Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

WRC 10 arvostelut, varmasti hyvä aika siirtää lisenssi toisiin käsiin. KT racing:in viimeinen teos on kopio viimevuodelta.

Eli nyt jos puuttuu series x lle rallipeli wrc sarjasta niin kannattaa nappaa se wrc9 alelaarista? Vissiin tota peliä kehuttu kuitenkin ihan hyväksi? Wrc8 löytyy mutta on 30 fps serie xlläkin niin toi60 fps wrc9 kyl kiinnostaa…
 
Eli nyt jos puuttuu series x lle rallipeli wrc sarjasta niin kannattaa nappaa se wrc9 alelaarista? Vissiin tota peliä kehuttu kuitenkin ihan hyväksi? Wrc8 löytyy mutta on 30 fps serie xlläkin niin toi60 fps wrc9 kyl kiinnostaa…

Veikkaisin että WRC 9 tarjoaa paremman hinta/laatu suhteen hyvässä alessa.
 
En tiedä mitä demon jälkeen on tapahtunut, mutta kesällä steamissa demoa kun ajelin, niin ajomallin muutos oli rajuin koko kylotonin aikakaudella ja todella isosti positiiviseen suuntaan. Jo yksistään se muutos demossa aiheutti sen, ettei todellakaan halunnut ysiin palata.
Eli onko ne muka heittänyt sen kokonaan romukoppaan jos tuntuu samalta kuin 9?

edit: onko Rovaniemi mukana?
 
En tiedä mitä demon jälkeen on tapahtunut, mutta kesällä steamissa demoa kun ajelin, niin ajomallin muutos oli rajuin koko kylotonin aikakaudella ja todella isosti positiiviseen suuntaan. Jo yksistään se muutos demossa aiheutti sen, ettei todellakaan halunnut ysiin palata.
Eli onko ne muka heittänyt sen kokonaan romukoppaan jos tuntuu samalta kuin 9?

edit: onko Rovaniemi mukana?
Ymmärtääkseni siellä on Ruotsi, mikä on vähän hassua, kun Chilen korvannut Akropolis ja Britannian korvannut Ypres kuitenkin peliin ilmeisesti tulevat jälkipäivityksenä. Tämä tosin perustuu vanhaan tietoon.

Kylotonn mainosti, ettänyt on autojen ääniin panostettu enemmän, mutta liekö arvosteluissa tästä mitään mainintaa, että onko menty parempaan suuntaan.
 
Olin alkumateriaalien perusteella varovaisen kiinnostunut tuosta WRC 10:stä, mutta jos tosiaan arvosteluissa jäädään sinne 70 pisteen paikkeille, eikä isoa eroa edelliseen osaan ole, niin en taida haluta täyttä hintaa maksaa tuosta uudesta. Sinänsä olisi 'uuden sukupolven rallipeli' kiinnostanut, mutta ei noilla arvosteluilla taida raaskia.
 
Olin alkumateriaalien perusteella varovaisen kiinnostunut tuosta WRC 10:stä, mutta jos tosiaan arvosteluissa jäädään sinne 70 pisteen paikkeille, eikä isoa eroa edelliseen osaan ole, niin en taida haluta täyttä hintaa maksaa tuosta uudesta. Sinänsä olisi 'uuden sukupolven rallipeli' kiinnostanut, mutta ei noilla arvosteluilla taida raaskia.
Tämä on varmasti kohtuullisessa alessa jo marras-joulukuussa. Joten jos esporttikin sattuisi jostain syystä kiinnostamaan, niin ehtii sitäkin ennen jo hankkia. Ysin deluxen ostin hieman alle 3 kk julkaisun jälkeen (marraskuun lopussa) puoleen hintaan (boksilla 35€). 6-9 tullut ostettua, aina alesta ja vain kutonen oli reilusti julkaisun jälkeen, mutta kuitenkin ennen seiskan julkaisua.
 
En tiedä mitä demon jälkeen on tapahtunut, mutta kesällä steamissa demoa kun ajelin, niin ajomallin muutos oli rajuin koko kylotonin aikakaudella ja todella isosti positiiviseen suuntaan. Jo yksistään se muutos demossa aiheutti sen, ettei todellakaan halunnut ysiin palata.
Eli onko ne muka heittänyt sen kokonaan romukoppaan jos tuntuu samalta kuin 9?

edit: onko Rovaniemi mukana?

Ehkäpä tuo samankaltaisuus viittaa enenmmän pelin sisältöön, en ole arvosteluja juuri lukenut niin tiedä minkälaista mainintaa siellä on ajomallista.
 
Oliko tuossa wrc9 mahdollisuus valita vaihteistossa H-Kaavio?

Wrc8 oli vaan se ylösalas vaihteet..

Tietty toi viiminen vaihtoehto nopeempi käyttää mut musta kiva ajella ratilla h- kaavio tsydeemillä.
 
Ensimmäiset pari tuntia ajeltu kymppiä ja heti alkuun voi todeta, että fysiikoissa on otettu jälleen hyviä askeleita eteenpäin. Taustatietona itsellä roimasti pelitunteja kasin parissa ja hieman myös ysiä testannut. Toki kokonaisuuden fysiikoista näkee vasta sitten, kun pääsee kipuamaan kuninkuusluokkaan ja kunnolla ajelemaan myös lukuisilla klassikoilla.

Dualsense tuo huiman lisän kokemukseen kaikkine temppuineen ja efektit on toteutettu hyvin. Uran puolella huomasin myös sellaisen hyvän uudistuksen, että kisaan annetaan vain tietty määrä renkaita ja näistä voi itse valita mieluisat seokset käyttöön. Nyt myös mahdollista tehdä sekarengastus eli esimerkiksi Montessa laitoin ristikkäisiin kulmiin asvaltti- ja lumirenkaat.
 
Ensimmäiset pari tuntia ajeltu kymppiä ja heti alkuun voi todeta, että fysiikoissa on otettu jälleen hyviä askeleita eteenpäin. Taustatietona itsellä roimasti pelitunteja kasin parissa ja hieman myös ysiä testannut. Toki kokonaisuuden fysiikoista näkee vasta sitten, kun pääsee kipuamaan kuninkuusluokkaan ja kunnolla ajelemaan myös lukuisilla klassikoilla.

Dualsense tuo huiman lisän kokemukseen kaikkine temppuineen ja efektit on toteutettu hyvin. Uran puolella huomasin myös sellaisen hyvän uudistuksen, että kisaan annetaan vain tietty määrä renkaita ja näistä voi itse valita mieluisat seokset käyttöön. Nyt myös mahdollista tehdä sekarengastus eli esimerkiksi Montessa laitoin ristikkäisiin kulmiin asvaltti- ja lumirenkaat.
Ajatko ratilla vai tatilla?
 
Dualsensellä eli padilla tullut nyt aloitettua. G29 toki löytyisi myös ja sillä tulikin ajeltua WRC8 kokonaisuudessaan. Sen verran hyvin vaan omasta mielestä toteutettu tuo padiohjaus (ja tietysti Dualsensen haptiikat ja liipaisimet), että taidan hyvillä mielin pelata kymppiä sillä.
 
OverTake_gg arvostelun perusteella: Kuulemma hyvä padillä, mutta rattilla ei mielytä simumukuskeja, edes Fanatecilla.
 
Viimeksi muokattu:
Saas nähdä. WRC8:ssa (ps4+g29) joutu tekee aikamoiset säädöt että sai hyväks, oli karseet säädöt defaulttina, varsinki forcen osalta.
WRC9 oli jo sinnepäin eikä hirveitä muutoksia kaivannut.
Toivottavasti kymppi olis edes lähelle samaa tasoa niin loisto peli varmasti.
 
Ymmärtääkseni siellä on Ruotsi, mikä on vähän hassua, kun Chilen korvannut Akropolis ja Britannian korvannut Ypres kuitenkin peliin ilmeisesti tulevat jälkipäivityksenä. Tämä tosin perustuu vanhaan tietoon.

Kylotonn mainosti, ettänyt on autojen ääniin panostettu enemmän, mutta liekö arvosteluissa tästä mitään mainintaa, että onko menty parempaan suuntaan.
No sikäli pelin kannalta sama onko siellä Ruotsi vai Rovaniemi. Tiestöltään kuitenkin aika samankaltaisia verrattuna Chile/Kreikka ja Britannia/Ypres. Hyvä et jotain uusia ralleja kuitenkin tulee. Tänään pääsee sit testaamaan peliä ja etenkin Viron pätkiä et onko yhtä nopeita kuin oikeasti. Eniten arveluttaa se tekoäly onko yhtä järjetön kuin aikaisemmissa versioissa?
 
No sikäli pelin kannalta sama onko siellä Ruotsi vai Rovaniemi. Tiestöltään kuitenkin aika samankaltaisia verrattuna Chile/Kreikka ja Britannia/Ypres. Hyvä et jotain uusia ralleja kuitenkin tulee. Tänään pääsee sit testaamaan peliä ja etenkin Viron pätkiä et onko yhtä nopeita kuin oikeasti. Eniten arveluttaa se tekoäly onko yhtä järjetön kuin aikaisemmissa versioissa?
Joo, selvästi lähimpänähän nuo kaksi ovat toisiaan kuin nuo kaksi muuta paria. Mutta onhan noissa sinänsä jonkin verran eroa, Rovaniemellä ei juuri hyppyjä ole ja mutkat ovat todella pitkiä ja keskinopeus Ruotsia kohtuullisesti kovempi (lukuunottamatta vuotta 2020, kun Ruotsissa ei ollut lunta kuin nimeksi).

Mutta hyvä tosiaan, että edes nuo kaksi tulee ja olihan siellä kalenterissa Kroatia ja Viro myös täysin uusina ja Espanjakin nyt kokonaan asvaltilla, joten sekin ilmeisesti uudistunut vähän enemmän(?)

Tekoälyssä on tosiaan parantamisen varaa ja voisi niitä fysiikoitakin hieman rukata, mutta kyllä tuosta varmaan ihan kelvollinen kevyempi rallipeli on tullut. Alesta sitten kokeiluun.
 
Mikähän tilanne nyt oikeasti on tuon ajomallinnuksen kanssa tässä WRC 10:ssä? Aika ristiriitaista tietoa tulee, kun jossakin lukee että huonompaan päin on menty, että arcadea olisi. Mutta osa sitten sitä mieltä että on parantunut. Eli onko tilanne se, että rateilla menty huonompaan ja pädillä parempaan?
 
Mielestäni WRC 10 on parempi ratilla, kuin aikaisemmin ysi. Autojen vakautta on kyllä himpun verran enemmän, kuin aikaisemmin, mutta tässä ollaan menty mielestäni ennemmin realistisempaan suuntaan.
Ratin(thrustmaster) säätö on näissä ollut aina jotenkin hankala ja äärimmäisen tarkka, mutta vaivannäkö kyllä kannattaa. Jotenkin kokonaisuudessaan tuntuu mielestäni enemmän oikealta nykypäivän rallilta ajettavuuden ja vaihtelevien pätkien osalta, kuin esim dirt 2.
 
Minustakin näin muutaman tunnin testaamisella ollaan menty parempaan suuntaan. Auto on ainakin soralla hieman ”liukkaampi” ja mutkiin täytyy ennakoida aiempaa enemmän. Auto nakkelee nyt enemmän. Eli DR2:n suuntaan siinä mielessä. Myös törmäämisfysiikat on nyt realistisemmat ja hankalammat; tämä on hyvä asia.

Äänissä on jotakin outoa, esim. renkaat vinkuvat myös soralla. Lisäksi kartturin ähkäisyt yms. muut pöljät kommentit alkaa pitemmän päälle v*tuttaa.

Ite ajan G920 ratilla ja tuntuma on oikeen hyvä, toki säätöjä vaatii.
 
Ylös Bottom