Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Vastaus: Konsolirallipelit

Parina iltana on nyt tullut PS4:lla Loebia tahkottua ja onhan tuo todella kivaa hommaa T500 ratilla, pätkät ovat mukavan haastavia ja autot tuntuvat käyttäytyvän kuten niiden voisi odottaakin.
Tuo pätkiminen tuntuu välillä olevan ongelma, eilen yritin ajaa 70-luvun kisassa Australian pätkää ja välillä ruudunpäivitys hidastui tasolle pelikelvoton. Muissa kisoissa ei ole vastaavaa vielä esiintynyt, ainoastaan pientä hidastumista.
Toinen häiritsevä asia on rallicrossin tekoäly, tietokone vetää surutta takanurkkaan. Toivottavasti noihin tulisi parannusta niin voisi puhua jo erinomaisesta pelistä.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Tässä vähän Dirt Rallya välillä :) Tiedä pitäiskö tästä sitten hommata konsoliversiokin.

Vaikee pätkä Montessa lumisateessa, mutta tällä pätkällä kuitenkin nettisarjassa pääsin kärkeen vaikka ei ihan puhdasta ajoa ollutkaan :) Kuvanlaatu vähän huono, striimistä leikkasin videon, mutta ne Subarun äänet :cool:

[video=youtube;bHQQKtgds9M]https://www.youtube.com/watch?v=bHQQKtgds9M[/video]
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Tää Monten kakkos EK on kyl huikee. Suht loivaa mutkaa mut pirun kapea ja kiva ajaa.

 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kyllä muuttu Loebistä mielipide kun ratilla ohjaimen sijaan kokeili demoa. Tosi hyvän oloinen peli mutta oon sitä Dirtiä niin pitkään jo odottanu että säästelen nyt rahoja siihen ensin. Alennukseen jos kerkeää jo siihen mennessä Loeb niin vois harkita. WRC:tä tullu demoa kans pelattua ja sen hakkaa ainakin Loeb ihan kirkkaasti.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Dirt ralli näyttää ja kuulostaa kyllä todella hyvältä mitä noita pätkiä katselee. Toivottavasti olisi valmis konsolille keväällä, jotenkin tuntuu että julkaisu lykkääntyy. No onneksi Loebi hyvin maittaa ja toivottavasti malttaisi Dirtin tulon jälkeenkin tuota ajella.
Tuntuuko muuten Dirt rally yhtään samalta kuin vanhemmissa Dirteissä rallipuoli?
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Dirt Rallyn konsoliversiot oli viime viikolla toimittajien testauksessa. Codemasters vähän mehusteli, että ovat hemmetin tyytyväisiä siihen miten peli pyörii konsolilla. Lupailee hyvää.

Lupasivat myös kohta kertoa lisää tietoja.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Tää Monten kakkos EK on kyl huikee. Suht loivaa mutkaa mut pirun kapea ja kiva ajaa.

Olen samaa mieltä on todella hieno pätkä. Ite ajoin sillä ainoolla Bemarilla mikä pelistä löytyy. Toinen hieno EK on Belligen joka on yksi Austraalian pätkistä. :)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Olen samaa mieltä on todella hieno pätkä. Ite ajoin sillä ainoolla Bemarilla mikä pelistä löytyy. Toinen hieno EK on Belligen joka on yksi Austraalian pätkistä. :)

Olihan se ihan koitettava. Ekaa kertaa kyseisellä pätkällä ja kyseisellä autolla, joten aika hakusessa oli. Hieno EK tosiaan!
Vaimo kuvaili kännykällä, niin näkee vähän mun rallipenkkiä:




Mut sit on myönnettävä, ettei noiden b-ryhmän autojen kanssa riitä mun kädet. Hulluja laitteita:
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Joo on kyllä ihan tuskaa noilla B-luokan autoilla varsinkin ne hitaammat pätkät jotka sisältää paljon neulansilmiä :D
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Olipahan taas hienon näköistä ajoa Ompulla.,on sulla tyylikäs pelisetti kotona! Ajomieshän sä oot viimeisen päälle.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Ei tämä häävi ole mutta menettelee. Autoja on tarpeeksi, urassa on ajeltavaa todella hyvin, FFBiä en kehu mutta menettelee ja on kuitenkin sopivasti säädettävissä niin siitä jokainen luulisi aika hyvän saavan. Grafiikat on kyllä hirveet mutta pelin toiminta menee edelle. Jotenkin se silmää häiritsee Walesissa ja Suomessa tuo heinikko vaikka en niitä ojia kaipaa enää vaikeuttamaan mutta jotenkin muuten olisivat toteuttaneet tuon. Kuitenkin tekisi mieli ajella noita paikkoja enempikin mutta ei pysty.

Montessa on kyllä hienot pätkät päästellä tosiaan ja Ruotsi on myös on ok.

Peli on toiminut lähes moitteetta, pari kertaa sipannut valikoihin ja kaikki latautuu hitaasti, mutta pelin sammutus on auttanut. Ajelen pelkällä korvanuotilla ja menin säätämään nuottia lähemmäs San Remossa kun on hidas ja syherö paikka niin nyt tuntuu että vaikka muuttaa sen takaisin 'normal' etäisyydelle tai jopa 'advanced' niin nuotit 1-3 tulee aivan liian myöhään vaikka polkasee jarrua samantien niin lepikko kutsuu. Ennen tuota San Remo ajelua olin tosi tyytyväinen nuotinlukuun. Tuli mieleen että kun tuntuu välillä jumivan nuo valikotkin ja menevät ns. 'hitaalle' niin ehkä nuo optionssitkin tulevat välillä miten sattuu käyttöön kun niitä muuttaa, saa nähdä. Tietenki vauhti kasvaa ajellessa ja nuotti 'lähenee' sitäkin kautta, mutta ei se nyt sentään yhdessä illassa parane näin paljon lol.

Mukava se on nähdä miten Dirt vastaa rallikansan huutoon, toivottavasti tulee parempi kuin tämä. Silti jos nyt armollisia ollaan niin on tämä sen 65 euron väärti, onhan se hieno elää mukana tuo Loebin ura ja ajella samoja pätkiä ja kuunnella jutustelua miten kaikki tapahtu ja miehestä tuli mitä tuli.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Miten tuota pelimuotoa pelataan jossa on kuusi muutakin kilpailijaa, ajetaan rataa useita kierroksia ja lopussa vilkkuu joku jokeri kierros ruudulla ? mikä ihmeen jokeri kierros ja miksi sille joutuu ?

On muuten medialla ollut todella vähän kiinostusta tähän peliin, vielä ei ole yhtään arvostelua pelista suomeksi. Taitaa kaikki odottaa vaan dirt rallia ?
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Miten tuota pelimuotoa pelataan jossa on kuusi muutakin kilpailijaa, ajetaan rataa useita kierroksia ja lopussa vilkkuu joku jokeri kierros ruudulla ? mikä ihmeen jokeri kierros ja miksi sille joutuu ?

On muuten medialla ollut todella vähän kiinostusta tähän peliin, vielä ei ole yhtään arvostelua pelista suomeksi. Taitaa kaikki odottaa vaan dirt rallia ?

Ilmeisesti et paljoa autourheilua seuraa.

Rallicrossiinhan on aina kuulunut sääntö "Kaikissa lähdöissä jokaisen kilpailijan tulee ajaa lisälenkki yhden
kerran. Lisälenkin ajamisen ajankohdan päättää kilpailija itse ajettavien kierrosten aikana. "


Siinä on sen lajin "suola" ja jokerikierroksen ajankohdalla voi taktikoida aika paljonkin.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Ilmeisesti et paljoa autourheilua seuraa.

Rallicrossiinhan on aina kuulunut sääntö "Kaikissa lähdöissä jokaisen kilpailijan tulee ajaa lisälenkki yhden
kerran. Lisälenkin ajamisen ajankohdan päättää kilpailija itse ajettavien kierrosten aikana. "


Siinä on sen lajin "suola" ja jokerikierroksen ajankohdalla voi taktikoida aika paljonkin.
Ei nyt sentään aina. Joku 10 vuotta sitten otettiin käyttöön kun haluttiin vähentää jonossa ajelua. Nykyään on toki erittäin oleellinen osa lajia
 
Vastaus: Konsolirallipelit

[video=youtube;jWMfiPAoJ2A]https://www.youtube.com/watch?v=jWMfiPAoJ2A&feature=youtu.be[/video] Tuossa omaa ajelua. Ei paras aika. Kääntösäde automaatilla eli tuossa autossa vissiin 540. vaihteet kytkimellä ja H kuviolla. Paras aika tällä hetkellä tossa rammen radalla tais olla 6min10sec
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Tuo kääntösäde muuten automaatilla vaihtuu autokohtaisesti, ihmettelin kun vanhemmat autot on ihan erilaisia, kuin esim citroenin tuoreempi.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Hohhoijjaa tämän SLRE:n kanssa. Sisältöä maan pirusti ja asvalttirallit / autojen käytös asvaltilla on jees mutta muuten tuntuu vähän juosten kustulta tuotteelta joka onkin Milestonen tavaramerkkejä.

PC:llä ei ole tukea usealle input devicelle, eli en pysty käyttämään T300RS rattia + Fanatec Clubsport V2 polkimia -> pitää siis pelata Dualshock 4:lla. Grafiikkaoptiot aika nollassa PC:llä ja PS4:llakin taitaa FPS köhiä, ainakin demon San Remon replayssa oli aika monta sub-30fps kohtaa. Peli on muutenkin sen näköinen että pitäisi pyöriä 60fps suht ongelmitta mutta..

Sorarallit on sitä perus kauraa, mielestäni DiRT Rally on näiden kanssa aivan eri tasolla ja niin autot kuin tiestö tuntuu elävämmältä. SLRE:n tietekstuurit ja yksityiskohtien puute tienpientareista ovat ihan helkkarin iso immersion tappaja ainakin minulle.

DiRT Rally on edelleen se paras rallipeli/simu vuosiin.

Ainiin, ja kartturi on epäselkeä paska joka kuulostaa enemmän tylsistyneeltä kuin kilpailemassa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kokeile sitä jenkkikartturia, se puhuu selkeämmin sekä pirteämmin.

Asfaltilla Loeb tuntuma on parempi mitä Dirt Rallyssa. Toki fysiikat ei ihan yhtä hyvät, mutta riittävät.

Edit. Se ärsyttää, kun controls valikkoon ei pääse pätkän aikana. Tuli vuokrattua Fiesta R5 ja se taisi maksaa joku 40 000 - 60 000, siinä olikin sitten liian jäykät forcet. Eikä ajamisesta tullut mitään Australian yössä.

Myös shakedown olisi hyvä olla tai sitten mahdollisuus säätää autoa restartin jälkeen. Nyt joutuu säätämään autoa ihan kylmiltään. Ja muutoksia ei voi tehdä testauksen jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom