Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koeajot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Riippuu mit laatua tarkoitat. Tarkoitatko sit, kuinka huolellisesti auto on tehty, eli kaikki osat on sovitettu hyvin yhteen, materiaalit on valittu huolellisesti etc. Vai kenties sit, kuinka vhn maanantaikappaleita tehdas valmistaa? (Opel Vectra taitaa olla varsin kuuluisa maanantaikappaleiden runsaudella). Tietysti mys se, kuinka vhn autoon tulee vikoja on merkki laadusta (siis tyyppivikoja). Luultavasti Saab (tm taitaa pte kyll muihinkin eurooppalaisiin merkkeihin) ehk pihitt Toyotan tuossa ensimmisess kohdassa, mutta tuskin noissa muissa.

Mielestani huono seikka on, etta Tyota on ruostumistilastojen karjessa.

Halvalla ei saa hyvaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Mielestani huono seikka on, etta Tyota on ruostumistilastojen karjessa.

Halvalla ei saa hyvaa.

Kai nyt muitakin laatuperusteita on kuin ruostuminen?! Ja siinä 13 vuotta vanhassa MR2:ssa ei muuten ollut ruostepilkkuakaan!
Onhan se ruostuminen tietysti ikävää, jos autoa aikoo pitää pidemmän aikaa, mutta en silti tekisi valintaa pelkästään sen perusteella. Älä käsitä väärin, mielestäni Saab on selvästi parempi merkki kuin Toyota, niinkin paljon että en lähtisi vertaamaan niitä ollenkaan.

Ja tuo Saab = Opel -juttu on jo vanha vitsi (ja huono vitsi kaiken lisäksi).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Mä kyllä olen harrastanut tota aina kesäsisin, kiinnostavat perheautojen uutuusmallit pitää käydä testaamassa aina säännöllisin väliajoin. Niitä pääsee ajamaan ilman erillisiä varauksia tms. Koeajon kesto tulee sopia AINA etukäteen.

Mikäs on mielestäsi paras auto jota olet ajanut? Ja tällä EN tarkoita mainitsemaasi itäautoa... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Mielestani huono seikka on, etta Tyota on ruostumistilastojen karjessa.

Halvalla ei saa hyvaa.

Ruostumistilastoja ei ole tullut seurattua, joten sitä en voi kommentoida. Ja täytyy kyllä myöntää, että eihän Toyotat ajettavuudeltaan ole mitään mahtavia, mikäli on suomalaisiin autolehtiin luottaminen.

Harmi vaan, että suomessa autot on niin törkeän hintaisia. :mad: USA:ssa voisin (no tuskin voisin...) ostaa vaikkapa käytetyn Corvetten, Suomessahan C5 vette maksaa käytettynäkin yleensä yli 500 000mk.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Ruostumistilastoja ei ole tullut seurattua, joten sitä en voi kommentoida. Ja täytyy kyllä myöntää, että eihän Toyotat ajettavuudeltaan ole mitään mahtavia, mikäli on suomalaisiin autolehtiin luottaminen.

Harmi vaan, että suomessa autot on niin törkeän hintaisia. :mad: USA:ssa voisin (no tuskin voisin...) ostaa vaikkapa käytetyn Corvetten, Suomessahan C5 vette maksaa käytettynäkin yleensä yli 500 000mk.

Enpä oikein tiedä onko näihin suomalaisiin autolehtiin luottaminen, ellei satu olemaan yli 40-vuotias perheenisä. Ainakaan vertailujen kokonaisarvosanaa ei kannata tuijottaa, koska ajettavuudeltaan huippuluokkaa oleva auto saattaa olla vertailun viimeisenä vain suurehkon polttoaineen kulutuksen ja pienen tavaratilan takia... Kärjistetty esimerkki, mutta silti.

Autojen hinta kyllä kismittää, mutta ehkäpä EU-verotusyhdentäminen laskee joskus tulevaisuudessa hintoja (toivossa on hyvä elää).
Eikö halvempi Vette kuin C5 kelpaa :)?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Kai nyt muitakin laatuperusteita on kuin ruostuminen?! Onhan se ruostuminen tietysti ikv, jos autoa aikoo pit pidemmn aikaa, mutta en silti tekisi valintaa pelkstn sen perusteella.

Ruostuminen on ainakin minulle aika tarkea asia autoa valittaessa, koska autoa yleensa pidetaan useampi vuosi.

Tosin tiedan henkiloita, jotka vaihtavat autoa parin vuoden valein. Ei siina koskaan voitolle paase, mutta helpoa se on, kun huollot ym... menevat takuun piikkiin. Tosin tuossa tapauksessa uusi auto ei ole kallis. Yleensa nama henkilot eivat osaa huoltaa autoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Miks on mielestsi paras auto jota olet ajanut? Ja tll EN tarkoita mainitsemaasi itautoa... :)

Saab 95 ja BMW 500-sarja ovat tahan mennessa olleet selkeasti parhaat. MB C-malli oli yllattavan huono. Volvo oli surkea. Audi ei vakuuttanut.

Volvolta on tullut uusi malli. Toivottavasti se on ajattevuudeltaan parempi, kuin vanha.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Enp oikein tied onko nihin suomalaisiin autolehtiin luottaminen, ellei satu olemaan yli 40-vuotias perheenis. Ainakaan vertailujen kokonaisarvosanaa ei kannata tuijottaa, koska ajettavuudeltaan huippuluokkaa oleva auto saattaa olla vertailun viimeisen vain suurehkon polttoaineen kulutuksen ja pienen tavaratilan takia... Krjistetty esimerkki, mutta silti.

BMW on todella hyva ajatteva, mutta en voisi koskaan kuvitella ostavani sita. Se kuluttaa aivan liian paljon bensaa. Kalliiksi tulee BMW:lla ajaminen.
 
Originally posted by Inertia


BMW on todella hyva ajatteva, mutta en voisi koskaan kuvitella ostavani sita. Se kuluttaa aivan liian paljon bensaa. Kalliiksi tulee BMW:lla ajaminen.

Kuinkas paljon? Ainakin BMW:lläkin on hyvät kyydit ja tuosta Audista olen eri mieleltä kanssasi. Esim. A4:ssahan on todella hyvät vakiovarusteet mitä olen nyt näin katsellut, en siis seuraa näitä auto hommia aktiivisesti, mutta tuon tiedän että siis Audeissahan on hyvät vakiovarusteet, toisin kuin esim. C-luokan mersuissa. Hauskan asian muuten kuulin, Volvoahan pidetään turvallisena(llisimpana) autona, mutta siinä ei tule edes pelkääjänpaikalle airbagia :rolleyes:. Meijän huushollissa on Chevrolet Starcraft 6,5l Diesel -99 ja Mercedes-benz E -95, ja tuon chevyn ennätyssyönti on 28l/100km täydellä kuormalla :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Saab 95 ja BMW 500-sarja ovat tahan mennessa olleet selkeasti parhaat. MB C-malli oli yllattavan huono. Volvo oli surkea. Audi ei vakuuttanut.

Volvolta on tullut uusi malli. Toivottavasti se on ajattevuudeltaan parempi, kuin vanha.

Mitä Volvoja olet ajanut? Itse olen ajanut S40 (kaverilla on), S60 (toisella kaverilla on) ja S80:tä.

Näistä selvästi paras oli S60, joka tuntui hyvältä. S80 ohjaus oli aivan liian kevyt ja tunnoton, todellinen pappamalli tuntui olevan. Ja S40 ei ole samaa tasoa millään mittapuulla edellisten kanssa, sitähän on muuallakin kritisoitu huonoimmaksi tämän hetken Volvoksi.

Ja tuosta ruostumisesta, ei kai mikään nykyauto alle viidessä vuodessa ruostu, ja jos tekin olette vaihtamassa 9-5:ttä toiseen samanlaiseen niin ei kai tuo teidän Saab vielä kovin vanha ole?
 
2v nykyinen ja edellinen 1-2v, joka vaurioitui peraanajossa. Vakuutus korvasi ja ei ollut oma vika.

Faija kai vaihtaa dieseliin pitkien tyomatkojen takia. Tulee niin paljon edukkaammaksi. Olisi kai ostanut diesel Saabin jo aikaisemmin, jos olisi ollut tarjolla.

Oneksi itselle ei tarvitse hankkia autoa, kun asuu keskustassa ja autoa olisi vaikesa minnekkaan sijoitaa. Kadunvarrelle, jos on tilaa. Kovaralla rahalla voisi saada himoitun autotallipaikan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Mikäs on mielestäsi paras auto jota olet ajanut? Ja tällä EN tarkoita mainitsemaasi itäautoa... :)

Jaa-a, mitään superturboja tai ihmeautoja en ole ajanut... No oisko Citroen XM silloin joskus muinoin. Olin saanut just ajokortin ja alle hinnaston kallein Citikka kaikilla herkuilla. Jännitti aika lailla, kun tuttu autokauppias löi avaimet kouraan ja käski testaamaan.

Kovasti odotan kevättä ja kuivia kelejä, jotta pääsee Civic Type ärrää koeajamaan. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Ensinnakin Lexus IS200 ei ole oikeasti Lexus --> ei tayta Lexuksen laatustandardeja. Amerikassa kyseista mallia myydaan Toyota nimella. Oikea Lexus maksaa halvimmillaan hieman yli 500 000 mk Suomessa.

Lexuksella ei ole mitaan tekmista Saab 95:n kanssa muuta, kuin kilpailee samassa hintaluokassa. Tosin Saab on hieman kalliimpi. Kylla laatu on ihan eri Saab 95:ssa, kuin Lexuksessa. Toiseksi Toyotat ruostuvat aivan liian helposti.

Jokainen hankkikoot autonsa tarpeidensa mukaan. Kylla diesel tulee erittain kannattavaksi, jos ajaa paljon. Faijankin ajaa lahes paivittain yli 72 km. Kylla siina diesel auto tulee selvasti halvamksi, kuin bensa auto. 7000 mk vuodessa saastaisi diesel autolla.

Lexus IS200 on todella Lexus kuten mallinimikin sanoo. Jenkeissä myydään Lexus IS300-mallia sillä sikäläiset markkinat suosivat isompia koneita. Jos käyt MUTUn sijaan liikkeessä tutustumassa tarkemmin asioihin huomaat että aidon Lexuksen saa suomessakin jo 250 000mk:lla joka ei ole paha hinta kilpailijoihin, varustetasoon ja laatuun sekä viimeistelyyn nähden. IS200 on todella hyvin tehty auto minkä tahansa standardien mukaan.

Jos välttämättä tarvitsee isompaa edustuspirssiä (tankkia) kannattaa IMHO katsoa tarkkaan BMW:n 5-sarjaa vaikka jotkut sitä hieman ahtaaksi (?) moittivatkin. Dieselinä 530d automaatilla on mainio jos sellainen on pakko hankkia (dieselin kierrosalue on lyhyt ja ajaminen tylsää bensakoneeseen verrattuna) mutta ei suomalaiseen tapaan manuaalivaihteistolla (ÄÄÄH). MB:n uusi E on ollut pettymys vanhaan W124-sarjaan verrattuna jota voikin helposti sanoa aikansa parhaaksi autoksi vuosina 85-94.

Kaikki autot ruostuu jos niistä ei pidä huolta, kannattaisi lukea ohjekirjan luku korin/maalipinnan-hoito niin tuskin tulee ongelmia ruosteen kanssa nykyautoissa. Käyttöautossa kyllä tarvittaisiin jotain ruostumatonta materiaalia korvaamaan pelti, toheloita omistajia kun tuntuu riittävän. Saabi ei ole mitenkään erityisen ruosteeton, Audia voi taas kiittää ruosteettomaksi.

Lexus taitaa olla kipeä paikka monelle euro-fanaatikolle joiden on heti tuotava esille auton valmistaja (Toyota) vaikka kaikki sen tietävätkin. Hyviä autoja on nimittäin ympäri maailman valmistusmaasta ja merkistä riippumatta!! Herätkää. On siinä Porschella ja Ferrarilla ihmettelemistä Turbo Supran takavaloissa..

Harmi että suomessa lehdistö (ja kuluttajat) on todella konservatiivista, suomi-lehtien koeajajat pitävät lähinnä autoista joilla ovat itse tottuneet ajamaan (pari tuiki tavallista euro-merkkiä) eikä tunnu näkevän metsää puilta. Ja mitä ideaa on haukkua sporttia kivireeksi, natista alle 65-sarjan leveistä renkaista jne. jne. Tylsää!! Verottaja tosin tekee kaikkensa tylsyyden varmistamiseksi. Lukekaas välillä niitä ulkomaalaisiakin autolehtiä..

Isällä oli saabi, minäkin ajan saabilla.. Vaarilla oli voorti, minäkin voortilla.. krooh pyyh..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz


Hauskan asian muuten kuulin, Volvoahan pidetään turvallisena(llisimpana) autona, mutta siinä ei tule edes pelkääjänpaikalle airbagia :rolleyes:.

Virallinen syy tuohon on se, että Volvo ei luota poiskytkettäviin Airbaggeihin. Eli jos on pieniä lapisa perheessä, ei pelkääjän paikalle hankita tyynyä. Jos lapsia ei ole, niin sitten otetaan se tyyny pelkääjänpaikallekkin. Tämähän on virallinen selitys, tiedä sitten, mikä se oikea syy on. Vaikka en minä kyllä laittaisi pientä lasta etupenkille, vaikka auton airbag olisikin kytketty pois toiminnasta, ihan vaan varmuuden vuoksi.

EdHunter: Tuo C5-mallin vette juttu oli vain vertaus, minkä taisit huomatakin. Jos kuitenkin olisin vetteä hankkimassa, niin todennäköisesti ostaisin Z06:n (Z06:ttahan ei eurooppaan tuoda :( ). Ihan vaan sen takia, että saisi auton, joka voittaa kevyesti Porsche 911 (966) Turbon rata-ajossa. Onhan se Turbon omistajille nöyryyttävää, kun yli puolet halvempi Vette hakkaa Turbon radalla mennen tullen ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani


Lexus IS200 on todella Lexus kuten mallinimikin sanoo. Jenkeissä myydään Lexus IS300-mallia sillä sikäläiset markkinat suosivat isompia koneita. Jos käyt MUTUn sijaan liikkeessä tutustumassa tarkemmin asioihin huomaat että aidon Lexuksen saa suomessakin jo 250 000mk:lla joka ei ole paha hinta kilpailijoihin, varustetasoon ja laatuun sekä viimeistelyyn nähden. IS200 on todella hyvin tehty auto minkä tahansa standardien mukaan.

Herätkää. On siinä Porschella ja Ferrarilla ihmettelemistä Turbo Supran takavaloissa..


Siis, Lexus IS200/IS300 mallia EI myydä missään muualla kuin Eroopassa. Japanissa ja (mikäli Inertia on oikeassa) USA:ssa se on Toyota Altezza. Ainoa ero on varustelu, ja Lexuksen logot Toyotan merkkien tilalla. Tuleeko esim Toyota Yariksesta Lexus, jos siihen laitetaan Lexuksen logot tilalle? Näköjään tulee...

Miten muuten Lexus hävisi TM:n testissä jopa Mondeo ST200 mallille, joka on tehty käytännössä rata-ajoon (vrt. Honda Integra Type-R) ?

Ja Supran mikään malli ei kyllä päihitä Ferrarin 360 Modenaa radalle, ellei joku ole virittänyt sitä todella paljon. Ehkä kyseinen Ferrari on Supraa tehokkaampi, mutta silti sen parhaat ominaisuudet ovat ajottavuus. Näin lukee monissa lehdissä, valitettavasti omakohtainen kokemus puuttuu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Siis, Lexus IS200/IS300 mallia EI myydä missään muualla kuin Eroopassa. Japanissa ja (mikäli Inertia on oikeassa) USA:ssa se on Toyota Altezza. Ainoa ero on varustelu, ja Lexuksen logot Toyotan merkkien tilalla. Tuleeko esim Toyota Yariksesta Lexus, jos siihen laitetaan Lexuksen logot tilalle? Näköjään tulee...

Miten muuten Lexus hävisi TM:n testissä jopa Mondeo ST200 mallille, joka on tehty käytännössä rata-ajoon (vrt. Honda Integra Type-R) ?

Ja Supran mikään malli ei kyllä päihitä Ferrarin 360 Modenaa radalle, ellei joku ole virittänyt sitä todella paljon. Ehkä kyseinen Ferrari on Supraa tehokkaampi, mutta silti sen parhaat ominaisuudet ovat ajottavuus. Näin lukee monissa lehdissä, valitettavasti omakohtainen kokemus puuttuu.

Kannattaisi ehkä ottaa asioista ensin selvää:
http://www.lexus.com/showroom/model/is.html
Lexus IS200/300 on Toyota Altezza vain Japanissa (mahdollisesti myös muualla aasiassa??). www.lexus.com on muuten amerikkalainen Lexus-markkinointisivusto jos et tiennyt? Jenkeissä Japsi-importit on POP ja kaikki haluavat "Altezza-takalamput" autoonsa merkistä riippumatta! Onhan uudessa BMW 3-sarjan compactissakin vakiona Altezzan takavalot ;). Satuitteko muuten Gurut tietämään että Lexus LS400 (josta Lexuksen legendaarinen maine on alkujaan) on Japanissa aina ollut nimeltään Toyota Celsior??? Ja yksinkertaisesti edellisessä viestissä mainitsemastani syystä.

Yariksestakin voisi tehdä mini-Lexuksen jos sen komponentit päivitettäisiin "Lexus-tasolle". Joko unohtui VAG:n tapa jakaa komponentteja läpi Audi-Volkswagen-Seat-Skoda-linjan?? Samasta perustasta tehdään autoja eri "höysteillä" eri asiakasryhmille. Saabikin on Opelin hienonnettu painos, kuten Volvo on tulevaisuudessa Fordin luksusversio. Ohhoh! Järkytys? Kannattaisi hieraista silmiään vähän useammin.

Olisi muuten kannattanut lukea brittiläisen Car-lehden testi jossa oli samoja autoja mukana kuin TM:n testissä aikoinaan. Radalla tykättiin Lexuksesta ja ST200:a yllättäen TM:n testin lukemisen jälkeen haukuttiin?!?. Lexus IS200 voitti ko. testissä myös 3-sarjan BMW:n. Hieman huvittuneena tuli lehteä selailtua jossain loungessa lentokentällä joten numeroa ei valitettavasti ole tiedossa :(. Mitä tästä kaikesta voi päätellä - ehkei kannata niitä lehtien testituloksia pitää seinään hakattuna raamattuna?? Nyt kun otit Hondan puheeksi niin Civic Type-R:n lisäksi myös Accord Type-R on mainio kulkupeli josta monella jopa eurooppalaisella automerkillä olisi opittavaa.

TM-lehden autojutut on kyllä tehty 40-vuotiaille perheenisille kuten joku jo ehtikin mainitsemaan.

Kas kun et ryhtynyt vertailemaan F50:ä Toyota Supraan hädissäsi?? *LOL*. Montakohan Supraa saa yhden F360:n hinnalla, ja lisäsi kyse taitaa olla uudemmasta autosta. Kai muuten tiesit lehtiä lukeneena Supran mahtavasta pidosta ja helposta viritettävyydestä? Auton vakiotehot on lähinnä kuristettu japanilaisen herrasmies-sopimuksen mukaisesti 280hp tasolle samoin kuten saksalaisilla on ollut sopimus huippunopeuden rajoituksesta 250 km/h. Kyllä moni Ferrari/Porsche niitä huomattavasti halvemman turbo Supran takavaloja ihailee.

Onneksi eurooppalaisetkin urheiluautot on merkittyvästi parantuneet "idän uhan" myötä. F360 on ensimmäinen Ferrari jota voi sanoa sellaiseksi että kadunmies voi sillä ajaa päivittäisajoa.. Huoltokulut on vieläkin vain uskomattoman kovat verrattuna noihin 90-luvun japanilaisiin superautoihin.
 
kani:

Missäs kohtaa minä haukuin muita Japanilaisia autoja? Kyllähän Hondan Type R-mallit ovat hyviä.
Ongelma vain on siinä, että muut Lexukset ovat autoina todella hyviä, mutta IS200 ei ollut ihan niin onnistunut auto.

Syy miksi Lexus tuotemerkki on olemassa, on varmaankin se, että esim Toyota Celsior niminen luksusauto ei varmaankaan pääsisi USA:ssa samaan arvostukseen kuin M-B, Cadillac jne.

Joten Toyota perusti Lexuksen, ja möi kalleimpia mallejaan USA:ssa Lexus nimellä. Sama taktiikkahan on esimerkiksi
Hondalla (Acura).

Kun Lexuksen muut mallit ovat todella hyviä (siis omaa kokemustahan minulla ei ole), ja sitten merkki julkaisee uuden, entistä pienemmän auton, on odotukset tuota autoa kohtaan todella suuret. Sitten taisi paljastua, että IS-sarjan ominaisuudet eivät yllä muiden mallien tasolle, ja auto on ehkä hieman huonompi kuin pahin kilpailijansa (BMW 300-sarja), niin ei auta. Vaikka auto ei olisi huono, niin silti se voi olla huono verrattuna kilpailijoihinsa (jotka siis ovat parempia).

Ja Lexusta ei oikein voi verrata vaikkapa Audiin (eli Lexus=Audi, Toyota=VW), koska merkki on tähän mennessä tunnettu vain suurten ja kalliiden autojen valmistajana. Muutenkin eurooppalaisten valmistajien eri autot poikkeavat toisistaan muutenkin, kuin varusteiltaan (näyttääkö Volvo S60 Mondeolta?)

Eniten tulee mieleen Jaguar, sekin tekee varsin isoja, ja kalliita autoja (jotka tosin ovat varsin urheilullisia).
Jaguar julkaisi äskettäin X-type malliston, joka pohjautuu Mondeoon. Kuitenkaan auto ei muistuta ulkoisesti, eikä sisäisesti Mondeota. Lisäksi X-typeen on onneksi säilytetty Mondeon ajo-ominaisuudet, jotka taitavat olla kokoluokkansa parhaat.

Jos Lexus olisi tehnyt IS-malliston, kuten Jaguar teki X-typen, niin sitä tuskin haukuttaisiin.

Ja on turha väittää kuinka muodikasta on USA:ssa ajaa japsi-importilla. Minä asun Suomessa, enkä välitä siitä, onko heinähattu muodikas Brasiliassa. ;)

Ja sitten Suprasta.

Tietenkin Supra on halvempi kuin Ferrarit, ja myönnän, että sitä taitaa olla varsin helppo virittää. Mutta itsehän aloitit sanomalla:Herätkää. On siinä Porschella ja Ferrarilla ihmettelemistä Turbo Supran takavaloissa.."
Ja kuinkas helppoa on ajaa todella paljon viritetyllä Supralla, tuskin läheskään niin helppoa, kuin vaikkapa Ferrari F355-mallilla (ja tämähän oli 360-sarjan edeltäjä).

Yksi asia, mikä Suprasta puuttuu, on vain se maine.
Ei Supran maine ole samaa luokkaa kuin Ferrarilla, ja Porschella, ja joillekkin maine merkitsee todella paljon...

Ja yksi asia, miksi jotkut autot pärjäävät ulkomaalaisissa lehdissä, mutta eivät suomalaisissa, on Suomen huonot tiet.

Vaikka auton alusta, ja hiljaisuus vakuuttaisivat Ranskan teillä, ei se välttämättä ole hyvä ajaa Suomen sohjoisilla, ja surkeakuntoisilla teillä.

Kuten täällä on monesti sanottu:" toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä" (vai miten se nyt meni...)
 
Japanilaisten autojen tehot on rajoitettu 280 hevoseen ihan oikealla lailla, eli kyseessä ei ole pelkkä herrasmiessopimus.

Alkaa mennä tämä autoista kiistely vähän aiheen ulkopuolelle, otsikkohan on nimenomaan Koeajot, eli täällä olisi mukava jutella omakohtaisista kokemuksista eikä lainailla autolehtiä tai järjestää euro vs. japsi -tappeluita. Joku voi varmaan perustaa uuden topicin yleiselle autokeskustelulle...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani


Kannattaisi ehkä ottaa asioista ensin selvää:
http://www.lexus.com/showroom/model/is.html
Lexus IS200/300 on Toyota Altezza vain Japanissa (mahdollisesti myös muualla aasiassa??). www.lexus.com on muuten amerikkalainen Lexus-markkinointisivusto jos et tiennyt? Jenkeissä Japsi-importit on POP ja kaikki haluavat "Altezza-takalamput" autoonsa merkistä riippumatta! Onhan uudessa BMW 3-sarjan compactissakin vakiona Altezzan takavalot ;). Satuitteko muuten Gurut tietämään että Lexus LS400 (josta Lexuksen legendaarinen maine on alkujaan) on Japanissa aina ollut nimeltään Toyota Celsior??? Ja yksinkertaisesti edellisessä viestissä mainitsemastani syystä.

Yariksestakin voisi tehdä mini-Lexuksen jos sen komponentit päivitettäisiin "Lexus-tasolle". Joko unohtui VAG:n tapa jakaa komponentteja läpi Audi-Volkswagen-Seat-Skoda-linjan?? Samasta perustasta tehdään autoja eri "höysteillä" eri asiakasryhmille. Saabikin on Opelin hienonnettu painos, kuten Volvo on tulevaisuudessa Fordin luksusversio. Ohhoh! Järkytys? Kannattaisi hieraista silmiään vähän useammin.


Lexus IS200 ei nyt vain ole sama asia, kuin ns. oikeat Lexukset 500 000 mk. Toiseksi Lexus IS200 ei ole jarin onnistunut auto. Toistaiseksi ainoat ja oikeat hyvat Lexukset maksavat siina hieman yli 500 000 markasta ylospain.

Ei se nyt ihan niin ole. Saabin ja Opelin ero kylla tasmalleen sama, kuin makkaralla ja juustolla. Kylla Saabin ja Opelin ajattavuudessa seka laatutasossa on selkea ero. Toiseksi jatkossakin Volvo tulee olemaan omanlaisensa auto samoin tulee olemaan Saab. Yritys voi omistaa useita eri automerkkeja, mutta ei se tee niista kaikista samoja. Kylla ne kehittavat omia myos moottoreita ym... Kanin logiikalla Ferrariin tulee pikku Fiatin turvallisuus ja laatu seka samoin Rolls Royceen BNW laatu.

MB on myos aloittamassa uutta luxus merkkia. Kuulemma autoa ei voida enaa myyda MB:n nimella. koska se ei takaa tarpeeksi korkeaa laatutasoa asiakkaiden silmissa.

BMW-3 sarja onkin sellainen pikku kirppu.



Olisi muuten kannattanut lukea brittiläisen Car-lehden testi jossa oli samoja autoja mukana kuin TM:n testissä aikoinaan. Radalla tykättiin Lexuksesta ja ST200:a yllättäen TM:n testin lukemisen jälkeen haukuttiin?!?. Lexus IS200 voitti ko. testissä myös 3-sarjan BMW:n. Hieman huvittuneena tuli lehteä selailtua jossain loungessa lentokentällä joten numeroa ei valitettavasti ole tiedossa :(. Mitä tästä kaikesta voi päätellä - ehkei kannata niitä lehtien testituloksia pitää seinään hakattuna raamattuna?? Nyt kun otit Hondan puheeksi niin Civic Type-R:n lisäksi myös Accord Type-R on mainio kulkupeli josta monella jopa eurooppalaisella automerkillä olisi opittavaa.


Voipi olla, mutta liikenneolot ovat Englannissa hieman erilaiset. Harvemmin siella ja on samanlaisia keliolosuhteita, kun Suomessa. Mikas ihme se on, jos 3-sarjan BMW:n voittaa joku toinen automerkki.



TM-lehden autojutut on kyllä tehty 40-vuotiaille perheenisille kuten joku jo ehtikin mainitsemaan.


Yleensa autoja ostetaan paivittaiseen kayttoon vai ostaako kani autoja huvikseen/harrastuksekseen? Toiset ihmset ostavat autoja jopa tyokayttoon.



Kas kun et ryhtynyt vertailemaan F50:ä Toyota Supraan hädissäsi?? *LOL*. Montakohan Supraa saa yhden F360:n hinnalla, ja lisäsi kyse taitaa olla uudemmasta autosta. Kai muuten tiesit lehtiä lukeneena Supran mahtavasta pidosta ja helposta viritettävyydestä? Auton vakiotehot on lähinnä kuristettu japanilaisen herrasmies-sopimuksen mukaisesti 280hp tasolle samoin kuten saksalaisilla on ollut sopimus huippunopeuden rajoituksesta 250 km/h. Kyllä moni Ferrari/Porsche niitä huomattavasti halvemman turbo Supran takavaloja ihailee.


Ei paljon kiinnosta Ferrarit, kun niilla ei Suomessa tee yhtaan mitaan.


Onneksi eurooppalaisetkin urheiluautot on merkittyvästi parantuneet "idän uhan" myötä. F360 on ensimmäinen Ferrari jota voi sanoa sellaiseksi että kadunmies voi sillä ajaa päivittäisajoa.. Huoltokulut on vieläkin vain uskomattoman kovat verrattuna noihin 90-luvun japanilaisiin superautoihin.

En mina kylla millaan Ferrarilla koskaan mitaan paivittaisajoa ajaisi. Liian hankala se on sellaiseen. Varsin kovilla pakkasilla ja liukkailla keleilla.
 
Jaguarin halvimmissa autoissa ei saa kylla mitenkaan rahalle vastinetta Suomessa. Liian kallis, syo liikaa bensaa ja varaosat kalliita. Eipa ole kovin kummoinenkaan auto kovilla talvi keleilla.

Olen sita mielta, etta halvimpia luxus autoja ei kannata ostaa. Niissa saa aika heikosti vastinetta rahalle Suomessa, kun ajattelee mita ne halvimmillaan ulkomailla maksavat. Taitanee esim. halvin Jaguar maksaa Englannissa hieman yli 200 000 mk varustuksella.
Meilla se taitaa olla yli 300 000 mk.
 
Ylös Bottom