Siellä taisin jo kahdesti mainita tekstissäni että sen laitoin päälle ja se ei asiaa kummemmin paranna. Googlen perusteella olen myös enemmistössä siinä, että tuo tiirikointi yksinkertaisesti on paskaa tässä pelissä. Ei siinä ohjeet ja yksinkertaistukset auta. Tuota ei omalla taidolla voi juurikaan parantaa, ellei ole hiiri ja näppis käytössä. Ohjaimella tuo on täyttä tuskaa.
Tämä teoria on täysin hallussa mutta käytännössä se ei vain toimi koska tiirikka napsahtaa rikki. Olisiko nyt niin että omat muistosi tästä asiasta on siitä kohtaa peliä kun on kestävämmät tiirikat käytössä ja olet tuon alkupelin meiningit työntänyt muistoistasi johonkin syvälle piiloon ettei iske PTSD. Minä ainakin voin myöntää että yleensä pelien muistot ja fiilikset kumpuaa sieltä loppupelistä, kun on tuoreempana muistissa ja siinä kohtaa pelaaminen muutenkin on yleensä parhaimmillaan kuin jossain tutoriaaliosuudessa pelin alussa.
Veikkaanpa että helppous tulee lähinnä levelöinnin myötä. Tuo käytäntö tuskin tuosta muuttuu mihinkään.
Kuten tuossa jo ehdin kirjoitella, niin ehkä se on juuri se ongelma: olet pelannut niin paljon että muistosi nimenomaan on siitä kun olet mestaritiirikoija, jonka levelit rikkoo lukot jo siitä kun tulet niiden viereen.
En ole myöskään väittänyt että tiirikointi olisi PAKOLLISTA, vaan ainoastaan että peli itse ohjaa siihen. Minä yleensä pelailen pelini niin, että alussa pelailen pelin ohjeistuksen mukaan, koska kyse kuitenkin on enemmän tai vähemmän tutoriaaliosuudesta.
---
Kokeilin nyt ensi kertaa taskuvarkautta. Täysin looginen ja toimiva systeemi, joka parin testin jälkeen aukeni. Liikkuvan kohteen kanssa varmasti haastava mutta tuossa ei voi kämmätä tuota itse hommaa vain sen takia että se olisi tehty näppis/hiiri-yhdistelmä ja olisi sen takia äärettömän vaikea tateilla pyöriteltäväksi.
En tajua miksi tuosta pitäisi kenenkään avautua kun ei tuo millään lailla vertaudu tiirikoinnin paskaan toteutukseen. Jos sen ongelma on liikkeessä olevalta hahmolta varastaminen, niin en minä ainakaan sellaisilta edes yrittäisi mitään pölliä. Tilaisuus pitää katsoa tietysti niin että se tyyppi on paikallaan.
Tämä oli tuolla kakkosen keskustelussa mutta tänne varmaan kuuluu, ellei kakkonen ole alun suhteen identtinen?
Joo, tiedossa on. Todella loogista ja tyydyttävää että taidot kehittyy sillä, että paskoo kaiken. Pitää varmaan itsekin mennä hakkaamaan vasaralla auton kylkiä niin kohta on automekaanikon taidot hallussa. Eli ärsyttää se, että tässä täytyy periaatteessa paskoa tiirikoita ja epäonnistua että lopulta maagisesti taidot tuon kautta kasvaa ja homma helpottuu.
En minä oikeassa elämässä niitä tiirikoita vääntäisi sellaisella voimalla että ne hajoaisivat. Ärsyttää siis että kun muka tehdään realistista hommaa, niin sitten ei auta yhtään vaikka kuinka hitaasti ja varovaisesti yrittää tuota pyöritellä.
Mutta joo, ohjeet kiteytettynä: osta helvetisti tiirikoita ja hajota niitä, niin kohta Henry on mestaritiirikoija, joka ei enää hajota lukkoja yhtä kovaa tahtia.
Itsehän tiesin/tajusin nämä alun tutoriaalit, varsinkin kun näistä on lukenut ennen peliä, mutta silti käytännössä ne on ihan hirveän tympeää, ärsyttävää ja rasittavaa puuhaa. Käytännössä pitää siis kämmäillä ja epäonnistua niin kauan että niiden kautta tulee taitotasoja, jonka jälkeen hommasta tulee ehkä vähän parempaa.
Käytännössä siis ylilevelöintiä sen sijaan että pelaaja varsinaisesti itse oppisi pelaamaan. Ja se ärsyttää. Vertauksena taas vaikka ne soulsit, joissa pelaajan taidoilla on aina myös iso merkitys vaikka levelöintiä paljon harrastaisikin, plus että vaikka alkutason ukolla voi tarpeeksi kova pelaaja voittaa koko pelin. Ja vaikkei voittaisi, niin pelkkä yrityskin tuntuu jo siltä että "joo, kyllä se varmaan onnistuisi". Tässä ei jää sellaista fiilistä vaan ainoastaan sellainen että ei tässä ole mitään järkeä. Bruteforcella vain eteenpäin.
Ei ole kyllä samaan tapaan kuin soulseissa koska soulseissa pitää myös oppia pelaamaan. Jos et voita vihuja, niin et saa expaa. Tässä taas saa expaa vain kämmäilemällä ja tekemällä asioita, ilman että ne edes onnistuu. Se on minulle merkittävä ero, sillä toisessa oikeasti joutuu oppimaan pelaamaan ja etenemään, kun taas toisessa pitää käytännössä kärsiä, että tulee joku leveli, jonka kautta ei enää hajoa tiirikat niin helposti jne.
Jos souls olisi vastaavasti tehty, niin expaa tulisi kuolemista ja jo siitä että lyö vihollisista ohi. Niillä expoilla saisi sitten jonkin kyvyn, joka automaattisesti ohjaa iskuja kohti vihulaisia, jolloin ohilyöntejä tulisi harvemmin.