Omenanraato
Well-Known Member
WRC7 ensituntumat otettu.
Eilen pelailin koko illan WRC6:sta, jotta on vertailupohjaa. Pelailen pädillä, se kerrottakoon jo tähän alkuun.
Kun pelin käynnistää täytyy ajaa pari EK:ta asetuksien määrittämiseksi.
Niistä toinen oli Portugalissa jossa satuin eilen ajamaan. EK oli sama. Eli ilmeisesti tässä on EK:lle tehty graafiset parannukset ja lisätty yksityiskohtia ja ilmeisesti kavennettu. Toki joukossa varmaan uusiakin on.
Eilen ajaessa mietin, että kyllähän WRC6 on jo todella kapeaa ränniä, eikä siinä pädillä ongelmia ole pahemmin.
Nyt kun ajelin samoja EK:ta seiskassa, niin en huomannut eroa kapeudesta tms. Suomessa Harjulle oli pari mutkaa aidoilla kavennettu.
Se ero on siinä, että tiet on suunnilleen samanlaisia muutoin, mutta niissä on kuoppia aivan julmetun paljon enemmän. Pädillä ajaessa Portugalissa tuntui olevan ehkä jopa liian rajuja heittoja.
Toinen ero on se, että 2017 autot on tosi paljon nopeampia. Tämän vuoksi vauhti on hurjaa ja tiet voi tuntua kapeammilta, vaikka ei ne kyllä ole.
Seuraava ero minkä huomaa on auton käyttäytyminen. Kutosessa autolla kesti hiukan aikaa kääntyä. Ei siinä viivettä ollut, mutta se oli hitaampaa. Nyt ohjaus reagoi ihan toisella tavalla ja se vaatii näköjään totuttelua. Kuitenkin hyvällä tavalla. Ohjaus on nopeampaa ja paremman tuntuista.
Lisäksi kutosessa parissa mutkassa auto puski tai luisui oudosti, tässä pito tuli siellä missä luulinkin.
Ohjauksen ainut ongelma on se, että vaikka jarrutasapaino on edessä aika rajustikin, perä saattaa lähteä rinnalle ja pyörähtää.
Saman tyyppinen kuin jossain Milestonen WRC:ssä oli joskus. Korjaantunee silti autoa säätämällä.
Ford, Hyundai ja Toyota testattuna ja Fordin käyttäytyminen oli ihan erilaista kuin näillä muilla. Täytyy testata sitä lisää. Hyvä jos eroja on tullut.
Grafiikka on saanut selvän hyppäyksen. Kaikki näyttää paremmalta ja uudet paremmat varjot ja valot jopa vaikeuttaa peliä, mutta ei huonossa mielessä tällä kertaa.
Ja se tärkein. Olkoonkin 30fps, mutta kun vanhassa esim Harju oli ajokelvoton, koska fps droppaili nii paljon, että metsä kutsui sen takia. Nyt pyörii sulavasti.
Kaikenkaikkiaan tämä on peli, joka olisi pitänyt ensimmäisen WRC:n olla, josta lähteä ammentamaan eteenpäin. Erittäin positiiviset fiilikset ja pääsen vasta sunnuntaina testailemaan lisää.
Tässä kuitenkin Harjun EK pädillä ajettuna. Ja jos näyttää hitaalta tai huonolta ajolta, niin johtuu ihan siitä että olen ratilla pelannut 20v, joten pädi ohjaus ei meinaa iskostua selkärankaan, eikä uskalla painaa kovaa.
Edit: Jahas uppautu väärä pätkä meni aluksi..nyt oikea video.
Edit2: ne pitkät pätkät joita mainostettiin:
Suomi, Päijälä, 17km
Puola, 23km
Meksiko, 18km
Monaco, 18km
Muuten pisimmät ralleissa 10-14km luokkaa, eli samaa kuin on ollutkin.
Edit3:
17km Päijälä:
23km pätkä Puolasta. Pelin pisin EK.
Junior WRC olikin paljon vaikeampi ajateltava. Ensi kosketus tuli uran ensimmäisessä EK:ssa. Tällä pätkällä oli jo vähän kapeutta siellä välissä. Voi olla WRC:llä ahdasta.
Eilen pelailin koko illan WRC6:sta, jotta on vertailupohjaa. Pelailen pädillä, se kerrottakoon jo tähän alkuun.
Kun pelin käynnistää täytyy ajaa pari EK:ta asetuksien määrittämiseksi.
Niistä toinen oli Portugalissa jossa satuin eilen ajamaan. EK oli sama. Eli ilmeisesti tässä on EK:lle tehty graafiset parannukset ja lisätty yksityiskohtia ja ilmeisesti kavennettu. Toki joukossa varmaan uusiakin on.
Eilen ajaessa mietin, että kyllähän WRC6 on jo todella kapeaa ränniä, eikä siinä pädillä ongelmia ole pahemmin.
Nyt kun ajelin samoja EK:ta seiskassa, niin en huomannut eroa kapeudesta tms. Suomessa Harjulle oli pari mutkaa aidoilla kavennettu.
Se ero on siinä, että tiet on suunnilleen samanlaisia muutoin, mutta niissä on kuoppia aivan julmetun paljon enemmän. Pädillä ajaessa Portugalissa tuntui olevan ehkä jopa liian rajuja heittoja.
Toinen ero on se, että 2017 autot on tosi paljon nopeampia. Tämän vuoksi vauhti on hurjaa ja tiet voi tuntua kapeammilta, vaikka ei ne kyllä ole.
Seuraava ero minkä huomaa on auton käyttäytyminen. Kutosessa autolla kesti hiukan aikaa kääntyä. Ei siinä viivettä ollut, mutta se oli hitaampaa. Nyt ohjaus reagoi ihan toisella tavalla ja se vaatii näköjään totuttelua. Kuitenkin hyvällä tavalla. Ohjaus on nopeampaa ja paremman tuntuista.
Lisäksi kutosessa parissa mutkassa auto puski tai luisui oudosti, tässä pito tuli siellä missä luulinkin.
Ohjauksen ainut ongelma on se, että vaikka jarrutasapaino on edessä aika rajustikin, perä saattaa lähteä rinnalle ja pyörähtää.
Saman tyyppinen kuin jossain Milestonen WRC:ssä oli joskus. Korjaantunee silti autoa säätämällä.
Ford, Hyundai ja Toyota testattuna ja Fordin käyttäytyminen oli ihan erilaista kuin näillä muilla. Täytyy testata sitä lisää. Hyvä jos eroja on tullut.
Grafiikka on saanut selvän hyppäyksen. Kaikki näyttää paremmalta ja uudet paremmat varjot ja valot jopa vaikeuttaa peliä, mutta ei huonossa mielessä tällä kertaa.
Ja se tärkein. Olkoonkin 30fps, mutta kun vanhassa esim Harju oli ajokelvoton, koska fps droppaili nii paljon, että metsä kutsui sen takia. Nyt pyörii sulavasti.
Kaikenkaikkiaan tämä on peli, joka olisi pitänyt ensimmäisen WRC:n olla, josta lähteä ammentamaan eteenpäin. Erittäin positiiviset fiilikset ja pääsen vasta sunnuntaina testailemaan lisää.
Tässä kuitenkin Harjun EK pädillä ajettuna. Ja jos näyttää hitaalta tai huonolta ajolta, niin johtuu ihan siitä että olen ratilla pelannut 20v, joten pädi ohjaus ei meinaa iskostua selkärankaan, eikä uskalla painaa kovaa.
Edit: Jahas uppautu väärä pätkä meni aluksi..nyt oikea video.
Edit2: ne pitkät pätkät joita mainostettiin:
Suomi, Päijälä, 17km
Puola, 23km
Meksiko, 18km
Monaco, 18km
Muuten pisimmät ralleissa 10-14km luokkaa, eli samaa kuin on ollutkin.
Edit3:
17km Päijälä:
23km pätkä Puolasta. Pelin pisin EK.
Junior WRC olikin paljon vaikeampi ajateltava. Ensi kosketus tuli uran ensimmäisessä EK:ssa. Tällä pätkällä oli jo vähän kapeutta siellä välissä. Voi olla WRC:llä ahdasta.
Viimeksi muokannut moderaattori: