Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Muutoksen vastustajista moni tosiaan tuntuu olevan pleikkariaktiivi. So what? Ei varmaan kannata ketään ruveta siitä syyttämään, mutta ei myöskään asian mainintaa kannata tulkita automaattisesti hyökkäykseksi.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Joku kummallinen arvovaltatappio PS-leirissä jos näin tapahtuu vai mikä ihme närästää? Paljastakaa... :confused:
Arvovaltatappiosta ei missään nimessä ole kyse, vaan on pikemminkin hyvä että kaikki konsolit ovat edustettuna tällä sivustolla. Se tuo väriä ja monipuolisuutta keskusteluihin, joita täältä löytyy ilman ehdotettua uudistustakin.

Kyseessä on omalla kohdallani pelkästään tiedon haun helppous ja turhan tiedon default-poissuodatus. On huomattavasti sekavampaa etsiä tietoa omasta esim. PS3-pelistään kaikkien muidenkin konsolien tiedoista koostuvan saman ketjun seasta. Mukaan mahtuu patch-, LIVE-, PSN-, ohjain-, laite-, WLAN- ja muuta keskustelua, joiden seasta täytyisi yrittää löytää se oma tieto tai apu. Uusille käyttäjille se vasta sekavaa olisikin, kuten Karma mainitsi. Moni muukin tässä ketjussa on kertonut tämän saman, yhä uudelleen ja uudelleen... Miksi kysyt asiaa, johon on vastattu jo moneen kertaan?

Kyseessä ei ole kenenkään syrjintä, vaan keskustelualueen käytön helppous ja johdonmukaisuus kaikille_sen_käyttäjille (ei pelkästään HC-monialusta-pelaajille).
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Minusta liioittelet negatiivisia puolia.
Ja minusta sinä vähättelet niitä. Pelistä ja lukijasta riippuen molemmat mielipiteet ovat varmasti perusteltuja.
Sitä paitsi niitä pitää joka tapauksessa punnita muiden vaihtoehtojen negatiivisia ja positiivisia puolia vastaan.
Tottakai, ja pitää miettiä mm. seuraavia kysymyksiä:

  • Keitä muutos palvelee? Kaikkia? Pientä/suurta osajoukkoa? Vakkareita? Satunnaisia käyttäjiä? Uusia käyttäjiä?
  • Onko uusien käyttäjien saaminen tärkeää? Jos, miten muutos palvelee heitä? Parantuuko/huonontuuko informaation laatu muutoksella? Lisääntyykö/väheneekö turhien viestien määrä? Parantuuko/huonontuuko käytettävyys uusien käyttäjien näkökulmasta?

(Voi kun olisi vain yksi alusta niin voitaisiin olla yhtä suurta onnellista perhettä :p)
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

KonsoliFIN pitäisi olla jo tuon sanan mukaan mieluummin kaikki konsolit yhdessä kuin kaikki konsolit erikseen aidoilla erotettuina.

Jos muista konsoleista ei halua foorumilla nähdä sanaakaan niin luulisi sen olevan helpompaa konsolin omilla Konsoli_X_ONLY-tyyppisillä fanisivuilla.

No jokatapauksessa aidat täällä on niin tukevat, että tapahtuma olisi varsinainen berliin muurin murtuminen. Ei huvita koko aihe enää, jatkakaa :p
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Itse luen lähinnä PlayStation puolta, X-Boxia tulee joskus selailta (kuten tulee aina silloin tällöin omalla XOlla pelattuaki), ja Nipa puolella käyn koska pitkään olen miettinyt Wiin hommaamista ja näin katselen tietoa ko vimpaimesta.. Mutta itse pidän siitä, että tieto on karsinoissa, joista se on sitten helppo etsiä.

Minua ei todellakaan nappaa se, että samassa ketjussa puhutaan eri alustojen peleistä tai muusta vastaavasta. Se, mitä voi tehdä XOn versiossa jostakin pelistä ei ole minulle relevanttia. Jos haluan nähdä mitä XOn puolella ko pelistä sanotaan voin mennä sille puolelle.

Oma kauhuskenaarioni on se, että nämä multithreadit täyttyy eri versioiden "vertailuista" ja konsolisodasta. Tänne on jo uhrattu yksi konsolisota alue (ja sillä jopa konsolifiniä markkinoitii) ja se saa riittää. Lähes jokainen täällä olijoista osaa käyttäytyä kun menevät "vieraille vesille" kyselemään tietoa, mutta minusta tuo tieto ei saa olla summamutikassa ympäri foorumia.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Määrä ei korvaa laatua.

Miten voit puhua mistään laadusta kun mainitsemaani mallia ei olla täällä ikinä nähty?

Ja kommenteistasi päätellen se mitä Konsolifinistä haet on nimen omaan tieto. Patchit, vinkit, peliseura jne... eihän itse pelistä puhuminen muutu miksikään oli kyseessä sitten XO tai PS3-versio. Yhtälailla voit taktiikoita tai hienoja hetkiä jakaa muidenkin kuin samaa konetta käyttävien kanssa.

En oikein voi ymmärtää miten informaation homogeenisyys voi painaa vaakakupissa enemmän kuin keskustelun värikkyys.


Jos muista konsoleista ei halua foorumilla nähdä sanaakaan niin luulisi sen olevan helpompaa konsolin omilla Konsoli_X_ONLY-tyyppisillä fanisivuilla.

Naulan kantaan.

Lähes jokainen täällä olijoista osaa käyttäytyä kun menevät "vieraille vesille" kyselemään tietoa, mutta minusta tuo tieto ei saa olla summamutikassa ympäri foorumia.

Entäs jos "vieraat vedet" lopultakin häviävät uudistuksen myötä? Ja minusta tuo tiedonhaun "vaikeutuminen" on todella outo argumentti. Miten paljon vaikeampaa se voi olla kun menet triidiin X ja suurin osa käyttäjistäkin on tuttuja. Tiedät siis automaagisesti kuka puhuu mistäkin versiosta. Ja vaikka et tietäisikään niin tuskin sen selvittämiseen menee montaa sekuntia.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Entäs jos "vieraat vedet" lopultakin häviävät uudistuksen myötä? Ja minusta tuo tiedonhaun "vaikeutuminen" on todella outo argumentti. Miten paljon vaikeampaa se voi olla kun menet triidiin X ja suurin osa käyttäjistäkin on tuttuja. Tiedät siis automaagisesti kuka puhuu mistäkin versiosta. Ja vaikka et tietäisikään niin tuskin sen selvittämiseen menee montaa sekuntia.

Okei. Mä isken tonne yleiselle puolelle triidin "Mix mun pitää hankkia se ja se kone", venaan 2 sekuntia ja rupean lukemaan uutta konsolisotaa. Ei, älä sano että tätä ei tapahdu tuolla uudella mallilla. Se TULEE tapahtumaan. Sitä tapahtuu vaikka nyt jo "naamat" ovat tuttuja. Tuo uusi järjestys ei tule saamaan maailmaa kukkaiskedoksi. Se tulee vain ruokkimaan röllipeikkoja. Nyt se pahin sota ollaan saatu suljettua muualle, ja jos haluan jotain tietoa esmes Nipan pelistä tai muusta vastaavasta suunnistan oikeaan karsinaan ja kyselen siellä, ilman sitä vaaraa, että joku tulee meuhkaamaan siihen väliin.

Eli: samat röllit ja muut uudessakin järjestyksessä on kuin vanhassakin.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Okei. Mä isken tonne yleiselle puolelle triidin "Mix mun pitää hankkia se ja se kone", venaan 2 sekuntia ja rupean lukemaan uutta konsolisotaa.

Miten tämä liittyi mihinkään? Voihan uuteenkin malliin tehdä triidin konsolien välisestä paremmuuskeskustelusta.

Viesteissäsi myös jatkuvasti ilmenee mantra; "tieto". Kysyn nyt varmaan jo kolmatta kertaa, että onko tämä saitti vain tiedonhakupaikka sinulle? Jos on niin ymmärrän kyllä kantasi, mutta valitettavasti se ei silloin ole kovin vahva argumentti.

EDIT: I rest my case.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Miten tämä liittyi mihinkään? Voihan uuteenkin malliin tehdä triidin konsolien välisestä paremmuuskeskustelusta.

Viesteissäsi myös jatkuvasti ilmenee mantra; "tieto". Kysyn nyt varmaan jo kolmatta kertaa, että onko tämä saitti vain tiedonhakupaikka sinulle? Jos on niin ymmärrän kyllä kantasi, mutta valitettavasti se ei silloin ole kovin vahva argumentti.

Täällä on tietoa, pystyn jakamaan tietoa tänne (olen tehnyt niin), olen myös jakanut ja löytänyt kokemuksia tätä kautta. Tieto, tässä tapauksessa, voi olla periaatteessa ihan mitä tahansa. Vedetäänkös naftaliinista tähän se Knightin "juttu" saivartelu?

Omalle kohdallesi (mitä olen lukenut omia tilityksiäsi) sinulle tämä paikka on lähinnä konsolisotatanner.. Joten tällöin omat argumenttisi siitä, että threadit pitäisi yhdistää todistaa vain sitä, että haluat jakaa konsolisotasi muuallekin (vielä enemmässä määrin kuin nyt jo teet).

No niin, saivartelin samalla tavalla kuin sinä, eli en halunnut ymmärtää pointtiasi, kuten et halunnut ymmärtää omaa pointtiani kun yritin selventää sitä. Joten eiköhän jatketa Corcan viitoittamalla tiellä, nottei kellekään tule paha mieli.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Itse olen nykyisen jaon kannalla. Foorumin rakenne on nykyisellään esimerkillisen selkeä, oikealla tavalla rakenteinen ja sieltä löytää tarvitsemansa nopeasti ja helposti. Toisin kuin vaikkapa Pelit, Pelaaja, Tilt tai Peliplaneetta. Sekavuus, sillisalaattirakenne ja jäsentymättömyys tuhoaa käytettävyyden asiassa kuin asiassa, ja karkottaa käyttäjiä.

Komppaan myös täysin Nisun yhteisöllisyys näkökulmaa, jota nykyinen rakenne tukee hienosti.

"Kaiken" keskustelun tunkeminen samoille alueille hukuttaa harvemmin käytetyt, mutta silti oleelliset, topicit ja vaikkapa nykyisten viesti/ketjumäärien perusteella Nintendo ketjut saattaisivat jäädä boksi ja plese ketjujen jalkoihin.

Vaikka osa peleistä onkin multiplattareita ovat ne silti eri pelejä, joissa on eroja. Joskus ne ovat pieniä, joskus suuria, mutta niitä kuitenkin on. Osa alustakohtaisista peliketjuista on jo nyt megalomaanisia, ja vielä massiivisempia niistä tulisi jos kaikki alustaversiot ovat samassa kasassa.

Lisäksi on vaarana, että peliketjujen siirtäminen samalle alueelle lisää turhaa kuittailua ja keulimista ketjuissa, joiden aiheena olevista peleistä kommentoijilla ei ole mitään kokemusta. Tätä on nähty liikaa jo nyt, vaikka nyt sen suoltamiseen pitääkin nähdä hieman enemmän vaivaa.

Olen myös vakaasti, ja omien kokemusten rohkaisemana, sitä mieltä, ettei ehjää kannata korjata.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Nykyinen jako ehdottomasti on vastaukseni. ei varmaan tarvitsekkaan selittää miksi. Olen täysin samaa mieltä niiden kanssa jotka äänestivtä ensimmäistä :)
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Kai se on sitten uskottava, että KFIN:ssä on sen verran teiniä porukkaa ettei tämä uusi systeemi toimisi. Saitte vakuutettua.

Kaikilla muilla forumeilla olen huomannut yhtenäisen pelikeskustelun toimivaksi, mutta jos kerran näin on käyttäjäkunnan laita niin mikäs siinä sitten. Vinkkinä vielä, että jos tämä systeemi joskus vielä muuttuu, niin kipin kapin tilt.tv:n forumeille.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Onkohan Scatterbrainin hyvä pointti mennyt monilta ohi:

Eli eri ketjut eri versioille voivat toimia ihan oikeana esteenä keskustelulle, kun vääränmerkkisen koneen omistajan aiheellinenkin kritiikki luetaan provoiluna.

Juu kyllä tavallaan näin - siis tokihan voisin kirjoittaa noihinkin ketjuihin. Olen minä joskus kirjoittanut PS3-puolellekin. Ja jopa Nintendo-puolelle (tosin onhan minulla DS ja jotain 200 kasettia nessille ja snesille). Mutta koska olen aloittanut täällä "väärällä jalalla" eli konsolisodan kautta haukkumalla PS3:sta ja kehumalla XO:ta, niin joillain ihmisillä on vain liian pitkä ja valikoiva muisti. Vaikka PS3:a olenkin ostamassa. Olen vain todennut että kaikkien kannalta minun itseni kannalta helpompaa, jos kirjoittelen yhden koneen ketjuihin. En varmaan kirjoittele PS3-ketjuihin kyllä koneen ostamisenkaan jälkeen, mutta luen kyllä edelleen niistä peleistä jotka minua kiinnotaa, tietenkin myös muualla kun täällä.

Ihan konkreettinen esimerkki mitä tarkoitan: minulla on eräästä PS3-pelistä kokemusta, mutta jos kävisin haukkumassa sitä PS3-ketjussa, niin mitä siitä seuraisi (kävisin haukkumassa siis siksi, että mielestäni peli on oikeasti epäonnistunut ja haukkumassa = asiallista kritiikkiä, omasta mielestäni ainakin eikä turhaa mollaamista)? Onhan tuo kiva noita ketjua lukeakin tietty. Myös Mario Galaxystä ja monesta muustakin pelistä olisi sanottavaa, mutta jo konsolisodassa on nähnyt, mitä seuraa jos nipan pelejä kritisoi. Tosin ds:n zeldaa sain haukkua ilman, että tarvi alkaa pelkäämään sniper-ukkeleita. Mutta "väärän alustan" kohdalla on vain helpompaa olla hiljaa..

No alkoi jo vähän rönsyilemään, alkaa vain konsolisota jo vähän kyllästyttää vaikka sitä kautta taisin itsekin tänne foorumille jumittua. :eek:
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Alunperin en Konsolisotaa ajatellutkaan yleiseksi vittuilutantereeksi, joksi sen jotkut ovat varsin suvereenisti ottaneet, vaan juuri lähinnä näille "epäsovinnaisille", mutta omalla mielipiteellä varustetuille kommenteille peleistä ja pelialustoista, sekä tietysti selkeästi kiistanalaisille uutisaiheille.
En esimerkiksi kokisi tuosta GamePron ohjainten kestotestistä keskustelua kovinkaan tarpeelliseksi mikään tietyn konsolin alueella.

Ja mitään wanna-be-NeoGAF-Pelaajalautaa KonsoliFINista ei tule ikinä muodostumaan.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Minua alkaa tätäkin threadia lukiessa keittää aika vitun paljon minun leimaaminen nulikaksi joka näyttelee keskisormea täällä eikä halua olla missään tekemisissä xbox- ja nintendopelaajien kanssa. Aivan saatanan typerää propagandaa ja muutoksen vastustajien mustanmaalaamista. Tämä on juuri sitä mitä aiheutuu siitä kun eri konsolien omistajat tulevat yhteen - konsolirasismia. Jaotellaan ihmiset PS-pelaajiin ja Xbox/Nintendopelaajiin ja sitten naureskellaan jollekin tietylle ryhmälle ja niiden tyhmille mielipiteille. Ihan kuin tämä jotenkin maagisesti katoaisi kun rajat poistetaan? En missään nimessä halua ryhtyä konsolisotaan. Sinänsä on kyllä totta ettei minulla ole mitään kiinnostusta käydä keskustelua XBox-pelaajien kanssa. Syy ei kuitenkaan missään nimessä ole se etten tulisi toimeen XBoxaajien kanssa. Syy on se, että minulla on yhtä paljon yhteistä XBox pelaajan kanssa kun futaajalla lätkäpelaajan kanssa. Toki kaikki ovat hyviä ihmisiä ja ihan samantapaisia kavereita kuin minä ja muut. XBox foorumilla käydään ihan varmasti hyviä keskusteluja kaikista aiheista, mutta mitä ihmettä minä niistä keskusteluista kostuisin vaikka ne käytäisiin samalla foorumilla kuin mihin minä kirjoitan?
Minulle on tullut tästä keskustelusta hyvin epämiellyttävä fiilis. Ei sen takia että jotkut eivät ole samaa mieltä kuin minä, vaan se tapa miten tätä asiaa ajetaan läpi.


Onhan minullakin toki vahvat mielipiteet; minua ei kiinnosta paskan vertaa kaivaa usean Xbox/DS/PSP threadien seasta ne minua kiinnostavat PS3-threadit. Minua ei myöskään kiinnosta paskan vertaa puhua XBox omistajan kanssa Burnoutista tai sen onlinemuodoista, sillä pelaan sitä peliä PS3:lla enkä pääse samaan peliin XBoxaajan kanssa. Jos haluan kaivaa tietoa muista NHL-versioista, tai vähän useamman henkilön mielipiteitä kuin mitä PS3-puolelta löytyy, niin kykenen kyllä suuntaamaan XBox-foorumille.

Mitä ihmettä minä saan irti siitä että nämä foorumit yhdistettäisiin? Miten ihmeessä minun LittleBigPlanet-keskustelut paranisivat siitä että LBP:n threadi olisi kaikkien konsolien yhteisessä foorumissa? Miten saan yhtään parempia mielipiteitä Zack & Wikistä jos se on yhteisellä pelifoorumilla? En käsitä! En millään käsitä! En vain yksinkertaisesti keksi että mitä lisää minä oikeasti saisin siitä että nämä foorumit ovat yhdistettynä?

Jos voisin pelata PS3 NHL08:ia XBox360 pelaajan kanssa, ymmärtäisin pointin. Eri konsolit ovat kuitenkin ihan eri maailmansa ja niissä pyörii ihan eri käyttäjät muutamia megakäyttäjiä lukuunottamatta jotka tätä muutosta kovasti ajavat ja pönkittävät toistensa mielipidettä ja vähättelemällä/olemalla kuuntelematta ihmisiä jotka vastustavat muutosta.

Olen todella vahvasti samalla kannalla kuin XShava, ja on erittäin suuri sääli tuohon yhdistämiseen aletaan mennä. Jryi, foorumin muutos ei mitenkään yksiselitteisesti tarkoita edistystä mihinkään suuntaan - argumentti ettei ehjää tarvitse korjata pätee tähän tilanteeseen ihan hyvin.
Onko tässä oikeasti kyse keskustelusta vai lobbaamisesta, koska muutoksen vastustajien kommentteja tunnutaan jatkuvasti vähäteltävän.



Vielä ihan neutraali kysymyskin. Mitä tehtäisiin seuraaville foorumeille jos tämä yhdistys tapahtuisi?

PlayStation Online -hardware
PlayStation Online -pelit
PSP-Online pelit!
PlayStation Online -peliseura
PlayStation Online -ranking
Playstation Online - turnaukset ja liigat


Tulisiko nämä foorumit olemaan kaikki yhdessä sotkussa? Tällainen jaottelu on kuitenkin pakollinen järjestyksen ylläpitmiseksi. Ei tämä foorumi pelkästään peli- ja konsolikeskusteluthreadeihin rajoitu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Ja mitään wanna-be-NeoGAF-Pelaajalautaa KonsoliFINista ei tule ikinä muodostumaan.

Tiedoksi vain, että Pelaajalaudan juuret ovat ihan omasta takaa vanhoilta Pelaajaboardeilta, jossa taisit itsekin puolustella Genjiä ja sen historiallista taustaa tulet silmissä roihuten.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Ja mitään wanna-be-NeoGAF-Pelaajalautaa KonsoliFINista ei tule ikinä muodostumaan.

Tarpeellista? Ei kyllä anna kovinkaan mairittelevaa kuvaa sivunpitäjistä, jos yhtäkkiä tyhjästä aletaan mollaamaan kilpaievaa sivua (varsinkaan kun sivu ei varsinaisesti edes kilpaile teidän kanssa tarjoamalla pelkkää foorumia täyden paketin sijaan).

Mitä itse jakoon tulee, kannatan näin multiplattaripelaajana. Jos vältytään siltä, että joudun selailemaan kolmella eri palstalla olevaa ketjua samasta pelistä selvittääkseni haluamani tiedon, niin sehän on jo erittäin positiivista. Kyllä, skismaa saattaa tulla peliketjuissa, mutta eiköhän se ajan ja moderoinnin myötä lutviudu. Nykyisessä konsolitappeluketjussakin on homma vähän väsähtänyttä, kun sotimiseen ollaan kyllästytty.
 
Ylös Bottom