keltainen/punainen. Millä tahansa värillä se saattaa huomata ja välillä voi olla 10sekuntiin asti punaisena ja kaikki ok.

Oon koittanut olla lähellä, kaukaa, sivussa, takana, paikallaan, taakse hiipien, seisten, kyykyssä jne. Enkä keksi mitään logiikkaa hommaan.

Tarkoitatko siis, että se huomaa heti siinä alussa jo, kun sekuntit lähtee pyörimään? Eli 0,2% mahdollisuudella selviät siittä viivasta yli (joka taisi olla 2 sekunnin kohdalla?). Kuullostaa kyllä tosi hämärältä. Mulla ei ole koskaan ollu noin hankalaa. Itseasiassa joka kerta olen tainnut päästä yli sen viivan. Voisko sulla olla jotain hämärää nappulassa? Pidät sitä pohjassa, mutta se ei olekkaan pohjassa? Tai sitten joku bugi, koska kuten kerroit, olet jo koittanut todella paljon eri asioita.

Sen olen itse huomannut, että ennen kuin rupean kolumaan taskuja, olen muutaman sekunnin paikalla ja aloitan sitten vasta. Tuntuu pysyvän kauemmin vihreällä. Ja mitä niihin väreihin tulee, olen mieltänyt sen niin että vihreä olis "safe zone", mutta mitään faktaa siihen ei ole. Tietty siinäkin on varmaan joku random-juttu, eli kalpaten voi käydä vaikka olisikin vihreällä ja punaisella voi munkitta vaikka miten pitkään?
 
Pilvestä saattaa löytyä toimiva save jos on PSN+

Tämä peli ei ilmeisesti lähetä pilveen mitään koska siellä ei ollut tallennuksia. Muita tallennuksia toki oli, esim Monster Hunter World jota olen juuri pelaillut.

Piti siirtää rahat turvaan hevoselle. Olinkin pudottanut ne. Mut siin samoihin aikoihin pudottelin turhaa krääsää 3-4 paikkaan, enkä löytäny rahoja enää. Pakko oli pistää loadi hiton kaukaa. :p:p:p

Edit:

Voisiko joku selittää ton taskuvarkauden kunnolla?

Tein varmaan 60 kertaa myllärille sen treenin. 98% kerroista se huomaa jo heti ku painan nappia.
1,8% kerroista se huomaa tasan siinä keltaisella viivalla ja 0,2% kerroista saan sen suoritettua.

Tiedän siis miten itse taskuvarkaus hoituu, eikä siinä ongelmaa.
Ongelma on siinä, että kaikki huomaa mut nanosekunnissa, jopa nukkuvat. Oon nyt levelillä 6.
Oon koittanut myös ottaa vaatteet pois, jolloin noise on nollissa, mutta ei auta mitään.


Tiedän että ennen keltaista viivaa ei voi päästää irti, silloin huomaa aina. Tosin harvoin pääsen siihen asti...ja numerot on sekunteja.
Mut sen jälkeen. Mitä tarkoittaa ne värit? Vihreä/keltainen/punainen. Millä tahansa värillä se saattaa huomata ja välillä voi olla 10sekuntiin asti punaisena ja kaikki ok.

Oon koittanut olla lähellä, kaukaa, sivussa, takana, paikallaan, taakse hiipien, seisten, kyykyssä jne. Enkä keksi mitään logiikkaa hommaan.

Jep tuo taskuvarkaus on kyllä hämmentävä, piti tulla itse samasta asiasta kysymään mutta arvioin että vastaus olisi ollut luokkaa "se on realismia poika" ;)

Ei siinä tunnu olevan mitään logiikkaa noissa väreissä, ihan yhtä hyvin se mokaa vihreällä kuin punaisellakin, ja et voi niihin väreihin mitenkään itse vaikuttaa, ainakaan kovinkaan hyvin. Huomasin että myllärin kanssa voi treenaa vaan siihen tasolle 5 asti, sen jälkeen se ei enää anna sun kopeloida taskujaan. Tai näin ainakin mulle kävi, sama sen arkun kanssa, se ei enää mennyt lukkoon lockpick lv5 jälkeen. Harjoittelin sitten yöllä niiden Rattayn pakolaisten kanssa. Seivasin ennen sitä ja aloin tutkimaan nukkuvien taskuja, vein vain rahat. Jos jäi kiinni niin maksoin kiltisti sen muutaman kympin sakon tai puhuin itseni irti tilanteesta.

Jossain kohtaa sitten siitä tuleekin helppoa, mulla tais olla pickpocket tasolla 10 kun seivi korruptoitui, taskujen tyhjentäminen vauhdista keskellä kaupunkia onnistui jo jotenkuten :D

Tiirikointiaki sai kivasti nostettua kun kiersi kaupungista toiseen availemassa ovia, en välttämättä varastanut mitään kun se lukon avaaminen oli pääasia. Tosin munkkiluostarin tyhjensin maallisesta omaisuudesta, mitä munkit tekevät kaikella aarteella kysyn vaan :D Voin sanoa että tuo yöllinen ryöstöretki munkkiluostariin oli yksi kuumottavimmista ja parhaimmista kokemuksista mitä vastaan on tullut vastaavissa peleissä.

Yritän nyt parastaikaa asentaa peliä uusiksi jos se seivi bugi vaikka korjaantuis sillä.
 
Ihan hyvä tekelehän tämä on, jotenkin tulee mieleen vanha kunnon Arx Fatalis. Ulkoasu voisi olla parempi ja varsinkin arvalla toimiva draw distance vähän ärsyttää. Muuten peli on ihan hauska vanhan liiton RPG. Auttaisikohan Pro:hon päivittäminen?
Miekkailu on haastavaa, mutta en ole siltikään hävinnyt yhtään matsia. En vain tajua kuinka tuo dodgetus toimii, treenatessa ei mitään ongelmaa ja taistelussa ei onnistu ikinä. Jousiammunta on ihan hauskaa, mutta eikö realismin vuoksi tähtäys pitäisi hoitaa nuolta pitkin?

Savetus ongelma on liioiteltua, sänkyjä ja jotain nukkumarättejä löytyy joka nurkan takaa. Tiirikointi oli pirun vaikeaa, mutta sekin sujuu nyt ok tasolla, kun ymmärsin että suurin osa omista epäonnistumisista johtuu itsellä vasemmasta, ei oikeasta tatista.
 
Joo koittelin itse vain Myllärin kanssa. Johtuneekohan siitä, että tein ripiitillä sille sitä kokeilua ni alko bugaa. Tosiaan levelille 5 asti vain voi uusiksi vetää, sit ostin sen tason noston vielä kutoselle. Täytyy mennä opettelee itekki kaupunkiin.

Noin 100h pelattuna ja aloin nyt vasta perehtymään tiirikointiin ja taskuvarkauksiin. En oi kaivannut niitä ollenkaan, mut nyt alkaa tehtävät vaatimaan niitä.
 
Ostin Steamista ja GTX 980 jaksaa hyvin vääntää HIGH-asetuksilla 50-60 fps 1080p-tarkkuudella.

Käytän Xbonen padia, koska tappelu on hiirellä vähän hankalaa. Sitten taas lockpick menee hiirellä paremmin, joten onneksi tässä voi vaihtaa kontrollia lennosta. Tallennussysteemiinkään en ole hajonnut vielä.

Sisältöä tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon ja ihmisten suhtautuminen pelaajaan on tehty mielenkiintoisesti. I dig.
 
Mistä tiirikoita voi ostaa kelle varastetut tavarat menee kaupaksi?

Mylläreiltä hoituu molemmat. Niillä on sitte rahaa vaan 500 kolikkoa joten kovinkaan arvokasta ei kannata myydä, ja ne saa aina päivän parin välein rahat täyteen. Kannattaa säilöö ryöstetyt esineet omaan arkkuun ni odottavat siellä sitte myymistä.. Jos haluut ottaa riskin, niin voit yrittää myydä varastetut roinat mahollisimman kaukana ryöstöpaikast, voi mennä kaupaks. Esim ryöstät Rattayssa ja koitat myydä Talmbergissa.

Päätin tehä uuden pelin ku aiempi seivi bugas, nyt on tulossa mestarivaras/salamurhaaja :D stealth, lockpick ja pickpocket lv10 täl hetkel. Yön turvin puukotin hengiltä (stealth perkkinä saa tikarimurhan tietyl tasol) kokonaisen bandit leirin, yks selvis ja juoksi paniikissa karkuu ku heräs siihe että kaikki muut kuolleena :D Nyt mä tykkään!
 
Mistä tiirikoita voi ostaa kelle varastetut tavarat menee kaupaksi?
Tiirikoita voit ostaa:
esim Talmbergin portilla olevalta kauppiaalta. Mut pääsääntöisesti helpoiten saat eri mylläreiltä

Varastetun tavaran voit myydä
mylläreille, kunhan teet sille Theresan sukulaismyllärille ensin tehtävät. Sit aukeaa muita mylläreitä
 
Niillä on sitte rahaa vaan 500 kolikkoa joten kovinkaan arvokasta ei kannata myydä, ja ne saa aina päivän parin välein rahat täyteen.
Toi muuttuu tosi nopeasti kun myyty niille kamaa. Ne myy ne eteenpäin voitolla ja rahavarat kasvaa. Tosi nopeasti oli 2,8k ja nykyisin mulla niil on jo yli 4k varallisuus. Eikä ne silti pysty maksaa mulle nii paljoa ku tavaraa ois. :p:p:p
 
Toi muuttuu tosi nopeasti kun myyty niille kamaa. Ne myy ne eteenpäin voitolla ja rahavarat kasvaa. Tosi nopeasti oli 2,8k ja nykyisin mulla niil on jo yli 4k varallisuus. Eikä ne silti pysty maksaa mulle nii paljoa ku tavaraa ois. :p:p:p

Oho mä en ole huomannukkaa, aina ollu 500 hmm
 
Vähän kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta näkee että pelin sisältöön on panostettu, mutta sitten taas viimeistelemättömyys paistaa aika rankasti läpi.

Selvästi pahin bugi eilen oli se, kun harjoittelin pickpocketia myllärin kanssa. Oli menossa joku viides tai kuudes yritys, niin mylläri huutaa, että apua täälllä on taskuvarkaita. Lähtivät Theresan kanssa pakoon ja kaupungissa odotti putkareissu. Ei kai tuon nyt noin pitäisi toimia? Mylläri vielä kehotti yrittämään uudelleen.

Lisäksi NPC:t seisoo ties missä kun niille puhuu, esim sängyn päällä jalat sängystä läpi. Tai sitten niin että vaikka henkilö seisoo suoraan edessä niin kamera seilaa ihan missä sattuu. Sitten vielä ihmiset ja eläimet kävelee päin seiniä ihan niinkuin ei olisi minkäänlaista hit detectionia. Yhdestä otin jopa kuvan. Jurrutti tuossa useamman minuutin vailla edistystä, eikä tämä ollut ainoa tapaus. Kyllä tällaiset vähän fiilistä syö.
9c2cf6b6-f3aa-46e5-b9de-1322268bb250.PNG


Mutta jos katsotaan bugien ohi, niin peli on varsin mielenkiintoinen. Siellä on edelleen epäkohtia, jotka on ehkä ollut pakko sivuuttaa, ettei pelaaminen tyssää. Kuten se, että olin putkassa, mutta heti perään pääsin linnankaartilaiseksi, koska pääjuonessa pitää näin tapahtua.

Oli muuten erikoinen tilanne ensimmäisessä myllärin antamassa tehtävässä
Se kun pitää hakea sormus kuolleelta, jo haudatulta tyypiltä. Eipä siinä, lähdin hakureissulle ja törmäsin executioneriin, josta mylläri varoittelikin. Kävelin hänen tiluksiensa läpi. Juttelin hänen kanssaan ja hämäsin häntä käymään myllärin luona. Jatkoin kuitenkin matkaa haudalle, jossa paljastui ettei kuolleella ollut sormusta haudassa mukana. Takaisin myllärin luo ja tämä sanoo, että varmaan executioner ottanut sormuksen, varasta se hänen talostaan. Taas takaisin juttelemaan executionerin kanssa, mutta nytpä ei enää ollutkaan mahdollista hämätä tätä, kun olin sen keskusteluvaihtoehdon jo käyttänyt. Heti kun menin hänen talonsa luo niin tämä kaveri seurasi minua kuin hai laivaa. Kokeilin odotella iltaan, mutta ei muutosta. Kyllästyin ja annoin vaihtoehtoisesti 50 rahaa myllärille, niin sormusta ei tarvinnut varastaa.

Mielestäni tällainen tapahtumakulku on sekä hyvä että huono. Tylsää, että selkeä tehtävänkaari menee noin keturalleen, kun juttelee henkilön kanssa "väärään aikaan", mutta samalla se tuo aitoutta. Ihan loogista ettei sama hämäys onnistu toistamiseen. Ehkä kaveri olisi voinut vetää turpaan ja sitten varastaa sormuksen, mutta tähän en halunnut lähteä.

Tykkään pelin realistisuudesta, vaikka esim. tallennuksen suhteen se on viety överiksi. En muun muassa voinut kesken tehtävän nukkua leirissä, kun ei sellaiseen kuulemma ollut aikaa. Eli jos on kiireinen tehtävä, niin et edes voi tallentaa kesken. Huoh. Pelin flow myös vähän kärsii nukkumisen ja syömisen tarpeista, kun kesken tehtävän sankariamme alkaa heikottaa. Silti autentisuus on varsin hyvin kohdallaan ja ulkoasu, vaikkakin rosoinen, on yllättävän nätti.

Iskin muutamat kuvakaappaukset spoilereihin:
78bf6a87-75b3-44a7-bb65-a8cc36d6424b.PNG


6fb8de0f-a506-4dd3-85fb-ddb78025a2a5.PNG


d046f2ec-2b29-4e08-91b9-b54521adc5a6.PNG
 
116h jälkeen on hyvä katsoa helpistä koktrollit ja huomata, että ristinäppäin ylös on kartan lisäksi pohjassa pidettynä suoraan quest logissa ja alaspäin ilventoryn lisäksi pohjassa pidettynä player statsit...Huoh..
 
Ylös Bottom