Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikoo-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Jaha, tännehän on jo eksynyt pleikka-evangelistatkin julistamaan pyhää sotaansa. :D


Mutta, jos rahat on tiukilla ja pro-bundleista ei löydy kiinnostavan pelin kanssa kytkytettyä pakettia,
niin yksi mahdollisuus on ostaa vain se arcade ja kovo sitten jossain vaiheessa vaikka käytettynä.

Kyllä sille kovolle käyttöä tulee, viimeistään sitten kun pelien päivitykset eivät enää sovi kortille. :)
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Aiemmin en ole suositellut kenellekään Arcadea, mutta jos totta puhutaan niin sehän on juuri passeli jos haluaa konsolin halvalla muutamia pelejä varten. Tyyliin ostan XO:n Lost Odysseyn, Blue Dragonin ja Eternal Sonatan takia.

Jos konsoli kuitenkin vie mennessään ja ostelee lisää pelejä niin sehän on vain bonusta. Voihan sen kovalevynkin ostaa jälkeen päin jos oikein intoutuu :)

Kyllä Arcadella on paikkansa.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Aiemmin en ole suositellut kenellekään Arcadea, mutta jos totta puhutaan niin sehän on juuri passeli jos haluaa konsolin halvalla muutamia pelejä varten. Tyyliin ostan XO:n Lost Odysseyn, Blue Dragonin ja Eternal Sonatan takia.

Jos konsoli kuitenkin vie mennessään ja ostelee lisää pelejä niin sehän on vain bonusta. Voihan sen kovalevynkin ostaa jälkeen päin jos oikein intoutuu :)

Kyllä Arcadella on paikkansa.
Melkeinpä paras kommentti koko ketjussa. Mulla on vain Core ja jälkeenpäin ostettu HD. Syy oli, että pihistelin ja ostelin tavarat käytettynä. Minä sanoisin, että sijoitat sen minkä on rahaa käytettävissä. HD ready töllön kaverina menee komponenttikaapelikin, jota varmasti saa käytettynä kokonaisedullisesti. Kummallakin pääset jokatapauksessa pelaamaan, tekemään juuri sitä, mihin ko.laite on ensisijaisesti tarkoitettu.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Jaha, tännehän on jo eksynyt pleikka-evangelistatkin julistamaan pyhää sotaansa. :D

Totta, hauskaa miten ne yrittää joka kerta. PS3:n omistajista tulee muutenkin mieleen Jehovan todistajat, ne käy ovella vaikka niille sanoo ei, ne ei vaan usko ettei kiinnosta heidän näkemyksensä paremmasta maailmasta ja siitä että miten hankkimmalla tämän ja tämän sinusta tulee parempi ihminen.

PS3:n lagiton onlinekin on jotain mitä kaikki jaksaa hehkuttaa... kumma kyllä sitä lagia löytyy ainakin kun itse pelaan sillä konsolilla, ihan yhtä paljon kuin XO:n livessäkin. :). Mutta kai se nyt täytyy uskoa saarnajien sanoihin... Kiitos ei ja Herran siunausta.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Totta, hauskaa miten ne yrittää joka kerta. PS3:n omistajista tulee muutenkin mieleen Jehovan todistajat, ne käy ovella vaikka niille sanoo ei, ne ei vaan usko ettei kiinnosta heidän näkemyksensä paremmasta maailmasta ja siitä että miten hankkimmalla tämän ja tämän sinusta tulee parempi ihminen.

PS3:n lagiton onlinekin on jotain mitä kaikki jaksaa hehkuttaa... kumma kyllä sitä lagia löytyy ainakin kun itse pelaan sillä konsolilla, ihan yhtä paljon kuin XO:n livessäkin. :). Mutta kai se nyt täytyy uskoa saarnajien sanoihin... Kiitos ei ja Herran siunausta.

Ja sinun piti tulla kantamaan myös kortesi kekoon tällä turhalla viestillä?

Olen edelleen sitä mieltä, että ketjun aloittajalle Arcade olisi parempi vaihtoehto (kts. sivu 1).
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Jos et aio
- Latailla demoja
- Latailla musiikkia ja elokuvia (kunhan palvelu tulee eurooppaan kunnolla)
- Ostella paljon Arcadepelejä Livestä
- OStella lisäosia livestä paljoa

Osta se Arcade. Ainahan voit ostaa kiintolevyn myöhemmin.

Terveisin Premiun omistaja. Itse latailen demoja ja muuta krääsää liikaa.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Toisaalta kyllähän se hinnan puolesta kannattaa se arcade ostaa. Kävin tossa muutama päivä sit prismassa niin arcade oli siellä 197 sit vaikka esim huuto.netistä halvalla kovo siihen jos tulee sitten tarvetta sille kovolle.

Mutta tämähän on vain minun mielipide :)
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Olen ajatellut vakavissani ostaa xbox 360 mutta en ole aivan varma kumpi kannattaisi ostaa, arcade vai premium. Saattaisin jonkun verran latailla kaikenmoista. Se mua kuitenkin kiinnostaa kun en mistään selvää käsitystä ole saanut, että mitä eroa kovalevyn lisäksi arcadella ja premiumilla on. Arcadessa on mukana vain se 256 Mt kortti kun premiumissa on 20 Gt kovalevy. Toki arcadeen voi ostaa myöhemmin kovalevyn mutta onko niillä jotain eroa esim. pelien toiminnassa? Onko esim. Livessä jotain eroa? Tuleeko kummassakaan SCART-johtoa mukana?
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Molemmilla konsoleilla pääsee Liveen aivan yhtä hyvin, mutta pienempi tallennusmedia luonnollisesti rajoittaa Liven käyttömahdollisuuksia. Et voi esimerkiksi ladata liian isoja tiedostoja tai pelata tiettyjä pelejä. Joissakin tapauksissa verkkopeli on rajattu vain kiintolevyllisille (esimerkiksi Burnout Paradise). Muistaakseni myös Halo 3:n yhteistyötila toimii verkossa vain kiintolevyllisellä koneella, jos muistan oikein. Eli olemassa on pelejä, jotka eivät toimi lainkaan ilman kiintoleyvä tai joiden jotkin ominaisuudet eivät toimi ilman kiintolevyä. Aika harvassa nämä kuitenkin ovat ainakin toistaiseksi.

Molempiin paketteihin kuuluu kaapeli, jolla saa komposiittikuvan eli peruskuvan SCART-liitännän kautta televisioon. Laadukkaampaa SDTV-resoluutiota hakeva voi hankkia RGB-johdon, joka parantaa kuvaa huomattavasti. Premium mallin mukana tuleva johto tukee myös komponenttisingaalia, joten sillä saa kuvaa myös tätä tukevaan HD-televisioon.

Molemmissa tulee langaton ohjain mukana. Arcadessa tulee myös viisi Live Arcade -peliä, mutta toisaalta Premiumissa tulee mukana headset, joka on verkkopeleissä aika oleellinen lisälaite. Ja onhan se muutenkin kiva tsättäillä kavereiden kanssa verkossa.

Xbox.comissa on aika hyvät esittelyt sekä Arcadesta että Premiumista (Katso kuvat!).
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Olen ajatellut vakavissani ostaa xbox 360 mutta en ole aivan varma kumpi kannattaisi ostaa, arcade vai premium. Saattaisin jonkun verran latailla kaikenmoista. Se mua kuitenkin kiinnostaa kun en mistään selvää käsitystä ole saanut, että mitä eroa kovalevyn lisäksi arcadella ja premiumilla on. Arcadessa on mukana vain se 256 Mt kortti kun premiumissa on 20 Gt kovalevy. Toki arcadeen voi ostaa myöhemmin kovalevyn mutta onko niillä jotain eroa esim. pelien toiminnassa? Onko esim. Livessä jotain eroa? Tuleeko kummassakaan SCART-johtoa mukana?

- Pelien toiminnassa ei ole periaatteessa eroa, jotkut harvat nimikkeet vaatii kovalevyn toimiakseen. Vissiin pari peliä on, jotka kovoa vaativat monipeliin. Livessä ei ole eroa yleisesti ottaen. Ilman kovoa ei voi pelata vanhan boksin pelejä.

- Scartti tulee kummassakin mukana, arcadessa tulee tosin vähän huonompi komposiitti, kun taas premiumeissa komposiitin lisäksi myös parempi piuha. Lisäksi arcadesta puuttuu kuulokemikrofoni.

Muuta eroa niillä ei taidakaan olla mitä et tietäisi entuudestaan. Lähinnä siis lataamisen määrä vaikuttaa siihen kumpi on parempi. Puuttuvista lisävarusteista haluamansa voi ostaa jälkeenpäin, 3rd party -osatkaan eivät kukkaroa liikaa kuluta.

EDIT: hidas olin.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Kun on aina pelannut kovalevyboksilla, ei ole tullut mietittyä kuinka usein kovalevy nopeauttaa lataamista. Tai siis toisin päin kuinka usein arcade-koneella joutuisi sietämään pidempiä latausaikoja. Onko tietoa? Mietin pitäisikö hankkia halpa arcade joskus Jenkkilästä tai Japanista.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Valitettavasti. Koska sehän lisää mm. latausaikoja, tahmaamista, jne.

Nojaa, se on niin suhteellista. Ei ne pelit PC-puolellakaan ole mitään erityisen nopeita latausajoiltaan vaikka pelit menevät kokonaan kovolle. Kyse on optimoinnista ja jos sitä ei osata/haluta tehdä niin en usko että ne pelit sanottavasti nopeutuisi. Optimointi kysyy aikaa ja rahaa eikä nykyisessä peliteollisuudessa semmoiselle ole saumoja.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Nojaa, se on niin suhteellista. Ei ne pelit PC-puolellakaan ole mitään erityisen nopeita latausajoiltaan vaikka pelit menevät kokonaan kovolle. Kyse on optimoinnista ja jos sitä ei osata/haluta tehdä niin en usko että ne pelit sanottavasti nopeutuisi. Optimointi kysyy aikaa ja rahaa eikä nykyisessä peliteollisuudessa semmoiselle ole saumoja.

Ihanko tosissasi väität että kovalevyn puuttuminen ei vaikuta ollenkaan pelien toimivuuteen sujuvammin? Ja kyllä PC:llä asiat toimivat huomattavasti nopeammin kovalevyltä kuin jos sitä tietoa pitää hakea CD:ltä/DVD:ltä. Tuntuu että jollain on ristiretki kovalevyjä vastaan menossa, kun näin selviä faktojakaan ei myönnetä.

Optimointiinhan muuten kuuluisi juurikin se että voisi käyttää kovalevyä hyödyksi.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

premium se kannattaa suoraan ostaa :| harmittaa vain jälkeenpäin
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Premium kannattaa ostaa. Itse ostin Arcaden jouluna ja olen ollut tyytyväinen, mutta välillä nyppii kun ei ole kovalevyä jonne voisi tavaraa änkeä...:(
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Ihanko tosissasi väität että kovalevyn puuttuminen ei vaikuta ollenkaan pelien toimivuuteen sujuvammin? Ja kyllä PC:llä asiat toimivat huomattavasti nopeammin kovalevyltä kuin jos sitä tietoa pitää hakea CD:ltä/DVD:ltä. Tuntuu että jollain on ristiretki kovalevyjä vastaan menossa, kun näin selviä faktojakaan ei myönnetä.

Optimointiinhan muuten kuuluisi juurikin se että voisi käyttää kovalevyä hyödyksi.

Tosissani väitän, mutta perusteluja tuskin haluat kuulla etenkin kun olet jo tietoinen "selvistä faktoista".
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Tosissani väitän, mutta perusteluja tuskin haluat kuulla etenkin kun olet jo tietoinen "selvistä faktoista".

Niin. Kun on asioista puhunut mm. pelintekijöiden kanssa, niin kyllä siinä aika vakuuttuneeksi tulee. Senkin lisäksi että itsekkin tuon PC:llä jo käytössä huomaa.

Jos et ole sattunut huomaamaan, niin peleistä tarjotaan usein vaihtoehtoja missä käytetään eri määriä kovalevyä. Näistä ne missä käytetään eniten ovat nopeimpia.

Jostain syystä siis uskon näihin enemmän kuin "ei PC:lläkään niin nopeasti toimi ja se on vain optimoinnista kiinni". Kovalevyn käyttäminenhän tosiaankin olisi yksi osa sitä optimointia, minkä MS kieltänyt.
 
Ylös Bottom