Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Jos asioita ei voi muuttaa sillä perusteella, että ne ovat nyt niinkuin ovat, ei mikään koskaan kehity.
Moniakin asioita voi muuttaa, mutta kaikkea_ei_tarvitse_aina_muuttaa. Tämä siis pieni kommentti yleistämisestä.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Moniakin asioita voi muuttaa, mutta kaikkea_ei_tarvitse_aina_muuttaa.
Ja siksi tätä keskustelua käydäänkin, jotta ymmärrettäisiin, olisiko uusi jako parempi kuin vanha jako. Nyt näyttää siltä, että vanha jako on monen mielestä parempi, koska siihen on totuttu.

Perustelut ovat siis karkeasti:
Uuden jaon puolesta: voidaan keskustella peleistä riippumatta siitä, millä alustalla peliä pelaa.
Uutta jakoa vastaan: ei haluta nähdä muilla konsoleilla pelattavia pelejä, vaikka ne olisivat osittain samoja, ovatpa vain väärällä alustalla.

Sen verran vielä sanon, että ei itseänikään kiinnosta Guitar Hero III tai Final Fantasy XIII tai Metal Gear Solid, mutta osaan ohittaa nuo ketjut. Vastoin yleistä luuloa minä en pelaa kaikkia PS3:lle julkaistuja pelejä vain siksi, että ne on julkaistu PS3:lle.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Kuvittelenko vai näyttääkö suurin muutosvastaisuus olevan pleikkapuolella? Ilmeisesti kaikki xbotit ovat niin vastenmielistä sakkia, ettei voida samassa ketjussa keskustella.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Kuvittelenko vai näyttääkö suurin muutosvastaisuus olevan pleikkapuolella? Ilmeisesti kaikki xbotit ovat niin vastenmielistä sakkia, ettei voida samassa ketjussa keskustella.

Saman huomasin itsekin. Mutta eikös tämä alunperin ollut PlaystationFIN niin kyllähän sen tavallaan ymmärtääkin.

Ymmärsinkö oikein, että noita mutliplattari-ketjuja nyt kokeillaan ja jos toimivat niin niihin sitten siirryttäisiin?
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Saman huomasin itsekin. Mutta eikös tämä alunperin ollut PlaystationFIN niin kyllähän sen tavallaan ymmärtääkin.
Tavallaan tämä on vieläkin. Uskoisin että yhtenäinen keskustelupalsta saattaisi yhtenäistää pelaajayhteisöä ja näin ollen muuttaa Konsolifininkin käyttäjiä enemmän suvaitsevaisemmiksi.


Vaikka olen täysin uuden aluejaon kannalla niin en näe järkeä tuon multiplattari-alueen luomiseen, koska se vain lisäisi entisestään alueita ja näin ollen vain pahentaisi alkuperäistä ongelmaa. Ja alkuperäinen ongelma nimenomaan on juuri se että Konsolifin on hakemistohelvetti, kuten Josp sen kauniisti ilmaisi. Multiplattarikeskusteluiden kohdistuminen yhteen topiciin olisi sitten vain toinen hyvä, joka ratkaisusta tulisi.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Tällä hetkellä uusimmat/päivän viestit on minulle ainoa järkevä tapa käyttää foorumia.
Samoin. Eli henk.koht. aika sama mihin suuntaan rakennetta veivataan, koska fiidi on joka tapauksessa nopein ja minun vinkkelistäni mielekkäin tapa seurata keskusteluja. Yksittäiset asiat löytyvät hakutoiminnolla.

Muutoksissa on vielä sellainenkin juttu, että ne vaativat toteuttajia. KonsoliFINistä löytyy tavaraa jo tosi monen vuoden ajalta ja muuton tullessa koko se massa pitäisi järjestää uusiksi. Ei kuulosta kovin mielekkäältä puuhalta. Kaikki pro bono -touhu kun on aina pois ylläpidon omasta peliajasta.

Lätkäisin rastin nyt kuitenkin EOS-ruutuun, enkä ala vastustella jos muutos tulee. Se voi olla ihan virkistävääkin.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Kamoon, ei tässä nyt mitään marttyyrimeininkiä tarvita! Jäsenistö äänestää ja kertoo mielipiteensä mielellään perustelujen kera, mutta ylläpito tekee miten parhaaksi näkee.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Onhan se muutos silti niin iso että kannattaa rauhassa katsoa jos tulee näitä mielipiteitä ja sen jälkeen miettiä sitä mikä olisi parasta. Koska kuten joku jo mainitskikin, jos muutoksia tehdään ja sen jälkeen huomataan, että "ei tämä nyt ihan niin hyvä ole kuin piti" niin vaikea taas muuttaa takaisin vanhaan jne.

Toisaalta taas eikös se ole saitinkin etu Xshava, jos ketjuja on helpompi valvoa ja kaistan käyttöä tulee (kaiken järjen mukaan) vähemmän (tai jos tulee, kun kävijämäärät koko ajan taitaa olla kasvamaan päin)?
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Jos muutos tulee, pitäisi saada filtteri jolla voi suodattaa pois niitä alustoja koskevat ketjut joihin ei itsellä ole mitään kosketusta eli ei ko. konsolia omista, eli esim. viestiketjuun pitäisi olla liitettynä alustatagi. Omasta näkökulmasta, yhden konsolin omistajana, on kaikkien alustojen keskustelujen yhdistäminen askel taaksepäin kehityksessä, ei missään nimessä eteenpäin :rolleyes:.
Ymmärrän että suurpelaajat, joilla on usea konsoli, haluaisivat hakemistoja yksinkertaisemmiksi, mutta meille muille, joita lienee käyttäjistä suurin osa (ja uusista foorumin käyttäjistä prosentuaalisesti vielä suurempi osa), hakemistot muuttuisivat sekavammiksi ja vaikeakäyttöisemmiksi.

Multiplattariketjut ovat toisaalta ihan jees ajatus koska on suuri osa keskustelusta on yhteistä, mutta niissäkin samalla lisääntyy sellaisen keskustelun määrä joka ei itseä kiinnosta pätkääkään. Väärinymmärryksiä tulee tapahtumaan paljon ja moderointi saa olla entistä tiukempaa kaikenlaisten asiattomien aidan yli letkauksien takia.

Esim. Call of Dude 5.

- ....blaablaablaa.....Mä pelaan joka yö ja lähes ainoastaan HC:tä. blaablaa....
- Hei lisää mut frendilistalle, mäkin tykkään pelata HC:tä.
- Onks sulla lukihäiriö? Tos vasemmalla näkyy et mulla on vain 360 ja sä pelaat näköjään grillillä.
- Ai joo, sori.

- Juokset sitä aitaa pitkin ja just ennen sitä halkeamaa hyppäät ja käännät samaan aikaan oikealle niin pääset katolle. Siinä pitää olla tosi tarkka ajoitus.
- Okei, mä tahkosin sitä puolitoista tuntia eilen enkä onnistunut. Tuli vain peukaloihin rakot DS:n tateista.
- ? Ai sulla on COD Pleikkarille?
- Joo, mulla on molemmat koneet mutta plege-COD koska siinä on paremmat graffat.
- Mutsis on, fanipoika. Ei siinä plösön versiossa toi onnistukaan.

- Eilen tuli pätsi poksille. Nyt pystyy blaablaa ja blaablaa ja blaablaablaa.
Tämän jälkeen sivukaupalla keskustelua uudesta patchista, joka ei kiinnosta toisen alustan pelaajia oikeastaan jaskan vertaa ja aiheuttaa vain kikkelin kasvamisen otsalohkoon kun oman alustan patchia ei vain näy eikä kuulu.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Multiplattariketjut ovat toisaalta ihan jees ajatus koska on suuri osa keskustelusta on yhteistä, mutta niissäkin samalla lisääntyy sellaisen keskustelun määrä joka ei itseä kiinnosta pätkääkään. Väärinymmärryksiä tulee tapahtumaan paljon ja moderointi saa olla entistä tiukempaa kaikenlaisten asiattomien aidan yli letkauksien takia.

Esim. Call of Dude 5.

- ....blaablaablaa.....Mä pelaan joka yö ja lähes ainoastaan HC:tä. blaablaa....
- Hei lisää mut frendilistalle, mäkin tykkään pelata HC:tä.
- Onks sulla lukihäiriö? Tos vasemmalla näkyy et mulla on vain 360 ja sä pelaat näköjään grillillä.
- Ai joo, sori.

- Juokset sitä aitaa pitkin ja just ennen sitä halkeamaa hyppäät ja käännät samaan aikaan oikealle niin pääset katolle. Siinä pitää olla tosi tarkka ajoitus.
- Okei, mä tahkosin sitä puolitoista tuntia eilen enkä onnistunut. Tuli vain peukaloihin rakot DS:n tateista.
- ? Ai sulla on COD Pleikkarille?
- Joo, mulla on molemmat koneet mutta plege-COD koska siinä on paremmat graffat.
- Mutsis on, fanipoika. Ei siinä plösön versiossa toi onnistukaan.

- Eilen tuli pätsi poksille. Nyt pystyy blaablaa ja blaablaa ja blaablaablaa.
Tämän jälkeen sivukaupalla keskustelua uudesta patchista, joka ei kiinnosta toisen alustan pelaajia oikeastaan jaskan vertaa ja aiheuttaa vain kikkelin kasvamisen otsalohkoon kun oman alustan patchia ei vain näy eikä kuulu.

Vilkaisin COD4:n Xbox-ketjun sata viimeisintä viestiä. Valtaosa jutusta oli kyllä aseisiin ja muuhun itse peliin liittyvää + joku patchimaininta ja Liveen liittyvää lägiongelmaa, mutta yleisesti siis aika kaikille sopivaa luettavaa.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Vilkaisin COD4:n Xbox-ketjun sata viimeisintä viestiä. Valtaosa jutusta oli kyllä aseisiin ja muuhun itse peliin liittyvää + joku patchimaininta ja Liveen liittyvää lägiongelmaa, mutta yleisesti siis aika kaikille sopivaa luettavaa.

+ Muutama Halo3 vertailu ja saavutus kysely. Muuten kyllä suht kaikille soveltuvaa.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Omasta näkökulmasta, yhden konsolin omistajana, on kaikkien alustojen keskustelujen yhdistäminen askel taaksepäin kehityksessä, ei missään nimessä eteenpäin .
Ymmärrän että suurpelaajat, joilla on usea konsoli, haluaisivat hakemistoja yksinkertaisemmiksi, mutta meille muille, joita lienee käyttäjistä suurin osa (ja uusista foorumin käyttäjistä prosentuaalisesti vielä suurempi osa), hakemistot muuttuisivat sekavammiksi ja vaikeakäyttöisemmiksi.

Tässä kohtaa mulla menee yli ymmärryksen. Siis kyseessähän pitäisi olla keskustelufoorumi, joten eikö muidenkin käyttäjien tarinointi ole rikkautta ja tuo vaihtelua? Vaikka minulla on uuden sukupolven koneista vain Wii, niin käyn silti säännöllisesti molempien HD-koneiden triideissä lukemassa ja viestittämässä.

Eli tuo uudistus toisi minusta kaikista suurimpana plussana keskustelua ja käyttäjien välistä interaktiota lisää.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Onkohan Scatterbrainin hyvä pointti mennyt monilta ohi:
Nytkin käytin aikaa selaamalla mm. PS3:n ketjuja Guitar Herosta ja CoD4:stä. En koskaan kirjoita niihin ketjuihin, koska omistamani kone ei ole PS3 ja koska minulla on monesti kritisoitavaakin -> tämä kritiikki jää kokoaan PS3-käyttäjien kuulematta, elleivät lue myös XO-peliversion ketjuja.
Eli eri ketjut eri versioille voivat toimia ihan oikeana esteenä keskustelulle, kun vääränmerkkisen koneen omistajan aiheellinenkin kritiikki luetaan provoiluna.

Tosin täytyy myöntää, että Karmankin viestissä on asiaa. Eri versioille tulee päivityksiä eri aikoihin, toisille ei koskaan, ja tämä keskustelu ei varmasti kiinnosta niitä, joilla on peli, mutta eri konsoli. Mutta toisaalta en pidä tuota kovin realistisena, että CoD5-keskustelussa huomio kiinnittyisi liikaa Dualshockin tattien hieromiin rakkoihin.

Jos noita konsolien omia alueita ei haluta hävittää, niin miten toimisi tämä kompromissi, jota on jo sivuttukin, eli Pelit-yläkategorian jakaminen seuraavasti:

PELIT
+ Monialustapelit
+ Playstation
+ Xbox
+ Nintendo
+ Muut
+ Peliapu

Noi päivitysongelmat ja muut voisivat olla omina ketjuinaan peliavun puolella, ne näyttävät muutenkin olevan hiljaisempia kategorioita. Yksinoikeudet eivät näkyisi niille, jotka eivät konsolia omista, multiplatform-peleistä taas voisi keskustella yhteisellä alueella.

Samalla tiukennettaisiin linjaa siten, että kaikki provoilu johtaisi varoituksetta banneihin ja kanuunat muutettaisiin kukkaruukuiksi. Linnut laulaisivat ja aurinko paistaisi.

Mä lähden viettämään viikonloppua.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Vilkaisin COD4:n Xbox-ketjun sata viimeisintä viestiä. Valtaosa jutusta oli kyllä aseisiin ja muuhun itse peliin liittyvää + joku patchimaininta ja Liveen liittyvää lägiongelmaa, mutta yleisesti siis aika kaikille sopivaa luettavaa.
Hyvä otos :rolleyes:

Kävin itsekin tsekkaamassa sen ketjun - vaikka en CODista puhunutkaan vaan yleisemmin. Siinä sadassa vikassa ei patchista ollutkaan paljon juttua mutta se ei tarkoita etteikö patcheista keskusteltaisi sivukaupalla kun niitä tulee. Käy katsomassa PS3-puolelta päivityskeskusteluja.

Toistan sulle vielä edellisestä viestistä pari kohtaa jotka olivat lainaamassasi tekstissäkin. Ole tarkkana, nämä ovat aika oleellisia lauseita pointtini kannalta:

Karma sanoi:
Multiplattariketjut ovat toisaalta ihan jees ajatus koska on suuri osa keskustelusta on yhteistä
ja
Karma sanoi:
mutta niissäkin samalla lisääntyy sellaisen keskustelun määrä joka ei itseä kiinnosta pätkääkään

Lisääntyykö paljon? Ei. Silti lisääntyy, ja ajoittain paljonkin, kuten patchin ilmestyttyä. Ja patchaus on nousussa oleva ilmiö. Kun patchit tulevat eri aikoihin, toimivat pelit joiltain osa-alueilta eri tavalla kuin ennen - esim. asetasapaino voi muuttua, jolloin toisen alustan keskustelut eivät koske toista alustaa aseiden tehon ollessa kyseessä.
Joissain peleissä toinen versio nykii enemmän tai vähemmän, toisissa puuttuu joku pelitila, joissain on enemmän ekstroja, välianimaatioita jne. Satunnaisen pelaajan ja uuden foorumin käyttäjän näkökulmasta on aika hämmentävää ja turhauttavaa että tieto jota foorumilta saa, ei pidäkään paikkansa pelin äärellä. Vakkari osaa tietenkin paremmin filtteröidä informaatiota kun se tietää millä alustalla toiset pelaavat. Tällä hetkellä filtteröintiä tarvitaan aika vähän.

Summa summarum: mun mielestä on hyvä idea kokeilla miten multiplattariketjut toimivat. Sittenhän sen näkee onko idea hyvä vai ei. Ongelmaton se ei missään nimessä ole.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Vaikka minulla on uuden sukupolven koneista vain Wii, niin käyn silti säännöllisesti molempien HD-koneiden triideissä lukemassa ja viestittämässä.
En kuule jengin kiljahtelevan riemusta.
Eli tuo uudistus toisi minusta kaikista suurimpana plussana keskustelua ja käyttäjien välistä interaktiota lisää.
Määrä ei korvaa laatua.

Samalla tiukennettaisiin linjaa siten, että kaikki provoilu johtaisi varoituksetta banneihin ja kanuunat muutettaisiin kukkaruukuiksi.
Nyt alkoi riemunkiljahduksia jo kuulua :p
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Yhdyn tuohon Karman ja monen muun mielipiteeseen. Miksi muuttaa toimivaa? Kokeilu on tok hyvästä, mutta se on varmaa, että keskusteluissa pyörisi myös useita sellaisia asioita, jotka eivät toisen konsolin omistajia kiinnosta. Komppaan myös tuota Nisun mainitsemaa yhteisöllisyyttä. Mukavampi höpötellä oman lempikoneen/kaverilistan kavereiden kera, joihin verkossa pelatessaan saattaa törmätäkkin!

Joku filtteri saataisi toimia, kuten Karma mainitsi. Uusimmat viestit/päivän viestit toimii vallan sujuvasti pikaselauksena!

Karma heitit kyllä nyt Zoukalle sellaisen piikin, että penkiltä meinasin tippua!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Hyvä otos :rolleyes:

Kävin itsekin tsekkaamassa sen ketjun - vaikka en CODista puhunutkaan vaan yleisemmin. Siinä sadassa vikassa ei patchista ollutkaan paljon juttua mutta se ei tarkoita etteikö patcheista keskusteltaisi sivukaupalla kun niitä tulee. Käy katsomassa PS3-puolelta päivityskeskusteluja.

Toistan sulle vielä edellisestä viestistä pari kohtaa jotka olivat lainaamassasi tekstissäkin. Ole tarkkana, nämä ovat aika oleellisia lauseita pointtini kannalta:


ja


Lisääntyykö paljon? Ei. Silti lisääntyy, ja ajoittain paljonkin, kuten patchin ilmestyttyä. Ja patchaus on nousussa oleva ilmiö. Kun patchit tulevat eri aikoihin, toimivat pelit joiltain osa-alueilta eri tavalla kuin ennen - esim. asetasapaino voi muuttua, jolloin toisen alustan keskustelut eivät koske toista alustaa aseiden tehon ollessa kyseessä.
Joissain peleissä toinen versio nykii enemmän tai vähemmän, toisissa puuttuu joku pelitila, joissain on enemmän ekstroja, välianimaatioita jne. Satunnaisen pelaajan ja uuden foorumin käyttäjän näkökulmasta on aika hämmentävää ja turhauttavaa että tieto jota foorumilta saa, ei pidäkään paikkansa pelin äärellä. Vakkari osaa tietenkin paremmin filtteröidä informaatiota kun se tietää millä alustalla toiset pelaavat. Tällä hetkellä filtteröintiä tarvitaan aika vähän.

Summa summarum: mun mielestä on hyvä idea kokeilla miten multiplattariketjut toimivat. Sittenhän sen näkee onko idea hyvä vai ei. Ongelmaton se ei missään nimessä ole.

Minusta liioittelet negatiivisia puolia. Sitä paitsi niitä pitää joka tapauksessa punnita muiden vaihtoehtojen negatiivisia ja positiivisia puolia vastaan. Multiplattarialue on mielenkiintoinen kokeilu, mutta toisaalta myös lisää nykyjärjestelyn ongelmia eli foorumin monimutkaisuutta.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Ihmettelin jo heti toisella sivulla PS-puolen ankaraa vastustusta...

Ketjua kun on lukenut niin tunnelmat on et Nintendo ja Xbox -pelaajat toivottavat Playstationin tervetulleeksi yhteiselle foorumille, mutta PS-pelaajat nostavat heti keskisormen pystyyn ja huutavat yhteen ääneen "Älä unta näe!".

Tulee kumpi tahansa päätös tai jopa kolmas yllätyskortti niin ok, foorumin käyttö jatkuu kuten tähänkin asti mutta pakkohan tässä on olla joku oikea syy noinkin systemaattiselle vastustukselle Sinisessä Leirissä. Joku kummallinen arvovaltatappio PS-leirissä jos näin tapahtuu vai mikä ihme närästää? Paljastakaa... :confused:


Piti aiemmin kysyä ylläpidon ja moderaattoreiden kantaa asiaan, mutta Xshava sen jo kertoikin. Minusta aika yllättäväkin tieto, olisin odottanut kovempaa vastarintaa ylläpidonkin puolelta.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Siis kyseessähän pitäisi olla keskustelufoorumi, joten eikö muidenkin käyttäjien tarinointi ole rikkautta ja tuo vaihtelua?

Kyllä tuo, mutta ihmisillä on semmoinen tapa, että he tykkäävät keskustella niistä asoista mitkä heitä itseään kiinnostaa. Etenkin jos jossain netissä keskustellaan niin ei paljoa nappaa puhua vaikka wiifitistä yhtään vaikka peli voikin olla 10++++ mallia. Toki on pelejä, jotka kiinnostaa vaikka ei konetta omistakkaan ja silloin onkin helppo löytää se sieltä sen koneen keskusteluista, eikö?

Ja naurattaa kyllä tämä, kun nyt tehdään PS:n omistajista jotain pahoja tyyppejä ja muut ovat tosi solidaarisia ja kivoja kavereita.

mutta PS-pelaajat nostavat heti keskisormen pystyyn ja huutavat yhteen ääneen "Älä unta näe!".
-Jep, näin on tehty.

Ketjua kun on lukenut niin tunnelmat on et Nintendo ja Xbox -pelaajat toivottavat Playstationin tervetulleeksi yhteiselle foorumille
-Tämä on yhteinen foorumi, ainakin itse pystyn seikkailemaan käsittääkseni jokaisessa osiossa, tuoko se lisää yhtenäisyyttä, että siellä onkin kaikkien konsolien otsikot samassa paikassa?
 
Ylös Bottom