Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit



Törkeän hieno pätkä tässä Jimmyn videossa. Muurenkin pitää peliä loistavana.

Pitäiskö kokeilla? :D
 
Viimeksi muokattu:


Törkeän hieno pätkä tässä Jimmyn videossa. Muurenkin pitää peliä loistavana.

Pitäiskö kokeilla? :D


Kannattaa antaa mahdollisuus, WRC 9 on ihan hyvä, ajettavuus parantunut selkeesti edellisestä osasta. Aika erilainen, kuin Dirt Rally 2, kun painotettu eri juttuja. Loppupeleissä molemmat osuu suunnilleen samaan simu/arcade sektoriin, makuasioita kummasta tykkää enempi. Tietysti WRC 9:ssä on vielä aika paljon bugeja.
 
Harmi kun tässä wrc9:ssa ei ole vanhempia autoja tietääkseni. Dirtissa parasta ovat juuri ne vanhemmat klassikkoautot. Täytyy alennuksesta tämä wrc9 hankkia sitten joskus kun on parantanut selkeästi kirjoitusten perusteella
 
Harmi kun tässä wrc9:ssa ei ole vanhempia autoja tietääkseni. Dirtissa parasta ovat juuri ne vanhemmat klassikkoautot. Täytyy alennuksesta tämä wrc9 hankkia sitten joskus kun on parantanut selkeästi kirjoitusten perusteella
Onhan siellä niitä vanhempia autoja. Tässäkin ketjussa asiaa mainittu kyllä.
 
Kyllä WRC 9 kannattaa hommata viimeistään nextgen konsoleille jos ei PC:tä löydy, luulis että nextgen versiot ovat 60fps.
 
Mutta jos on PC niin pyöriikö siinä pelattavasti?
Aika kevyeltä vaikuttaa. Mulla vaan tulee satunnaisia 0fps jäätymistä ehkä yhdessä mutkassa per ralli, tai jokatoinen ralli.
Vetää ihan jumiin ehkä 0,4sek, sit sek toimii ja uusi. Sen jälkeen taas koko ralli ilman ongelmia. Eri kausilla tulee eri ralleissa/eri EK:ssa. Sen takia menettää voittoja jopa.

Tosin Turkin yleisöerikoiskoe. Otan siinä aikasakkoa aina 30-50sek, vaikka tuntuu et lähden eri kerroilla eri suuntaan. :D en vain löydä oikeaa kulkureittiä ikinä.
 
Menee muuten pikkuhiljaa hermo noihin WRC 9:n perus vesilätäköihin. Ulkonäöstä ei voi tietää, onko tavallinen, vai sellainen vesihauta, joka tempaisee autoa kunnolla. Kiva koittaa kiertää ne, tai ajaa keskeltä, yksi sopiva huti ja ”lätäkkö” heittää sut päin kallioo. Se yhdistettynä pitkään asvalttipätkään ja realistisiin vaurioihin, niin menee maku koko pelistä.
 
Menee muuten pikkuhiljaa hermo noihin WRC 9:n perus vesilätäköihin. Ulkonäöstä ei voi tietää, onko tavallinen, vai sellainen vesihauta, joka tempaisee autoa kunnolla. Kiva koittaa kiertää ne, tai ajaa keskeltä, yksi sopiva huti ja ”lätäkkö” heittää sut päin kallioo. Se yhdistettynä pitkään asvalttipätkään ja realistisiin vaurioihin, niin menee maku koko pelistä.

Noihin pitää tuossa tilanteessa joko hiljentää tai kiertää kaikki. Itellä ei ole ollut vielä mitään ongelmia noiden vesilätäköiden suhteen, tiedä sitten että olenko vain välttynyt pahimmilta.

Uratilassa on 2 perkkiä millä tuota saa vakaammaksi, en tiedä kuinka paljon vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Noihin pitää tuossa tilanteessa joko hiljentää tai kiertää kaikki. Itellä ei ole ollut vielä mitään ongelmia noiden vesilätäköiden suhteen, tiedä sitten että olenko vain välttynyt pahimmilta.
Eikö sen sano maalaisjärki että jos edessä on isompi lätäkkö niin hidasta? :D Dirt Rallissa lähes pysäytän auton niissä paikoissa joissa vettä on tiellä. Vielä jos se on pelin mielestä nopeampi tapa. Tai niin oon @Omenanraato viesteistä ymmärtäny että tässä pelissä "hitaampi" on "nopeampi" .

En silti sano että se keskinopeus 160km/h per pätkä on helppoa mitä ne oikeasti tekee ainakin Suomessa.
 
Ei mulla ainakaan oo ysissä lammikot heittänyt autoa minnekään, toisin kuin kasissa. Täysillä suoraan yli ja auto hidastuu ja jatkaa menoa. Ilmeisesti ratilla sit käyttäytyy toisin. Kyllähän oikeakin auto vähän lähtee puoltamaan jos vain toisen puolen ajat lammikkoon, mutta ei tämä tee senkään vertaa sitä.
 
Ei mulla ainakaan oo ysissä lammikot heittänyt autoa minnekään, toisin kuin kasissa. Täysillä suoraan yli ja auto hidastuu ja jatkaa menoa. Ilmeisesti ratilla sit käyttäytyy toisin. Kyllähän oikeakin auto vähän lähtee puoltamaan jos vain toisen puolen ajat lammikkoon, mutta ei tämä tee senkään vertaa sitä.

Vaikka ihan keskelle ajais tasasesti niin koskaan ei kyllä tiedä mihin se auton vetää. Todella ärsyttäviä myös tässä. Tuntuu ettei niissä ole mitään logiikkaa. Tosiaan ihan kunnolla vauhti pois ennen sitä niin se on paras taktiikka.
 
Vaikka ihan keskelle ajais tasasesti niin koskaan ei kyllä tiedä mihin se auton vetää. Todella ärsyttäviä myös tässä. Tuntuu ettei niissä ole mitään logiikkaa. Tosiaan ihan kunnolla vauhti pois ennen sitä niin se on paras taktiikka.
Tuohan on perusfysiikkaa :D jos sulla ei isompaa liike-energiaa ole niin ei sitä yhtäkkiä mistään tule ellei törmää johonki.

Vedelllä ei pitäis olla sellaista "fysiikkaa" missään pelissä että auto heittää ittensä puuhun.
 
Vaikka ihan keskelle ajais tasasesti niin koskaan ei kyllä tiedä mihin se auton vetää. Todella ärsyttäviä myös tässä. Tuntuu ettei niissä ole mitään logiikkaa. Tosiaan ihan kunnolla vauhti pois ennen sitä niin se on paras taktiikka.
Mun ei tosiaan heitä mihinkään. Hidastuu vaan vauhti. Pädillä ajaen.
 
.
Eikö sen sano maalaisjärki että jos edessä on isompi lätäkkö niin hidasta? :D Dirt Rallissa lähes pysäytän auton niissä paikoissa joissa vettä on tiellä. Vielä jos se on pelin mielestä nopeampi tapa. Tai niin oon @Omenanraato viesteistä ymmärtäny että tässä pelissä "hitaampi" on "nopeampi" .

En silti sano että se keskinopeus 160km/h per pätkä on helppoa mitä ne oikeasti tekee ainakin Suomessa.

DR2:ssa isot vesihaudat onkin tehty loogisesti. Kun tulee vauhdilla, niin auton pitää tulla suorassa ja voi vetää vauhdilla pulkkana yli, jos vinossa niin kaasu ylös ja vauhtia reilusti pois ettei nouse vesiliirtoon ja pyörähdä.

WRC 9:ssä ainakin ratilla, ilman apuja, kausimoodissa ja online-puolella jotkin lätäköt kääntää autoa rajusti, jos vauhtia liikaa. Ihan arpapeliä niiden vaikutus, ajaako suorassa keskeltä, reunasta, tai vinossa.

Välillä ei ole mitään ongelmaa sateella, mutta toisinaan tulee sellaisia märkiä pätkiä, missä osa pienistäkin lätäköistä kääntää autoa rankasti. Niissä homma ei toimi yhtään loogisesti.

Kaiken järjen mukaan suoraan menevän auton pitäisi nousta kohtuullisesta lätäköstä vesiliirtoon ja mennä lähes ohjauskyvyttömänä pulkkana, kuten tässä rallipätkässä.
 
Joko kytkin pohjaan tai moottorijarrutus pois. Esim. Dirt rally 2.0 monte carlon jää/lumiyllärit spinnaavat autoa, jos moottorijarrutus on päällä.
 
Ylös Bottom