Allekirjoitan kaiken kehun mitä on annettu pelille. Ykköstä en ole koskaan pelannut, mutta se ei haittaa yhtään. 6 tuntia nyt takana tätä uutukaista.
Alku on perinteinen, mutta sitten heitetäänkin tilanteeseen, jossa sinulla ei olekaan enää mitään. Kaikki pitää aloittaa alusta ja asukkaat suhtautuvat sinuun penseästi. Mutta mistä aloittaa? Kieltämättä aluksi olin hukassa, mutta pienellä tutkimisella asiat alkaa selvitä. Mitään ei anneta suoraan pelaajalle.
Jotenkin todella virkistävää kun kaikki asiat pitää tehdä itse. Ainakin alussa. Juomat voi sekoitella kasveista jotka on itse kerännyt. Aseet takoa alusta lähtien, syödäkin pitää, mutta jotenkin tässä se ei ainakaan itseäni ärsytä yhtään. Todella virkistävää että mikään ei tapahdu pelkästään yhtä nappia painamalla. Vaatteet pitää pestä, jos vaikka hautaa ruumiin, koska haju. Herkinen, tuossahan on tikkaat. Mitäpä jos kiipeän.. ahaa! Löytyi katon välinen tila josta voi varastaa,mutta elä jää kiinni.
Tässä on niin paljon asioita joista voisi kertoa, mutta toisaalta ei myöskään halua, koska parasta ovat ne pienet yllätykset joita peli jatkuvasti esittelee. Yleensä en pidä tällaisista mekaanikoista, mutta tässä ne on tehty uskomattoman palkitsevasti.
Itsellä perhettä, ja oma peliaika on rajallinen. Siltikin peli tallentaa aina kun pelin sulkee. Tällöin pienetkin pelihetket mahdollistuvat. Lisäksi nukkumalla peli tallentaa.
Kaiken kaikkiaan suosittelen ainakin kokeilemaan. Kaikille tämä ei ole, mutta saattaa olla, että tästä tulee jollekin jo tässä vaiheessa vuoden peli-ehdokas. Itselle kävi näin.