Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolifinin PES5 Turnaus II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuRka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Noniin, äänestyksessä maajoukkueet pesivät seurajoukkueet 7-4, eli tällä kertaa ei tunnusteta väriä, vaan laitetaan oman maan väriset lasit päälle ja ruvetaan pelaamaan. Nyt olisi kuitenkin edessä tuo joukkueiden valintaan liittyvän valintanumeroiden antaminen toisille, eli nyt kiireellä lähetelkää valintoja yksityisviestillä allekirjoittaneelle, että saataisiin turnausta kohtapuolin käyntiin.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Ilman muuta fifa-rankingin mukaan parhaat joukkueet, tietty brasilian poisluettuna. :D
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

NapaKettu sanoi:
Turnauksen kulku

Turnaukseen pääsee osallistumaan 16 ensimmäiseksi pyrkinyttä. Jotka kuitenkin sitoutuvat pelaamaan ottelunsa ripeästi ja aikataulun mukaisesti. Jos jollain on pahamaineinen menneisyys näissä asioissa - turha yrittää.

Turnauksessa on siis 16 seurajoukkuetta ja jokainen osallistuva sitoutuu joukkueeseensa alusta loppuun. Aluksi suoritetaan 4 lohon karsinta vaihe jonka aikana vastaan asettuu 3 vastusta. Eli turnauksessa "joutuu" kohtaamaan vähintään 3 vastusta. Lohko vaiheen jälkeen suoritetaan pudotuspelit, joihin osallistuu jokaisen lohon top 2. Eli finalistit pääsevät kohtamaan maksimissaan 6 vastustajaa. 6 vastustajaa, reilut 4½ viikkoa.

Neljä lohkoa, niiden osallistujat ja otteluohjelma laaditaan osallistujien vahvistettua. ÄLÄ OSALLISTU TURNAUKSEEN JOS SUHT TIUKAT AIKATAULUT VOIVAT OLLA ONGELMA. Turnaus pyritään samaan käyntiin ennen tätä viikonloppua - olettaen että monet pelaajat haluavat saada pelit lopetukseen ennen uuden konsolin julkaisua.

Joukkueiden valinta

Turnaus tulee erottumaan edeltäjistään uudella joukkueenvalinta järjestelmällään. Perinteisesti ollaan arvottu joukkueenvalintajärjestykset, joka oli samanaikaisesti reilua sekä melko perseestä. Varsinkin huomioon ottaen kuinka paljon hyötyä hyvästä joukkueesta oli PES nelosessa. Pelaajat kuitenkin kehuvat kuinka paljon tärkeämpi pelaajan rooli on PES vitosessa joten tällä kertaa joukkuevalinta suoritetaan mullistavasti eritavalla:

Jokainen osallistuja antaa jokaiselle osallistujalle valintanumeron (väliltä 1-16), jolloin se pelaaja jolla on yhteenlasketusti pienin valintanumero valitsee ensimmäisenä ja se jolle tulee suurin valitsee viimeisenä jne.

Joten esimerkiksi minä annan itselleni luonnollisesti valintanumeron 1, koska haluan saavuttaa mahdollisimman alhaisen lukumäärän. En kuitenkaan tiedä mitä valintanumeroita muut ovat antaneet sillä valinnat lähetetään minulle pikaviestitse ja käsittelen niitä salaisesti. Vain lopullinen valintajärjestys julkaistaan kaikille, voin kuitenkin pitää pikaviestit tallella todistuksena niille joille luottamus tuntuu olevan haasteellista.

Valintajärjestelmän tarkoituksena on tasoittaa pelaajien välisiä taito/kokemus eroja. Enää ei tule hyvää pelaaja+hyvä jengi 12 - 0 huono pelaaja+huono jengi kaltaisia tuloksia. Yrittäkää olla avomielisiä, tehdään jotain vaihteeksi eri tavalla.

Säännöt

Säännöt ovat vielä avoinna mutta tarkoituksena olisi vaihtaa pudotuspeleihin sääntöjä. Ajattelin että lohkovaiheessa pelattaisiin yksi 20min ottelu random pelaajakunnolla ja sitten pudotuspelivaiheesa 2 x 15min otteluita normal pelaajakunnolla... tai toisinpäin. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Yleistä

Pyrin pitämään otteluiden tuloksien yms. perustietojen lisäksi maalipörssiä. Otteluiden tulokset tullaan merkkamaan eri ketjuun jonne myös päivitetään kaikki nippelitieto. Tässä ketjussa hoidetaan sitten matsien kommentointi, selittely, tuulettelu, uhkailu ja yleinen vittuilu.
Aattelin vielä muistuttaa siitä miten homma toimii, jos joltain meni ohi. Sääntöjä vois kyllä vähän tarkentaa. Mun mielestä conditions sais olla aina normaalilla. Pistäkää omia ehdotuksianne.

Tulee muuten hauskaa noitten numerointien kanssa. :D
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Niin ja mandu pistäppä ne sivut pystyyn. :p Varsinkin jos otetaan toi lohkovaihe niin ne sivut ois todella hyvät.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Ääh ens kerralla mäkin haluan mukana, pitää seurata tarkemmin keskustelua.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Minä kannatan randomia, tällöin pelaaja joutuu tekemään päätöksiä, kuten haluaako peluuttaa kuumana olevaa keskinkertaista pelaajaa maailmanluokan huonossa kunnossa olevan pelimiehen tilalla. Ja peliajaksi kannatan 15 min, mutta 10 käy myös.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Condition ehdottomasti randomina ja peliaika 15min. 10 min on vähä liian lyhyt aika. 15 minuutissa pelistä tulee pelin näköistä. Paljon maltillisempaa rakentelua ja sillee, tiedättehän...
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Ehdottamasti ei random, jos arpoo kunnon ei taidot välttämättä pääse oikeuksiinsa, jos toisella käy tuuri. Ikinä en pelaa peliä jos condition on random.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

No tässä vielä aika varhaisessa vaiheessa olevat sivut. http://www.mandu.us/pesfinland

Huomenna väsään lomakkeen, jossa kaikki halukkaat voivat hakea pääsyä ylläpitoon, että saataisiin turnaukset ja mahdolliset liigat paremmin pyörimään. Jo nyt voi hakea ylläpitoon lähettämällä mulle mailia mandu@mandu.us; kerro kuka olet, mitä osaat, minkälaiseen hommaan haluat Pesfinland-sivustoon.

--> Odottelemaan sitä mailien kirjoa. :P
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Moro!

Kummin tää turnaus nyt hoidetaan, tuon Mandun webbisaitin kautta vai pistemeilillä JukRalle?
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

keho sanoi:
Moro!

Kummin tää turnaus nyt hoidetaan, tuon Mandun webbisaitin kautta vai pistemeilillä JukRalle?
Ainakin aluksi pistemaili JuRkalle, koska sivut vielä kesken, eiköhän muut vaiheet onnistu säätämään sivuston avulla.

Oiskohan mahollista saada oma Pro Evolution Soccer -alue foorumeille?
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Yhteensä yhdentoista pisteet ovat saapuneet ja nämä ovat: keho, Gamemastah, soijapapu, mandu, joecool, LoZo, ippanis, el Matador, illu, Routton ja minä. Eli ne ketkä eivät itseään listasta tunnista, niin ripi rapi pisteitä yksityisviestillä tulemaan.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Mandu:
Hyvät sivut olet saanut aikaan. Thumbs up! Onneksi muuten se alkuperäinen uutinen hävisi sivulta, koska arvostelutekstieni copyrightit on minulla :o. Toki kysymällä lupaa voi tiedustella, saako tekstejä käyttää. Itse olen ainakin tässä suhteessa aika vapaamielinen.

JuRka:
Onko haittaa, jos en pisteytä ollenkaan? Minusta tuntuu nimittäin hölmöltä alkaa pisteyttää pelaajia nimen perusteella, kun taidoista ei ole tietoa.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Kanis sanoi:
JuRka:
Onko haittaa, jos en pisteytä ollenkaan? Minusta tuntuu nimittäin hölmöltä alkaa pisteyttää pelaajia nimen perusteella, kun taidoista ei ole tietoa.
Eipä haittaa yhtään. Nille muillekin, ketkä eivät haluaisi pisteyttää, tiedoksi, että voi jättää pisteyttämättä kunhan vain ilmoittaa.

Ja Cregi voisi tarkistaa tuon pisteytyssysteemin ja lähettää uuden viestin. :)
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

JuRka sanoi:
Eipä haittaa yhtään. Nille muillekin, ketkä eivät haluaisi pisteyttää, tiedoksi, että voi jättää pisteyttämättä kunhan vain ilmoittaa.

Ja Cregi voisi tarkistaa tuon pisteytyssysteemin ja lähettää uuden viestin. :)

Joo... :o Nyt tais tulla oikeella tavalla? Ja niin hienot sivut on mandu! :)
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

[MB] Cregi sanoi:
Joo... :o Nyt tais tulla oikeella tavalla? Ja niin hienot sivut on mandu! :)
Kyllä tuli. Kahdelta puuttuu vielä, Cregin ja Karman pisteet lisäsin äsken.
 
Vastaus: Konsolifinin PES5 Turnaus II

Kanis sanoi:
Mandu:
Hyvät sivut olet saanut aikaan. Thumbs up! Onneksi muuten se alkuperäinen uutinen hävisi sivulta, koska arvostelutekstieni copyrightit on minulla :o. Toki kysymällä lupaa voi tiedustella, saako tekstejä käyttää. Itse olen ainakin tässä suhteessa aika vapaamielinen.
Sori :( en ajatellu tollasta, ku nopeesti vaa jotaa sivutäytettä laitoin. Mutta nyt on rekisteröitymis mahdollisuus ja ei pelkoa salasana on md5-kryptattu, joten se ei tule edes minun tietooni. Katella jos tällä viikolla sais sivut kunnolla pyörimään.

Ainiin, porukkaa #Pesfinland -kanavalle Quakenettiin. ;)
 
Ylös Bottom