Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Mites @pelle Onko tuo V-Rally peli jota voisi alkaa vain pelaamaan? Semmoisia ei hirveästi ole. Erikseen on nuo GT Sportit Dirt Rallyt sun muut joihin tarttee mun mielestä tuon 300RS setin että pystyy edes joten kuten ajamaan.

Blur on kai viimeisin semmonen oikeasti hauska puhdas arcade rälläys. :D Grip pitäis on ollut pitkään ostos listalla myös.
 
En ole padilla ajanut kuin rallycrossia ja extreme-khanaa. Ne ainakin toimi hyvin. Toki ohjaus saattaa joidenkin mielestä olla liian herkkä, mutta sitä vartenhan se tatti on analoginen, että sillä voi tehdä myös pieniä liikkeitä.
Ainoa asia jota autoissa säädin oli vaihteiston välitykset täysin kiihtyvyyden puolelle.

Dirt 4 on myös gamer moodissa hyvä padi peli ja rentoa rallia kun auto ei spinnaa jos perä hieman hipaisee penkkaa.
Gravel on myös ainakin demon perusteella hyvä padi peli ja sekin tuli ostettua kun oli coolshopissa alle 20e. Oikeasti yllätyin kuinka hyvältä ajettavuus tuntui crew 2:n jälkeen. Kannattaa testata demo.
 
En ole padilla ajanut kuin rallycrossia ja extreme-khanaa. Ne ainakin toimi hyvin. Toki ohjaus saattaa joidenkin mielestä olla liian herkkä, mutta sitä vartenhan se tatti on analoginen, että sillä voi tehdä myös pieniä liikkeitä.
Ainoa asia jota autoissa säädin oli vaihteiston välitykset täysin kiihtyvyyden puolelle.

Dirt 4 on myös gamer moodissa hyvä padi peli ja rentoa rallia kun auto ei spinnaa jos perä hieman hipaisee penkkaa.
Gravel on myös ainakin demon perusteella hyvä padi peli ja sekin tuli ostettua kun oli coolshopissa alle 20e. Oikeasti yllätyin kuinka hyvältä ajettavuus tuntui crew 2:n jälkeen. Kannattaa testata demo.

Itte en periaatteesta oo viitinyt enää ps4:lle hommaa rattia ja ajelen padillä GTS:ää, sekä Dirt Rallyäkin. PC2 online puolella ei padi riittänyt kärkikahinoihin. Vinkkinä ajopeleihin, laittaa tattiin pidennyksen ;) ja ohjauksessa tuuppaa tikun eka eteen, sit reunaa vasten pyörittää vähän kuin rattia. Vaati vähän treeniä, että oppii tunnistaa kääntymisen maksimikohdan, mut sen jälkeen kuin pyörällä ajais. Toki hauskuudessa ja viimeisessä tarkkuudessa häviää ratille, mut noin ohjaus varsin kilpailukykyinyn. Nykyään noi pidennykset käytössä kyll joka pelissä, tuo kivasti lisää tarkkuutta tähtäilyyn yms.
 
Tuli aloitettua wrc 6 kun se on nyt live gold pelinä. Onhan se pleikkarillekin tullut joskus ostettua kun taisi maksaa jopa 7e storen alessa, mutta en ole saanut aikaiseksi aloittaa.
Muistelin, että omppu olisi valittanut pelin paskoista latausajoista ja ruudunpäivityksestä pleikkarilla joten päätin sitten kokeilla boxin versiota, koska one x:n pitäisi parantaa molempia vaikka pelillä ei olisi mitään one x ehostuksia.

Pätkät ainakin latautuu mukavan nopeasti eikä peli kärsi isommista teknisistä ongelmista.
Puolassa peli nytkähteli kun mentiin kovaa sankan metsän läpi, mutta sitten taas esim suomessa ei tapahtunut mitään tuollaista. Samoin jossain toisessa maassa sumuisilla pätkillä oli samaa ongelmaa joissakin mutkissa. Nuo ei kuitenkaan vaikuttaneet ajettavuuteen mitenkään.

Ajettavuus tuntui ratilla aluksi aika kamalalta ja auto souti puolelta toiselle joten vedin herkkyyden nolliin ja dead zonea 5%.
Tuon jälkeen autoa oli ihan ok ajaa jos ei ollut hiusneula mutkia sillä jostain syystä kun renkaat käänsi melkein linkkuun niin auto vaan ykskaks "napsahtaa" melkein poikittain.
JWRC luokan vikassa rallissa päätin sitten kokeilla mitä tapahtuu kun laitan herkkyyden 10% ja tuo ongelma katosi kokonaan.
Miksi ratin asetuksissa edes on ohjauksen herkkyys kun siellä pitäisi olla lineaarisuus säätö kuten kaikissa muissakin peleissä.

WRC 2 luokassa ajaminen olikin jo suorastaan kivaa kun sai nelivedon alle.
Öiset pätkät on kyllä perseestä enkä tajua miten joku on voinut katsoa valmista tuotetta ja todeta, että hyvä se on laitetaan myyntiin vaan.
Onneksi nuo ei pilaa peliä, koska itselle tämä on vain rento ja nopea välipala eli tekoäly on easyllä ja vauriot vain kosmeettisia.
Säästän hermojani dirt rally 2:sta varten.

Tuli myös huomattua, että kyloton on ollut niin laiska, että tämän palkintoseremonia musiikki on täysin sama kuin v-rally 4:ssa. Kai se on kierrätetty wrc 7:ssa myös?
Kierrättämisestä puheenollen kyloton olisi voinut tehdä myös enemmän erikoiskokeita. Nyt sama pätkä ajetaan aina kahdesti joten esim kiinassa oli ainakin wrc 2 luokassa vain kolme eri pätkää.
En ole myöskään rallia seurannut 90 luvun jälkeen joten pakko kysyä, että onko super spesiaalit nykyään tuollaisia ihme gymkhana repäisyjä joissa vedetään paskarinkiä jonkun rengaspinon ympärillä jne? Toki joissakin maissa on se tuttu rata jossa ajetaan toista autoa vastaan.
 
Ainakin EK:ta riittää tällä kertaa. Ajattelin ettei tätä enää nähdä, mutta onneksi tulee. Ihan kivaa viihdettä ovat olleet.
 
Jos tämä on edelleen konsoleilla 30fps niin itselle sama kun ei julkaistais ollenkaan konsoleille. Kyllä tekijöiden pitäis tajuta se, että tämmöisen pelin on oltava 60fps.
 
Onks WRC 7 hyvä??Vois melkee ostaa..
Monten Power Stagen myötä innostuin tätä koittamaan lähes vuoden tauon jälkeen.

Peli oli muistikuvissa keskitasoista ihan ok viihdettä, mutta kyllä se oli taas positiivinen yllätys.
Aidot rallit ja autot lisenseineen tuo fiilistä jo todella paljon itsessään näin vanhentuneilla lisenseilläkin.

Ajomalliltaan ei todellakaan olla missään Dirt Rallyn lähelläkään ja nykyisin kun pelaan pädillä ni täytyy sanoa et se on vain hyvä homma. Oli todella kiva ajaa, kun sai pelailtua rennosti ja ajaminen oli hauskaa ilman hampaiden kiristelyä.

EK:ta on suhteellisen paljon, erilaisia ralleja paljon, autoluokkia tarpeeksi. Kaikki on sinällään ihan kohdallaan. Kyllä näistä nykyisistä alennuksista itse ainakin voin suositella rallin ystäville. Ei ehkä rattipeliksi, mutta pädiralliin oikein mukiinmenevä tekele, toisin kuin ne aikaisemmat versiot.
 
Asiasta toiseen.
Dakar 18 sai tässä ykspäivä taas pätsiä. Muutoksia oli paljon ja ehkä isoimmat oli siinä, että nyt saa ohjaamosta kädet ja/tai ratin pois näkyvistä. Etenkin pädillä ajaen on aina ärsyttänyt ne, mutta nyt on mahdollisuus kytkeä pois.

Lisäksi pystyy ajamaan ihan millä vain ajoneuvolla minkä vain etapin ja millä vain säätilalla ilman et joutuu ajamaan urassa. Itsehän ajoin rallin julkaisussa läpi, eikä motivaatio/aika riittänyt ajaa täyttä rallia uusiksi. Yksittäinen EK kestää kuitenkin niin älyttömän kauan. Varsinkin vaikeimmalla tasolla missä ei mitään checkpointteja ole.

No tästä innostuneena otin kuorma-auton alle ja lähdin koittamaan jotain loppupään pätkää ohjaamosta käsin. Täytyy sanoa et peli muuttui täysin. Havainnointi oli paljon vaikeampaa ja ihan oikeasti reittejä piti katsoa tarkemmin, jarrutella monesti turhaan kun ei ollut varma mistä ajaa. Oli aivan mielettömän hienoa ajella.
Ajellessa ajattelin et tän pistän maalissa youtubeen ja EK meni noin 50min kuin unelma, olin ihan uppoutunut Dakarin maailmaan ja nuottien lukemisessa pääsin hienoon flow tilaan. Ensin siinä kävi muksut hiukan hääräämässä ja sanoin et mun täytyy keskittyä tähän kunnolla. Sit tuli vaimo ja sama juttu. Ne touhuili siinä jotain omiaan ja pelkästään niiden liike silmäkulmassa sai otteen herpaantumaan.
Ensin risteyksestä väärään suuntaan ja 10km päässä u-käännös ja etsimään edellinen nuotti. Ihmeenkaupalla löysin ja pääsin reitille. Oli vielä 2-3 checkpointtia jäljellä ja ajoaikaa takana reilusti yli tunti, kunnes sivulliset häiriöt oli vieneet flown ja keskittymisen, joten vaikka ajoin tietä pitkin, osuin yhteen koholla olleeseen kiveen niin pahasti, ettei auto enää kestänyt. Edessä oli keskeytys, koska oli vaikein vaikeustaso, eikä mahdollisuutta palata edelliselle checkpointille.

Ohjain oli lentää töllöstä sisään tajuttuani et tunti elämästä valui yhteen virheeseen. Suutuspäissäni sammutin pleikan, enkä saanut mitään videota talteen..:mad:
Noh, kertoo jotain pelin vaatimuksista. Ihan oikeasti täytyy pystyä keskittymään ja vieläpä todella kauan ilman häiriötekijöitä. Nuotitus ja navigaatio on haastavaa ja harhaan kun ajaa, niin takaisin löytäminen etenkin ohjaamosta on todella vaikeaa.

Peli tuntui taas todella todella kivalta. Kuorma-autolla on todella kiva ajaa, siinä on kunnolla massaa ja ohjattavuus on hyvää. Parasta on vaihteistossa oleva iso ja pieni puoli, jolloin on yhteensä 12 vaihdetta käytettävissä. Tuo paljon enemmän taktikointia ajamiseen.

Mutta kun pelin hyvyys ajoneuvoissa jää tasan tuohon. Nimittäin myöhemmin vedin pojan kanssa jaetulla ruudulla ja edelleen muiden ajomalli on ihan kamalaa. The Hunterin mönkijällä ajaminen on valovuosia edellä Dakarin mönkkäreistä..ja Dakar on sentään se ajopeli, toisessa metsästetään eläimiä...
Vielä kauheampaa on moottoripyörät joilla ei yksinkertaisesti voi ajaa yhtään. Sama homma Hirvosen takavetoautolla. Jotain aivan karmeaa kuraa.
Nelivetoautot on vielä siedettäviä, mutta nopeilla osuuksilla nekin on ihan kamalia.

Itseä onneksi kiinnostaa vain kuorma-autot kun niistä ei pelejä ole tarjolla käytännössä ollenkaan. Rajoittuu Forza sarjan yhteen kisa kuorkkiin ja sit tähän. Konsoleilla ei oikein muita taida olla missä ajettais kisaa, jos ei Mudrunnerin hidasta etenemistä lasketa.

Toisinsanoen jos on aikaa pistää kerrallaan minimissään se 1-1,5h, Dakar kiinnostaa ja vähän taktisempi ajaminen ja kuorma-autot niin voin peliä edelleen suositella varauksetta. Se on oikeasti todella hieno kokemus ja hyvä peli sen osalta. Tälläistä ei olla oikein pelimaailmassa nähty.

Jos kiinnostaa muuten, mutta haluat ajaa mönkijällä, moottoripyörällä, tai niillä 5x5 (vai mitä ne on) autoilla, niin älä missään nimessä osta.

Ja henkilöautoilla jos haluat ajaa, niin testaa ainakin peliä ensin, sen kanssa tulee toimeen.
 
Täähän ois hauska, laittaa vaan kädet siihen vispaamaan, huumoriarvo+.
Olipas multa huonosti jälleen kirjoitettu tuo lause. :D
Saa siis pelkät kädet pois ohjaamosta, mutta ratti jää. Tai sitten molemmat. Pelkkiä käsiä ei valitettavasti saa vispaamaan, mikä voisi olla etenkin kolmen hengen kuorma-autoluokassa k18 materiaalin näköistä touhua, kun keskimmäinen ukko on lähes kuskin sylissä. :D :D
 
Ittellä heräsi nyt Dirt Rally uudestaan eloon VR:n myötä, pätkät ja autot tuntuu aikasta erille. Jäänyt näköjään Master tason wrc-kausikin keske, kaks rallia ajamatta ja mestaruus varma, pitää rykästä se loppuun ja siirtyä varmaan Hill Climb:n kimppuun, niin saa tämän koluttua kokonaan läpi.
 
Monten Power Stagen myötä innostuin tätä koittamaan lähes vuoden tauon jälkeen.

Peli oli muistikuvissa keskitasoista ihan ok viihdettä, mutta kyllä se oli taas positiivinen yllätys.
Aidot rallit ja autot lisenseineen tuo fiilistä jo todella paljon itsessään näin vanhentuneilla lisenseilläkin.

Ajomalliltaan ei todellakaan olla missään Dirt Rallyn lähelläkään ja nykyisin kun pelaan pädillä ni täytyy sanoa et se on vain hyvä homma. Oli todella kiva ajaa, kun sai pelailtua rennosti ja ajaminen oli hauskaa ilman hampaiden kiristelyä.

EK:ta on suhteellisen paljon, erilaisia ralleja paljon, autoluokkia tarpeeksi. Kaikki on sinällään ihan kohdallaan. Kyllä näistä nykyisistä alennuksista itse ainakin voin suositella rallin ystäville. Ei ehkä rattipeliksi, mutta pädiralliin oikein mukiinmenevä tekele, toisin kuin ne aikaisemmat versiot.

Mulla on esim.WRC 6..ihan jees silleen..

Oikea rallikausikin alkoi! Nyt sais Neuville tai Tänak voittaa mestaruuden!!
 
Mulla on esim.WRC 6..ihan jees silleen..

Oikea rallikausikin alkoi! Nyt sais Neuville tai Tänak voittaa mestaruuden!!
Mulla on ollu jokainen WRC sarjan peli Milestonen ajoilta asti.
Isoin harppaus tehtiin juurikin 6 ja 7 välillä.

Tuli tänään vedettyä kaudesta pari rallia. Monte ja Meksiko (custom sarjan otin ja poistin ruotsin ku en tykkää lumesta). Täytyy kyl sanoa et nyt ku enempi keskitty ajelee ni onhan tuo kyllä hyvä peli. Jäi aika paitsioon aikanaan kun ratilla ajelin, mutta pädille tuo on omaan käteen parasta rallia.
 
On, mutta peliseuran löytyminen voi olla aika vaikeaa nykyään.
Boxilla saattaa olla pelaajia saavutuksia metsästämässä, koska peli oli ilmaisena gold jäsenille tammikuussa.
 
Ylös Bottom