HideoMiyamoto
Well-Known Member
Onko tässä lockpick minipeliä paranneltu ohjaimella yhtään. Törmäsin siihen ekassa osassa ja se on aika huono ja vaikea minipeli.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Parempi kuin ekassa osassa mutta silti raivostuttava ohjaimella.Onko tässä lockpick minipeliä paranneltu ohjaimella yhtään. Törmäsin siihen ekassa osassa ja se on aika huono ja vaikea minipeli.
Omasta mielestäni tässä ehkä hitusen parempi kuin ensimmäisessä osassa, mutta raivostuttava vain alkupään tasoilla. Nyt kun itsellä varkaus tasolla 14 ja saanut valita niitä perkkejä, on tiirikointi taas aivan naurettavan helppoa.Parempi kuin ekassa osassa mutta silti raivostuttava ohjaimella.
Näin mullakin oli pelin alussa. Nyt 40 h jälkeen Continue-lataaminen kestää varmaan minuutin (!). Kuin eläimet joudun odottamaan pelin latautumista.Itse olen huoletta tallentanut pelin aina kun halunnut Save & Quitilla ja Continuella max. 10 sekuntia kestää päästä takaisin peliin.
Näin sivuhuomiona pakko sanoa että onhan tuossa tallennussysteemissä sama typeryys kuin muissakin noissa "realistisuuksissa". On siis tavallaan "realistisen"(?) vaikea/haastava/tms. mutta sitten kuitenkin löytyy heti asia tai kaksi, jolla sen kumoaa samantien. Mikä järki siis olla tuollaista eikä vaikka valikossa vaihtoehtoa perinteiseen, tylsään tallentamiseen? Meneekö peli heti siitä pilalle jos voisikin tallentaa vapaammin, erityisesti kun tallennussysteemi on jo nyt vapaa, kunhan käy pelistä pois tai tehtailee helvetisti juomia reppuun.
Totta muuten. Olen ostanut pidempiaikaisen majoituksen kaikkialta mistä vain voi.Ja pysyviä majapaikkoja on mahdollista hommata useita, mitkä eivät kovin paljoa maksa joissa voi sitten nukkua ja tallentaa. Tässähän tallennusmahdollisuudet ovat huomattavasti vapaammat kuin monissa peleissä joissa voi tallentaa vain nukkuessa.
Vähän kiertää ehkä kehää tämä keskustelu kun ensin täällä kirjoiteltiin että helposti onnistuu tallennus kun voi tehdä juomat, poistua ja ladata pelin tai majoittua, johon kommentoin että lähtee koko pointti rajoitetusta tallennuksesta kun se ei edes ole oikeasti järin rajoitettu, johon porukka sanoo että ei se ole edes huono tallennussysteemi kun voi tehdä juomat, poistua ja ladata pelin tai majoittua. Seuraavaksi on kai minun vuoro sanoa että lähtee koko pointti siitä ja että yhtä hyvin voisi siis olla valikossa vaihtoehto täysin vapaalle tallennukselle.
Mutta niin, onko muka joku hyvä syy, miksei mukavuudenhaluisille voisi olla valikoissa se normaali tapa tallentaa? Riippumatta siitä, kuinka paljon ja helposti voi tehdä juomia, poistua pelistä tai maksaa majoittumispaikoista. Nykyisin varsinkin ollut jo pidemmän aikaa tapana että peleissä on paljon mukautettavuutta, erityisesti esteettömyys-asioissa, joten miksei meille kiireisille voida sallia mahdollisuutta tallentaa - Shakiran sanoin - Whenever, Wherever.
Ei siinä, tuskin tuo nyt peliä minultakaan pilaa, mutta pilaisiko sitä keneltäkään sekään jos tallentaminen olisi rajoittamatonta? Ymmärrän että nykyinen systeemi pakottaa pysymään valinnoissaan paremmin, ja täten muokkaa pelikokemusta, mutta ei tuo tosiaan mielestäni silti toimi, jos siellä on kuitenkin niin paljon mahdollisuuksia kiertää koko systeemi. Jos on pakko valita joku ääripää (rajoitettu/rajoittamaton), niin valittakoon se sitten eikä tehdä jotain ihme kompromissia, jossa se ei ole kunnolla kumpaakaan.
Itsehän pidän esim. soulseista, joista on ainakin tähän mennessä vaikeustasot pysyneet poissa vaikka niitä sinne toivotaan. Siellä on nimenomaan tiukasti pysytty siinä omassa valinnassa, että pelissä ei ole perinteisiä vaikeustasoja. Ja se on hyvä. KC voisi ottaa mallia ja mennä sitten kunnolla sinne ääripäähän eikä pelleillä jossain välimallissa. Tai antaa tallentaa täysin vapaasti. En tosin itse kauheasti ole ikinä tykännyt peleistä, joissa on pelkkä automaattitallennus tai vaikka vain yksi tallennuspaikka mutta arvostaisin enemmän tiukkaa valintaa kuin että on vähän molempia eikä kumpaakaan kunnolla.
Varsinkin nykyajan peleissä on ikävän yleistä että joku asia tai useampikin rikkoo pelin. Sitten jos ei ole kuin se yksi tallennus, niin se on pahimmillaan esim. 30 tuntia pelaamista uusiksi alusta.Olen varmaan jonkin sortin yksisarvinen sitten, mutta mikä ongelma on save&quit-vaihtoehdossa? Jos pelissä vain mahdollista, niin aina käytän tätä. Ja sitten sammutan pleikkarin pelin päätteeksi ja noh, pelaaminen loppuu. Miksi haluaisi tehdä snapsin tätä toimintoa varten erikseen? Vai voiko tällaisen saven sitten ladata erikseen, jos seuraamukset pelisession aikana eivät miellytä ja tämä on se pointti?
Miten? Jos snapseilla, nukkumisella ja pelistä poistumisella voi peliä "rikkoa" ihan yhtä lailla, niin mikä sen rikkomisen tässä estää? Täällä on useamman kerran monet kirjoittaneet, että hyvin vapaasti voi tallentaa. Miten pelikokemus siis muka eroaa vapaasta tallennuksesta, muuten kuin turhalla värkkäyksellä? Vai onko "pelikokemus" nyt nimenomaan sitä että tallentaminen on "naamioitu" nukkumiseksi tai juomien juomiseksi? Yhtä lailla vapaankin tallennuksen olisi voinut lyödä osaksi pelikokemusta, jos tuo on se juttu.Ja noin yleisesti peleissä olen jatkuva tallentaja, mutta tämän pelin kohdalla jatkuva tallentaminen vähän rikkoisi pelikokemusta.
Mikä järki rangaistuksissa kun yksinpeli? Tehdäänkö samalla niin että easylla pelaavat saa myös vaikka vain 70 % tehtävistä tehtäväkseen ja vaaditaan normaalia vaikeustasoa että saa koko pelin? En tajua miksi tuosta pitää rangaista mitenkään. Oma valinta. Ja nimenomaan vaikeustason ja muiden vaihtamisestakaan ei pitäisi rangaista, lukuun ottamatta trophyja, tietysti. Rohkaisisi edes testaamaan vaikeampia vaikeustasoja.Mielestäni vapaa tallennus voisi olla pelissä mahdollista sitä haluaville, mutta se pitää päättää ennen uuden pelin aloitusta ja joku pieni XP rangaistus tai vastaava käytäntöön.