Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FleeingNevada
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aivan kuten ensimmäinen osa niin tämäkin näyttää PC:llä äärimmäisen hyvin optimoidulta peliltä joka pyörii paljon paremmin kun vaatimukset lupaa. Pelissä saattaa olla raskaampia alueita myöhemmin mutta varmasti keskimäärin todella vanhalla raudalla pärjää myös hyvin.

Intro tuli aamusta pelattua eli semmonen 3 tuntia. Tuttu "tönkkyys" tuli heti vastaan kun varsijousi lyötiin käteen, ja miekkailemaan kun pääsi niin elävästi nousi muistoista että tätähän se oli, ymmärrän että monet ei lämpene, mutta jotain kiehtovaa näissä mekaniikoissa on, potionit oikeasti täytyy keittokirjasta ohjeet katsomalla tehdä yms.

Perus PS5:lla ihan kelvollisestii vaikuttaa pyörivän, välivideoiden alussa huomaa nytkähdyksen, mutta muuten ei valittamista vielä.
Graafisesti selvästi näyttävämpi mitä edellinen osa ja ääninäyttely luonnollisempi ja hahmot tuntuvat elävimmältä.
Jos jostain pitää valittaa, kukkien keräämisessä tulee animaatio joka loppuu mustaan häivytykseen, se alkoi jo ärsyttämään kun keräsi ehkä kahdeksan kimppua.
Tallennusta monet pelänneet, ainakin alussa tämä päätarinaa pelatussa tuntuu ahkerasti auto-saveja tekevän.

Viimeksi muokattu:
Boxilla pelin käynnistäessä pääsee valikkoon, niin load game on harmaalla. Eli ei olisi tallennusta. Tulee vasta näkyviin kun käy esim. Settings valikossa ja takas. Aiheuttaa varmasti turhia sydämen pysähdyksiä mukaan lukien minunkin.

Mul latautuu just! Illal pääsee seikkailemaan. Tällä kertaa täytyy sitä miekkailua harjoitella kunnolla, tosin houkuttelis taas ryhtyy varkaaks. Päivisin jalo miekkamies, iltaisin tahmainen varas.

35 näytönohjaimen testit. Ihan budjetti vehkeillä pärjää ja jopa 8GB muisti ei ole rajoitteena vaikka pelaisi 4K resoluutiolla. Jännä miten hyvin voi peli rullata PC:llä kun moottoria on opittu optimoimaan ja ei ole enää niin raskas kuin mitä se oli kun Far Cry ensimmäistä kertaa toi CryEnginen maailmalle tai kun Crysis toi CryEngine 2. Nykyinen taitaa olla moottorin 5 versio.

Eihän se pärjää Unreal 5 karkkiherkuille nykypäivänä enää mutta suorituskyky menee aina grafiikan edelle.

Eilen jokusen neljä tuntia ehdin testailla, aivan huikea peli ja alku oli jo tosi hyvin tehty. Taistelu ollut jopa helppoa mut tosin vastaan on vasta tullut perus bandiitteja joilla tyyliin säkkikankaasta tehtyä paitaa niin miekka puree hyvin. Tossa illalla kun olin lopettelemassa niin olin juuri päässyt kylästä ulos ja huomasin leirin, aattelin että menenpä sinne lepäämään, Henry saa vähän healttiä takas ja olihan se aurinkokin jo painumassa horisonttiin. Keskellä yötä joku parta-bandiitti karjuu ja alkaa nuijimaan hengiltä, näppäimet oli sen verran hukassa vielä etten ehtinyt saamaan miekkaa ulos ja kuolin :D

Saven ladattua menin takaisin samaan paikkaan niin kappas siellä olikin tällä kertaa kolme rosmoa syömässä pataa. Taidokkaasti miekkailin heidät hengiltä, yhdellä oli nuija ja kahdella jousiaseet. Siitä saikin ihan hyvät kamat myyntiin, tosin olivat ihan veren peitossa niin ei paljoa irronnut.

Miten veren voi pestä pois varusteista jotka on repussa?

Itselläkin joku 15 tuntia peliä takana ja pakko olla cohh kanssa täysin samaa mieltä että kyseessä on yksi parhaita Sandbox maailmoja joissa olen koskaan vierallut, peli on aivan uskomaton, Dialogi, Writing, hahmot ja voice acting on godtier tasoa, Sidequestit Witcher tasoa, Combat on paljon parempi mitä ekassa osassa, lisäksi peli on aivan uskomattoman kaunis, eipä paljon enempää peliltä voisi toivoa.

Melkein olin peliä ostamassa mutta tämä miljöö (sama witcherin kanssa) jotenkin ei vaan kiinnosta. Savetusten rajoittaminen, pakko syödä (?). Varmaan monille uppoaa mutta ite joutuu katselemaan sivusta.

Eilen jokusen neljä tuntia ehdin testailla, aivan huikea peli ja alku oli jo tosi hyvin tehty. Taistelu ollut jopa helppoa mut tosin vastaan on vasta tullut perus bandiitteja joilla tyyliin säkkikankaasta tehtyä paitaa niin miekka puree hyvin. Tossa illalla kun olin lopettelemassa niin olin juuri päässyt kylästä ulos ja huomasin leirin, aattelin että menenpä sinne lepäämään, Henry saa vähän healttiä takas ja olihan se aurinkokin jo painumassa horisonttiin. Keskellä yötä joku parta-bandiitti karjuu ja alkaa nuijimaan hengiltä, näppäimet oli sen verran hukassa vielä etten ehtinyt saamaan miekkaa ulos ja kuolin :D

Saven ladattua menin takaisin samaan paikkaan niin kappas siellä olikin tällä kertaa kolme rosmoa syömässä pataa. Taidokkaasti miekkailin heidät hengiltä, yhdellä oli nuija ja kahdella jousiaseet. Siitä saikin ihan hyvät kamat myyntiin, tosin olivat ihan veren peitossa niin ei paljoa irronnut.

Miten veren voi pestä pois varusteista jotka on repussa?
Laitat veriset kamat päälle ja lähimmässä vesiämpärissä peseydyt. Näin itse teen ja myyn kamat. Ainakin se veripisaran kuva häviää vaatteista.

Melkein olin peliä ostamassa mutta tämä miljöö (sama witcherin kanssa) jotenkin ei vaan kiinnosta. Savetusten rajoittaminen, pakko syödä (?). Varmaan monille uppoaa mutta ite joutuu katselemaan sivusta.
Eipä tuossa tarvii ku vetää maha täyteen kerran päivässä. Itselläni jo taskussa 50 saviour schnäpsiä. Innostuin rohtoja tekemään ja nyt alchemy 20 ja yhdestä tehdystä potelista saan 5 kerrallaan. Mut joo kaikille ei iske tämäntyyppinen meno.

Joo ei se että se tulee olemaan helpompaa jossain kohtaa vaan se että se asia on sielä. Mikä ainakin omasta mielestä on täysin turha lisä vaikka kyse onkin "tee itsestäsi parempi tekemällä asioita" pelistä

Joo ei se että se tulee olemaan helpompaa jossain kohtaa vaan se että se asia on sielä. Mikä ainakin omasta mielestä on täysin turha lisä vaikka kyse onkin "tee itsestäsi parempi tekemällä asioita" pelistä
Ei sitä siellä oikeastaan edes huomaa. Jokusen kerran olen jostain soppapytystä syönyt ennen seikkailuille lähtöä. Jos vähäänkään kiinnostaa niin ton takia ei kannata jättää hankkimatta.

Minuakin peli työntää heti pois, jos tallennuksia rajoitetaan jotenkin. Vaikka se olisi kuinka helppoa saada tallenusitemeitä, niin silti se on rajoitus. Haluan tallentaa pelin sekunnilleen silloin kun itse haluan. Varsinkin jos sattuu joku isompi bugi, niin ei ole kovin kiva menettää peliaikaansa, jota ei ole muutenkaan tällä hetkellä paljoa.

Poikkeus on Souls-pelit, joissa samoja asioita jaksaa jankata. Ja niissä ei tallennuksia voi menettää kuitenkaan.

Minuakin peli työntää heti pois, jos tallennuksia rajoitetaan jotenkin. Vaikka se olisi kuinka helppoa saada tallenusitemeitä, niin silti se on rajoitus. Haluan tallentaa pelin sekunnilleen silloin kun itse haluan. Varsinkin jos sattuu joku isompi bugi, niin ei ole kovin kiva menettää peliaikaansa, jota ei ole muutenkaan tällä hetkellä paljoa.

Poikkeus on Souls-pelit, joissa samoja asioita jaksaa jankata. Ja niissä ei tallennuksia voi menettää kuitenkaan.
Soulseissahan nimenomaan peli tallentaa just siihen mihin se jää jos otat menusta "exit". Pomotaistot taitaa olla ainoa poikkeus jolloin ukko onkin sumuseinän edessä.

Soulseissa kaikki edistyminen, oli se sit npc:lle puhuminen tai esineen löytäminen, tallentuu aina välittömästi ja ainoa mitä voi menettää on mukana kannetut "rahat". Mua ei haittaa hakata muutamaa vihollista uudestaan hengiltä kunhan ei tartte samoja arkkuja avata montaa kertaa. Näin tiivistettynä.

Tässäkin hieman huolettaa se, että vaikka miten noita tallennusesineitä olisi myöhemmin tarjolla niin montako kertaa kuitenkin joudun matkan varrella loottamaan samoja esineitä ja käymään samoja keskusteluja. Liikaa jos tulee takapakkia niin luultavasti peli jää kesken siihen pisteeseen. Täysin typerä systeemi.

Soulseissahan nimenomaan peli tallentaa just siihen mihin se jää jos otat menusta "exit". Pomotaistot taitaa olla ainoa poikkeus jolloin ukko onkin sumuseinän edessä.
Näin on. Ja siitä itse pidän. Jos pitää keskeyttää peli yllättäen, niin exit vain ja jatkuu tismalleen samasta kohtaa. Ainoastaan kuollessaan voi joutua palaamaan pelistä riippuen jonkin matkaa taaksepäin, mutta edistyminen säilyy.

En ymmärrä mitä tämä peli menettäisi vapaasta tallennuksesta. Kyllähän Stalkkerissa voi myös tallentaa vapaasti ja yrittää se olla yhtä HC-menoa kuin tämäkin.

Näin on. Ja siitä itse pidän. Jos pitää keskeyttää peli yllättäen, niin exit vain ja jatkuu tismalleen samasta kohtaa. Ainoastaan kuollessaan voi joutua palaamaan pelistä riippuen jonkin matkaa taaksepäin, mutta edistyminen säilyy.

En ymmärrä mitä tämä peli menettäisi vapaasta tallennuksesta. Kyllähän Stalkkerissa voi myös tallentaa vapaasti ja yrittää se olla yhtä HC-menoa kuin tämäkin.

Eikö tässä tokassa osassa ole enää vapaata tallennusta. Ainakin ekassa osassa on quit and save milloin vain.

Ylös Bottom