Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako
Itse olen nykyisen jaon kannalla. Foorumin rakenne on nykyisellään esimerkillisen selkeä, oikealla tavalla rakenteinen ja sieltä löytää tarvitsemansa nopeasti ja helposti. Toisin kuin vaikkapa Pelit, Pelaaja, Tilt tai Peliplaneetta. Sekavuus, sillisalaattirakenne ja jäsentymättömyys tuhoaa käytettävyyden asiassa kuin asiassa, ja karkottaa käyttäjiä.
Komppaan myös täysin Nisun yhteisöllisyys näkökulmaa, jota nykyinen rakenne tukee hienosti.
"Kaiken" keskustelun tunkeminen samoille alueille hukuttaa harvemmin käytetyt, mutta silti oleelliset, topicit ja vaikkapa nykyisten viesti/ketjumäärien perusteella Nintendo ketjut saattaisivat jäädä boksi ja plese ketjujen jalkoihin.
Vaikka osa peleistä onkin multiplattareita ovat ne silti eri pelejä, joissa on eroja. Joskus ne ovat pieniä, joskus suuria, mutta niitä kuitenkin on. Osa alustakohtaisista peliketjuista on jo nyt megalomaanisia, ja vielä massiivisempia niistä tulisi jos kaikki alustaversiot ovat samassa kasassa.
Lisäksi on vaarana, että peliketjujen siirtäminen samalle alueelle lisää turhaa kuittailua ja keulimista ketjuissa, joiden aiheena olevista peleistä kommentoijilla ei ole mitään kokemusta. Tätä on nähty liikaa jo nyt, vaikka nyt sen suoltamiseen pitääkin nähdä hieman enemmän vaivaa.
Olen myös vakaasti, ja omien kokemusten rohkaisemana, sitä mieltä, ettei ehjää kannata korjata.