Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FleeingNevada
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osallistutaampas tämän pelin keskusteluun itsekin. Onpas aivan mahtavaa kun on todella pitkästä aikaa löytynyt peli, joka saa aikaan tunteen, että tekisi mieli pelata kaiken aikaa. En tiedä mistä johtuu, että nykyään paria vuotta vaille nelikymppisenä ei meinaa enää innostua mistään pelistä. Toki osansa siihen tekee kokopäiväinen työ, insinööriopinnot siinä sivussa ja perhe. Siitä huolimatta pelaaminen on itselleni ollut aina se paras rentoutumiskeino ja se on jopa hieman ärsyttänyt ettei tahdo innostua mistään. Vaikka ei edes ole juurikaan vapaa-aikaa pelata. No se siitä.

Jossain ovat pelintekijät onnistuneet todella hyvin kun pelimaailma on sellainen missä vaan viihtyy tehden pitkänkin aikaa jotain paperilla tylsältä kuulostavaa homma kuten erilaisten pottujen sekoitteleminen tai vaikka nopanpeluu. Minusta immersio ainoastaan paranee noilla monilla pikku "ärsyttävyyksillä" joista aiemmin täälä keskusteltu, mutta ymmärrän kyllä, ettei kaikille toimi. Peli myös toimii todella hienosti perus ps5:lla eikä ole juurikaan bugeja tullut vastaan. Suurimman osan ajasta olen pelannut portaalilla, ja sillä tämmöinen hidastempoisempi peli toimiikin tosi hyvin. Yhden kerran on peli kaatunut kun olin sekoitellut pottuja 45min, enkä ollut tallentanut välissä. Nyt sain sellaisen perkin, että ei ole enää tallennussnapseista pulaa, joten täytyy yrittää muistaa tallennella usein.

Ennen ostopäätöstä aloitin pelaamalla ykkösosaa, koska se oli hyvässä tarjouksessa. Innostuin sen verran paljon, että pitihän tämä sitten käydä ostamassa gigantin julkaisualesta. Jos tämän joskus 2 vuoden päästä läpi pääsen niin ajattelin pelata sitten ykkösosan, jos vaikka sattuisi kakkososan menestyksen myötä saamaan performanssipäivityksen ps5:lle. Sen verran kuitenkin kerkesin ykköstä pelaamaan, että huomaa monen asian parantuneen todella paljon. Varsinkin tuo combat, se on tässä jatko-osassa jopa nautinnollista, kun taas ykkösessä se oli varsinkin 30fps:llä pelattuna melko vaikeeta.

Kaikenkaikkiaan, aivan upea peli ja tämän kanssa varmasti vierähtää melkosesti aikaa. Vielä kun saataisiin joskus VR-tuki, sopisi tähän peliin todella hienosti.

Ehkä nämä kritisoimani asiat vain on sellaisia että ei ole minun juttu. Uusissa Zeldoissakaan ei ihan hirveästi ole kokkailut ja muut "elämiset" jaksaneet kiinnostaa.

Mutta kyllä sellainen perinteinen roolipelaaminen yleensä on maistunut ja sitähän tässä tuntuisi olevan aika tavalla tarjolla. Pitää sitten vain optimoida nuo "tympeydet" niillä keinoin mitä täällä on jo pariinkiin kertaan mainittu. Tosin ykkösestä pitäisi aloittaa, kunhan se joskus saapuu. En tilatessa hoksannut että ei ollut saatavuudesta tietoa, joten ei mitään hajua onko se edes tulossa.

En tiedä mistä johtuu, että nykyään paria vuotta vaille nelikymppisenä ei meinaa enää innostua mistään pelistä.
Ihan sama kävi mulle, varmaan aika yleistä

Tämän pelin olen ajatellut ostaa, vaikka vähän epäillyttää huvittaako kokkailla ja käydä pesulla. Haitanneeko tuo mitään, että haisee pahalle? Vai onko siinä joku, että daamit ei sit anna tms?

Onko pelin tehtävissä oikeasti variaatioita? Mulla jäänyt muutama melko iso ja suosittu peli kesken kun suurin osa tehtävistä on mene A->B räiski ja kerää jotain lootia ja sit takas B->A. Vähän puheiden perusteella saanut käsityksen, että tässä voi ihan vaan häröillä ja ihmetellä maailman meininkiä, kuulostaa hyvältä.

Ihan sama kävi mulle, varmaan aika yleistä

Tämän pelin olen ajatellut ostaa, vaikka vähän epäillyttää huvittaako kokkailla ja käydä pesulla. Haitanneeko tuo mitään, että haisee pahalle? Vai onko siinä joku, että daamit ei sit anna tms?

Onko pelin tehtävissä oikeasti variaatioita? Mulla jäänyt muutama melko iso ja suosittu peli kesken kun suurin osa tehtävistä on mene A->B räiski ja kerää jotain lootia ja sit takas B->A. Vähän puheiden perusteella saanut käsityksen, että tässä voi ihan vaan häröillä ja ihmetellä maailman meininkiä, kuulostaa hyvältä.
Ei tarvi kokkailla hirveesti, ite ainaki oon pärjännyt ruoalla mitä löytyy loottina, tai sitte majatalossa yöpyessä soppakattilasta kauhoo. Peseytymiseen riittää kylissä olevat ämpärit missä Henry voi kasvonsa pesaista. Tän ku aina silloin tällöin tekee nii ei oo ongelmia. Ei vie juurikaan aikaa ja tulee ainaki itellä jo ihan automaatilla tehtyä.

Tehtävissä on mun kokemuksen mukaan paljonkin variaatioita, ja suoritustapoja yhtä monta. Yhtään tylsää ja ei-kiinnostavaa tehtävää en vielä oo ite kohdannut.

Ainoastaan yks sivutehtävä bugasi niin, etten saanut sitä suoritettua optimaalisella tavalla. Sen enempää spoilaamatta, piti jatkaa yhden hahmon kanssa alkoholin täytteistä iltaa, mutta samaan aikaan kyseinen hahmo oli teleportannut toiselle puolelle karttaa kapakkaan istumaan, enkä voinut poistua tuolta pelin määrittämältä alueelta ilman että tuli quest fail. Kokeilin myös odotella josko ukko kömpis joskus takaisin mut aika ei tuntunut siinä kohti etenevän ja aikaa ei voinut myöskään skipata. Jäin johonkin limboon vaan odottelemaan.

Ehkä nämä kritisoimani asiat vain on sellaisia että ei ole minun juttu. Uusissa Zeldoissakaan ei ihan hirveästi ole kokkailut ja muut "elämiset" jaksaneet kiinnostaa.

Mutta kyllä sellainen perinteinen roolipelaaminen yleensä on maistunut ja sitähän tässä tuntuisi olevan aika tavalla tarjolla. Pitää sitten vain optimoida nuo "tympeydet" niillä keinoin mitä täällä on jo pariinkiin kertaan mainittu. Tosin ykkösestä pitäisi aloittaa, kunhan se joskus saapuu. En tilatessa hoksannut että ei ollut saatavuudesta tietoa, joten ei mitään hajua onko se edes tulossa.
Rohkaisevana kommenttina:
Tässä onneksi nuo tympeydet eivät varsinaisesti tunnu tympeältä. Tasapaino tehty erinomaisesti ja ne ovat leivottu jotenkin osaksi peliä paremmin. Zeldassa ne ovat tympeitä. Ja kaikissa muissakin peleissä.

Tehtävissä on mun kokemuksen mukaan paljonkin variaatioita, ja suoritustapoja yhtä monta. Yhtään tylsää ja ei-kiinnostavaa tehtävää en vielä oo ite kohdannut.
Kuulostaa melkoiselta saavutukselta openworld-pelilta! Talla viikolla sita pitaisi itekin paasta aloittamaan

Omasta mielestäni tämän pelin tehtävät kilpailevat laadultaan ihan siellä CDPR tehtävien tasolla. Todella erilaisia keskenään ja monia eri tapoja edetä, jota kautta voi myös päätyä hyvin erilaisiin lopputuloksiin. Saatat esimerkiksi kapakassa sattumalta jutella henkilölle, joka avaakin täysin uuden dialogimahdollisuuden sivutehtävässä, joka sijaitsee aivan toisessa paikassa. Sivutehtävissä tapahtuneet asiat vaikuttaa myös esimerkiksi päätehtävien dialogeihin.

Onpas aivan mahtavaa kun on todella pitkästä aikaa löytynyt peli, joka saa aikaan tunteen, että tekisi mieli pelata kaiken aikaa.
Mullakin on koukku poikkeuksellisen syvällä. Pelikello näyttää ekan viikon jälkeen kolmeakymmentä tuntia. Miltei normityöviikko Böömin maaseudulla! Silti iltaisin löydän itseni miettimästä, että mitä huomenna haluan pelissä kokeilla. Erinomainen peli kaiken kaikkiaan!

wau miten siisti juttu, tässä taas hyvä esimerkki miten special tämä peli oikeastaan onkaan. kun tekijätkin on lisännyt peliin tällaisen detailin jos joku sattuu testaamaan tällaistä. voi halutessaan alkaa roolipelaamaan vaikka Robin Hoodia.

Itselleni tuli huono olo PS5(perus Pleikka) versioita pelatessa, teki mitään vaan. Kävin Puolenkuun peleissä vaihtamassa Series X versioon ja ei ota silmiin ja pystyy pelaamaan kauemmin kuin tunnin, pyörii jotenkin pehmeämmin omille silmille.. Ikinä ei ole mistään pelistä ennen tullut huono olo. Eli vinkkinä, jos omistat sekä PS5 ja Series X, niin ota Xbox versio.
Ihmeellinen juttu..Voihan jollekin taas Xbox versio tehdä huonon olon, mistä noista tietää..

Viimeksi muokattu:
Itselleni tuli huono olo PS5(perus Pleikka) versioita pelatessa, teki mitään vaan. Kävin Puolenkuun peleissä vaihtamassa Series X versioon ja ei ota silmiin ja pystyy pelaamaan kauemmin kuin tunnin, pyörii jotenkin pehmeämmin omille silmille.. Ikinä ei ole mistään pelistä ennen tullut huono olo. Eli vinkkinä, jos omistat sekä PS5 ja Series X, niin ota Xbox versio.
Ihmeellinen juttu..Voihan jollekin taas Xbox versio tehdä huonon olon, mistä noista tietää..
Kumpaakin konsoliversiota testannut, eikä mielestäni eroja suuntaan tai toiseen.

Kumpaakin konsoliversiota testannut, eikä mielestäni eroja suuntaan tai toiseen.
Hyvä näin. Itsellä oli joku ripuliversio sitten. Ei auttanut uudelleen asennus, eikä mikään muukaan. Puita ilmestyi ratsastaessa maisemaaan jne.. No, nyt on toimiva versio :)

Hyvä näin. Itsellä oli joku ripuliversio sitten. Ei auttanut uudelleen asennus, eikä mikään muukaan. Puita ilmestyi ratsastaessa maisemaaan jne.. No, nyt on toimiva versio :)
Sulla oli varmaan Series S versio emulaation kautta pleikkarilla :D

On kyllä outo juttu, kun DF mukaan pleikkaversiot oli hieman paremmin optimoitu.

Nyt tuli aloitettua ja tää imi sisäänsä heti alusta. Graafisesti myös upea ainakin prolla.

Ei meinaa malttaa lopettaa pelaamista, joka on itelle nykyään äärimmäisen harvinaista ja viimeksi tapahtu BG3:n kanssa kahdessa ekassa actissa

Osallistuin jousiammuntakilpailuun. Seuraavaksi siinä odottelen koska voi alkaa ampumaan kun vierestä juoksee nainen kovaa vauhtia maaleja kohti. Sitten kuuluu kiroilua ja katson, niin vieressä kaksi kilpailijaa mättää toisiaan turpaan. Se kisa jäi toteutumatta.

Huikea peli kyllä ollut! Pääsin Kuttenbergiin ja kävin heti paikallisesta tavernasta ostamassa huoneen pidemmäksi aikaa, tämä olkoot minun mestarivaras-miesluolani.

Seuraavana aamuna lähdin katselemaan kaupungin tarjontaa, varusteet pitäisi päivittää mutta taskussa ei ole kuin pari hassua tonnia, puoliksi pilaantunut lampaanpotka ja vähän halpaa viiniä.

Hei! Paikallisen mahtisuvun asekauppa! Sen minä tyhjään yöllä! Liikuskelen kaupan nurkissa kuin mikäkin kehveli etsien sopivaa yöllistä reittiä sisään, en ole yhtään epäilyttävä Mr. Bean henkisesti hypistellessäni varusteita joista en ymmärrä halvattua. Koitan hiipiä takahuoneeseen mutta siivooja hälyyttää isäntänsä, pahus, eikö tuolla ollutkaan käymälää? Syvimmät pahoittelut me lord!

Laahustan takapihalle, jossa kauppiaan veli työskentelee sepän saappaissa. Ahaa, ehkäpä kähvellän talon avaimet! Herran nakuttaessa alasinta, käyn pusseihin kiinni kuin nalle puh hunajapurkkiin, minut huomataan, ei se ollutkaan porkkana josta kouraisin! Herrasmiesten tyyliin sovimme, että maksan 50 kolikkoa tästä häpäisystä ja lupaan poistua paikalta. Mutta kävinpä uudestaan hunajapurkilla ja tällä kertaa sain avaimet!

Iloisesti tepastelen ulos ovesta: "minulla jäi alkemiapytty porisemaan! Toodaloo!". Kauppias kurtistaa kulmiaan.

Odotan kaupan edessä yötä kuin riivattu, tuijottaen ikkunasta sisään, menkää nyt nukkumaan, meinn got! Lopultakin, vuosisadan ryöstö alkaa..

Hiivin yläkertaan pihistämään kaikki avaimet mitä irti saa. Löydän perheen pään nukkumassa samassa sängyssä siivoojapalvelijan kanssa, mahtavaa! En tuomitse.

Ja sitten etsimään itse kaupan varastoarkkua. Arkku löytyykin pienen etsimisen jälkeen kaupan takahuoneesta jonne päivällä alkuun yritin siivoojan ohi. Tyhjennän koko arkun reppuun, hiivin ulos ja soihtu kädessä talsin kohti tukikohtaa. Moikkaan vastaantulevaa vartijaa kantaen hervotonta säkkiä selässä. Huh onneksi on soihtu, muuten olisin epäilyttävä. Tyhjennän repun laatikkoon ja hyppään nukkumaan, mestarivaras iski jälleen! Voin kuvitella lööpit.

Aamulla hyvin nukutun yön jälkeen herään ilmoitukseen "minua epäillään isosta ryöstöstä!" Mitä, miten voi olla?!

Käyn alhaalla syömässä soppaa ja päätän että lymyän piilopaikassani pari päivää, kaikki järjestyy, ei kellään ole todisteita. Kaikki näyttää hyvältä kunnes ensimmäisenä iltana vartija potkaisee oven sisään "löysinpäs sinut senkin ketale!" Alkaa kauhea syyttäminen ja vaatii maksamaan 25,5k kolikon sakot plus minut merkattaisiin polttoraudalla!

Koitan selittää, arvon vartija ne olivat minun tavaroita jotka vain hain takaisin. Minua ei uskota! En itsekään usko. Vartija lätkäisee minua pampulla, toiseen iskuun ehdin väliin ja vartija vuotaa kuiviin sänkyni päälle, master strike taisi nirhaista pahasti. Naapurihuoneen asukas tulee katsomaan meteliä ja ruumiin ja verisen minut huomatessaan juoksee paniikissa hakemaan lisää vartijoita.

Nyt on kiire! Nappaan pöydältä leipäpalan, lampaasta ei ole ruoaksi, ja juoksen ulos heposeni selkään ja kohti portteja. Juuri ja juuri ehdin päästä laukalle kun vartijoita alkaa virrata paikalle. Nyt ihan minne vaan! Lopulta päädyn jonnekin luostarin porteille, ei vartijoita, huh.

Täytynee odottaa hetki ennen Kutenbergiin palaamista. Kaikki järjestyy!

Osallistuin jousiammuntakilpailuun. Seuraavaksi siinä odottelen koska voi alkaa ampumaan kun vierestä juoksee nainen kovaa vauhtia maaleja kohti. Sitten kuuluu kiroilua ja katson, niin vieressä kaksi kilpailijaa mättää toisiaan turpaan. Se kisa jäi toteutumatta.
Tuo kisan järjestäjä veti turpaan tuota toista joka menetti tajuntansa. Ajattelin sitten vetää uusiksi kisan. Laitoin panoksen pöytään, taas, ja kisa alkaa. Tai alkaisi jos ei järjestäjä lähtisi taas toisen kilpailijan kimppuun. Pieksee sen siinä maalien edessä. Mitään kisaa ei tapahdu. Ja menetin panokseni, taas. :D

Huikea peli kyllä ollut! Pääsin Kuttenbergiin ja kävin heti paikallisesta tavernasta ostamassa huoneen pidemmäksi aikaa, tämä olkoot minun mestarivaras-miesluolani.

Seuraavana aamuna lähdin katselemaan kaupungin tarjontaa, varusteet pitäisi päivittää mutta taskussa ei ole kuin pari hassua tonnia, puoliksi pilaantunut lampaanpotka ja vähän halpaa viiniä.

Hei! Paikallisen mahtisuvun asekauppa! Sen minä tyhjään yöllä! Liikuskelen kaupan nurkissa kuin mikäkin kehveli etsien sopivaa yöllistä reittiä sisään, en ole yhtään epäilyttävä Mr. Bean henkisesti hypistellessäni varusteita joista en ymmärrä halvattua. Koitan hiipiä takahuoneeseen mutta siivooja hälyyttää isäntänsä, pahus, eikö tuolla ollutkaan käymälää? Syvimmät pahoittelut me lord!

Laahustan takapihalle, jossa kauppiaan veli työskentelee sepän saappaissa. Ahaa, ehkäpä kähvellän talon avaimet! Herran nakuttaessa alasinta, käyn pusseihin kiinni kuin nalle puh hunajapurkkiin, minut huomataan, ei se ollutkaan porkkana josta kouraisin! Herrasmiesten tyyliin sovimme, että maksan 50 kolikkoa tästä häpäisystä ja lupaan poistua paikalta. Mutta kävinpä uudestaan hunajapurkilla ja tällä kertaa sain avaimet!

Iloisesti tepastelen ulos ovesta: "minulla jäi alkemiapytty porisemaan! Toodaloo!". Kauppias kurtistaa kulmiaan.

Odotan kaupan edessä yötä kuin riivattu, tuijottaen ikkunasta sisään, menkää nyt nukkumaan, meinn got! Lopultakin, vuosisadan ryöstö alkaa..

Hiivin yläkertaan pihistämään kaikki avaimet mitä irti saa. Löydän perheen pään nukkumassa samassa sängyssä siivoojapalvelijan kanssa, mahtavaa! En tuomitse.

Ja sitten etsimään itse kaupan varastoarkkua. Arkku löytyykin pienen etsimisen jälkeen kaupan takahuoneesta jonne päivällä alkuun yritin siivoojan ohi. Tyhjennän koko arkun reppuun, hiivin ulos ja soihtu kädessä talsin kohti tukikohtaa. Moikkaan vastaantulevaa vartijaa kantaen hervotonta säkkiä selässä. Huh onneksi on soihtu, muuten olisin epäilyttävä. Tyhjennän repun laatikkoon ja hyppään nukkumaan, mestarivaras iski jälleen! Voin kuvitella lööpit.

Aamulla hyvin nukutun yön jälkeen herään ilmoitukseen "minua epäillään isosta ryöstöstä!" Mitä, miten voi olla?!

Käyn alhaalla syömässä soppaa ja päätän että lymyän piilopaikassani pari päivää, kaikki järjestyy, ei kellään ole todisteita. Kaikki näyttää hyvältä kunnes ensimmäisenä iltana vartija potkaisee oven sisään "löysinpäs sinut senkin ketale!" Alkaa kauhea syyttäminen ja vaatii maksamaan 25,5k kolikon sakot plus minut merkattaisiin polttoraudalla!

Koitan selittää, arvon vartija ne olivat minun tavaroita jotka vain hain takaisin. Minua ei uskota! En itsekään usko. Vartija lätkäisee minua pampulla, toiseen iskuun ehdin väliin ja vartija vuotaa kuiviin sänkyni päälle, master strike taisi nirhaista pahasti. Naapurihuoneen asukas tulee katsomaan meteliä ja ruumiin ja verisen minut huomatessaan juoksee paniikissa hakemaan lisää vartijoita.

Nyt on kiire! Nappaan pöydältä leipäpalan, lampaasta ei ole ruoaksi, ja juoksen ulos heposeni selkään ja kohti portteja. Juuri ja juuri ehdin päästä laukalle kun vartijoita alkaa virrata paikalle. Nyt ihan minne vaan! Lopulta päädyn jonnekin luostarin porteille, ei vartijoita, huh.

Täytynee odottaa hetki ennen Kutenbergiin palaamista. Kaikki järjestyy!
Välillä tämä systeemi toimii erinomaisesti, mutta välillä se saa kyllä aikaan myös aika kummallisia tilanteita.

Itselläni kävi kummia eräässä tehtävässä, jossa talon asukkaat "siirretään" toisaalle asumaan ja tähän kyseiseen taloon saapuu uudet asukkaat. Vanhojen asukkaiden vielä asuessa talossa kävin tyhjentämässä kaikki talon kaapit ja vein käytännössä kaikki heidän tavaransa. No, sitten kun seuraavan kerran saavuin talon kulmille, niin nämä uudet asukkaat syyttävät minua ryöstöstä ja kutsuvat vartijat paikalle. Kaiken lisäksi he väittivät tunnistaneeni minut varkaaksi, koska päälläni oli tavaraa, mikä oli varastettu heiltä. Siinä kohtaa hieman kyllä pyörittelin päätäni ja päädyin lataamaan edellisen tallennuksen ja totesin, että tuota naapurustoa nyt on vain parasta välttää siihen asti, että rikos on vanhentunut.

Ylös Bottom