Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siellä kommenteissa joku tais kysyä tuosta ja vastaus oli, että Dash kamera pitäisi löytyä pelistä kyllä.

Oliko vastaajana EA vai joku muu? Tämä dashcam olisi kyllä suotavaa olla pelissä vaikka jonkunlaisen saa myös siirtämällä penkin eteen ja ratti+kädet pois, mutta eihän se sama ole.
 
Oliko vastaajana EA vai joku muu? Tämä dashcam olisi kyllä suotavaa olla pelissä vaikka jonkunlaisen saa myös siirtämällä penkin eteen ja ratti+kädet pois, mutta eihän se sama ole.
Ea oli tuo joka vastasi. Videon 9.43 kohdalla luet niitä chat viestejä niin alimmasta viestistä joku 20 viestiä ylöspäin näkyy ea sports wrc vastaus.
 
Viimeksi muokattu:
Tienpinta on todella tasaista gameplay videoissa. Ihan kuin kaikki olisi asfalttia. Hirveä ero DR2.0:aan, kun siinä auto elää kokoajan johonkin suuntaan lujaa ajaessa ei niin tasaisella tiellä. Tuolta osin muistuttaa enemmän Kylotonin WRC-pelejä kuin Dirt Rallyja.

Aikaisemmista videosta sentään näkyi joku soraralli (kenties Kreikka?) missä oli edes vähän tien epätasaisuuksia ja auto jopa vähän eli irti tienpinnasta, mutta ei sinääkään oikein kallistuksia näkynyt.

Visuaalisesti ihan hyvännäköinen peli, mutta saa nähdä onko ek:t ja itse rallin ajaminen ottanut takapakkia DR2.0:sta. Toivottavasti ei ja totuus on parempi kuin miltä videot vaikuttaa, koska EA WRC tarjoama paketti vaikuttaa muuten todella houkuttavalta. Muutenhan nuo pätkätkin on loistavia, jos ei tietä huomioida.

Olen vähän huolissaan, koska tuollainen asia tiputtaa pelin lähes automaattisesti timanttisesta vain ihan hyväksi.
 
En tiedä mikä agenda täällä on mollata vanhoja wrc-pelejä, joista ainakin pari viimeistä oli todella hyviä.
Noin keskimääräisesti ajateltuna taitaa niissä wrc peleissä olla enempi tai vähintään saman verran kuoppia ja epätasaisuuksia tien pinnoissa, kuin dirt rally 2:ssa ja tietkin on huomattavasti kapeampia ja monipuolisempia noissa vanhoissa wrc-peleissä, kuin dirt rally 2:ssa.

Tuossa uuden wrc:n videossa tiet oli kyllä tosiaan todella tasaisia.
 
En tiedä mikä agenda täällä on mollata vanhoja wrc-pelejä, joista ainakin pari viimeistä oli todella hyviä.
Noin keskimääräisesti ajateltuna taitaa niissä wrc peleissä olla enempi tai vähintään saman verran kuoppia ja epätasaisuuksia tien pinnoissa, kuin dirt rally 2:ssa ja tietkin on huomattavasti kapeampia ja monipuolisempia noissa vanhoissa wrc-peleissä, kuin dirt rally 2:ssa.

Tuossa uuden wrc:n videossa tiet oli kyllä tosiaan todella tasaisia.
Kuoppia löytyy ja kapeat tiet vanhoista WRC peleistä, mutta profiliilta ovat aika tasaisia ja videopelimäisiä.

Enkä kyllä missään vaiheessa mollannut vanhoja WRC-pelejä ja enkä edes tätä uutta. Niissä oli tosiaan hyvänä puolena monipuolisuus ja haaste, vaikka laatu ja fiilis ei samalle tasolle pääse mitä Dirt Rallyissa.
 
En oo tainnu muita WRC pelejä dissata kun Generationssia. Se oli ihan kiva silleen, mut pikku jutut teki siitä sitten sen verran tympeän että DR2.0 on vaan parempi. Ruotsin pätkät oli Generationssissa kyl aivan törkeen hienoja, kun vertaa dirtin ruottiin.

Mä alan tosta uudesta olemaan hitusen innoissani. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tienpinta on todella tasaista gameplay videoissa. Ihan kuin kaikki olisi asfalttia. Hirveä ero DR2.0:aan, kun siinä auto elää kokoajan johonkin suuntaan lujaa ajaessa ei niin tasaisella tiellä. Tuolta osin muistuttaa enemmän Kylotonin WRC-pelejä kuin Dirt Rallyja.

Aikaisemmista videosta sentään näkyi joku soraralli (kenties Kreikka?) missä oli edes vähän tien epätasaisuuksia ja auto jopa vähän eli irti tienpinnasta, mutta ei sinääkään oikein kallistuksia näkynyt.

Visuaalisesti ihan hyvännäköinen peli, mutta saa nähdä onko ek:t ja itse rallin ajaminen ottanut takapakkia DR2.0:sta. Toivottavasti ei ja totuus on parempi kuin miltä videot vaikuttaa, koska EA WRC tarjoama paketti vaikuttaa muuten todella houkuttavalta. Muutenhan nuo pätkätkin on loistavia, jos ei tietä huomioida.

Olen vähän huolissaan, koska tuollainen asia tiputtaa pelin lähes automaattisesti timanttisesta vain ihan hyväksi.

Samaa mieltä! Jotenkin ei tullut Dirt rally fiilis tuosta. Onkohan totta että muka ajomalli olis parannettu Dirt 2:sta. Vai joku mainospuhe ja onkin todellisuudessa arcademaisempi peli. Jotenkin weight shifting(mikä se nyt Suomeksi on ja onkohan nyt oikea termi englannniksikaan nyt mulla) ei hirveästi tuntunut tuossa ainakin kun visuaalisesti katsoi. En toki mikään kauhean hyvä kuskikaan ole Dirt ralleissa mutta silti tuli sellainen ajatus. Ja tosiaan tasaista menoa kuin jossain Gran Turismossa. En kyllä ennakkotilaa, pitää katsoa ensin esim. mitä porukka on täällä mieltä pelistä.

WRC pelejä en oo koskaan pelannut. Miten ne pelit näyttää aina siltä että siinä ei mene auto vaan vene tiellä. No sen verran tiedän että se on enemmän arcade kuin Dirt rallyt.
 
En tiedä mikä agenda täällä on mollata vanhoja wrc-pelejä, joista ainakin pari viimeistä oli todella hyviä.
Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.

Dirt rally 2:sta puolestaan näyttää jossain vaiheessa unohtuneen kaikki negatiivinen.
WRC pelejä en oo koskaan pelannut. Miten ne pelit näyttää aina siltä että siinä ei mene auto vaan vene tiellä. No sen verran tiedän että se on enemmän arcade kuin Dirt rallyt.
Mikä tekee WRC peleistä enemmän arcaden? Ajotuntumako, etkä ole siis koskaan pelannut?

Ite olen kyllä pystynyt nauttimaan molemmista sarjoista, kummassakin omat vahvuutensa, ja vaihtelukin virkistää.
 
^Tosiaan en ole pelannut WRC pelejä mutta aina kun jossain keskustellaan mikä rallipeli on paras simu niin keskusteluissa nousee esiin Richard Burns rally ja Dirt Rally 2.0. En ole WRC niissä keskusteluissa nähnyt mainitsevan. Ja sitten kun itse nähnyt videoita gameplaysta niin tosiaan näyttänyt enemmän venepeliltä kuin rallipeliltä. Saattaahan ne olla ihan hyviäkin. Nyt taitaa olla tarjouksessakin jotkut WRC pelit niin vois kokeilla
 
Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.

Dirt rally 2:sta puolestaan näyttää jossain vaiheessa unohtuneen kaikki negatiivinen.

Mikä tekee WRC peleistä enemmän arcaden? Ajotuntumako, etkä ole siis koskaan pelannut?

Ite olen kyllä pystynyt nauttimaan molemmista sarjoista, kummassakin omat vahvuutensa, ja vaihtelukin virkistää.
Arcaden tekee ajotuntuma, kun ei oo mallinnettu nelipiste-jousitusta/pitoa ja ohjaus tuntuu kuin olis rautakanki lyöty auton läpi, jonka ympärillä auto sit pyörii. Pitotuntuma on varsinkin soralla todella erikoinen. Omat kokemukset loppuu 9, mutta 10 ja Generations näyttää videolla sen suhteen aika samalta. Toki DR2 ajomalli on turhan vakaa, mut siinä silti on noi mallinnettu jollain tasolla, vaikka onkin jotain vakautusta mukana ja pitoa liikaa. RBR vien tällä osa-alueella pisimmän korren. DR2 on enempi simcade ja RBR simu.

Kalle Rovanperä sano koronatauon aikana, ettei jaksanut kauan ajaa DR2 juurikin tuon ylivakaan menon takia, mutta RBR ajeli, koska piti sitä realistisempana. Jostain syystä Kylotonn WRC-peli ei nouse esille noissa yhteyksissä.
 
Viimeksi muokattu:
Arcaden tekee ajotuntuma, kun ei oo mallinnettu nelipiste-jousitusta/pitoa ja ohjaus tuntuu kuin olis rautakanki lyöty auton läpi, jonka ympärillä auto sit pyörii. Pitotuntuma on varsinkin soralla todella erikoinen. Omat kokemukset loppuu 9, mutta 10 ja Generations näyttää videolla sen suhteen aika samalta. Toki DR2 ajomalli on turhan vakaa, mut siinä silti on noi mallinnettu jollain tasolla, vaikka onkin jotain vakautusta mukana ja pitoa liikaa. RBR vien tällä osa-alueella pisimmän korren. DR2 on enempi simcade ja RBR simu.

Kalle Rovanperä sano koronatauon aikana, ettei jaksanut kauan ajaa DR2 juurikin tuon ylivakaan menon takia, mutta RBR ajeli, koska piti sitä realistisempana. Jostain syystä Kylotonn WRC-peli ei nouse esille noissa yhteyksissä.
Lainatakseni itseäni: "Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.". ;)

Tuli viikonloppuna ihan muistinvirkistämiseksi kokeiltua peräperää sekä DR2 että WRC Generationsia ratilla. Dirt rally 2 on tietysti pelinä ja laadullisesti eheämpi kokonaisuus, mutta ei tän simpanssin jakeluun mene miten WRC olis arcade ja DR2 simcade. WRC on parempi asfaltilla, ja en kyllä millään pysty sanomaan että sorallakaan WRC olisi ainakaan huonompi, vähemmän pitoa ehkä. Kummassakaan ei ole alustan/renkaiden mallinus läheskään samalla tasolla kuin esim. edistyneemmissä ratasimuissa (rf2, ACC yms). Sama on haivaittavissa myös EA WRC:n videoissa, autot ei esim. kallistele suuntaan tai toiseen juuri ollenkaan. Ikäänkuin auto olisi yksi kiinteä kokonaisuus, jossa jousituksessa on eloa lähinnä näön vuoksi.

WRC 9 jäänyt itseltä välistä, mutta ainakin kasissa autot oli vielä liian kevyen oloisia, ja pelattavuus varsinkaan ohjaimella ja ulkokuvakulmasta ei ollut kovin kehuttavaa.

Richard Burns rally nyt painii tietysti omassa sarjassaan kuten alla (13 vuotta vanhassa videossa :oops:) näkyy. Liekö laiskuutta vai osaamattomuutta, ettei vastaavaa saada aikaseksi nykyään?
 
Eipä sillä ole ainakaan itselle hirveästi väliä että missä rallipelissä on realistisemmat fysiikat, kunhan se tuntuu realistiselta niin se riittää. Rallia ajetaan muutenkin oikeasti niin paljon persetuntumalla että sitä ei oikein pysty samanlailla ajelemaan jos vertaa rata-autoilu puolen simulaattoreihin.

Ei taida yksikään rallitalli käyttää mitään simulaattoria, pitäisi laserskannata rallipätkiä että niistä olisi mitään hyötyä, sama katsella videosta ne pätkät.
 
Lainatakseni itseäni: "Liekö yleinen mielipide muodostunut ennen paria viimeistä osaa. Varmaan aika paljon myös pelaamatta paskaa -osaston mielipiteitä. Painoarvo siis aika vähäistä.". ;)

Tuli viikonloppuna ihan muistinvirkistämiseksi kokeiltua peräperää sekä DR2 että WRC Generationsia ratilla. Dirt rally 2 on tietysti pelinä ja laadullisesti eheämpi kokonaisuus, mutta ei tän simpanssin jakeluun mene miten WRC olis arcade ja DR2 simcade. WRC on parempi asfaltilla, ja en kyllä millään pysty sanomaan että sorallakaan WRC olisi ainakaan huonompi, vähemmän pitoa ehkä. Kummassakaan ei ole alustan/renkaiden mallinus läheskään samalla tasolla kuin esim. edistyneemmissä ratasimuissa (rf2, ACC yms). Sama on haivaittavissa myös EA WRC:n videoissa, autot ei esim. kallistele suuntaan tai toiseen juuri ollenkaan. Ikäänkuin auto olisi yksi kiinteä kokonaisuus, jossa jousituksessa on eloa lähinnä näön vuoksi.

WRC 9 jäänyt itseltä välistä, mutta ainakin kasissa autot oli vielä liian kevyen oloisia, ja pelattavuus varsinkaan ohjaimella ja ulkokuvakulmasta ei ollut kovin kehuttavaa.

Richard Burns rally nyt painii tietysti omassa sarjassaan kuten alla (13 vuotta vanhassa videossa :oops:) näkyy. Liekö laiskuutta vai osaamattomuutta, ettei vastaavaa saada aikaseksi nykyään?

8 ja 9 ero ei ollut suuri. Niihin verrattuna DR2 autot tuntui käyttäytyvän luonnollisemmin soralla. DR2 asfaltti on sellaista likaista hiekkasta asfalttia, mut joo, huono ajomalli sen suhteen, jos koittaa matkia puhdasta asfalttia. Muutama tuttu simuilija on vaan sanonut enemmän testailun jälkeen, ettei kannata vaivautua näihin Kylotonn:iin uusimpiinkaan, kun tulee ajettua vain ratilla ja polkimilla.

Toi uusin EA WRC näyttää esittelyvideoiden pohjalta pitkälti samalta mitä DR2, ehkä jopa asteen verran köykäisemmältä. Mut mahdotonta sanoo, ennen kuin näkee parempaa pelikuvaa. Meinaan, tietää käytetyt asetukset, onko mitkä ajovehkeet ja näkee inputit yms.

Ittehän lopettanut jo DR2 ajamisen samalla kun siirryin takas PC-puolelle, mutta se oli hauska ja luonnolinen ajaa. Nykyään ajan pääasiassa asfalttisimuja, mutta välillä tulee ajeltua RBR RallySimFans NGP7 pluggarilla, se on kyllä kova paketti, vaikka graffat ei niin hienot ookkaan.

Sitten kun kattoo tälläsen perustelun ja tietää oman autopelimaun, niin ei houkuta edes kokeilla.

 
Viimeksi muokattu:
Tästä WRC:n pätkälistaus. Fiktiivisiksi ralleiksi merkitty nuo "bonusrallit", liekö sitten reitit oikeasti ihan fiktiivisiä vai onko niihin kuitenkin otettu oikea profiili pohjaksi. Ainakin tuon Ibarran puolesta oli jo jotain vertailuluvia oikeista paikoista, jotka muistuttivat videoilla/kuvissa nähtyjä paikkoja.

Uniikkia tietä 600km ja kaikki kombinaatiot molempiin suuntiin tekee yhteensä 204 pätkää ja yli 2400 km.

 
12 pätkää per ralli ja pisimmät 35km, onko noi miten pitkiä normaalisti rallipeleihin verrattuna?. Vielä kun nuo 12 pätkää kääntää toisteppäin on ainakin paljon ajettavaa per ralli.
 
12 pätkää per ralli ja pisimmät 35km, onko noi miten pitkiä normaalisti rallipeleihin verrattuna?. Vielä kun nuo 12 pätkää kääntää toisteppäin on ainakin paljon ajettavaa per ralli.
Tuossa on 6 pätkää kahteen suuntaan. Ainakin suurimmassa osassa ralleja. En vielä ehtinyt käydä läheskään koko listaa läpi, mutta Sardinia vaikutti vähän erikoiselta.

Eli siis siinä on nähdäkseni 4 lyhyempää "uniikkia" pätkää/ralli. Näistä saadaan kaksi paria, jotka yhdistämällä saadaan aina pitkä versio. Tällöin saadaan siis 6 kokonaisuutta (4 lyhyempää ja 2 pidempää) yhteen suuntaan. Sitten kääntämällä ajosuunta saadaan toiset 6. Tämä on sama tapa DR-sarjasta. Se miksi pätkien pituudet eivät täsmää käännettyyn suuntaan johtuu siitä, että siellä on tosiaan pieniä eroja, esim maali ja/tai lähtö on eri paikassa tai joitain risteyksiä ajetaan eri tavalla eri suuntiin ajettaessa.

Tuo 35 km on kyllä pitkä. En osaa varmaksi sanoa, mutta veikkaisin, että ihan noin pitkiä ei ole WRC-sarjassa ollut. Siellä on kyllä ollut selvästi yli 20 km:n pätkiä, kun DR-sarjassa pelimoottori oli rajoitteena ja siellä jäätiin alle 15 km:n tai niille tienoin jos oikein muistan.

Hauskana huomiona Suomessa Painaa on kääntynyt nimelle Painna.
 
Tuossa on 6 pätkää kahteen suuntaan. Ainakin suurimmassa osassa ralleja. En vielä ehtinyt käydä läheskään koko listaa läpi, mutta Sardinia vaikutti vähän erikoiselta.

Eli siis siinä on nähdäkseni 4 lyhyempää "uniikkia" pätkää/ralli. Näistä saadaan kaksi paria, jotka yhdistämällä saadaan aina pitkä versio. Tällöin saadaan siis 6 kokonaisuutta (4 lyhyempää ja 2 pidempää) yhteen suuntaan. Sitten kääntämällä ajosuunta saadaan toiset 6. Tämä on sama tapa DR-sarjasta. Se miksi pätkien pituudet eivät täsmää käännettyyn suuntaan johtuu siitä, että siellä on tosiaan pieniä eroja, esim maali ja/tai lähtö on eri paikassa tai joitain risteyksiä ajetaan eri tavalla eri suuntiin ajettaessa.

Tuo 35 km on kyllä pitkä. En osaa varmaksi sanoa, mutta veikkaisin, että ihan noin pitkiä ei ole WRC-sarjassa ollut. Siellä on kyllä ollut selvästi yli 20 km:n pätkiä, kun DR-sarjassa pelimoottori oli rajoitteena ja siellä jäätiin alle 15 km:n tai niille tienoin jos oikein muistan.

Hauskana huomiona Suomessa Painaa on kääntynyt nimelle Painna.

Ah joo aina löytyy pari pituuden perusteella.
 
Eipä ole Suomessa Harjua ja muutenkin pätkien nimet ralleissa enimmäkseen tekaistuja vaikka on lisenssipeli. No ei sillä pelaamisen kannalta väliä kunhan on hyvä muuten kokonaisuudessaan.
 
Ylös Bottom