Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Kyllä mä olen huomannut, että saan aika paljon extra-boostia ainakin kaikkeen jäällä ja lumella ajettavaan. Kuvittelen, että se johtuisi suomalaisuudesta. Olisi toki hauska idea, jos pelissä jo automaattisesti huomioitaisiin kansallisuus, mutta sitten kaikki olisivat suomalaisia, jos siitä saisi etua.
 
Kyllä mä olen huomannut, että saan aika paljon extra-boostia ainakin kaikkeen jäällä ja lumella ajettavaan. Kuvittelen, että se johtuisi suomalaisuudesta. Olisi toki hauska idea, jos pelissä jo automaattisesti huomioitaisiin kansallisuus, mutta sitten kaikki olisivat suomalaisia, jos siitä saisi etua.

No ranskalainen pärjäis tietysti Ranskassa! :)
 
Dakar Desert Rally on nykyään PS5 aika lailla lukittu 60fps, mitä tuossa pitkästä aikaa hieman pelailin. Vois melkein seuraavasta storen alesta ostella pois, kyllä tuossa ainakin pelattavaa riittää.
 
Dakar Desert Rally on nykyään PS5 aika lailla lukittu 60fps, mitä tuossa pitkästä aikaa hieman pelailin. Vois melkein seuraavasta storen alesta ostella pois, kyllä tuossa ainakin pelattavaa riittää.
Joo itse myös tarkkailen kun tämän saa hyvästä alesta. Hyvä jos saatu päivitettyä kuntoon
 
Ois hyvä jos kansalaisuudella olisi väliä..jos on esim.suomalainen,niin saisi extra-boostia Jyväskylään ja ehkä Ruotsin ralliin..

Uramoodissa tulis tallipaikka helpommin saman maalaisesta tallista, merkistä ja toiset sais enempi sponssirahaa yms. Kyllähän tota ideaa voisi ainakin jossain muodossa käyttää. Boostia, tai varsinaiseen ajamiseen vaikuttavia juttuja en kyllä kaipailis.
 
Hyppään pitkän KonsoliFin-tauon jälkeen tyhjästä ketjuun mukaan ja kysyn, että minkälaisella setillä kannattaisi lähteä kokeilemaan rallisimulaattoria PS4:lle / PS5:lle? Logitech G29:sta olen kuullut ainakin hyvää, mutta onko esimerkiksi tuollainen vaihdekeppi tai pelituoli ihan välttämätön? Jotain Dirt Rally 2.0-peliä tai F1:stä ajattelin mahdollisesti testailla ja katsoa, että natsaisikohan itselleni tämä genre!
 
Ei vaihdekeppi ole välttämätön laisinkaan, mutta g29:lle saa ihan hyvän vaihdekepin muutamalla kympillä. Pelituoli olisi hyvä, koska tavallisella tuolilla on vaikea löytää sellaista asentoa, joka ei rasita pitemmän päälle.
 
Ei vaihdekeppi ole välttämätön laisinkaan, mutta g29:lle saa ihan hyvän vaihdekepin muutamalla kympillä. Pelituoli olisi hyvä, koska tavallisella tuolilla on vaikea löytää sellaista asentoa, joka ei rasita pitemmän päälle.
Kiitos! Tilanpuutteen vuoksi mietin, että millainen istuinviritelmä voisi olla paras vaihtoehto heti pelituolin jälkeen?
 
Mahdollisimman matalalle menevä tuoli, jonka selkänoja kallistuu taaksepäin. Olisi hyvä, jos tuolin saisi pysymään paikallaan, eli ei olisi renkaita tai ne saisi lukittua.
 
Vaihdekeppi ei oo juu kovin oleelinen, läpillä vaihtaa kummasti. Mutta tässä parin viikon aikana oma havainto on ollut, että kässäri onkin sitten aika oleelinen tarvike rallin puolella. Ratista napin hamuaminen on aika nihkeetä kun on kääntänyt ja huomaa että tarttis vähän käppäriä lipsauttaa.. :D Sitä tosin en tiedä miten noi pleikkarit hyväksyy noita erillisiä kässäreitä.

Käytössä on myös ihan normi pelituoli ja se on ollut "lukittuna" paikoilleen olkkarin pöydänvirkaa toimittavan armeijan tarvike laatikon avulla, toi painaa riittävästi. Sen tilalle on tulossa amazonista jarruläpykät renkaisiin.
jarrut.jpg
Pistän vaikka raporttia noiden toimivuudesta, jahka ne loppu viikosta tulee.
 
Köyhän miehen ”käsijarrun” saa kätevästi kun bindaa sen kytkimeen jos kytkinpoljin löytyy.
 
Kytkinpolkimella ei tosiaan tee mitään, kun missään pelissä ei ole realistista kytkinmallinnusta, niin varmaan ihan hyvä paikka laittaa kässäri siihen. Onko sitten intuitiivista polkea käsijarrua? Ei varmaan. Siksi on oikeastaan ihan sama immersion kannalta, vaikka se käsijarru olisi jokin nappula ohjaimessa.
 
Kytkinpolkimella ei tosiaan tee mitään, kun missään pelissä ei ole realistista kytkinmallinnusta, niin varmaan ihan hyvä paikka laittaa kässäri siihen. Onko sitten intuitiivista polkea käsijarrua? Ei varmaan. Siksi on oikeastaan ihan sama immersion kannalta, vaikka se käsijarru olisi jokin nappula ohjaimessa.

On tuosta polkimen käytöstä ainakin se hyöty, että se käsijarru on aina samassa paikassa toisin kuin joku nappula joka pyörii ratin mukana joten mulla se on aina hukassa.
 
Kiitos vastauksista! Onko ns. wheel stand oleellinen vai saako G29:n jotenkin fiksusti kiinnitettyä esimerkiksi työpöytään?
 
Itse ostin wheelstandin -g29 varten ja tyytyväinen ollu, saa vähän tuolista riippuen jonkunlaisen ajoasennon ja taittuu kasaan jos haluu säilöö näkymättömissä esim emännältä niinkun minun tapauksessa :D
 
Ylös Bottom