Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koeajot

EdHunter

New Member
Harrastaakos täällä kukaan autojen koeajeluita?
Kävin juuri testaamassa Toyota MR2:n vuosimallia -89. Yllättävän mukava auto, ja erittäin hauska ajaa varsinkin näin talviliukkailla. Perä lähtee pienestä kaasun hipaisusta taitavalla kuskilla hallittuun luisuun. Tosin minä en ole taitava, mutta en silti ajanut kolaria ;). Saattaisi kyllä pidemmän päälle pinna palaa kun kaasupoljin oli sen verran herkkä että joka mutkassa pientä sivuluisua :). Ohjaus oli nopea ja tarkka, sporttiauton tyyliin ja kiihtyvyyttä tuntui liukkaallakin olevan ihan mukavasti (kuivalla asfaltilla 0-100 km/h 8,4 s.)
Moottoriäänet kuuluivat ohjaamoon erittäin selvästi ja 4000 kierroksesta lähtien saa olla jo korvasuojaimet...

Hintalapussa luki 49500 mk että ei mikään ylikallis vehje, tosin autotohtorillahan se pitäisi käyttää jos ostamaan lähtisi. Eikä omasta mielestänikään mikään ruma auto. Voisi olla melkoinen mimmimagneetti... :)
 
Huomenna pitaisi menna koeajamaan uusi Saab 95 turbo diesel. Hyva vertailukohta nykyiseen bensa 95 malliin.

Itse Toyotaa ottaisi, vaikka maksettaisiin.

a) Toyotat ovat ruostumistilastojen karjessa.

b) Toyota harrataa asiakkaiden huijaamista jattamalla kertomatta uudessa autossa esiintyvista vioista.
 
Aikoinaan, kun sain ajokortin niin harrastin samaa. Tosin vain kerran ja sain heti poliisit perääni ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Huomenna pitaisi menna koeajamaan uusi Saab 95 turbo diesel. Hyva vertailukohta nykyiseen bensa 95 malliin.

Itse Toyotaa ottaisi, vaikka maksettaisiin.

a) Toyotat ovat ruostumistilastojen karjessa.

b) Toyota harrataa asiakkaiden huijaamista jattamalla kertomatta uudessa autossa esiintyvista vioista.

Saab on kyllä lähellä sydäntäni, onnittelen hyvästä valinnasta. Itse olen testannut 9-3 ja 9-5, kummatkin tuntuivat erittäin jämäköiltä. Ja joskus kun ei ollut vielä korttia niin pari Saab 99:ä oli perheessä.

En ole minäkään mikään Toyota-fani, mutta tuo MR2 on kyllä klassikko. Mahtava teho-paino suhde, vain 125 heppaa ja silti kiihtyy reiluun 8 sekuntiin. En mene sanomaan mitään koeajamani auton kunnosta, mutta HAUSKA se oli kyllä ajaa. Keskimoottori, takaveto ja talvikeli... tappava(n hauska) yhdistelmä :).

Paras koeajamani auto lienee uusi Audi A4 1,8 turbo. Siinä vasta mahtava peli, ja 17-tuumaisilla vanteilla komea kuin mikä! Nelivedolla varmasti talvella todella hauska ajaa.

Karuin koeajokokemus oli -91 vuosimallin BMW 318. Ei ohjaustehostinta tai mitään muitakaan lisävarusteita ja kone nakutti kuin viimeistä päivää. Taitaa olla yliarvostettu auto... (no joo, taitavat nuo uudemmat mallit olla ihan hyviä)

Kertokaapas muutkin kokemuksistanne!
 
Re: Hoh!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Legomancer
Hehe, ensimmäinen kerta kun kuulen että tuommoista voi harrastaakin. Kaikkeen sitä lankeaakin :).

Eipä ainakaan maksa mitään! :)
Ja kun autoista olen kiinnostunut ja ajamisesta tykkään niin kyllä niitä huonompiakin tapoja on kuluttaa aikaa... Aina silloin tällöin vaan kaverin kanssa autokauppaan niin saa uusia mukavia kokemuksia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Heh, mitäs oikein menit tekemään??

He, ammattikoulussa olin siihen aikaan. Sain kortin ja kävin sitten autoa testaamassa ja ihan ostoaikeissa. Välitunnilla siis otin koeajoon ja sitten tunnille. Taas seuraavalla välitunnilla ajelemaan ja tunnollisesti taas tunnille.

Sitten seuraavaksi menin palauttamaan liikkeeseen niin olivat poliisit perään hälyttäneet. Ja vasta muutaman tunnin olin ollut liikenteessä ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava


He, ammattikoulussa olin siihen aikaan. Sain kortin ja kävin sitten autoa testaamassa ja ihan ostoaikeissa. Välitunnilla siis otin koeajoon ja sitten tunnille. Taas seuraavalla välitunnilla ajelemaan ja tunnollisesti taas tunnille.

Sitten seuraavaksi menin palauttamaan liikkeeseen niin olivat poliisit perään hälyttäneet. Ja vasta muutaman tunnin olin ollut liikenteessä ;)

No huh huh... Juuri tuon takia kannattaa yleensä sopia koeajon kestosta... :) Ostitko muuten kyseisen auton vai jäikö paha maku suuhun?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


No huh huh... Juuri tuon takia kannattaa yleensä sopia koeajon kestosta... :) Ostitko muuten kyseisen auton vai jäikö paha maku suuhun?

No sitä oli silloin nuori ja ei tullut aika mieleen ollenkaan ;) Ja tulihan se ostettuakin sitten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Huomenna pitaisi menna koeajamaan uusi Saab 95 turbo diesel. Hyva vertailukohta nykyiseen bensa 95 malliin.

Vieläkö ne saabit on traktoreita?? Elämäni ensimmäinen auto jota kieltäydyin ajamasta oli Saab 900. Äiti oli ostanut Mitsubishin Länsiautosta ja saatiin laina-autoksi tuollainen, ajoin sen kotiin ja kun piti lähteä sapuskan jälkeen jonnekin heitin avaimet kaverille "aja sä, mä en halua". *LOL* tositarina. Siihen asti oli ajanut pääasiassa MB, BMW, Toyota, Mitsubishi, Honda.. En ole sen jälkeenkään kieltäytynyt ajamasta mitään autoa samoilla fiiliksillä. Onneksi siitä saabista päästiin pian eroon. Joskus myöhemmin istuin 9000:ssa ja ihmettelin kovasti. Saabismi on (tai ainakin oli) sairaus.

Nämä uudet taitaa olla Opeleita joten ei varmaan kannata tutustua niihinkään ;).

Ennemmin Lexus IS200 kuin tuo saabi, tosin en tiedä millainen tämä uusi faceliftattu Lexus on. Tiisselit on kyllä muille ihmisille kuin mulle ja niissä on kyllä automaatti pakollinen, eihä ne edes kierrä mihinkään, kun meno alkaa pitää heti vaihtaa pykälää.

Aiemmin tuli koeajettua lähes kaikki autot mutta ei ole enää kiinostanut. Civic Type-R:n voisi käydä kokeilemassa, jos siinä olisi jo vakiona riittävän tiukka auto, ei tarvitsisi ostaa alustasarjaa, vanteita, renkaita jne.. uuteen autoon.
 
Mä kyllä olen harrastanut tota aina kesäsisin, kiinnostavat perheautojen uutuusmallit pitää käydä testaamassa aina säännöllisin väliajoin. Niitä pääsee ajamaan ilman erillisiä varauksia tms. Koeajon kesto tulee sopia AINA etukäteen.

Nykyistä työsuhdepirssiä hankittaessa sain helposti autoja koeajoon 1-3 päiväksi sopimalla etukäteen. Autoliikkeet maksoivat jopa löpöt! Tosin Golfin kohdalla meni pieleen: kun menin ma hakemaan autoa, joku oli vetäissyt sen lepikkoon viikonloppuna! Joten piti ottaa sitten jonkun myyjän farmari vähän lyhyemmäksi aikaa alle.

Hauskin koeajokokemus on kyllä talvipakkasilla Lada Samara joskus 90-luvun alussa Oulussa. Uusiin Samaroihin sai lisävarusteena Suomessa tehdyn "verhoilun" parhaaseen Taunus-tyyliin karvamatoista ja plyyshistä. Nauratti niin paljon koko koeajon ajan, että meinattiin ajaa ojaan useamman kerran. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore


Hauskin koeajokokemus on kyllä talvipakkasilla Lada Samara joskus 90-luvun alussa Oulussa. Uusiin Samaroihin sai lisävarusteena Suomessa tehdyn "verhoilun" parhaaseen Taunus-tyyliin karvamatoista ja plyyshistä. Nauratti niin paljon koko koeajon ajan, että meinattiin ajaa ojaan useamman kerran. :D

LOL :p
 
Isäni on tuota joskus nuorempana ukkona harrastanut, mutta sai ajettavakseen vain holtittomia kaaroja, joilla ei meinannut tiellä pysyä. Tavanomainen tuuri on verissä :p.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Aiemmin tuli koeajettua lähes kaikki autot mutta ei ole enää kiinostanut. Civic Type-R:n voisi käydä kokeilemassa, jos siinä olisi jo vakiona riittävän tiukka auto, ei tarvitsisi ostaa alustasarjaa, vanteita, renkaita jne.. uuteen autoon.

Type-R on varmaan ihan kiva auto, mutta saattaa käydä pidemmän päälle rasittamaan kun aina joku uusrikas bemarijuppi on liimaamassa tai piirtämässä ä-kirjainta sinne teini-ärrän perään... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani


Vielk ne saabit on traktoreita?? Elmni ensimminen auto jota kieltydyin ajamasta oli Saab 900. iti oli ostanut Mitsubishin Lnsiautosta ja saatiin laina-autoksi tuollainen, ajoin sen kotiin ja kun piti lhte sapuskan jlkeen jonnekin heitin avaimet kaverille "aja s, m en halua". *LOL* tositarina. Siihen asti oli ajanut pasiassa MB, BMW, Toyota, Mitsubishi, Honda.. En ole sen jlkeenkn kieltytynyt ajamasta mitn autoa samoilla fiiliksill. Onneksi siit saabista pstiin pian eroon. Joskus myhemmin istuin 9000:ssa ja ihmettelin kovasti. Saabismi on (tai ainakin oli) sairaus.

Nm uudet taitaa olla Opeleita joten ei varmaan kannata tutustua niihinkn ;).

Jokainen ajakoot autolla jolla parhaaksi nakee.

Ennemmin Lexus IS200 kuin tuo saabi, tosin en tied millainen tm uusi faceliftattu Lexus on. Tiisselit on kyll muille ihmisille kuin mulle ja niiss on kyll automaatti pakollinen, eih ne edes kierr mihinkn, kun meno alkaa pit heti vaihtaa pykl.

Ensinnakin Lexus IS200 ei ole oikeasti Lexus --> ei tayta Lexuksen laatustandardeja. Amerikassa kyseista mallia myydaan Toyota nimella. Oikea Lexus maksaa halvimmillaan hieman yli 500 000 mk Suomessa.

Lexuksella ei ole mitaan tekmista Saab 95:n kanssa muuta, kuin kilpailee samassa hintaluokassa. Tosin Saab on hieman kalliimpi. Kylla laatu on ihan eri Saab 95:ssa, kuin Lexuksessa. Toiseksi Toyotat ruostuvat aivan liian helposti.

Jokainen hankkikoot autonsa tarpeidensa mukaan. Kylla diesel tulee erittain kannattavaksi, jos ajaa paljon. Faijankin ajaa lahes paivittain yli 72 km. Kylla siina diesel auto tulee selvasti halvamksi, kuin bensa auto. 7000 mk vuodessa saastaisi diesel autolla.
 
Onpas sellainenkin tullut koettua, etta autoliike ei millaan onnistunut saamaan autoa vapaaksi koeajoavarten. Ilmeisesti ei kiinnostanut myyda uutta lahes 250 tmk:n autoa. Ilman koeajoa ei uskalla ostaa noin kallista autoa ja niinmpa valinta kohdistui toiseen merkkiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Jokainen ajakoot autolla jolla parhaaksi nakee.



Ensinnakin Lexus IS200 ei ole oikeasti Lexus --> ei tayta Lexuksen laatustandardeja. Amerikassa kyseista mallia myydaan Toyota nimella. Oikea Lexus maksaa halvimmillaan hieman yli 500 000 mk Suomessa.

Lexuksella ei ole mitaan tekmista Saab 95:n kanssa muuta, kuin kilpailee samassa hintaluokassa. Tosin Saab on hieman kalliimpi. Kylla laatu on ihan eri Saab 95:ssa, kuin Lexuksessa. Toiseksi Toyotat ruostuvat aivan liian helposti.



Siis autohan on ainakin Japanissa Toyota Altezza, USA:ssa sitä ei taideta edes myydä. Epäilen kyllä, että Lexuksen/Toyotan laatu on parempi kuin Saabeissa, varmahan minä en ole, mutta täytyy Saabin laatutason olla todella kova, jos aikoo päihittää Lexuksen/Toyotan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Siis autohan on ainakin Japanissa Toyota Altezza, USA:ssa sit ei taideta edes myyd. Epilen kyll, ett Lexuksen/Toyotan laatu on parempi kuin Saabeissa, varmahan min en ole, mutta tytyy Saabin laatutason olla todella kova, jos aikoo pihitt Lexuksen/Toyotan.

Kylla sita Amerikassa myydaan. Mikaan ongelma ei ole paihittaa Toyotan laatutasoa. Lexuksen voi olla jo hieman vaikeampu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Kylla sita Amerikassa myydaan. Mikaan ongelma ei ole paihittaa Toyotan laatutasoa. Lexuksen voi olla jo hieman vaikeampu.

Riippuu mitä laatua tarkoitat. Tarkoitatko sitä, kuinka huolellisesti auto on tehty, eli kaikki osat on sovitettu hyvin yhteen, materiaalit on valittu huolellisesti etc. Vai kenties sitä, kuinka vähän maanantaikappaleita tehdas valmistaa? (Opel Vectra taitaa olla varsin kuuluisa maanantaikappaleiden runsaudella). Tietysti myös se, kuinka vähän autoon tulee vikoja on merkki laadusta (siis tyyppivikoja). Luultavasti Saab (tämä taitaa päteä kyllä muihinkin eurooppalaisiin merkkeihin) ehkä päihittää Toyotan tuossa ensimmäisessä kohdassa, mutta tuskin noissa muissa.
 
Ylös Bottom