Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FleeingNevada
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh, ehdin jo kehua pelin maailmaa mutta nyt on vähän jo sellaista fiilistä tullut vastaan että onkohan tähän kuitenkin ainakin paikoittain tungettua liikaa asioita pienelle alueelle. Yhden järven ympärillä on ollut nyt sen verran erilaista tapahtumaa ja "point of interestiä" että ei siinä kohtaa ainakaan ihan hirveästi ollut sitä "hengitystilaa" välissä. Sitten huomasin myös että questgivereitä on kartalla tällä hetkellä ihan hirveästi.

Nautin siis toki yhä näistä kaikista, sillä nuo asiat tuolla on olleet ihan hiton hauskoja tai muuten tyydyttäviä sekä tekeminen muutenkin todella kiinnostavaa mutta vähän alkaa tuntumaan jo että kartta ja tehtävälista täynnä tekemistä. Onko tähän jatko-osaan nyt sitten lisätty reilummalla kädellä sisältöä vai olenko vain sattunut törmäämään joka ikiseen tyyppiin, joka tehtäviä tarjoaa ja kahminut ne kaikki mukaan? Tai siis totta kai olen, kuten joka pelissä, mutta onko tässä tätä sisältöä jotenkin merkittävästi enemmän kuin ensimmäisessä pelissä tai aukeaako se jotenkin isommissa erissä?

Vähän myös kyllä tympii että ne näkyy merkkeinä kartalla eikä tule luonnollisemmin vastaan puhuessa hahmoille. Se luonnollisempi tyyli kun oli itselle jotenkin tämän pelin yksi jutuista. Tosin olihan nuo merkit jo ekassakin mutta nyt tuossa eilen vain tuli vähän sellainen fiilis että tämäkin mennyt enemmän siihen "tuhat merkkiä kartalla"-meininkiin.

No, jos tehtävät on silti samaa laatua ja niin edespäin, niin ei tuo nyt haittaa mutta huomasinpahan vain.

Hitto tämä peli on mahtava! Tuli tuolla nomadien leirissä vähän juopoteltua ja olipahan taas pelin parhaita osioita. Henryn uimataidoistakin on revitty huumoria useammassakin otteessa ja tuolla nyt taas vähän reilumminkin. Ihan timanttista meininkiä!

Hevoskisoja ja hevosselkäammuskelua (itse keksin suomennoksen) tuli myös vertailtua ja yllätyin miten hauskaa oli ammuskella maaleja hevosen selästä. Pelkäsin että olisi ihan kökköä hommaa mutta hommahan toimi yllättävän sulavasti. Hevoskisatkin voitin vaikka alla on se eka heppa, mikä ei ole mikään paras mahdollinen. Reittivalinnoilla on iso merkitys, ihan kuten ekankin kisoissa. En kuitenkaan varsinaisiin kisoihin viitsi mennä ennen kuin on parempi koni alla, sillä nuohan oli vasta sitä treeniä ilman panoksia jne.

Hirveästi tuli tehtyä asioita taas ja kaikki ihan pienellä aluelle karttaa. Ja samalla kun sai tehtäviä tehtyä, tuli uusia tilalle, eli tehtävätulva ei ainakaan vielä ole vähenemässä. Tosin todella mielenkiintoista ja yllättävää juttua sieltä tuli taas vastaan.

Luin vasta nyt tämän arvostelun täältä ja aika samoilla linjoilla olen, siis mitä nyt ekalla alueella pyörimisen perusteella voi sanoa. Pari lainausta haluan arvostelusta kommentoivaksi ottaa:

Kaikki muut tallennukset ovat lukittu pelintekijöiden valitsemiin tärkeisiin käännekohtiin ja Savior Schnapps -taikajuomien taakse. Käännekohtiin ei tosin ole luottamista, sillä niitä tunnutaan viljelevän vähän miten sattuu, eikä logiikasta voi puhua samassa lauseessa.
Tämä on kyllä niin totta. Välillä tallennuksia tulee ihan toissijaisiin ja vähäpätöiseltä tuntuviin kohtiin, esimerkiksi jonkin sivutehtävän kesken. Yksi esimerkki se, kun piti etsiä rosmoleiri niin sain ilmaisen tallennuksen siihen kun pääsin leirin reunalla. Välillä sitten isommissa ja pidemmissä tehtävissä ei tule pahimmillaan muuta kuin isojen kokonaisuuksien välissä tallennuksia. Ja tämä on sitten muka realismia tms.

Mitä pidemmälle tarina etenee, sen helpompi näitä taikajuomia on haalia. --

Tekijät kertovat, että päätöksellä halutaan pakottaa pelaajat ottamaan vastuuta teoistaan. Tosiasiassa se vaan rokottaa kokemuksesta.
Olen nyt pelannut reilun 30 tuntia ja en ole tehnyt kuin testin vuoksi juomia yhden satsin. Muut on tulleet löytämällä ja ostettuina ehkäpä alle 20 kappaletta. Yhtään ei ole ollut samaa kuin ekassa että piti tietoisesti kerätä näitä, sillä nyt tuntuu että niitä on aina mukana. Tosin ykkösen perusteella osaan taktikoida eli teen tallennuksia ottamalla tai viimeistelemällä tehtäviä sen sijaan että käyttäisin juomia. Tai nukun tunnin, jolloin saan latauspaikan siitä.

Lopussa Henry puolestaan on niin ylivoimainen, että kokeilin piruuttani vihollisleirin tyhjentämistä yksin käsin. Se onnistui.
Olen jauhanut kaiken eteen tulevan ekasta kartasta (jossa olen siis yhä -> häihin pitäisi mennä ja keinot sinne onkin) joten oma Henkka on niin kova että en tarvitsisi edes aseita enää. Pari kertaa olen nopeassa taistelussa päätynyt hakkaamaan ukkoja nyrkein ja se on jopa nopeampaa kuin miekoilla. Tähän koiran taktinen käyttö niin isokin kööri on äkkiä maassa.

Sitten suosittelisin antamaan Deliverance 2:lle mahdollisuuden ainakin siihen asti, kun Henry ja Hans lähtevät matkaan kohti Kutenbergin kaupunkia.
Itse tulin peliin toki ykkösen kautta - joka meni yhdeksi lempipeleistäni - mutta jos pelistä pitää niin kai sen pitäisi tulla jo ilmi ekalla alueella? Varsinkin kun tuo alue on niin hieno ja mahtava paikka tunnelmassaan ja tutkia.

Täytyy kyllä myöntää että rytmitys "hieman" kärsii kun tekee ekassa kartassa kaiken. Olin jo unohtanut että mitä kavereille tapahtui ja mikä olikaan se varsinainen asia, mitä lähdettiin tekemään alun tapahtumien jälkeen. Metsästystehtävien kautta sitten paljastui että ai niin, tässä oli tämäkin sivujuoni (Hans ylipäänsä) olemassa. :D

Ylös Bottom