Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolipelien nykytila - hot or not?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AjN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsolipelien nykytila - hot or not?

Joillekin tämä kuulostaa jatkuvalta itkulta, mutta osalle se on pyrkimystä vaikuttaa asioihin, vaikuttaa rakkaaseen harrastukseen ja sen tuleviin suuntiin.

Nimenomaan. Maksoin mielelläni vähän ekstraa Saints Row IV:n PS4 levy versiosta, vaikka sen olisi saanut puolet halvemmalla esim PSN:stä. Tällaisesta minä pidän. Pelistä, jossa on paljon sisältöä jopa kuukausiksi asti tahkottavaksi.

Samalla lailla kieltäydyn maksamasta penniäkään pelistä, joka ei täytä omia laatukriteerejäni toimivuuden sekä sisällön määrän osalta. Toisinaan annan mielipiteeni kuulua myös tällä foorumilla.

Kyse on periaatteesta ennemmin, kuin rahasta.

Kaikki me valittajatkin rakastamme pelaamista. Meillä vain on yksinkertaisesti kovemmat vaatimukset itse tuotetta kohtaan, mikäli siitä joutuu maksamaan niinkin vähän, kuin 60 euroa. Minä esim. toivon, että tämä pelien keskeneräisenä myyntiin laitto loppuisi pian.

Tällainen bisnesmalli ei palvele ketään meistä peliharrastajista. Tuorein esimerkki mitä juosten kustut pelit ovat meille tässä sukupolvessa tuoneet, on muun muassa tämä uutinen Halo Championship Cup:in peruuntumisesta. Syynä bugi Halo MCC:ssä->https://twitter.com/Halo/status/592140345195962369

We're aware of and investigating party joinability issues. As a result, we'll be canceling HCS Cup #1, and apologize for the inconvenience.

PS. Indie tarjonnasta olen nauttinut ruhtinaallisen paljon. Pelit, kuten Never Alone piristävät synkkää arkea kivasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolipelien nykytila - hot or not?

Aistin tässä vähintään jonkinasteisen Rapalan. Joo, pelistä voi nauttia resoluutiosta riippumatta, MUTTA mikäli samasta pelistä X on tarjolla graafisesti parempi versio laitteelle A kuin laitteelle B, niin lienee ihan ymmärrettävää, että ihmiset haluavat ostaa pelin laitteelle A ja ehkä vähän keskustella asiasta.

No eihän se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Multiplattaripeleissä voi olla muutakin eroa kuin resoluutio, esim. DLC:t ja niiden julkaisuajat tai muut graafiset elementit reunanpehmennyksestä tekstuurien laatuun. Ja tietysti konsoleissakin on eroavaisuuksia, jotka saavat kallistumaan oman suosikkinsa puoleen resoluutiosta välittämättä.

Aiheeseen palatakseni konsolipelien nykyinen tila on mielestäni vähintäänkin hyvä. Indiet tarjoavat monipuolisuutta, viime sukupolven hittien remasterit suosikkipelien sulavuutta ja uusien konsolien AAA-nimikkeet graafista loistokkuutta. Tottakai sukupolven alkutaipaleella on vähän hiljaisempaa, mutta tilannehan on parantunut koko ajan. Ei tässä ole kaikkiruokaisena pelaajana ollut hetkeen mitään pulaa peleistä. Backlogia kertyy jo uuden sukupolven peleistä...

P.S. Iso käsi -mic-n rustaukselle.
 
Vastaus: Konsolipelien nykytila - hot or not?

Joo, pelistä voi nauttia resoluutiosta riippumatta, MUTTA mikäli samasta pelistä X on tarjolla graafisesti parempi versio laitteelle A kuin laitteelle B, niin lienee ihan ymmärrettävää, että ihmiset haluavat ostaa pelin laitteelle A ja ehkä vähän keskustella asiasta.
No graafinen ulkoasu oli ainakin viime sukupolvessa se vähinten hankintaan vaikuttava asia. Xbox360:n ohjain oli parempi käteeni, joten mieluummin hakkasin tatteja sillä, kuin ps3:lla, vaikka pelissä saattoikin olla parempi "graafinen ulkoasu". Graafinen ulkoasu ei todellakaan ole itsellä SE miksi valitsisin pelin. Myös Xbox360:n päivitystoiminto oli selkeästi parempi, jos ei ollut Pleikkarin Plus-jäsen. Xbox360:llä ei myöskään tarvinnut suurimmassa osassa asennella pelejä kovalevylle. Graafinen ulkoasu todellakin oli se pienin murhe.

Se graafisesta ulkoasujen eroista. Onen ja PS4:n eroista en voi syvällisesti sanoa mitään, koska Onea en ole päässyt tunti tolkulla hakkaamaan.
 
Vastaus: Konsolipelien nykytila - hot or not?

MICin avautuminen oli oikein loistava. Toisaalta jos nyt puhutaan pelien sisällöstä niin eihän tämän hetkisten joka vuotisten samojen pelisarjojen julkasu ainakaan edesauta jonkun tietyn pelin sisällön kehittymiseen, joo tottakai peliala on bisnestä eli ne taloudelliset intressit menee monta kertaa edelle. Taas toisaalta löytyy myös toisenlaista bisnesmallia ainakin Blizzard joka kehittää pelejään pitkään Diablo 3 2012 julkastu ja edelleen voi hyvin ja pelaajia riittää, yksi lisäri ja kasa päivityksiä ja peli on vaan parantunut, syystä että sie on aika hankalat fanit valittamassa foorumeilla, että kyllä sille kritiikille on paikkansa. WoWikin melki 10 vuotta hallinnut morppigenreä. Konsolipuolella ehkä se kertakäyttösyys on se taloudellinen tae. Joo mutta eihän se valittaminen konsolifin foorumilla välttämättä vie asioita eteenpäin. Mitä siihen paljon puhuttuun Destinyyn tulee niin varmasti tulee kehittyyn, mutta mikä se niiden suunnitelma nyt sit on, kehitetäänkö tätä ykkös versioo pitkään vai tuleeko sieltä se Destiny 2
 
Ylös Bottom