Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei pidä paikkaansa. Dirt rally 2:sta (kuten liutaa muita ajo- ja lentosimuja) tuli pelattua runsain mitoin VR laseilla. Myin lasit pois kun se lisäimmersion tradeoff on niin tolkuton etten yksinkertaisesti suostu siihen.Osta VR laitteet niin sen jälkeen mietit että miten sitä ennen näki mitään edes dash camilla.
Siellä kommenteissa joku tais kysyä tuosta ja vastaus oli, että Dash kamera pitäisi löytyä pelistä kyllä.
Ea oli tuo joka vastasi. Videon 9.43 kohdalla luet niitä chat viestejä niin alimmasta viestistä joku 20 viestiä ylöspäin näkyy ea sports wrc vastaus.Oliko vastaajana EA vai joku muu? Tämä dashcam olisi kyllä suotavaa olla pelissä vaikka jonkunlaisen saa myös siirtämällä penkin eteen ja ratti+kädet pois, mutta eihän se sama ole.
Kuoppia löytyy ja kapeat tiet vanhoista WRC peleistä, mutta profiliilta ovat aika tasaisia ja videopelimäisiä.En tiedä mikä agenda täällä on mollata vanhoja wrc-pelejä, joista ainakin pari viimeistä oli todella hyviä.
Noin keskimääräisesti ajateltuna taitaa niissä wrc peleissä olla enempi tai vähintään saman verran kuoppia ja epätasaisuuksia tien pinnoissa, kuin dirt rally 2:ssa ja tietkin on huomattavasti kapeampia ja monipuolisempia noissa vanhoissa wrc-peleissä, kuin dirt rally 2:ssa.
Tuossa uuden wrc:n videossa tiet oli kyllä tosiaan todella tasaisia.
Tienpinta on todella tasaista gameplay videoissa. Ihan kuin kaikki olisi asfalttia. Hirveä ero DR2.0:aan, kun siinä auto elää kokoajan johonkin suuntaan lujaa ajaessa ei niin tasaisella tiellä. Tuolta osin muistuttaa enemmän Kylotonin WRC-pelejä kuin Dirt Rallyja.
Aikaisemmista videosta sentään näkyi joku soraralli (kenties Kreikka?) missä oli edes vähän tien epätasaisuuksia ja auto jopa vähän eli irti tienpinnasta, mutta ei sinääkään oikein kallistuksia näkynyt.
Visuaalisesti ihan hyvännäköinen peli, mutta saa nähdä onko ek:t ja itse rallin ajaminen ottanut takapakkia DR2.0:sta. Toivottavasti ei ja totuus on parempi kuin miltä videot vaikuttaa, koska EA WRC tarjoama paketti vaikuttaa muuten todella houkuttavalta. Muutenhan nuo pätkätkin on loistavia, jos ei tietä huomioida.
Olen vähän huolissaan, koska tuollainen asia tiputtaa pelin lähes automaattisesti timanttisesta vain ihan hyväksi.
Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.En tiedä mikä agenda täällä on mollata vanhoja wrc-pelejä, joista ainakin pari viimeistä oli todella hyviä.
Mikä tekee WRC peleistä enemmän arcaden? Ajotuntumako, etkä ole siis koskaan pelannut?WRC pelejä en oo koskaan pelannut. Miten ne pelit näyttää aina siltä että siinä ei mene auto vaan vene tiellä. No sen verran tiedän että se on enemmän arcade kuin Dirt rallyt.
Arcaden tekee ajotuntuma, kun ei oo mallinnettu nelipiste-jousitusta/pitoa ja ohjaus tuntuu kuin olis rautakanki lyöty auton läpi, jonka ympärillä auto sit pyörii. Pitotuntuma on varsinkin soralla todella erikoinen. Omat kokemukset loppuu 9, mutta 10 ja Generations näyttää videolla sen suhteen aika samalta. Toki DR2 ajomalli on turhan vakaa, mut siinä silti on noi mallinnettu jollain tasolla, vaikka onkin jotain vakautusta mukana ja pitoa liikaa. RBR vien tällä osa-alueella pisimmän korren. DR2 on enempi simcade ja RBR simu.Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.
Dirt rally 2:sta puolestaan näyttää jossain vaiheessa unohtuneen kaikki negatiivinen.
Mikä tekee WRC peleistä enemmän arcaden? Ajotuntumako, etkä ole siis koskaan pelannut?
Ite olen kyllä pystynyt nauttimaan molemmista sarjoista, kummassakin omat vahvuutensa, ja vaihtelukin virkistää.
Lainatakseni itseäni: "Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.".Arcaden tekee ajotuntuma, kun ei oo mallinnettu nelipiste-jousitusta/pitoa ja ohjaus tuntuu kuin olis rautakanki lyöty auton läpi, jonka ympärillä auto sit pyörii. Pitotuntuma on varsinkin soralla todella erikoinen. Omat kokemukset loppuu 9, mutta 10 ja Generations näyttää videolla sen suhteen aika samalta. Toki DR2 ajomalli on turhan vakaa, mut siinä silti on noi mallinnettu jollain tasolla, vaikka onkin jotain vakautusta mukana ja pitoa liikaa. RBR vien tällä osa-alueella pisimmän korren. DR2 on enempi simcade ja RBR simu.
Kalle Rovanperä sano koronatauon aikana, ettei jaksanut kauan ajaa DR2 juurikin tuon ylivakaan menon takia, mutta RBR ajeli, koska piti sitä realistisempana. Jostain syystä Kylotonn WRC-peli ei nouse esille noissa yhteyksissä.
Lainatakseni itseäni: "Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.".
Tuli viikonloppuna ihan muistinvirkistämiseksi kokeiltua peräperää sekä DR2 että WRC Generationsia ratilla. Dirt rally 2 on tietysti pelinä ja laadullisesti eheämpi kokonaisuus, mutta ei tän simpanssin jakeluun mene miten WRC olis arcade ja DR2 simcade. WRC on parempi asfaltilla, ja en kyllä millään pysty sanomaan että sorallakaan WRC olisi ainakaan huonompi, vähemmän pitoa ehkä. Kummassakaan ei ole alustan/renkaiden mallinus läheskään samalla tasolla kuin esim. edistyneemmissä ratasimuissa (rf2, ACC yms). Sama on haivaittavissa myös EA WRC:n videoissa, autot ei esim. kallistele suuntaan tai toiseen juuri ollenkaan. Ikäänkuin auto olisi yksi kiinteä kokonaisuus, jossa jousituksessa on eloa lähinnä näön vuoksi.
WRC 9 jäänyt itseltä välistä, mutta ainakin kasissa autot oli vielä liian kevyen oloisia, ja pelattavuus varsinkaan ohjaimella ja ulkokuvakulmasta ei ollut kovin kehuttavaa.
Richard Burns rally nyt painii tietysti omassa sarjassaan kuten alla (13 vuotta vanhassa videossa ) näkyy. Liekö laiskuutta vai osaamattomuutta, ettei vastaavaa saada aikaseksi nykyään?
Tuossa on 6 pätkää kahteen suuntaan. Ainakin suurimmassa osassa ralleja. En vielä ehtinyt käydä läheskään koko listaa läpi, mutta Sardinia vaikutti vähän erikoiselta.12 pätkää per ralli ja pisimmät 35km, onko noi miten pitkiä normaalisti rallipeleihin verrattuna?. Vielä kun nuo 12 pätkää kääntää toisteppäin on ainakin paljon ajettavaa per ralli.
Tuossa on 6 pätkää kahteen suuntaan. Ainakin suurimmassa osassa ralleja. En vielä ehtinyt käydä läheskään koko listaa läpi, mutta Sardinia vaikutti vähän erikoiselta.
Eli siis siinä on nähdäkseni 4 lyhyempää "uniikkia" pätkää/ralli. Näistä saadaan kaksi paria, jotka yhdistämällä saadaan aina pitkä versio. Tällöin saadaan siis 6 kokonaisuutta (4 lyhyempää ja 2 pidempää) yhteen suuntaan. Sitten kääntämällä ajosuunta saadaan toiset 6. Tämä on sama tapa DR-sarjasta. Se miksi pätkien pituudet eivät täsmää käännettyyn suuntaan johtuu siitä, että siellä on tosiaan pieniä eroja, esim maali ja/tai lähtö on eri paikassa tai joitain risteyksiä ajetaan eri tavalla eri suuntiin ajettaessa.
Tuo 35 km on kyllä pitkä. En osaa varmaksi sanoa, mutta veikkaisin, että ihan noin pitkiä ei ole WRC-sarjassa ollut. Siellä on kyllä ollut selvästi yli 20 km:n pätkiä, kun DR-sarjassa pelimoottori oli rajoitteena ja siellä jäätiin alle 15 km:n tai niille tienoin jos oikein muistan.
Hauskana huomiona Suomessa Painaa on kääntynyt nimelle Painna.