Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kylhän toi edelleen vaikuttaa ihan kivalta. Autojen rakentamista tulee varmaan testattua, mutta klubithan se on mitä sielä tulee tahkottua. Useampikin klubien pyörittäjä DR2.0 puolelta on sanonut että siirtää klubinsa tonne WRC:hen sitten.
 
Haarukoisin tuota niin, että kutakuinkin joka rallissa olisi 1 (uniikki) yleisöpätkä ja sitten aikaisempien dirttien tapaan neljä uniikkia pätkää, joita saa sitten vielä yhdisteltyä pitemmiksi kokonaisuuksiksi (mainostettuun 30 km asti), joita ei siis lasketa erillisiksi pätkiksi. Näin saataisiin 18x5=90 uniikkia reittiä ja siihen toiseen suuntaan ajamiset, niin päästään lähelle 200. 600 km / 90 pätkää tarkottaisi 6,7 km keskipituutta erikoiskoetta kohden. Olisi suht linjassa aiempien kanssa. Mutta koska näistä ei ole mitään tarkennuksia annettu, niin hankalaa on kovin varmaksi mitään päätellä.

200 täysin uniikkia yhteensuuntaan ajettua pätkää tarkoittaisi 11 pätkää/ralli, joka on kyllä täysin utopiaa, kun pätkät kuitenkin pohjautuvat vähintäänkin vahvasti oikeisiin teihin, eivätkä siis ole mitään tekoälyllä luotua mielikuvitustiestöä. Lisäksi kun on sanottu, että tiestöä on 600 km, niin 200 pätkälle se tarkoittaisi 3 km/pätkä. Eli voisi turvallisesti todeta, että tuo 200 pätkää kattaa kahteen suuntaan ajamiset.

V2 previkassa oli ” Jokaisessa osakilpailussa on tekijöiden mukaan ajettavaksi 35 kilometriä uniikkeja teitä ja tekijät kertovat, että tienpinnan muokkautumista ajojärjestyksen mukaan on viilattu erityisesti.”

 
Näyttäisi siltä, että pätkissä on vähän eroja toiseen suuntaan ajaessa. Kartassa näkyy pieniä muutoksia.

Ja tässä tuoreessa haastattelussa puhutaan, että eivät vielä tiedä (tai kerro) onko WRC vuosipainos vai ei.

Pelin luova ohjaaja Ross Gowing ja rallikuski Jon Armstrong haastatelussa:
 
Näyttäisi siltä, että pätkissä on vähän eroja toiseen suuntaan ajaessa. Kartassa näkyy pieniä muutoksia.

Ja tässä tuoreessa haastattelussa puhutaan, että eivät vielä tiedä (tai kerro) onko WRC vuosipainos vai ei.

Pelin luova ohjaaja Ross Gowing ja rallikuski Jon Armstrong haastatelussa:

Ihan katottava pätkä silleen. Nimesivät muuten syynkin miksi vanhat koneet jätettiin pois, peli olisi näyttänyt lähinnä aavikolta niillä kaikissa lokaatioissa.
 
Hyvä vaan, että keskittyvät nykykonsoleille. Kyllä pitäs jo siirtyä vain nykykonsoleihin peleissä, ollu jo kolme vuotta kohta. Ymmärrän, että on vielä pitkään paljon edellisillä konsoleilla pelaavia mutta silti pitäs siirtyä jo eteenpäin ja ottaa kaikki irti mitä peleistä tänä päivänä saadaan.
 
Näyttäisi siltä, että pätkissä on vähän eroja toiseen suuntaan ajaessa. Kartassa näkyy pieniä muutoksia.

Ja tässä tuoreessa haastattelussa puhutaan, että eivät vielä tiedä (tai kerro) onko WRC vuosipainos vai ei.

Pelin luova ohjaaja Ross Gowing ja rallikuski Jon Armstrong haastatelussa:

Mun suomentamat Redditistä kopioidut ranskalaiset tästä haastattelusta:
  • Pelin kehitys alkoi heti DR 2.0:n Colin Mcrae lisärin julkaisun jälkeen.
  • Portugalin Fafe pätkä ei ole aito, mutta se on aito vastaava tienpätkä Fafen lähellä sisältäen samanlaisen tunnetun hypyn. Pätkän luonti alkoi ennen kuin WRC lisenssi siirtyi Codemastersille ja pätkä jälkikäteen maskeerattiin Fafeksi ilman että sitä tarvitsi kokonaan luoda uudestaan.
  • Pelimoottorin vaihto Unreal moottoriin mahdollisti useamman henkilön osallistumisen itse pelin kehittämiseen, koska vanhalla Dirt Rallyjen pelimoottorilla jouduttiin käyttämään paljon resursseja pelkästään vanhan pelimoottorin kehitystyökalujen luontiin kuin itse pelien tekemiseen.
  • Unreal tukee paremmin dynaamista säätä, vuodenaikojen vaihtelua ja parannellumpaa tien kulumista.
  • Tien kulumisen tasot perustuvat Jon Armstrongin ja muiden oikeiden rallikuskien kokemuksiin.
  • Peli tulee vain nykygenin konsoleille koska vanhoja varten olisi pitänyt tehdä liikaa uhrauksia laadussa.
  • Englanninkieliset nuotit lukee Jonathan Jackson ja Kirsty Riddick.
  • Nuottisysteemi on täydellisesti uudelleenluotu. Se perustuu nyt enemmän nopeuteen millä ajat ja sitä pystyy säätämään monipuolisemmin ajotyyliin sopivaksi. Pelissä on myös mukana yksinkertaistetut nuotit aloitteleville rallikuskeille.
  • M-Sport auttoi Rally1 autojen hybridisysteemin mallintamisessa, jotta se vastaisi mahdollisimman tarkasti oikean elämän vastaavaa.
  • Ei julkaisupäivää PC VR:lle tai Keski-Euroopan rallille. Ei myönnetty eikä kielletty, että ne tulisi vielä tämän vuoden puolella.
  • Vielä ei ole päätetty julkaistaanko uusi WRC peli joka vuosi, vai saako peli lisäsisältöpäivityksiä Dirt Rallyjen tapaan. Mutta tiimi luo jo uutta WRC franchise sisältöä tällä hetkellä.
  • Mitsubishi Galant VR-4 on vaikea ajaa kuten oli oikeastikin.
  • Ei kommenttia Skoda Octavian lisäämisestä tulevaisuudessa.
  • Volkswagen tarjosi kaiken mahdollisen avun ja materiaalin vuoden 2017 WRC Polon mallintamiseen (auto joka jo ajoi testejä ja jonka piti kisata kyseisellä kaudella, mutta VW:n vetäydyttyä sarjasta se ei koskaan kisannut). Teippauksetkin ovat aidot ja perustuvat siihen mitä ne piti olla kaudella 2017 lukuun ottamatta muutamia sponsoreita, joita ei lisenssiasioiden takia nähdä pelissä.
  • Asvalttifysiikat (erityisesti FFB ja rengasmalli) ja voimansiirron inertia ovat olleet suuressa keskiössä ajettavuudessa.
  • Uramoodissa ei ole enää 10 tai 15 kauden kattoa vaan voit ajaa uusia kausia loputtomasti.
  • Rallipassi sisältää vain kosmetiikkaa kuten autojen teippauksia ja uusia ajopukuja.

Sitten vielä poimintoja tästä Ross Growingin (Senior Creative Director) haastattelusta:
  • Peli käyttää Unreal Engine 4:sta. Unreal Engine 5 ei ollut vielä saatavilla kun pelin kehitys alkoi.
  • PC VR ei tule tänä vuonna, koska halutaan antaa sille kaikki aika että se olisi mahdollisimman optimoitu ja laadukas. PSVR2:lta ei ole suljettu ovea täysin ja sen poisjättöä ei varmistettu.
  • Craig Breenille löytyy tribuutti pelistä kuten Anton Hubertille löytyi F1-pelistä.
  • Kaikki pätkät ovat täysin uusia, eikä mitään kannettu mukana vanhoista Dirt Rallyista.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki pätkät ovat täysin uusia, eikä mitään kannettu mukana vanhoista Dirt Rallyista.
Discordissa kerrottiin, että Turini tekee paluun, mutta sinänsä sekin on jouduttu tekemään uusiksi, koska pelimoottorin vaihto. Ja liekö siihen laitettu lisää mittaa, tänä vuonna pätkän alussa oli täysin (ainakin mm-sarjan osalta) ennen ajamaton osuus. Muutenkin noita Turinin osuuksia on mukana aika lailla joka vuosi, joten käy järkeen.
 
Kyllähän pelikuva ihan ok näyttää, vähän siloteltua kuten aina, mutta 8/10. Äänet 10/10.

Kommenteissa joku kertoi, että kulmikas ohjaus videolla välillä johtuu ohjaimen käytöstä, esittelivät tätä siis sekä ratilla että ohjaimella ajettuna.
 
Missään klipissä ei näkynyt Dash-kameraa.. jos ne sen jättää pois niin on mulle kyllä kova paikka. Ylivoimaisesti luonnollisin kuvakulma mikä on itselläni joka pelissä käytössä missä vaan saa. Näyttää muuten kyllä oikein hyvältä.
 
Oho, autoissahan näytti olevan valotkin nykyään. Tosin kun DR2.0 kotteroissa, niissä kun taitaa olla lyhdyt missä on lämpökynttilät..
 
Missään klipissä ei näkynyt Dash-kameraa.. jos ne sen jättää pois niin on mulle kyllä kova paikka. Ylivoimaisesti luonnollisin kuvakulma mikä on itselläni joka pelissä käytössä missä vaan saa. Näyttää muuten kyllä oikein hyvältä.

Osta VR laitteet niin sen jälkeen mietit että miten sitä ennen näki mitään edes dash camilla.
 
Kyllähän tuo näytti erinomaiselta. Piti verrokiks kattoa heti perään WRC generations gameplaytä ja pistihän se naurattamaan kun tiet oli niin leveitä että mahtu 3 autoa rinnakkain ja äänet oli kun mopoista. Ostohousut on jalassa, enään toivotaan että PC versio ei ole kustu. Nuo eri vuodenajat on tosi iso parannus noihin pätkiin.
 
Ylös Bottom