Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Joutuuko tässä koko ajan etsimään oikeat säädöt eri ralleille? Peli nimittäin kiinnostaisi hankkia mutta toi auton säätäminen on niin ja näin[emoji1]
Eli joka maasta 4 EK:ta, jotka kaikki ajetaan kerran oikeinpäin ja kerran väärinpäin. Vähän sama menohan tuppaa olemaan oikean elämän rallissakin.
Otetaan pieni korjaus tuohon. Tosiaan jos esim Suomen MM-rallissa ajetaan vaikka Himos kahteen kertaan, niin molemmilla kerroilla se ajetaan samaan suuntaan.
Ajaminen ei aina tunnu niin siistiltä tässä, toki aina välillä. Replayt on kyllä ihan näyttäviä, vauhdikasta ja puhdasta menoa. Niitä on kiva katsoa.
PC. Harmi, että konsoliversiossa on jotain ongelmia. Mieluiten olisin PS4-version ostanut, kun se on paljon tehokaampi mitä mun tietokone. Peli kuitenkin pyörii koneella paremmin mitä PS4 demo, joten oli fiksumpaa jättää konsoliversio välistä.Onko sulla PS4-versio? Itsellä on ja siinä nuo replayt on ainakin semmoista nykimistä että ei niitä pysty katsomaan.
PC. Harmi, että konsoliversiossa on jotain ongelmia. Mieluiten olisin PS4-version ostanut, kun se on paljon tehokaampi mitä mun tietokone. Peli kuitenkin pyörii koneella paremmin mitä PS4 demo, joten oli fiksumpaa jättää konsoliversio välistä.
Mahtavaa, että todella pitkän odotuksen jälkeen rallipelejä alkaa olla pian iso liuta viivalla, ja mikä parasta kaikki eri tekijöiden / filosofioiden mukailemina. Tuo Project Cars 2 -pelin mahdollinen julkaisutieto oli ainakin itselle melkoinen paukku, toivottavasti saavat joukkorahoituksella kerättyä tarpeeksi rahaa itse pelin tekemiseen.
Muutama sananen Loeb Evo -pelistä... Ehdottomasti tutustumisen / ostamisen arvoinen tekele kaikille ralliperunoille. Hienoja autoja ja hauskoja EK:ta ja mikä parasta, vauhdin ja ajamisen fiilis todellakin välittyy ratin taakse. Itse olen aloitellut uraa tuolla Peugeot 106:lla ja täytyy sanoa, että monesta aikaisemmasta rallipelistäni huolimatta, en ole vielä toistaiseksi pystynyt yhdelläkään pätkällä edes "lähes puhtaaseen suoritukseen". Oikein jännittää vetää "isoa kovaa" nelivedolla kun pikku Peugeotinkin ratissa on jo näin vaikeaa. Hassua kyllä EK-ajat ovat olleet lähellä kärjen tasoa, jopa suht isoista ulkoiluista huolimatta. Tiet ovat erittäin haastavia sekä todella nopeita ja hyvällä ajolinjalla on iso merkitys varsinkin Suomessa. Auto täytyy asettaa ajoissa oikeaan linjaan nypyn ylityksiin, muuten seuraavat 2-3 mutkaa ovat pelkkää paikkaamista, done that been there.
Sen verran näistä teistä täytyy mainita, että mielestäni esim Himos muistuttaa vain etäisesti oikeaa esikuvaansa. Ainakaan Myhinpäästä tai Ounista en meinaa löytää yhdennäköisyyttä esikuviaan ajatellen - saatan olla väärässäkin, mutta esim Dirtissä Ouninpohjan yhden osuuden tunnistaa ihan selvästi. Se mitä teissä on kuitenkin mukavaa (poislukien ehkä juuri Himos...), tässä erottuvat poissaolollaan tyypilliset Milestonen asettamat ansat / ulosajopaikat. Eli varsinkin vanhoissa WRC-peleissä olleet mutkan jätöissä olevat kivet ja puut sekä selkeästi ajolinjoja hämäävät paikat. Toki niitä tästäkin löytyy, esim juuri ne Himoksen parkkipaikalle laskettelua edeltävät, ehkä vähän provosoivissa paikoissa olevat valaisintolpat. Joka tapauksessa tiet mukailevat kuitenkin realismia todella hienosti.
Jos on paljon hyvää, niin ehkä jotain hieman kehitettävääkin löytyy. Nämä äänet ovat kyllä todella mielenkiintoiset, tai etenkin niiden puute. Katselin Omenanraadon videota Evo X:n ratissa ja aika tuhnulta auto jollakin hassulla tavalla kuulosti... Hetkittäin äänet ovat suht ok, mutta esim uuteen WRC-peliin verrattuna ei mielestäni päästä samalle tasolle, kaipaan tooodella antilagin tuottamaa rätinää ja pauketta. Jossain toki kyllä näin videon, missä ajettiin vanhalla Lancia Delta S4:lla ja siinä auton persoonallinen ääni oli saatu taltioitua hienosti mukaan.
Sitten vähän ajettavuudesta. Väänsin alussa forcet tappiinsa, ja täytyy sanoa, että ranteet olivat kyllä todella kovilla. Minulla isoin ongelma on tuon keskialueen tunnoton kohta, joka on mielestäni aivan liian laaja. Eli esim suoraan / nopeita mutkia ajettaessa rattia täytyy mielestäni kääntää puolelta toiselle ihan törkeästi. (Offtopic tähän, katsokaapa Juha Salon incar videota ja verratkaa sitä esim Ogieriin tai Loebiin... Ok liikutaan eri tasolla, mutta se rauhallisuus mikä on verrattavissa näiden äijien välillä...)
Takaisin asiaan... Auto pysyy linjalla suht ok vasemman jalan jarrulla, mutta jotenkin aika erikoista on, että erot esim ysikymppeihin tultaessa ovat aika pienet. Ajan "oikealla" suht isokehäisellä ratilla (kuva siitä "mikä ratti paras PS4:lle" -ketjussa..) ja siinä nämä isot liikkeet tietenkin korostuvat. Minulla on 270-asteen kääntösäde ja sekin tuntuu olevan välillä liikaa. Oikeassa elämässähän ratin liikkeet ovat todella minimaaliset... Esim RBR:n pohjautuvissa simuissa nämä on huomioitu varsin hyvin, ja toivotaan että ainakin Dirtissä ollaan hieman lähempänä realismia tässä suhteessa.
Vaihdekeppi-probleemani ei poistunut tässäkään pelissä ja ongelma lienee ehkä Thrustmasterin päässä, koska keppiä ei saane ainakaan rattiin liitettynä modattua käsijarruksi. Ennen kuin alan purkamaan näitä johdotuksia, niin onko joku kokeillut liittää vaihdekeppiä suoraan PS4:n eli saanut toimimaan sitä käsijarruna tätä kautta?
Jossain lienee tämäkin mainittu, mutta osaisiko joku hieman selventää mitä tuolla Loeb Evon Season Pass -extralla ajetaan takaa? Eli mitä tuolla yli parikympin extra-sijoituksella saa / tulee saamaan?!
Season passista ei kait niin kauheasti muuta tietoa ole, kuin että sieltä on tulossa 5kpl DLC paketteja, jotka sisältää ainakin 24 uutta eventtiä (tulisko peräti esim joku uusi rallycross rata tms), haastatteluissa sanoivat, että osa autoista jätettiin dlc:een varaan.
Onhan tuo Ouninpohjakin melko hyvin mallinnettu, paitsi että "jokainen" nyppy on tiukennettu, joten auto on ilmassa paljon oikeaa elämää pidempään. Lisäksi pusikkoa/metsää puuttuu melko paljon verrattuna siihen mitä oli kun viimeksi tuolla tiellä vierailin, mutta se johtunee vain siitä etteivät nämä laitteet pystyisi pyörittämään peliä, jossa jokainen risu olisi mallinnettuOtetaanpas hieman takaisin... Kyllä näitä tosielämän erikoiskokeita tunnistaa tuosta pelistä enemmänkin. Esimerkiksi Ruotsissa ajettava Torsby mukailee melkoisen hyvin tätä esikuvaansa. Mm. EK:n loppupuolella oleva nopea ja aavistuksen kirraava oikea (lentokenttä taustalla) on se surullisen kuuluisa paikka viime vuodelta, jossa JM Latvala teki lumitöitä jonkin aikaa. Ja kyllähän nämä autojen äänetkin ovat ihan muikeita, kunhan malttaa ajella ensin muutamalla eri autolla, ja laittamalla volumet kaakkoon.
Tarkoitatko tällä että osa autoista jätettiin julkaisusta pois? Että tulee sitten joskus siinä DLC paketissa kun tulee. En sano että tietäisit sitä. Itse ymmärrän tuon niin. Ajattelin ostaa tuon Season Passin.
Saako multiplayerissa nuo muiden kuskien "haamut" jotenkin pois päältä?