Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GameFreak
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Ja eikö ne kaikki rpg ole parempia pc:llä jo ihan modienkin takia?

Näinhän se tuppaa olemaan, jotkut pelit vaan kyllä toimivat ohjauksen puolesta mukavasti padilla ja onhan se mukavan rentoa pelailla nojatuolissa löhöillen. Pitänee perehtyä tuohon Sacrediin kunhan saa muut pelit pelattua alta pois.

EDIT:Olipas muuten mulla paljon kirjoitusvirheitä aikaisemmassa postissa :/
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Pitänee perehtyä tuohon Sacrediin kunhan saa muut pelit pelattua alta pois.

Täältä ääni Sacredille. Toimii sekä yksinpelinä, että live co-oppina. Ainut huono puoli on, että livessä pelatessa ainoastaan host saa "juoni achievementit", mutta useampaan kertaanhan tuo tulee helposti pelattua. Itsellä viides rundi menossa (tosin nyt ollut vähän jäähyllä).
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Onkohan boksille jotain kivoja rpg pelejä joista en ole oikein tietoinen? Noita kun on tullut aina pelattua ja viimeaikoina on tullut koukututtua Borderlandsiin ja Fable kakkoseen niin on taas palautunut mieleen mitenkä mukavaa mättäminen ja yksinkertainenkin hahmonkehitys on.

Tuossa aiemmin toiselle käyttäjälle ehdottamani Darksiders (joka todellakin on PEGI 18+, eikä 16+ kuten aiemmin sanoin) voisi olla tutustumisen arvoinen. Vähän kuin Fable 2 mutta hieman vaikeampana ja monipuolisempana. Kannattaa ainakin arvosteluja lukaista ja katsoa muutama video.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Ja eikö ne kaikki rpg ole parempia pc:llä jo ihan modienkin takia?

Mielestäni Sacred2 on konsolilla siinä mielessä hyvä esimerkki rpg:stä joka voi olla konsolilla moninpelin ansiosta pc-versiota lähellä tai jopa parempi, vaikka panostus itsessään ei olisi ollut samaa konsolillle kuin pc:lle. Eli jos tehdään hyvä co-op, varsinkin siis samalle koneelle niin rgp-kokemus voi olla erinomainen ja parempikin kuin pc:llä.

Toki noin yleisesti itselle maistuu kyllä rpg paremmin yksin, enkä kaipaa mitään MMORPG:tä, mutta co-oppina samalta koneelta rpg voi saada ihan uutta syvyyttä ja intoa.

Niin ja itsekkin suosittelen Sacred 2:sta kyllä, varsinkin kun sen varmaan nyt saa jo jostain alehintaankin.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Kiitoksia taas hyvistä kommenteista. Darksiders onkin minulle ihan uusi tuttavuus, pitää tutustua siihenkin. Borderlands tuli juuri vedettyä ekan kerran läpi ja ei ainakaan vielä tunnu into loppuvan.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

No itellä olisi nyt mietinnässä nyt Rainbow Six Vegas 2 ja Call of Juarez 2: Bound in Blood. Eli kumpaa suosittelisitte?

No onhan nää kyllä kaksi aika erilaista peliä ja toinen sijoittuu villiin länteen ja toinen melko nykyaikaan. Ja toinenhan on tullut 2008 vuoden alkupuolella ja Call of Juarez sitten kesällä 2009... Mutta en nyt osaa vain päättää näiden kahden välillä. :D
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

No itellä olisi nyt mietinnässä nyt Rainbow Six Vegas 2 ja Call of Juarez 2: Bound in Blood. Eli kumpaa suosittelisitte?

Call of Juarezista ei ole demoa enempää kokemusta, mutta itse valitsisin Rainbown, ja CoJin yksinpeli on joku hieman päälle kuutisen tuntia muistaakseni joten hirveästi itse en raaskisi maksaa noin lyhyestä pelistä.Itekin mietin yhdessä vaiheessa ostaa tuon CoJin, mutta päätin odottaa Red Dead Redemptionia mikä vaikuttaa aivan sairaan hyvältä, länkkäri sekin.

Todella hauskaa Rainbow meinaan Cooppina.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Eternal Sonata vai Tales of vesperia? En ole paljoa japsiropeja pelannut ja Lost odyssey oli aika hankalahko ja aiheutti harmaita hiuksia. Entäs nuo kaksi? Kummassa enemmän seikkailtavaa ja tehtävää? Kumpi on helpompi ja mukavampi pelata?
Edit: Pitkän pohdinnan jälkeen molemmat lähtivät tilaukseen. Mielipiteitä on silti mukava kuunnella =)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Taitaa Sonatassa olla yleisenä mielipiteenä että on helpohko. Itselleni tuo jäi kesken.. Visuaalisesti ja mekaniikaltaan vaikutti kyllä ihan mukavalta.. mutta jostain syystä sitten "unohtui" pelata se loppuun.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Sama homma kävi itelläni, mielenkiinto vain loppui kesken. Tiedä sitten johtuiko jostain megapelien ryysiksestä vai jostain muusta.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Yleensä tiedän tarkkaan mitä haluan, mutta nyt olen pinkeässä paikassa. Jouluksi pitäisi yksi peli hankkia ja listalla ovat Red Dead Redemption ja Fallout: New Vegas. Todella paha valinta, sillä kummatkin ovat olleet menestyksiä ja vieläpä suht samantyyppisiä pelejä noin niinkuin mittakaavansa puolesta (open woorldii molemmat). Olen fanittanut sekä GTAIV:ää että Fallout 3:sta, enkä oikeasti osaa sanoa kumpi iski itseeni enemmän. Falloutin läpäisin vasta parisen viikkoa sitten, joten siten ehkä Red Dead olisi tuoreempi valinta. Toisaalta aikanaan jäi Ballad of Gay Tony kesken, koska ei vain jaksanut enää silloin kiinnostaa enemmän kuin kilpailevat pelit (tämänkin pariin luonnollisesti palataan jossain vaiheessa). Molemmat pelit saisin lähes identtiseen hintaan, joten sekään ei auta valintaa.

Mielipiteitä?

Yksi potentiaalinen faktori ostopäätökseen on tietysti New Vegasin bugisuus, mutta voisi kuvitella että patchia tulee tässä vielä ennen joulua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Itse en ole New Vegasia kokeillut, mutta arvosteluja olen lukenut, eikä ole kauheasti saanut Red Deadin kaltaisia arvosanoja. Suosittelen ehdottomasti ostamaan Red Dead Redemptionin. Jos ainoa syy sille, ettet hankkisi tätä, on TBoGT:n väliinjäänti, niin kehotan miettimään uudestaan. Rockstar on saanut GTA IV:n ajoilta paranneltua paljon pelimoottoriaan. Taistelukohtaukset sujuvat paljon ripeämmin ja tehokkkaammin kuin IV:ssä ja muutenkin (omasta mielestä) Red Deadiä jaksaa pelata enemmän. Suosittelen ainakin. ;)

Jos joku viitsisi laittaa myös kokemuksia New Vegasista ja vertailua näiden kahden välillä niin auttaisi vähän asiaa.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Kumpaakin pelanneen ottaisin New Vegasin. RDR nyt vaan oli GTA hevosilla eikä juuri enempää. New Vegas taasen tekee monta asiaa paremmin kuin Fallout 3 joka oli omasta mielestäni loistava. Bugeilta olen onnistunut itse välttymään joten en pidä sitä minään ongelmana.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Jouluksi pitäisi yksi peli hankkia ja listalla ovat Red Dead Redemption ja Fallout: New Vegas.
Itsekkin kallistuisin tuon Falloutin suuntaan. Pelissä on aivan tajuton määrä tekemistä. Peli on jo kertaalleen pelattu läpi (läpipeluukerta kesti noin 40h) ja tuossa ajassa en tutkinut kuin murto-osan pelin maailmasta. Aloitin pelin välittömästi uudestaan ja noita tehtäviä mitä en eka kerralla edes saanut on aivan älyttömästi.

Itekään en noihin bugeihin ole törmännyt. Kerran 60h aikana peli jäätynyt niin että piti katkaista boxista virrat. Valitettavasti osalla pelaajista ei asia näin ole, mutta eikös peliin ole jo patchi tekeillä?

Itse pidin todella paljon myös Red dead Redemptionista, mutta alkuinnostuksen jälkeen peli alkoi tuntua hieman tylsältä. Niinkuin Noosekin tuossa mainitsi niin GTA hevosilla on aika osuvasti sanottu. Sivutehtäviä ei pelissä tainnut juuri olla ja itse en ainakaan juuri muuta tekemistä keksinyt kuin pelata pääjuonta.

Toki RDR:ssä on myös tuo multiplayer, mutta siitä en oikein pysty mitään sanomaan kun en ole kuin pikaisesti testannut. Toki jos semmonne kiinnostaa niin varmasti saat pelistä enemmän irti.

Et varmasti tule pettymään ostit kumman tahansa, mutta itse tosiaan valitsisin tuon Falloutin jo pelkästään sen tekemisen määrän takia. Itsellä tulee varmasti pelattua n.100h ennenkuin kaikki on nähty.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Jouluksi pitäisi yksi peli hankkia ja listalla ovat Red Dead Redemption ja Fallout: New Vegas.

Mielipiteeni: Jouluksi Red Dead Redemption. Myöhemmin New Vegas.

Perustelit aikalailla omassa viestissäsi tuon. Itse en jaksaisi jauhaa New Vegasta heti Fallout 3:n jälkeen puhtaasti sen takia että NV näyttää/kuulostaa/tuntuu lähes identtiseltä edeltäjäänsä nähden. Juikki mainitsikin että menee lottoamisen puolelle saatko maanantaiversion ja jos onnetar osuu kohdalla voi jopa joulun alla nousta pieni veetutus päälle. Nimimerkillä: Kaatunut 4-5 kertaa viimeisen tunnin aikana.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Suattaapi olla, että vaaka kääntyy Red Deadin suuntaan, sillä New Vegas voi olla liiankin raskas (=monipuolinen) pelikokemus joulun kevytmielisinä päivinä korkattavaksi. Toki se joulu on nopeasti ohi, mutta jollain verukkeella tämäkin debatti on ratkaistava.

Tilausta ei ole toki lyöty vielä sisään ja mielelläni lukisin vielä lisääkin mielipiteitä, jos jollain on sellaisia esittää.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Grand Theft Horse voisi olla hyvä vaihtoehto, ainakin se on tunnelmallinen.
Pelimoottorin parannuksetkin mainittiin, seurauksena peli on peremmin pelattavissa ja ympäristöt ovat komeita.
Jokin siinä kuitenkin saa aikaan kyllästymisen, tuossa se on jo pitkään makaillut pelihyllyssä (vaikka onkin kaverilta lainassa :D)
Itsellänikin on GTA IV:n lisäri kesken, samanlailla kävi sille kuin RDR:llekin (pelasin niitä suunnilleen samaan aikaan).
RDR:ssä ei myöskään ole sitä mikä on välillä hauskaa GTA:ssa: fysiikoilla pelleileminen.

New Vegasia kokeilin kaverilla, en oikein pitänyt siitä, mutta toisaalta en pitänyt myöskään Fallout 3:sta.
Molemmat hyvin pitkälti samanlaisia pelejä, NW ilmeisesti kuitenkin hieman parempi, mitä nyt olen siitä lukenut. Samankaltaisuudesta johtuen voisi olla hyvä jättää tämä myöhemmäksi, jos Fallout 3 on vielä hyvin muistissa,

Oma valinta olisi Red Dead Redemption. Se on todella hyvä peli, ja vaikka kyllästys iskisikin niin voihan siä jatkaa myöhemmin. Itse asiassa voisi itsekin jatkaa sitä:rolleyes:
Valitsetpa sitten kumman tahansa niin ainakin molemmista löytyy paljon sisältöä.
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Joo eli nyt ois ostoslistalla New vegasi ja Borderlands. Omistan Fallout 3 GOTY:n ja tykkäsin tosi paljon. Mutta olen nähnyt arvosteluja ja lets pleitä Borderlandsista se näyttää herkulta. En yhtään tiedä kumman ostaisin! :eek:
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Borderlands nojaa moninpeliin enemmän, eli jos yksinpelin osalta pitäisi valita, niin itse ottaisin kyllä NV:n. Ehdottomasti. Tosin Borderlandsin moninpeli sitten kaverien kanssa on todella kivaa ja Gotynkin saa jo kohtuu hintaan. :)
 
Vastaus: Kumman Xbox 360 -pelin hankkisin? (Muista Arvostelut & Gameranking!)

Mietinnässä on nyt ollut Tropico 3 ja Sims 3 (:o) Eli tarkoituksena on hakea hieman toisenlaista menoa, kuin aina nämä ampumis pelit ja nämä kaksi tulivat ainakin mieleen. Molemmista olen arvosteluja ja muita videoita katsellut ja ehkä enemmän kolahtaisi Sims3, mutta olen lukenut että se olisi hieman tyttöjen peli ja voisiko tälläistä raavas mies pelatakkaan? :D
 
Ylös Bottom