Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoli parempi pelaamiseen kuin PC?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FelisLeo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FelisLeo

Gamereactor
Olen itse ehdottomasti sitä mieltä, että konsoli on parempi pelaamiseen kuin PC.

Käyttökone erikseen ja pelikone erikseen. Ei tarvitse säätää oikeataan mitään ylimääräistä. Kunnon ohjaimet eikä tarvitse arvuutella näppiksen kanssa. Pelejä pystyy pelaamaan vielä 10 vuoden päästä, koska sama vanha konsoli pyörittää pelejä edelleen (uusin PC ei pyöritä vanhoja retroklassikoita). Eikä ole PC:lle Zeldaa, Mariota, Metroidia tai montaa muutakaan.

Konsoli rules. :)

Mitäs mieltä työ ootte?

Tämä on sellaisia ikuisuusaiheita. Itse pidän konsoleilla pelaamisesta, mutta ihan varmasti löytyy paljon hyviä syitä myös PC:llä pelaamiseen.

Konsolipelien pelattavuuden helppous (levy sisään ja menoksi) on yksi niistä erittäin hyvistä syistä, minkä takia itse puollan konsolipelailua.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FelisLeo
Olen itse ehdottomasti sitä mieltä, että konsoli on parempi pelaamiseen kuin PC.

Käyttökone erikseen ja pelikone erikseen. Ei tarvitse säätää oikeataan mitään ylimääräistä. Kunnon ohjaimet eikä tarvitse arvuutella näppiksen kanssa.

Pelejä pystyy pelaamaan vielä 10 vuoden päästä, koska sama vanha konsoli pyörittää pelejä edelleen (uusin PC ei pyöritä vanhoja retroklassikoita). Eikä ole PC:lle Zeldaa, Mariota, Metroidia tai montaa muutakaan.

Konsoli rules. :)

Mitäs mieltä työ ootte?

PC vetää kyllä pidemmän korren jos on vähän kärsivällisyyttä ja jaksaa ottaa asioista selvää. PC:n kanssa pitää tehdä aika paljon töitä jos haluaa nauttia pelaamisesta. Nykyään saa myös aika hyvin adaptereja, jotta konsoliohjaimistakin pääsee nauttimaan pcllä pelatessa. Onhan konsoleilla se olohuoneen sohva puolellaan, mutta tarpeeksi kova pelaaja vie sen PCn sinne olohuoneeseen ja pistää tv-outilla kuvan telkkariin ;) Mutta jos ei jaksa/halua säätää PC:n kanssa niin kyllähän konsolit tietenkin vie voiton.

Vanhoja klassikkopelejä voi muuten PCllä pelata mukavasti emulaattoreilla.

Minulla ainakin mielenkiinto konsoleiden ja pc:n välillä vaihtelee, esim nyt pc on niin paljon tehokkaampi joten sen pelit kuten Far Cry ovat niin vaikuttavia, ettei konsolit oikein pysty vastaamaan (Xbox pystyy hieman rimpuilemaan). Sitten taas kun uudet konsolit julkaistaan siirtyy mielenkiinto joksikin aikaa konsoleille.

Viime vuosina ei kyllä ole PC:llä paljoa tullut pelattua, ja kun oli aika ostaa uusi kone päädyinkin kannettavaan. Konsolipelaaminen on vienyt voiton juuri sen yksinkertaisuuden ja mukavuuden ansiosta. Peli sisään, pädi käteen, sohvalle rötväämään ja pelaamaan :)

Seuraavaksi joku tulee tietysti sanomaan, että sama onnistuu PC:lläkin, mutta vaatii vain alkuun pientä panostusta... näinhän se on. Toinen seikka mistä pidän konsolissa on se, että kun hankin konsolin tiedän, että sillä pyörii pelit sen seuraavat kolme vuotta. :)

Ja tuleehan sitä vielä PC:llä pelattua joitain klassikoita ja ns. pikkupelejä.

Puhkikaluttu aihe kaikin puolin. Molemmille kun edelleen löytyy kannattajansa niin ristiin kuin kummankin puolesta.

Itse kuulun jälkimmäiseen leiriin. Molempi parempi.

Konsolit ovat minulle se juttu. Konsolit ovat tehokkaita, mukavia ja jos peli ei toimi vika on koneessa ei käyttäjässä.
PC:n hyviä puolia on se, että PC on vapaa alusta. Sille voi kuka tahansa tehdä mitä tahansa ja vaikka raha tehdään loppujen lopuksi konsoleilla, moni pieni pelitalo ei voi aloittaa tekemään jotain PS2 peliä, koska laitteistoa on vaikea saada, PS2:lle on vaikea koodata ja niin pois päin. Esim. Remedy on aloittanut PC:llä, mitä kautta heovat päässeet konsoleihin ja rahoihin kiinni.
Pelaamisen kannalta konsolit vievät voiton. Nykykonsoleihin saa näppiksen ja hiiren kiinni, jos rahaa löytyy korkea resoluutio ei ole mahdoton saada myös konsolipeleihin.
Tällä hetkellä PC on tietysti vahvoilla Half Life 2:n ansiosta, mutta voi olla mahdollista että MS, Sony ja Nintendo vie kaiken huomion itselleen taas vilauttamalla seuraavaa sukupolvea.

Minun mielestäni konsolit ovat jossain mielessä pelaajille käyttäjäystävällisempiä kuin PC:t. Konsolilla ei tarvitse huolehtia mistään yhteensopivuusongelmista, tai siitä että riittääkö koneen teho pyörittämään jotain peliä.

Vaikka pelaan paljon enemmän konsoleilla, olen kuitenkin sitä mieltä että sekä PC ja konsolit ovat yhtä hyviä pelaamiseen ja molemmilta löytyy paljon itseäni kiinnostavia pelejä. Eli siis molempi parempi.

Eniten ärsyttää PC:llä jatkuva uusien ajureiden asentaminen. Sitten nämä mystiset, mutta ah-niin-perinteiset ongelmat kun ollaan ostettu uusi (esim 1500e) tietokone ja huomataan, että kone nykii uusien pelien kanssa vaikka ei pitäisi. Kiva siinä sitten alkaa resoluutiota pudottelemaan ja detaileja laskemaan pari päivää vanhalla koneella. Tulee konsoleita ikävä ja riemu repeää kun aletaan säätämään, säätämään ja säätämään :D

Sohva, iso tv, padi, ei nykimistä (ellei pelintekijä halua :p ) ja täydet detailit ---> 100% konsolipelaaja

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FelisLeo
Pelejä pystyy pelaamaan vielä 10 vuoden päästä, koska sama vanha konsoli pyörittää pelejä edelleen (uusin PC ei pyöritä vanhoja retroklassikoita).

Mutta nykyajan konsolit ovat hajonneet jo kymmenen vuoden kuluttua.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että konsoli on käyttäjäystävällisempi. PC:n kanssa menee hermot niiden yhteensopivuusongelmien kanssa.

Ehdottomasti konsoleilla tulee pelattua. Tietokonepeleihin en saa mitään tunnelmaa aikaiseksi ja ylimääräinen säätäminen vie pois pc:n luota.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rauru
Ehdottomasti konsoleilla tulee pelattua. Tietokonepeleihin en saa mitään tunnelmaa aikaiseksi ja ylimääräinen säätäminen vie pois pc:n luota.

ehka joskus dos ajalla ymmarsin ton saatamisen mutta mita nykyaan pitaa enaa saataa ?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
ehka joskus dos ajalla ymmarsin ton saatamisen mutta mita nykyaan pitaa enaa saataa ?

Lainataan vaikka Smirreä:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
Eniten ärsyttää PC:llä jatkuva uusien ajureiden asentaminen. Sitten nämä mystiset, mutta ah-niin-perinteiset ongelmat kun ollaan ostettu uusi (esim 1500e) tietokone ja huomataan, että kone nykii uusien pelien kanssa vaikka ei pitäisi. Kiva siinä sitten alkaa resoluutiota pudottelemaan ja detaileja laskemaan pari päivää vanhalla koneella. Tulee konsoleita ikävä ja riemu repeää kun aletaan säätämään, säätämään ja säätämään :D

Sohva, iso tv, padi, ei nykimistä (ellei pelintekijä halua :p ) ja täydet detailit ---> 100% konsolipelaaja

+ Asennukset, tietokoneiden kaatuminen, näppäimien säätely yms.
Niin paljon helpompaa konsoleilla, sekä minun mieleeni paremmat pelit.

EDIT: Typo nimessä

Viimeksi muokannut moderaattori:
kaikille kadettomille tietokoneen kanssa kannattaa kokeilla gamegain2 softaa

http://www.pgware.com/downloads/

Re: Re: Konsoli parempi pelaamiseen kuin PC?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snes
Mutta nykyajan konsolit ovat hajonneet jo kymmenen vuoden kuluttua.

Öh... jaa? Minun Cubeni on vuoden vanha ja se on edelleen kuin vasta kaupasta haetun näköinen ja toiminen. Jos sama meno jatkuu niin miksi se 9 lisävuoden jälkeen olisi hajonnut?

No eipä nuo konsolit ole niin herkkiä hajoamaan. Itselläni PSX on ostettu -95 ja on vieläkin kuin uusi. Että eipä nuo konsolit näemmä mene miksikään tai hajoa kymmenessäkään vuodessa.

Konsolit on mielyttävämpiä, minun mielestäni. Konsolissa kun pelit pyörii niin kuin pitää, pc:llä saattaa joutua säätämään ja siltikin tulee ongelmia. Itellä pc on pääasiassa työ vehje, mutta kyllä silläkin tulee pelattua. Tänään asensin uuden näytönohjaimen ja johan lähti Max payne2:n päälle, Ati 9200 taisi olla liian laiska sille, nyt on 9600xt. Far cry:n laitoin tilaukseen, saas nähdä toimiiko ilman säätämistä.
Onhan se säätäminenkin kivaa, mutta huoleton pelaaminen on vielä kivempaa.

Onhan se konsoli paljon mukavampi ja käytännöllisempi pelaamiseen kuin PC. PC:llä pelaamisessa eniten häiritsee tilttailut, virheet ynnä muut sekoilut. PC:lle tulee sillekkin kuitenkin paljon hyviä pelejä ja suurin osa niistä on sellaisia mitä ei konsoleilla ole, joten siksi kumpikin parempi.

Ylös Bottom