Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Ihan noin vaikeaksi ei ole itsellä vielä ritarin ura mennyt, mutta tiirikoinnista voin sanoa sen verran, että yhtään lukkoa en vielä ole saanut avattua ja kyllä tässä nyt tunteja alkaa olemaan takana jonkin verran :D
Hitto kun haluaisin nähdä livenä miten te yritätte niitä lukkoja aukoa kun se on noin vaikeaa. :D

Itse treenasin siellä ensimmäisen myllärin luona. Alkuun se oli hankalaa, mutta sitten kun tuli kokemusta, ne lukot aukeaa todella, todella helposti. Suosittelen muuten tuossa kohtaa käyttämään yhden schnappsin ennen kuin lähtee sitä arkkua avaamaan. Näin voi aina ladata tarpeen vaatiessa.

YouTubesta löytyy myös ohjeet mitä pyörittää ja koska. Kun siis yhdellä tatilla siirrät sitä palloa sellaiseen kohtaan missä se ohjain värisee ja sitten pyrit pitämään sen pallon samassa paikassa kun toisella tatilla pyörität sitä lukkoa.
 
Joo en kans muista et olis nyt ihan noin vaikeaa ollut :D Tosiaan se harjoitusarkku tais olla siin myllärin oven vieressä, siinä saa niin paljon tiirikoida ja kehittää taitoa kuin haluaa, voi olla et jossain kohtaa olet liian hyvä sille arkulle ja pitää lähteä etsimään muita.

Pelasin KCD 1 :stä varas Henryllä, en tainnut itseasias peliä koskaa läpäistä koska keskityin putsaamaan asunnot ja taskut. Kakkosessa vähä sama teema itellä näköjää :D

Törmäsin kakkosessa ikävään (tai no miten sen ottaa) exploittiin. Esim seppien inventaario palautuu varkauden jälkeen aika nopeasti niin periaatteessa voi ryöstää, laittaa kamppeet laatikkoon pariksi päiväksi. Ja yhtäkkiä sepällä on uudet samat kamat arkussa. Sit vaa ryöstää uusiksi. Tietty parhaimmat itelle päälle ja loput voi olla sit siel laatikos jos tarttee muuttaa rahaksi.

Pilasin kcd2 itelleni tällee vähäsen.
 
Niin se tiirikka nyt vaan katkeaa sekunnissa tein mitä tahansa :D ei ole jotenkin vaan auennut se homma mulle. Enkä ole oikein enää edes kokeillut, kun tiedän ettei vaan onnistu :D mitään youtubeja en katsele, jos en muuten opi niin sit ollaan tiirikoimatta :D
 
Niin se tiirikka nyt vaan katkeaa sekunnissa tein mitä tahansa :D ei ole jotenkin vaan auennut se homma mulle. Enkä ole oikein enää edes kokeillut, kun tiedän ettei vaan onnistu :D mitään youtubeja en katsele, jos en muuten opi niin sit ollaan tiirikoimatta :D
Myllärin luona voi harjoitella tiirikointia, niin pääsee jyvälle, kuinka se toimii.
 
Minä pelasin KCD 1:sen läpi tiirikoimatta kertaakaan. Sekin oli näemmä mahdollista. Mutta uskon kyllä, että sekin taito paranee siinä missä kaikki muut, kunhan nöyrtyy harjoittelemaan.
 
Samaa itsekin olen ihmetellyt. Ilmeisesti oman elämänsä kleptomaaneja?
Hah :D Joo, ei siin kukin tavallaan. Ihmettelen vaan et jos joku mekaniikka on perseestä omast mielest ni ei sitä kyl pakko ole sillo harjottaa. Peli ei vaadi tiirikointia missään, niin paljon löytyy keinoja tehdä asioita.

Vitsit sitä kiukkua, pahastusta ja mekaniikasta pärräämistä kun koittavat taskuvarkautta!
 
Ilmeisesti oman elämänsä kleptomaaneja?
Itse tykkään leikkiä peleissä varasta kun oikeassa elämässä en voi sitä tehdä. Olen kuitenkin lainkuuliainen kansalainen. :D

Vitsit sitä kiukkua, pahastusta ja mekaniikasta pärräämistä kun koittavat taskuvarkautta!
Itseasiassa, tuo oli huomattavasti helpompaa itselleni kuin tiirikointi alkuun. :D
 
Ennen yksittäisiä vastailuja tiirikointiin, kirjoittelen viimeisimmästä kokemustani:

En sitten lähtenytkään surkeana rikollisena jatkamaan, vaan röyhkeästi latailin uusiksi Talmbergin yhteenoton lopusta. Schnappsailin itselle tallennuksen vartiotornin ovelle ja testailin pari kertaa tiirikointia. Ukot pyöri jatkuvasti ympärille huhuilemassa että "mitä sie hommaat, tarvitsetko apua" ja lopulta sain hetken rauhan, jossa ihme tapahtui ja arkku aukesi. Ei mitään ajatusta että mitä tein nyt muka oikein mutta tiirikoinnin valitsin helpommaksi valikosta. Sitä ennen tosin jo kämmäsin silläkin koska ei se tunnu sen helpommalta. Enemmän se ongelma on se toinen tatti, joka on yhä käytössä siinä helpommassakin kun en oikein tajua että miten sitä pitää muka pitää mukana pyörityksessä. Paska systeemi ihan sama kummalla pelaa.

No, sitten pääsinkin varusteiden avulla linnoitteesta pois ja pääsin lopulta hitaasti kävellen - koska Henry jostain typerästä älynväläyksestä johtuen jättää hevosen pois - takaisin kotikylään. Hitaasti siksi, että taskut oli täynnä kaikkea mikä irti lähti. Matkalla tuli pari ruumiinryöstäjää vastaan, joille Henryni moraalisesti huuteli, ilmeisesti unohtaen mitä teki samalla kun huutelun aloitti, eli poimi ruumiilta kamat, joita ne ei enää tarvitse. Tässä ollaan selviytymässä eikä vainajia kunnioittamassa. Sitten piti hakata joku ryöstelijä, kunnes itse kylässä oli mahdoton taistelu, jossa ei sitten kuollutkaan vaan se kuului juoneen. No miksi kuitenkin alun vankilaan joutuminen oli oikea kuolema? Siinäkin huvitti kun Henry uhosi välivideossa ettei enää lähde pakoon, niin totta kai meikäläinen lähti vetämään tuossa kohtaa täysillä muualle.

Välivideoissa meno on yhä erittäin loistavaa ja kiinnostavaa mutta itse pelaaminen on sellaista että koko ajan saa jännittää että milloin tulee taas jotain sellaista sontaa, jossa ei osaa tehdä mitään ja menee helvetisti etenemistä hukkaan.

Tähän mennessä tarinan lisäksi parasta pelaamista on ollut se noppapeli, jossa tuplasin rahani.

Mutta ilmeisesti nyt vihdoin pääsisi harjoittelemaan sitä tiirikointiakin, kun eihän sitä ole vielä vasta kuin pari kertaa tarvinnut ihan tarinatehtävissä asti.

Hitto kun haluaisin nähdä livenä miten te yritätte niitä lukkoja aukoa kun se on noin vaikeaa. :D
Ei siinä ole kauheasti näkemistä kun ei ehdi tehdä edes mitään kun se tiirikka jo katkeaa. Olen yrittänyt todella, todella varovaisesti liikuttaa tatteja ja ei auta. Silti muka kuuluu aina kuitenkin niin iso ääni että vartijaukko on salamana paikalla.
Itse treenasin siellä ensimmäisen myllärin luona. Alkuun se oli hankalaa, mutta sitten kun tuli kokemusta, ne lukot aukeaa todella, todella helposti. Suosittelen muuten tuossa kohtaa käyttämään yhden schnappsin ennen kuin lähtee sitä arkkua avaamaan. Näin voi aina ladata tarpeen vaatiessa.
En minä ole sinne asti vielä päässyt näissä tarinoissa vaan vasta nyt olen siellä asti. Sitä ennen on kuitenkin monta arkkua ja kaksi tilannetta, joissa peli mielestäni aika suoraan ohjaa tai vähintääkin vihjaa että pitäisi arkusta hakea kamaa.

YouTubesta löytyy myös ohjeet mitä pyörittää ja koska. Kun siis yhdellä tatilla siirrät sitä palloa sellaiseen kohtaan missä se ohjain värisee ja sitten pyrit pitämään sen pallon samassa paikassa kun toisella tatilla pyörität sitä lukkoa.
Niin, no tämä ei käytännössä silti toimi. Ohjeet on kattavan oloiset ja videoita voi katsoa mutta sitten kun sitä tekee niin tiirikka hajoaa ja ilmeisesti lisätienestien toivossa vartijana toimiva Flash on taas selän takana.
Joo en kans muista et olis nyt ihan noin vaikeaa ollut :D Tosiaan se harjoitusarkku tais olla siin myllärin oven vieressä, siinä saa niin paljon tiirikoida ja kehittää taitoa kuin haluaa, voi olla et jossain kohtaa olet liian hyvä sille arkulle ja pitää lähteä etsimään muita.
Varmaan joo hyvä harjoitella siinä kohtaa mutta kun ei ole ollut vielä siellä asti. Tänään jätin pelin siihen kohtaan että siellä olen mutta tiirikointiin on kannustettu jo useampaan kertaan ihan päätehtävänkin puolesta, joten eipä nuo "myöhemmin voi harjoitella" neuvot kauheasti auta.

Pelasin KCD 1 :stä varas Henryllä, en tainnut itseasias peliä koskaa läpäistä koska keskityin putsaamaan asunnot ja taskut. Kakkosessa vähä sama teema itellä näköjää :D
En minä epäile etteikö varastelu ja jopa tiirikointi onnistuisi kun saa treenattua ja leveleitä mutta kuten olen yrittänyt kirjoittaa, niin ei siinä alussa ole mitään järkeä eikä se vain toimi erityisen luonnollisesti.

Niin se tiirikka nyt vaan katkeaa sekunnissa tein mitä tahansa :D ei ole jotenkin vaan auennut se homma mulle. Enkä ole oikein enää edes kokeillut, kun tiedän ettei vaan onnistu :D mitään youtubeja en katsele, jos en muuten opi niin sit ollaan tiirikoimatta :D
Sama homma. Ihan sama kuinka hitaasti yrittää, niin naps vain.

Ja muistaakseni siel valikos on kaks vaihtoehtoa tiirikointii.
Testasin sitä toistakin ja ensimmäisellä kerralla sama lopputulos. Toisella kerralla tapahtui jokin ihme ja sain yhden arkun auki ja sen päätehtävän eteenpäin.

Myllärin luona voi harjoitella tiirikointia, niin pääsee jyvälle, kuinka se toimii.
Sen jälkeen ei sitten tarvitsekaan kuin löytää aikakone ja matkustaa niihin aiempiin tehtäviin, joissa sitä tiirikointia ohjeistettiin tekemään.
Minkä takia te ylipäätää fokusoitte tiirikointii noin helvetisti? :D
Oletko pelannut peliä? Velan perinnässä sitä voi jo tehdä ja siihen peli ohjaa/vihjaa. Sitten siellä Talmbergissä vihjataan yhtä lailla varusteiden kanssa samaan suuntaan ja mielestäni vielä suoremmin kuin aiemmassa tehtävässä.

Tiedän että sieltä pääsee eteenpäin muutenkin mutta onhan se nyt perseestä että en voi tehdä sitä sillä tavalla, johon peli itsekin opastaa.

Toisaalta sitten taas varastelu on peleissä ihan normia ja Zeldoista lähtien pöllitään kaikki mikä irti lähtee. Miten te sitten pelinne olette pelanneet jos ette ole koko ajan "overcumbered" kun on taskuissa tuhat juustoa ja miljoona leipää? Ihan peruspelaamista. Ja noissa on vielä pääosin kyse peleistä, joissa on silti hyvis eikä mikään kriminaali tai pahis.
Hah :D Joo, ei siin kukin tavallaan. Ihmettelen vaan et jos joku mekaniikka on perseestä omast mielest ni ei sitä kyl pakko ole sillo harjottaa. Peli ei vaadi tiirikointia missään, niin paljon löytyy keinoja tehdä asioita.
Ei ehkä vaadi mutta ohjeistaa/vihjaa aika suoraan heti ensimmäisissä tehtävissä.

Vitsit sitä kiukkua, pahastusta ja mekaniikasta pärräämistä kun koittavat taskuvarkautta!
Luin senkin kuvauksen ja kieltämättä typerältä ja oudolta kuulosti. Ehkä palaan tosiaan siitä sitten avautumaan.
 
Sanotaanko näin et munkaan aivot ei oikein tahtonu ymmärtää sitä tatin pyöritystä. Kauan siinä meni, mut hyvä puoli siin on, et expaa tulee vaik et saa arkkua auki. Ite taisin ostaa helvetisti tiirikoita ja kiroillen availin easy arkkuja. Luojan kiitos se helpottuu ku leveliä tulee.
 
Ennen yksittäisiä vastailuja tiirikointiin, kirjoittelen viimeisimmästä kokemustani:

En sitten lähtenytkään surkeana rikollisena jatkamaan, vaan röyhkeästi latailin uusiksi Talmbergin yhteenoton lopusta. Schnappsailin itselle tallennuksen vartiotornin ovelle ja testailin pari kertaa tiirikointia. Ukot pyöri jatkuvasti ympärille huhuilemassa että "mitä sie hommaat, tarvitsetko apua" ja lopulta sain hetken rauhan, jossa ihme tapahtui ja arkku aukesi. Ei mitään ajatusta että mitä tein nyt muka oikein mutta tiirikoinnin valitsin helpommaksi valikosta. Sitä ennen tosin jo kämmäsin silläkin koska ei se tunnu sen helpommalta. Enemmän se ongelma on se toinen tatti, joka on yhä käytössä siinä helpommassakin kun en oikein tajua että miten sitä pitää muka pitää mukana pyörityksessä. Paska systeemi ihan sama kummalla pelaa.

No, sitten pääsinkin varusteiden avulla linnoitteesta pois ja pääsin lopulta hitaasti kävellen - koska Henry jostain typerästä älynväläyksestä johtuen jättää hevosen pois - takaisin kotikylään. Hitaasti siksi, että taskut oli täynnä kaikkea mikä irti lähti. Matkalla tuli pari ruumiinryöstäjää vastaan, joille Henryni moraalisesti huuteli, ilmeisesti unohtaen mitä teki samalla kun huutelun aloitti, eli poimi ruumiilta kamat, joita ne ei enää tarvitse. Tässä ollaan selviytymässä eikä vainajia kunnioittamassa. Sitten piti hakata joku ryöstelijä, kunnes itse kylässä oli mahdoton taistelu, jossa ei sitten kuollutkaan vaan se kuului juoneen. No miksi kuitenkin alun vankilaan joutuminen oli oikea kuolema? Siinäkin huvitti kun Henry uhosi välivideossa ettei enää lähde pakoon, niin totta kai meikäläinen lähti vetämään tuossa kohtaa täysillä muualle.

Välivideoissa meno on yhä erittäin loistavaa ja kiinnostavaa mutta itse pelaaminen on sellaista että koko ajan saa jännittää että milloin tulee taas jotain sellaista sontaa, jossa ei osaa tehdä mitään ja menee helvetisti etenemistä hukkaan.

Tähän mennessä tarinan lisäksi parasta pelaamista on ollut se noppapeli, jossa tuplasin rahani.

Mutta ilmeisesti nyt vihdoin pääsisi harjoittelemaan sitä tiirikointiakin, kun eihän sitä ole vielä vasta kuin pari kertaa tarvinnut ihan tarinatehtävissä asti.


Ei siinä ole kauheasti näkemistä kun ei ehdi tehdä edes mitään kun se tiirikka jo katkeaa. Olen yrittänyt todella, todella varovaisesti liikuttaa tatteja ja ei auta. Silti muka kuuluu aina kuitenkin niin iso ääni että vartijaukko on salamana paikalla.

En minä ole sinne asti vielä päässyt näissä tarinoissa vaan vasta nyt olen siellä asti. Sitä ennen on kuitenkin monta arkkua ja kaksi tilannetta, joissa peli mielestäni aika suoraan ohjaa tai vähintääkin vihjaa että pitäisi arkusta hakea kamaa.


Niin, no tämä ei käytännössä silti toimi. Ohjeet on kattavan oloiset ja videoita voi katsoa mutta sitten kun sitä tekee niin tiirikka hajoaa ja ilmeisesti lisätienestien toivossa vartijana toimiva Flash on taas selän takana.

Varmaan joo hyvä harjoitella siinä kohtaa mutta kun ei ole ollut vielä siellä asti. Tänään jätin pelin siihen kohtaan että siellä olen mutta tiirikointiin on kannustettu jo useampaan kertaan ihan päätehtävänkin puolesta, joten eipä nuo "myöhemmin voi harjoitella" neuvot kauheasti auta.


En minä epäile etteikö varastelu ja jopa tiirikointi onnistuisi kun saa treenattua ja leveleitä mutta kuten olen yrittänyt kirjoittaa, niin ei siinä alussa ole mitään järkeä eikä se vain toimi erityisen luonnollisesti.


Sama homma. Ihan sama kuinka hitaasti yrittää, niin naps vain.


Testasin sitä toistakin ja ensimmäisellä kerralla sama lopputulos. Toisella kerralla tapahtui jokin ihme ja sain yhden arkun auki ja sen päätehtävän eteenpäin.


Sen jälkeen ei sitten tarvitsekaan kuin löytää aikakone ja matkustaa niihin aiempiin tehtäviin, joissa sitä tiirikointia ohjeistettiin tekemään.

Oletko pelannut peliä? Velan perinnässä sitä voi jo tehdä ja siihen peli ohjaa/vihjaa. Sitten siellä Talmbergissä vihjataan yhtä lailla varusteiden kanssa samaan suuntaan ja mielestäni vielä suoremmin kuin aiemmassa tehtävässä.

Tiedän että sieltä pääsee eteenpäin muutenkin mutta onhan se nyt perseestä että en voi tehdä sitä sillä tavalla, johon peli itsekin opastaa.

Toisaalta sitten taas varastelu on peleissä ihan normia ja Zeldoista lähtien pöllitään kaikki mikä irti lähtee. Miten te sitten pelinne olette pelanneet jos ette ole koko ajan "overcumbered" kun on taskuissa tuhat juustoa ja miljoona leipää? Ihan peruspelaamista. Ja noissa on vielä pääosin kyse peleistä, joissa on silti hyvis eikä mikään kriminaali tai pahis.

Ei ehkä vaadi mutta ohjeistaa/vihjaa aika suoraan heti ensimmäisissä tehtävissä.


Luin senkin kuvauksen ja kieltämättä typerältä ja oudolta kuulosti. Ehkä palaan tosiaan siitä sitten avautumaan.
Noh ensinnäkin optionsista simplified lockpicking päälle, siel pitäis olla semmone, voi ol et päivitykset muuttaneet tota ajan saatos.

Lockpick toimii niin et vasemman tatin kans etit kohdan jossa pallo on suurin. Sitte oikeella pyörität lukkoa auki. Vasenta tattia liikutellaa samas niin et se pallo pysyy mukana matkassa mahdollisimman isona, eli samas kohdas suhtees lukon pyörintään.

Sit ku sen hiffaa ni helppoa on.

Ja usko pois, oon pelannu peliä enemmän ku sinä. Missään kohtaa ei ole pakko tiirikoida mitään, aina löytyy muitaki keinoja.
 
Noh ensinnäkin optionsista simplified lockpicking päälle, siel pitäis olla semmone, voi ol et päivitykset muuttaneet tota ajan saatos.

Lockpick toimii niin et vasemman tatin kans etit kohdan jossa pallo on suurin. Sitte oikeella pyörität lukkoa auki. Vasenta tattia liikutellaa samas niin et se pallo pysyy mukana matkassa mahdollisimman isona, eli samas kohdas suhtees lukon pyörintään.

Sit ku sen hiffaa ni helppoa on.

Ja usko pois, oon pelannu peliä enemmän ku sinä. Missään kohtaa ei ole pakko tiirikoida mitään, aina löytyy muitaki keinoja.
Juu, ehdottomasti tuo simplified lockpicking päälle KCD1:ssä. En ole tsekannut onko sama mahdollista KCD2:ssa, mutta jos on, niin siinäkin toki päälle. Ei tiirikointi silti alussa varsinaisesti helppoa ole tuollakaan asetuksella, mutta pientä treeniä edellä olleiden kirjoitusten mukaisesti, niin Henry kehittyy, ja tiirikoinnistakin tulee helpompaa. Pidän itse ihan mahdottomasti tässä pelin sisällä hahmon kehittämisestä tällaisilla tavoilla. Kärsivällisyyttä se hieman vaatii, mutta jossain vaiheessa kunkin ominaisuuden saa kehitettyä sille tasolle, että pelaaminen alkaakin olla jopa helppoa. Ja juu, ei tiirikointi ole sinänsä pakollista missään vaiheessa peliä. Sekin on hienoa pelisuunnittelua, että näin on.
 
Noh ensinnäkin optionsista simplified lockpicking päälle, siel pitäis olla semmone, voi ol et päivitykset muuttaneet tota ajan saatos.
Siellä taisin jo kahdesti mainita tekstissäni että sen laitoin päälle ja se ei asiaa kummemmin paranna. Googlen perusteella olen myös enemmistössä siinä, että tuo tiirikointi yksinkertaisesti on paskaa tässä pelissä. Ei siinä ohjeet ja yksinkertaistukset auta. Tuota ei omalla taidolla voi juurikaan parantaa, ellei ole hiiri ja näppis käytössä. Ohjaimella tuo on täyttä tuskaa.

Lockpick toimii niin et vasemman tatin kans etit kohdan jossa pallo on suurin. Sitte oikeella pyörität lukkoa auki. Vasenta tattia liikutellaa samas niin et se pallo pysyy mukana matkassa mahdollisimman isona, eli samas kohdas suhtees lukon pyörintään.
Tämä teoria on täysin hallussa mutta käytännössä se ei vain toimi koska tiirikka napsahtaa rikki. Olisiko nyt niin että omat muistosi tästä asiasta on siitä kohtaa peliä kun on kestävämmät tiirikat käytössä ja olet tuon alkupelin meiningit työntänyt muistoistasi johonkin syvälle piiloon ettei iske PTSD. Minä ainakin voin myöntää että yleensä pelien muistot ja fiilikset kumpuaa sieltä loppupelistä, kun on tuoreempana muistissa ja siinä kohtaa pelaaminen muutenkin on yleensä parhaimmillaan kuin jossain tutoriaaliosuudessa pelin alussa.

Sit ku sen hiffaa ni helppoa on.
Veikkaanpa että helppous tulee lähinnä levelöinnin myötä. Tuo käytäntö tuskin tuosta muuttuu mihinkään.

Ja usko pois, oon pelannu peliä enemmän ku sinä. Missään kohtaa ei ole pakko tiirikoida mitään, aina löytyy muitaki keinoja.
Kuten tuossa jo ehdin kirjoitella, niin ehkä se on juuri se ongelma: olet pelannut niin paljon että muistosi nimenomaan on siitä kun olet mestaritiirikoija, jonka levelit rikkoo lukot jo siitä kun tulet niiden viereen. :D

En ole myöskään väittänyt että tiirikointi olisi PAKOLLISTA, vaan ainoastaan että peli itse ohjaa siihen. Minä yleensä pelailen pelini niin, että alussa pelailen pelin ohjeistuksen mukaan, koska kyse kuitenkin on enemmän tai vähemmän tutoriaaliosuudesta.

---

Kokeilin nyt ensi kertaa taskuvarkautta. Täysin looginen ja toimiva systeemi, joka parin testin jälkeen aukeni. Liikkuvan kohteen kanssa varmasti haastava mutta tuossa ei voi kämmätä tuota itse hommaa vain sen takia että se olisi tehty näppis/hiiri-yhdistelmä ja olisi sen takia äärettömän vaikea tateilla pyöriteltäväksi.

En tajua miksi tuosta pitäisi kenenkään avautua kun ei tuo millään lailla vertaudu tiirikoinnin paskaan toteutukseen. Jos sen ongelma on liikkeessä olevalta hahmolta varastaminen, niin en minä ainakaan sellaisilta edes yrittäisi mitään pölliä. Tilaisuus pitää katsoa tietysti niin että se tyyppi on paikallaan.
Tämä oli tuolla kakkosen keskustelussa mutta tänne varmaan kuuluu, ellei kakkonen ole alun suhteen identtinen?

Mitä tiirikointiin tulee, koska sehän tuntuu olevan nyt se puheenaihe nro.1. Kannattaa siellä ensimmäisen kartan millerillä tehdä ne tutoriaalit ja siellä on 1 tason arkku jota saa jonkun aikaa aukaista ja sillä tulee hyvin leveliä, henri sitten ilmoittaa kun on sitä tarpeeksi aukonut, elikkäs kyseessä on tutoriaaliarkku jota pitää aukoa aikansa.
Joo, tiedossa on. Todella loogista ja tyydyttävää että taidot kehittyy sillä, että paskoo kaiken. Pitää varmaan itsekin mennä hakkaamaan vasaralla auton kylkiä niin kohta on automekaanikon taidot hallussa. Eli ärsyttää se, että tässä täytyy periaatteessa paskoa tiirikoita ja epäonnistua että lopulta maagisesti taidot tuon kautta kasvaa ja homma helpottuu.

En minä oikeassa elämässä niitä tiirikoita vääntäisi sellaisella voimalla että ne hajoaisivat. Ärsyttää siis että kun muka tehdään realistista hommaa, niin sitten ei auta yhtään vaikka kuinka hitaasti ja varovaisesti yrittää tuota pyöritellä.

Mutta joo, ohjeet kiteytettynä: osta helvetisti tiirikoita ja hajota niitä, niin kohta Henry on mestaritiirikoija, joka ei enää hajota lukkoja yhtä kovaa tahtia.

Itse en tuota tajunnut että näitä pitää tuotoriaalieja pitää tuollain hydyntää ja pelissä tuli päätehtävässä vastaan kohta missä pitää aukaista medium arkku, on siinä tehtävässä muitakin mahdollisuuksia mutta jos sen haluaa tietyllä tyylillä pelata niin arkku on avattava, ei ois ollut mitään jakoja aukaista sitä arkkua omalla levelillä ja peukaloitten taidoilla, mutta onneksi sattui olemaan potioni millä taitoa pystyi hetkelliseti nostamaan ja sillä meni ihan helposti.
Itsehän tiesin/tajusin nämä alun tutoriaalit, varsinkin kun näistä on lukenut ennen peliä, mutta silti käytännössä ne on ihan hirveän tympeää, ärsyttävää ja rasittavaa puuhaa. Käytännössä pitää siis kämmäillä ja epäonnistua niin kauan että niiden kautta tulee taitotasoja, jonka jälkeen hommasta tulee ehkä vähän parempaa.

Käytännössä siis ylilevelöintiä sen sijaan että pelaaja varsinaisesti itse oppisi pelaamaan. Ja se ärsyttää. Vertauksena taas vaikka ne soulsit, joissa pelaajan taidoilla on aina myös iso merkitys vaikka levelöintiä paljon harrastaisikin, plus että vaikka alkutason ukolla voi tarpeeksi kova pelaaja voittaa koko pelin. Ja vaikkei voittaisi, niin pelkkä yrityskin tuntuu jo siltä että "joo, kyllä se varmaan onnistuisi". Tässä ei jää sellaista fiilistä vaan ainoastaan sellainen että ei tässä ole mitään järkeä. Bruteforcella vain eteenpäin.

Pointti on se että jos pelistä haluaa helpomman niin taitoja pitää tavallaan gindata samaan tyyliin kuin Dark Soulsesissa, esimerkiksi jos haluaa kohtuu nopeasti lisää voimaa niin kunnolla ylipainoa varusteisiin ja kävelee, myös tomcattia kannaattaa grindata vaikka puumiekoilla niin taistelu helpottuu huomattavasti. Kyse on vaan siitä että kuinka paljon tuohon grindaamiseen haluaa käyttää aikaa.
Ei ole kyllä samaan tapaan kuin soulseissa koska soulseissa pitää myös oppia pelaamaan. Jos et voita vihuja, niin et saa expaa. Tässä taas saa expaa vain kämmäilemällä ja tekemällä asioita, ilman että ne edes onnistuu. Se on minulle merkittävä ero, sillä toisessa oikeasti joutuu oppimaan pelaamaan ja etenemään, kun taas toisessa pitää käytännössä kärsiä, että tulee joku leveli, jonka kautta ei enää hajoa tiirikat niin helposti jne.

Jos souls olisi vastaavasti tehty, niin expaa tulisi kuolemista ja jo siitä että lyö vihollisista ohi. Niillä expoilla saisi sitten jonkin kyvyn, joka automaattisesti ohjaa iskuja kohti vihulaisia, jolloin ohilyöntejä tulisi harvemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli taas alkaa kuulostamaan kokoajan huonommalta. Itse en jaksaisi taistella pelimekanikkoja vastaan pelin alussa, ja lopussa sitten tyyliin yhdellä combolla lahdata jokaisen ja tiirikoida jokaisen lukon.

Toki, tässä taitaa olla pääasia larppata tuolla keskiajalla. Ja ei kaikkien pelien tarvitse olla jokaiselle, ja tämä ei taida olla ihan minun peli.
 
Pelasin juuri ykkösen läpi ja aloittelin kakkosta. Tuo tiirikointi jakaa näköjään tosi vahvasti mielipiteitä. Minusta se oli erinomaisesti toteutettu eikä tiirikoita mennyt kuin yksittäisiä rikki. Se on ihan mahdollista oppia ilman ultramotorisia taitoja tai tuntien levelöintiä. Pari ekaa yritystä turhautti toki. Eikä ne vaikeammat lukot mitään helppoja ollut. Hyvä tasapaino. Tämä varmaan myös riippuen pelitavasta. En ollut rosvo vaan rehti päivämies.

Ei tässä pelissä varsinaisesti pidä grindata mitään. Pitää vain miettiä keskimääräistä enemmän miten asiat kannattaa tehdä. Ja välillä toki arvioida onko valmis menemään johonkin taisteluun vai tuleeko ensin tehdä joku muu tehtävä. Levelöinti on tässä aika nopeaa ja voisi kestää pidempääkin.

En todellakaan jaksa mitään Elden ringin grindausta tai valmiiksi opeteltuja ja harjoiteltua äärimmäisen tarkkaan ajoitettua pelaamista. Harmi, sillä menetän hyviä pelejä. Kuulun siksi varmaan eri koulukuntaan ja ehkä näissä asioissa ne erot tulevatkin.

Tän pelin suola on vähän sama kuin Morrowindissä aikoinaan. Ajattele, pohdi vähän lisää ja toimi. Ihan huipputehtäviä sellaiset, joissa ei kerrota varsinaisesti mitä pitää tehdä vaan se selviää kyllä lopulta kun juttelee alueen tyypeille ja vähän päättelee
 
Siellä taisin jo kahdesti mainita tekstissäni että sen laitoin päälle ja se ei asiaa kummemmin paranna. Googlen perusteella olen myös enemmistössä siinä, että tuo tiirikointi yksinkertaisesti on paskaa tässä pelissä. Ei siinä ohjeet ja yksinkertaistukset auta. Tuota ei omalla taidolla voi juurikaan parantaa, ellei ole hiiri ja näppis käytössä. Ohjaimella tuo on täyttä tuskaa.


Tämä teoria on täysin hallussa mutta käytännössä se ei vain toimi koska tiirikka napsahtaa rikki. Olisiko nyt niin että omat muistosi tästä asiasta on siitä kohtaa peliä kun on kestävämmät tiirikat käytössä ja olet tuon alkupelin meiningit työntänyt muistoistasi johonkin syvälle piiloon ettei iske PTSD. Minä ainakin voin myöntää että yleensä pelien muistot ja fiilikset kumpuaa sieltä loppupelistä, kun on tuoreempana muistissa ja siinä kohtaa pelaaminen muutenkin on yleensä parhaimmillaan kuin jossain tutoriaaliosuudessa pelin alussa.


Veikkaanpa että helppous tulee lähinnä levelöinnin myötä. Tuo käytäntö tuskin tuosta muuttuu mihinkään.


Kuten tuossa jo ehdin kirjoitella, niin ehkä se on juuri se ongelma: olet pelannut niin paljon että muistosi nimenomaan on siitä kun olet mestaritiirikoija, jonka levelit rikkoo lukot jo siitä kun tulet niiden viereen. :D

En ole myöskään väittänyt että tiirikointi olisi PAKOLLISTA, vaan ainoastaan että peli itse ohjaa siihen. Minä yleensä pelailen pelini niin, että alussa pelailen pelin ohjeistuksen mukaan, koska kyse kuitenkin on enemmän tai vähemmän tutoriaaliosuudesta.

---

Kokeilin nyt ensi kertaa taskuvarkautta. Täysin looginen ja toimiva systeemi, joka parin testin jälkeen aukeni. Liikkuvan kohteen kanssa varmasti haastava mutta tuossa ei voi kämmätä tuota itse hommaa vain sen takia että se olisi tehty näppis/hiiri-yhdistelmä ja olisi sen takia äärettömän vaikea tateilla pyöriteltäväksi.

En tajua miksi tuosta pitäisi kenenkään avautua kun ei tuo millään lailla vertaudu tiirikoinnin paskaan toteutukseen. Jos sen ongelma on liikkeessä olevalta hahmolta varastaminen, niin en minä ainakaan sellaisilta edes yrittäisi mitään pölliä. Tilaisuus pitää katsoa tietysti niin että se tyyppi on paikallaan.
Tämä oli tuolla kakkosen keskustelussa mutta tänne varmaan kuuluu, ellei kakkonen ole alun suhteen identtinen?


Joo, tiedossa on. Todella loogista ja tyydyttävää että taidot kehittyy sillä, että paskoo kaiken. Pitää varmaan itsekin mennä hakkaamaan vasaralla auton kylkiä niin kohta on automekaanikon taidot hallussa. Eli ärsyttää se, että tässä täytyy periaatteessa paskoa tiirikoita ja epäonnistua että lopulta maagisesti taidot tuon kautta kasvaa ja homma helpottuu.

En minä oikeassa elämässä niitä tiirikoita vääntäisi sellaisella voimalla että ne hajoaisivat. Ärsyttää siis että kun muka tehdään realistista hommaa, niin sitten ei auta yhtään vaikka kuinka hitaasti ja varovaisesti yrittää tuota pyöritellä.

Mutta joo, ohjeet kiteytettynä: osta helvetisti tiirikoita ja hajota niitä, niin kohta Henry on mestaritiirikoija, joka ei enää hajota lukkoja yhtä kovaa tahtia.


Itsehän tiesin/tajusin nämä alun tutoriaalit, varsinkin kun näistä on lukenut ennen peliä, mutta silti käytännössä ne on ihan hirveän tympeää, ärsyttävää ja rasittavaa puuhaa. Käytännössä pitää siis kämmäillä ja epäonnistua niin kauan että niiden kautta tulee taitotasoja, jonka jälkeen hommasta tulee ehkä vähän parempaa.

Käytännössä siis ylilevelöintiä sen sijaan että pelaaja varsinaisesti itse oppisi pelaamaan. Ja se ärsyttää. Vertauksena taas vaikka ne soulsit, joissa pelaajan taidoilla on aina myös iso merkitys vaikka levelöintiä paljon harrastaisikin, plus että vaikka alkutason ukolla voi tarpeeksi kova pelaaja voittaa koko pelin. Ja vaikkei voittaisi, niin pelkkä yrityskin tuntuu jo siltä että "joo, kyllä se varmaan onnistuisi". Tässä ei jää sellaista fiilistä vaan ainoastaan sellainen että ei tässä ole mitään järkeä. Bruteforcella vain eteenpäin.


Ei ole kyllä samaan tapaan kuin soulseissa koska soulseissa pitää myös oppia pelaamaan. Jos et voita vihuja, niin et saa expaa. Tässä taas saa expaa vain kämmäilemällä ja tekemällä asioita, ilman että ne edes onnistuu. Se on minulle merkittävä ero, sillä toisessa oikeasti joutuu oppimaan pelaamaan ja etenemään, kun taas toisessa pitää käytännössä kärsiä, että tulee joku leveli, jonka kautta ei enää hajoa tiirikat niin helposti jne.

Jos souls olisi vastaavasti tehty, niin expaa tulisi kuolemista ja jo siitä että lyö vihollisista ohi. Niillä expoilla saisi sitten jonkin kyvyn, joka automaattisesti ohjaa iskuja kohti vihulaisia, jolloin ohilyöntejä tulisi harvemmin.
Iha liikaa tekstiä johon vastata mut en mä voi oikein muuta enää todeta että kun vaa harjottelet jos se tiirikointi on semmone mitä haluat tehdä. On se omista nakkisormista kuitenkin kiinni. Perkit auttaa vasta kun menee koittamaan mediumista kovempia lukkoja. Niissä mullaki napsahtaa helposti.

En muista mainitsinko mutta ekalla peluukerralla pelasin niin etten edes koskenut lukkoihin, jaksoin johonki asti kunnes väsyin ylipäätää ja tuli muita pelejä. Tokalla kerralla pelasin varkaalla ja pidemmälle.

Tiirikointia harjoittelin vasta siellä myllärillä, sitä ennen en koskenutkaa lukkoihin. Joo oliha se hankalaa aluks mut kyl se siit lähti. Jos tiirikät loppuu ni tekee muuta et saa rahaa. Tyhjää yöllä nukkuvien taskut yms.

Mun mielest puhtaasti kiinni omista sormista miten niitä tatteja vatkaat.
 
Pelasin juuri ykkösen läpi ja aloittelin kakkosta. Tuo tiirikointi jakaa näköjään tosi vahvasti mielipiteitä. Minusta se oli erinomaisesti toteutettu eikä tiirikoita mennyt kuin yksittäisiä rikki. Se on ihan mahdollista oppia ilman ultramotorisia taitoja tai tuntien levelöintiä. Pari ekaa yritystä turhautti toki. Eikä ne vaikeammat lukot mitään helppoja ollut. Hyvä tasapaino. Tämä varmaan myös riippuen pelitavasta. En ollut rosvo vaan rehti päivämies.
Pelasitko konsolilla? Ja jos, niin puhutko yleisesti pelistä vai alusta, sillä uskon kyllä että tuo levelöinnin myötä helpottuu mutta alussa tuo on mitä on. Eikä itse mekaniikka erityisen hyvä ole muutenkaan. Sen kyllä ymmärtää mutta tiirikka hajoaa niin vähästä ja nopeasti että ymmärrys ei auta kun lukkoa ei ehdi aukaista.

Nyt sain kolme arkkua auki samassa paikassa ja yksi tiirikka meni rikki. Voisi siis sanoa että jollain tasolla jo hallitsen tuon mutta sanon yhä että tuo on ihan paskaa vaikka sen paremmin osaakin. Silti niitä hajoaa. Tärkeintä tuntuu olevan olla nopea ettei tiirikka ota liikaa "damagea" koska sitä ei tunnu voivan mitenkään välttää.

Ei tässä pelissä varsinaisesti pidä grindata mitään. Pitää vain miettiä keskimääräistä enemmän miten asiat kannattaa tehdä. Ja välillä toki arvioida onko valmis menemään johonkin taisteluun vai tuleeko ensin tehdä joku muu tehtävä. Levelöinti on tässä aika nopeaa ja voisi kestää pidempääkin.
Olen eri mieltä jo alun perusteella. Jos et vaikka halua tapella, niin pitäähän siinä esim. puhumis-taitoa sitten olla. Ja niin edelleen. Karkuun juokseminenkaan ei aina auta.

Tehtävien valintakaan ei auta koska ainakin alun perusteella voi vastaan tulla ihan mitä vain. Mikä on siis ihan hyväkin yleisesti ottaen että ei ole kaikki ilmiselvää mutta kun se yhdistetään siihen, että voi olla liian tumpelo hahmo tehtävään, niin on äkkiä paska tilanne edessä.

Edetessähän sitä voi sitten olla mestari kaikessa tai ainakin tarpeeksi monessa asiassa, joten en yhtään epäile etteikö peli paranisi sen kautta.

En todellakaan jaksa mitään Elden ringin grindausta tai valmiiksi opeteltuja ja harjoiteltua äärimmäisen tarkkaan ajoitettua pelaamista. Harmi, sillä menetän hyviä pelejä. Kuulun siksi varmaan eri koulukuntaan ja ehkä näissä asioissa ne erot tulevatkin.
Minusta nimenomaan tuntuu että tässä pitää kehittää pakosta taitoja ja soulseissa voi vain pelata, josta taas tulee valuuttaa, jolla voi kehittää hahmoa. Voihan senkin tietysti grindaukseksi kokea mutta minusta se on taas on luonnollista kehittymistä ja etenemistä.

Tän pelin suola on vähän sama kuin Morrowindissä aikoinaan. Ajattele, pohdi vähän lisää ja toimi. Ihan huipputehtäviä sellaiset, joissa ei kerrota varsinaisesti mitä pitää tehdä vaan se selviää kyllä lopulta kun juttelee alueen tyypeille ja vähän päättelee
Yritin ajatella lukkoa rikki, ei auttanut. Samoin yritin ajatella taistelussa vihuja maahan mutta kuolin itse. Ei auttanut.

Kirjoittamasi tyyppisissä tehtävissä on se ongelma että voi tulla seinä vastaan kun ei hahmon kyvyt riitä. Vaikea siis ajatella, harkita ja valita kun ei tiedä mitä on luvassa.

Iha liikaa tekstiä johon vastata mut en mä voi oikein muuta enää todeta että kun vaa harjottelet jos se tiirikointi on semmone mitä haluat tehdä. On se omista nakkisormista kuitenkin kiinni. Perkit auttaa vasta kun menee koittamaan mediumista kovempia lukkoja. Niissä mullaki napsahtaa helposti.
Ai väitätkö tosissasi ettei kestävämpi lukko muka auta helpommissakin lukoissa? Minun ongelmani on juuri se että tiirikka ehtii hajota ennen kuin saa pyöritettyä lukon auki.

En muista mainitsinko mutta ekalla peluukerralla pelasin niin etten edes koskenut lukkoihin, jaksoin johonki asti kunnes väsyin ylipäätää ja tuli muita pelejä. Tokalla kerralla pelasin varkaalla ja pidemmälle.

Tiirikointia harjoittelin vasta siellä myllärillä, sitä ennen en koskenutkaa lukkoihin. Joo oliha se hankalaa aluks mut kyl se siit lähti. Jos tiirikät loppuu ni tekee muuta et saa rahaa. Tyhjää yöllä nukkuvien taskut yms.
No tässä on varmasti jo iso syy sille, miksi et ole kokenut asiaa ehkä niin isona ongelmana. Myllärin luonahan saa heti ekan tasonnousun tuossa harjoittelussa. En tiedä paljonko vaikuttaa mutta sain 3 lukkoa auki siellä haudankaivajalla sen jälkeen ja vain yksi tiirikka hajosi. Ja silti tuo on minusta ihan tuskaa vaikka niitä jo useampi tuli avattua. Tuntuu että se on tuuria eikä taitoa. Hommasta ei saa mitään tyydytystä tai tunnetta että osaisi sitä oikeasti vaikka tulokset kertoo että homma jo sujuu paremmin.

Mun mielest puhtaasti kiinni omista sormista miten niitä tatteja vatkaat.
Niin mutta jos ongelma on siinä että tiirikkaa hajoaa ennen kuin on vatkannut tarpeeksi, niin minusta se on kiinni tiirikan kestosta.

En kyllä ymmärrä miten tuota pelimekaniikkaa voi kukaan millään lailla puolustaa.
 
Ylös Bottom